[#31] Re: MacOS8

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #26

Jak doom mi się nie odpalił to myślałem że wymaga minimum 030 i nieprubowałem dalej, Dzięki spróbuje pokombinować

[#32] Re: MacOS8

@DRACOX, post #30

ostatnio wydali gre nie mophun od Polarbit - calkiem fany racer arcade 3D na symbian

No fajnie sie w to jezdzi. Gra wygrała ICE GOLD AWARD w kategorii "Best driving game of 2006" i jest jeszcze nominowana w IMGAwads 2006.
To jest gra pod Fuse czyli są (mogą być) natywne wersje pod bardzo wiele urządzeń - paltopy, PSP, a nawet Windows. :) Dla dużo słabszych maszyn stworzono też wersję 2D (single i multiplayer) w Javie. Tak się składa, że pisałem cały program do wersji 2D tej gry. :)

Zaraz nas zabija za gadanie nie na temat. :) Trzeba byloby sie przeniesc do "hyde park". :D



Ostatnia modyfikacja: 06.02.07 23:56
[#33] Re: MacOS8

@MDW, post #32

w wersje w javie nie gralem ..mam uprzedzenia co do jav("jedyne co szybkie w javie to pozeranie zasobow" itd :P) ,ale raghing thuder pod N-Gage (S60v1) wymiata gdyby tylko wiecej wozkow i bardziej rozsadny poziom trudnosci ..narazie wypatruje na inna gre oparta na fuse - armageddon squadron



Ostatnia modyfikacja: 06.02.07 23:59
[#34] Re: MacOS8

@DRACOX, post #33

Powstal jeszcze "Wave Blazer" na bazie "Raging Thunder". Ludka, ktory pisal "Armageddon Squadron" znam tez bardzo dobrze. Ostatnio nawet bylem na jego slubie. :) W kolejnych grach 3D juz i ja maczam palce. Wlasciwie to nawet cale rece. :)

A prywatnie (na wlasna reke) jeszcze javuje... http://www.encore-games.com (uwaga - flash)



Ostatnia modyfikacja: 07.02.07 00:02
[#35] Re: MacOS8

@MDW, post #34

wave blazer tez zapowiada sie ciekawie ,z tego co wiem z pewnych zrodel to jak narazie jest gotowa tylko wersja S60V3 ....V1 jeszcze niema (a tylko ta mnie interesuje ,bo ergonomia gry na telefonach innych niz ngage pozostawia wiele do zyczenia)

kolejnych?tzn?i na co java czy symbian os?



Ostatnia modyfikacja: 07.02.07 00:09
[#36] Re: MacOS8

@DRACOX, post #35

Polarbit robi już tylko w Fuse. To jest w końcu ich technologia. Wersje 2D pod J2ME były robione tylko na początku ich działalności. Takie tymczasowe zajęcie w trakcie gdy Fuse było kończone. :) Już się nie przyznają do J2ME. :) Tak więc 3D robi się już tylko w Fuse (Symbian, palmopy i inne takie). Fuse ma chyba najszybszą implementację OpenGL ES. Kiedyś ktoś tam gdzieś testował. Jest kupa niezłych patentów. Siedzą nad tym trzy taaaaakie mózgi, że czasem wstyd mi się do nich odzywać. A muszę, bo właściwie są jednynym źródłem informacji na temat Fuse. Nie mogę o tym pogadać z nikim, bo niezbyt jest to popularne... jeszcze...

Nie wiem nawet czy jest wersja pod S60v1. Ja w to grałem tylko na PC. :) Jeżeli Raging Thunder 3D jest to i Wave Blazer powinno być. Co prawda czasem muszą nieco ograniczać wersje dla NGage ale jednak jeszcze jest możliwe zrobienie takiej wersji.



Ostatnia modyfikacja: 07.02.07 00:16
[#37] Re: MacOS8

@MDW, post #36

wersja RT na S60v1 pojawila sie w sklepach chyba jako pierwsza ..i pomiedzy wersja dla 2x szybszej N70 niema zadnej zauwazalnej roznicy wiec...

zreszta jak ogladalem filmiki to niewiem czy jest co tam ograniczyc bo jednak nie jest to poziom obserwowalny chocby w Asphalt 2 (mniemam ze widziales)

znajomy co prowadzi maly serwis o grach na symbiana (niedlugo pojawi sie tam recka cannon fodder mojego autorstwa) dowiadywal sie i ponoc ma byc WB dla v1 tylko nie jest jeszcze gotowa (jakby niepatrzec na dalszy plan bo na rynku liczy sie z urzadzen v1 juz tylko ng)

EDIT

OpenGLes? to dlatego mi sie tak dziwnie zdawalo ze w magiczny sposob ta gra ma AA?



Ostatnia modyfikacja: 07.02.07 00:25
[#38] Re: MacOS8

@DRACOX, post #37

Masz rację - Raging Thunder 3D wygląda tak samo na wszystkich Nokiach. Wave Blazer pewnie też będzie. Ale z tego co mi mówił ten co pisał Armageddon Squadron" to trochę kroił grę w wersji dla S60v1. Jednak wyszła różnica prędkości pomiędzy np. Nokią N-Gage, a 6630.


(niedlugo pojawi sie tam recka cannon fodder mojego autorstwa)

Oooo! Super! Bardzo chętnie poczytam. Jaki ten świat mały...


OpenGLes? to dlatego mi sie tak dziwnie zdawalo ze w magiczny sposob ta gra ma AA?

W wersji na Nokie na pewno nie ma AA. To by za dużo kosztowało, bo to softwareowe musiałoby być. A w wersjach dla telefonów z akceleratorem 3D to możliwe jeżeli ten akcel ma AA. Na pewno mają filtrację tekstur w tych akcelerowanych. Jednak nie wiem czy to wszystko już wyszło. Pod Fuse się po prostu pisze, a Fuse zapewnia przenośność na różne dziwne platformy. Nie jest to aż tak przenośne jak J2ME ale w końcu to są natywnie działające programy. Wyciskają max możliwości, a nie jak Java 10-20%. :D No ale na świecie zawsze przyjmowały się najgorsze standardy. Amigowcy wiedzą to najlepiej. :(

[#39] Re: MacOS8

@MDW, post #38

spoko jak wyladuje na stronce to podam link ,zreszta recka juz kiedysj wyladowala na pewnym serwisie o nng (ale miala kilka bledow -ortograficznych interpunkcyjnych i merytorycznych,a teraz bedzie poprawiona nieco i tez prawdopodobnie i w wersji angielskojezycznej)

Jaki ten świat mały...
czasem za maly .odleglosci jakie oferuje ta planeta bywaja za male w odniesieniu do pewnych osobnikow ,ale to juz inna bajka ;)

co do wygladu RT na s60v1, wlasnie strzelilem screenshota na nng,moze i niema AA ale takie sprawia wrazenie



a co do najgorszych standardow ..fakt java wypierw wszystko ..tania ,szybka ,przenosna..jak porownalem sobie cannona w javie a cannona w symbianie ....heh to az slow brakuje.



Ostatnia modyfikacja: 07.02.07 01:00



Ostatnia modyfikacja: 07.02.07 01:10
[#40] Re: MacOS8

@MDW, post #32

Z kąd moge pobrać to gre Race Arcade 3d na Symbiana
I czy pójdziona na mojej n93

[#41] Re: MacOS8

@Wrona760, post #40

N93 to jest S60 3rd Edition i ma ekran 240x320. Nie wiem czy Raging Thunder 3D był robiony w takiej wersji. To jest niestety minus platform niejavowych - przenośność (a właściwie jej brak). :( Gdzieś w jakimś sklepiku widziałem wersję 3D ale nie pamiętam w którym. Wersję 2D (java) widziałem na Jabler.pl ale z wersją 3D wspólny ma tylko tytuł i niektóre zasady gry więc to właściwie zupełnie inna gra. :)
[#42] Re: MacOS8

@DRACOX, post #39

a co do najgorszych standardow ..fakt java wypierw wszystko ..tania ,szybka ,przenosna..jak porownalem sobie cannona w javie a cannona w symbianie ....heh to az slow brakuje.

Masz rację. Jak są dwie wersje - Symbian i Java to ta pod Symbiana zawsze bije na głowę javową. :) Jednak Java mocno ogranicza. :( Powód jest jeszcze jeden. Jak się robi pod Javę to z myślą o jak najszerszej gamie telefonów. Chociaż przygotowuje się kilkadziesiat różnych wersji na różne maszyny to jednak te najlepsza wersja też trochę traci przez to, że się człowiek ogranicza i ciągle myśli jak to będzie na tej najgorszej. To jest wkurzające ale co zrobić. Gra ma chodzić na około 250 różnych platformach - takiej przenośności nic poza Javą nie zaoferuje... niestety... :(

[#43] Re: MacOS8

@MDW, post #42

Co do telefonów to zajżyjcie tutaj: http://www.ppa.pl/forum_ppa/read.php?f=11&i=7630&t=7630

[#44] Re: MacOS8

@MDW, post #42

fakt .tyle ze wiekszosc gier aplikacji pisanych pod symbian jest kompatybilne na urzadzeniach os6 ,7,8 (czyli v1v2 jakies 40 modeli) aplikacje i gry pisane tylko pod ktoras z wersji osu sa nieliczne ,a co do 3rd ..no coz tam system jest calkowicie od nowa przebudowany ,sa inne rozdzielczosci ekranow ,akceleratory lub ich brak....3rd narazie startuje i jest tam narazie ubogo ,szkoda ze nokia nie pomyslala o jakim wrapperze pewnych funkcji z os6,7,8 dla os9 co by zapewnic kompatybilnosc.

np urzadzenia typu ngage czyli s60v1 sa przestarzale bo moga zaoferowac tylko biedna jave midp1...ktora chodzi wrecz tragicznie , z drugiej strony ciagna takiego tomb raidera, doom1/2 ,quake emulacje gb,gbc,c64,msx2,gamegear,nes,genesis
[#45] Re: MacOS8

@DRACOX, post #44

Sory jeśli wydam się Wam niegrzeczny, ale... co to ma wspólnego z MacOS 8? Może załóżcie nowy wątek w Hyde Parku, albo piszcie do siebie na priv/GG?

[#46] Re: MacOS8

@recedent, post #45

[#47] Re: MacOS8

@recedent, post #45

co to ma wspólnego z MacOS 8?

jave
[#48] Re: MacOS8

@DRACOX, post #47

prawda - he he

[#49] Re: MacOS8

@recedent, post #45

Sory jeśli wydam się Wam niegrzeczny, ale... co to ma wspólnego z MacOS 8?

Nie jesteś niegrzeczny. :) To my łamiemy zasady gadając w tym wątku o sprawach zupełnie niezwiązanych z tematem. Przepraszam - poniosło mnie. Już się wynosimy do hydeparku. :)

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem