@Dopuser, post #16
@Andrzej Drozd, post #25
O ile w mp3 128 kbps można zauważyć gorszą jakość, to w 192 kbps lub na Variable nie są one do odróżnienia od wave.
@XoR, post #31
Winyl to igła która się sunie i odbija po płycie. Jakość tego jest kiepska i tylko się pogarsza z odtworzenia na odtworzenie.
@Dopuser, post #16
@Daclaw, post #34
Albo tak, jakby porównywać oryginalny film przedwojenny z jego cyfrową rekonstrukcją. W kategoriach "suchej" jakości ta druga zawsze będzie lepsza. Ale przecież to nie ze względu na jakość część ludzi chce oglądać stare filmy w oryginale.
Dlaczego po prostu nie przyjmiecie, że za używaniem Amigi, vinyla, VHS-u, kaset audio, taśm szpulowych, kliszy przemawia subiektywne odczucie i specyficzny klimat tych rzeczy, tylko na siłę próbujecie udowadniać ich techniczną wyższość? Przecież ona nie jest do niczego potrzebna.
@ede, post #33
The dynamic range of vinyl, when evaluated as the ratio of a peak sinusoidal amplitude to the peak noise density at that sine wave frequency, is somewhere around 80 dB. Under theoretically ideal conditions, this could perhaps improve to 120 dB. The dynamic range of CDs, when evaluated on a frequency-dependent basis and performed with proper dithering and oversampling, is somewhere around 150 dB. Under no legitimate circumstances will the dynamic range of vinyl ever exceed the dynamic range of CD, under any frequency, given the wide performance gap and the physical limitations of vinyl playback.
Pops and clicks are often not audible during a song on a well-maintained record and should not distract from the listening experience. No evidence exists of a record that is shown to be played back with absolutely no pops or clicks whatsoever. They are introduced at virtually every stage of production, from cutting the lacquer to the pressing to the playback itself. Some pops and ticks are pressed into the record itself.
Some pops and ticks result from static discharges during playback. However, this may be mitigated by the use of topical treatments on the record.
Because of the lack of evidence for a tick-free record and the engineering factors making such a record extremely rare, it is quite likely that no record exists that is truly free from all pops and ticks.
@XoR, post #36
Aby jeszcze trochę podrążyć temat: co się dzieje gdy masz płytę winylową odtwarzaną w tym samym pomieszczeniu co głośniki? No co się może stać gdy wielka plastikowa płyta po której sunie się igła zbierająca wibracje jest bombardowana dźwiękiem z głośników?