[#31] Re: Motocykl - wybór

@TechNineWonder, post #27

Masz już pewnie z 60 lat. Prawda?OK
Wstyd tym wyjechać gdziekolwiek. Lepiej pchać ładny motór, niż jechać takim czymś.OK
[#32] Re: Motocykl - wybór

@sigma2pi, post #28

jak piszę, że z przepisami to z przepisami, nie ma wyjątków


Normalnie milicjant...
OK, spoko.szeroki uśmiech
[#33] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #30

Polska w Junakach jest tylko naklejka na baku.


Żałuję że wspomniałem o tych Junakach za 4 tyś.
Skupmy się na Romecie. Bo z tego i jakieś auto może kiedyś wyjść.
[#34] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #31

Nie gadaj. To jest Polski bardzo rzadki zabytek. Brak wartości użytkowej ale sentyment, nostalgia i wartość kolekcjonerska ogromna. Tak jak z amigą
[#35] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #33

Żałuję że wspomniałem o tych Junakach za 4 tyś.
Skupmy się na Romecie. Bo z tego i jakieś auto może kiedyś wyjść


Junak to Romet Auto Romet 4E/6E też już jest ale lepiej opuśćmy na to zasłonę milczenia

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2016 23:24:07 przez Diabeł
[#36] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #33

Przestań o tych Rometach, WSkach, Junakach, ten ostatni miał ponoć walory maszyny rolniczej.

JAWA 350, to była fajna maszyna tamtych czasów.
[#37] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #34

Ale ja nie mam "amigi", tylko mam Amigę.OK
[#38] Re: Motocykl - wybór

@sigma2pi, post #36

O, fajne ma koła i setką na luzie pojedzie po wertepach PRLu. Dobry model!OK
[#39] Re: Motocykl - wybór

@sigma2pi, post #36

Super. Spalanie na poziomie 6-7 litrów, wieczne problemy z synchronizacją gaźników i osiągi "emzetki". Faktycznie super.
[#40] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #39

No cóż, jedni jeździli Simsonem, a inni Jawą 350, kto obok kogo śmignął, to chyba nie trzeba przypominać
[#41] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #39

Aż 6-7 litrów? To ja w samochodzie z silnikiem 2.0 spalam 8 litrów LPG. Bez regulacji. Kurde, ale jaja.OK
[#42] Re: Motocykl - wybór

@sigma2pi, post #40

Faktycznie w wieku 13 lat śmiganie na kartę motorowerową Jawą 350 było super.
[#43] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #41

Poważnie. Taka specyfika dwutaktu. Można było osiągnąć spalanie na poziomie 4 litrów ale to było wleczenie się a nie jazda.
[#44] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #42

takie przywileje tylko dla resortowych dzieci , Diable.
[#45] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #43

Wiem o co chodzi. Ja mam ten samochód do "roboty" i jeżdżę tzw. "ekodrajwingiem", normalnie powinien palić około 11. Ale czasami załącza mi się "diabełek" i sruuuu, trzeci bieg, przyspiecha i wyprzedzam. To auto na 3 biegu to i 120 pójdzie :P
Ale go oszczędzam, bo to weteran. W razie czego ma zacięcie sportowe. Hehe.
Na sportowo to i 20 litrów spali, ale wystarczy jak pali 8.OK
[#46] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #45

Hehe właśnie. Wszystko zależy od stylu jazdy, upodobań i sytuacji na drodze. OK
[#47] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #46

Dokładnie, ja jeżdżę tzw. "ekodrajwingiem". Polega to na tym, że "chamujemy" silnikiem. Samochody z wtryskiem odcinają paliwo i już (inaczej było przy silnikach gaźnikowych). Oczywiście "ekodrajwing" to też rozeznanie terenu, czyli lekko dajemy gazu przed górką, a z górki puszczamy gaz (to jest jazda tzw. górska i też na terenach pagórkowatych).
Wiem, no ile zaoszczędzić można na paliwie na takiej jeździe? 800 - 1000 zł rocznie? No pewnie że tylko tyle. Ale kluczem do tego jest to, że jazda "ekodrajwingiem" oszczędza sam samochód. Czyli oddala naprawy. Raptem, rocznie zarabiamy na "spokojnej" jeździe prawie 3 tyś rocznie. Czyli mamy na wszystkie naprawy różne, filtry, oleje, bzdety i inne ważne bzdety. A za te 800-1000, to można rodzinie kupić prezenty.
Ekodrajwing i sposób myślenia w tym stylu, także powoduje mniej wypadków. Po prostu ekodrajwingowiec jeździ wolniej i bardziej obserwuje innych użytkowników, czyli przewiduje ich "pomysły", tym samym staje się lepszym kierowcą.
No, ale to są tylko teorie.
Które zaoszczędzą Wam być może około 3 tyś rocznie.OK
[#48] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #31

Lepiej pchać ładny motór



Ha ha, ah Ci Rockendrolowcy Ni mom hektara, soundtrack odwzorowujący jazdę na Chińskim Romecie.

Akurat ten egzemplarz ma dopiero 40 lat.

66 lat ma ten zabytek Sokół 125, tylko cena trochę... adekwatna do wieku:)



Ale też kwalifikuje się do kat. B.
[#49] Re: Motocykl - wybór

@TechNineWonder, post #48

Ni mosz hektara? A dlaczego obrażasz ludzi, górali?
Co to za muzyka? Z magazynu DiscoPolo Live? To ani nie było po góralsku, ani w polskim folku. Może Indie, tak, chyba chodziło ci o Indie.OK
Ja bardzo lubia Indie, ale musisz od razu godać że Indie.
[#50] Re: Motocykl - wybór

@TechNineWonder, post #48

Data rejestracji: 2015-10-11 17:39:26

To co, zakładamy bana na multikonto?OK
[#51] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #47

(inaczej było przy silnikach gaźnikowych)


Nawet w maluchu po 1990 roku jest elektrodysza, która odcina dopływ paliwa w gaźniku podczas hamowania silnikiem.
[#52] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #47

.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2016 02:34:31 przez Diabeł
[#53] Re: Motocykl - wybór

@Diabeł, post #7

Diable - generalnie wydestylowałeś z mojego tekstu wszystko o czym myślałem (a czego chyba nie do końca napisałem) szeroki uśmiech .
Co do masy, to ważę tyle ile normalny, nie zasiedziały na kanapie 42-latek, wzrostu niemikrusowatego - w okolicach 90 kg. Na pewno nie chcę kupić motocykla na którym nie wyprzedzę gościa wleczącego się 70 km/h za miastem. Jednak nie chodzi o jazdę na jednym kole, itp (20 lat temu pewnie by mi się spodobało).
Budżet - no niestety ograniczony, mam ostatnio sporo wydatków. Po prostu - jak najtaniej się da, przy zachowaniu rozsądku (bezpieczeństwo, koszty części i napraw, zużycie paliwa....)
[#54] Re: Motocykl - wybór

@sigma2pi, post #36

Moi znajomi jarali się też i to tak do połowy lat 90. (CEZET, MZ ETZ)







Ostatnia aktualizacja: 31.07.2016 09:39:20 przez KM
[#55] Re: Motocykl - wybór

@wali7, post #53

No, to jak już Diabeł poczytał w twoich myślach, to czas podpisać cyrograf, czyli używany, większy motór wyniesie około 7 tyś, kurs około 1500. Natomiast egzamin kosztuje około 200, ale znając egzaminatorów, to będą ze trzy podejścia. Czyli około 9 tyś to wyniesie i czas na realizację cyrografu.szeroki uśmiech
Czyli za rok będziesz śmigał 240 km/h po autostradach.
[#56] Re: Motocykl - wybór

@wali7, post #53

Szukałbym używanej Hondy z serii CB. Da się wyrwać przyzwoity egzemplarz za nieduże pieniądze. Przykładowo takie coś.
[#57] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #49

Ta piosenka idealne odwzorowuje ten Chinski Romet którym się tak jarasz. Klapki kubota muchy w zębach Romet 125, no Rock&Roll na całego. Trochę Ci naświetlę. Jak już chesz tego Rock&Rolla to już bardziej Cafe Racer.




Ale dalej nie zmienia to faktu że to nie ma nic wspólnego z Polską motoryzacją tak Samo jak AmigaX5000 z Amiga1200. Łączy je nazwa, w tym wypadku jest podobnie.

To jest ostatni Polski Romet. Zauważ różnice.



Indie może Indian?



Tak że ah ta Nowoczesna Młodzież Romet&Roll.ok, racja
[#58] Re: Motocykl - wybór

@TechNineWonder, post #57

I jest nawet na Allegro Romet Cafe Racer by Unikat




W porównaniu do tego



To wolał bym Cafe Racer ten Romet RCR 125 wygląda jak Chopper Kingway tylko bardziej napompowany.




To RCR 125 no takie to, silnik pewnie na licencji Hondy. Jak w każdym takiego typu. Ogólnie mi się bardziej pobadają produkty z epoki.


Ten już jest trochę fajny.



Przypomina mi WSK 175 Trial



Ostatnia aktualizacja: 31.07.2016 17:35:17 przez TechNineWonder
[#59] Re: Motocykl - wybór

@TechNineWonder, post #58

Najlepszy jest ten, tylko należy pamiętać, aby ubrać jak największy kask.OK
[#60] Re: Motocykl - wybór

@Andrzej Drozd, post #59

Najlepszy jest ten


Kup sobie będzie pasował to twojego Image Real Rock&Roll.

A tak po za tym to te wszystkie Cafe Racer są zbudowane na Ogar Caffe, który kosztuje 4 tysiące.




Po za tym ten RCR 125 waży 162kg, to jest nie porozumienie.

To Caffe 125 to mi się nawet podoba, można coś przy customizować i waga pewnie wach się koło 100 kg. I przypomina WSK co najlepsze.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem