[#1] Retro granie (wspomnienia, oczekiwania, refleksje)
.
[#2] Re: Nowe gry
Ale wg mnie to cały czas jest ruch nie w tą stronę . Pojawiają się kolejne gierki , które z możliwości Amig nie wyciskają maxa , tylko często dają produkt z początków gier na Amigę , albo gorzej przypominają te z 8 bitowcow .
I teraz pytanie kto będąc fanem retro wyda kasę na grę jak w podobną gral 30 lat temu I ma ja w na dyskietkach / dysku , a która od rych gier sprzed 30 lat nie jest lepsza ?
Widziałem Pig Quest na C 64 i to co zobaczyłem to gra , która 30 kilka lat temu bym bral w ciemno , a tera gdybym był fanem C 64 to bym prawdopodobnie kupil.


mnie to ciekawi kwestia dlaczego opłaca się robić gry "AA" na C-64 mimo że też jest już totalną skamieliną, a nie opłaca sie ich robić na Amigę (ofkors są pojedyncze wyjątki), co jest tego powodem , oba komputery są bardziej 2D niż 3D , oba mają ograniczoną ilosc kolorów co wymaga odpowiedniego podejscia (Amiga jest tutaj nieco bardziej elastyczna), oba wymagają dobrej znajomosci kodowania zeby wycisnąć z nich wydajnosc , na chłopski rozum to Amiga powinna miec tych gier wiecej a tymczasem nie dosc ze jest odwrotnie to jeszcze dysproporcje są dosyc duze

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2023 16:48:06 przez Azakiel
[#3] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #2

C-64 ma duzo wiekszy rynek zbytu.
Wielu uzytkownikow C-64 powoduje duzo wieksza liczbe powstajacych gier.

Na dzien dzisiejszy Amiga sluzy glownie juz tylko jako worek pyrow na handel a liczba uzytkownikow sie kurczy wprost proporcjonalnie do ilosci nowych handlarzy Amigami.
4
[#4] Re: Nowe gry
W pierwszej 30stce 7 gier to strategie, 3 to ściagałki 3 to symulatory. We wszystkich tych typach C=64 to goła dupa zza krzaków.


Mówisz?

Genre is: Simulation, Found 106 games.
Genre is: Strategy, Found 228 games.
Genre is: Racing, Found 149 games.
Genre is: Arcade, Sub-genre is: Pinball, Found 13 games.
1
[#5] Re: Nowe gry

@majster, post #4

No mówię, właśnie przyznałeś mi rację (klikasz Release year i wybierasz After 2003). Nie ma w ostatnim 20leciu żadnych sensownych gier z powyższej listy ewentualnie jest maks 1 per typ gry. Wszystko co powstaje to logiczne/strzelanki/platformówki/nieraz jakis RPG.

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2023 20:55:26 przez michal_zukowski
1
[#6] Re: Nowe gry

@michal_zukowski, post #5

No sorry ale gry strategiczne na 8-bit to nieporozumienie, symulatory to tez jakies zludzenie optyczne.
Zbyt malo zasobow komputera jak na takie gatunki gier. Zreszta na Amidze symulatory, to tez bieda straszna.
1
[#7] Re: Nowe gry

@michal_zukowski, post #5

Nie, nie przyznałem ci racji. I chyba nie wiem do czego zmierzasz. Czy na Amigę OCS przez ten czas wyszło coś ciekawego? Na C64 generalnie kojarzę trochę fajnych gier, a na Amigę tylko kilka portów arcade / MSX, które wolę w oryginale.

Co do gatunków, uważam, że to wypadkowa możliwości sprzętu pod kątem rezultatu i tego co lubi większość.
Ot, prosta kalkulacja bądź wypadkowa preferencji programistów.
1
[#8] Re: Nowe gry

@selur, post #6

bez przesady:

2
[#9] Re: Nowe gry

@majster, post #7

No zmierzalem do tego co opisalem w oryginalnym poscie. Na amigę najbardziej cenione są gry, które podałem z pierwszej 30stki PPA. Są to gry wymagające, trudne do napisania i taki C64 ich wcale nie ma po 2003 roku. Dlatego też są setki strzelanek i platformówek, a na Amidze tego nie ma (jakościowo dobrego) bo ludzie woleliby grać w coś co nie powstaje, bo wymaga ton czasu na napisanie.

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2023 22:12:41 przez michal_zukowski
2
[#10] Re: Nowe gry

@michal_zukowski, post #9

Czesto to kwestia niemocy w przeskoczeniu problemow ze srodowiskiem pracy i ograniczonej dokumentacji - badz mocno rozproszonej. Zmagam sie ze swoim silnikiem 3d ale nie moge sobie poradzic i za cholere odpowiedzi nikt tez udzielic nie potrafi. Program raz na 3 razy się uruchamia a 3 razy wywala sie guru. Nie ufam juz temu kompilatorowi (gcc od bebo). Wyglada na brak float-a. Nie mam jak zdebugowac tego. Na ta chwile zawiesilem prace nad kodem. Zastanawiam sie czy nie przerzucic wszystkiego do ami i kompilowac na prawdziwym sprzecie...
[#11] Re: Nowe gry

@arturB, post #10

Najlepiej odpal sobie ten program pod WHDload (slave to kickstart 3.1), bez problemu wylapie taki blad jak brak instrukcji. Mi to raczej wyglada na to ze procesor skacze poza kod gry. Najczestszy przypadek to jakas losowa wartosc w rejestrze, np. nie wyczyszczony high word.

link
[#12] Re: Nowe gry

@michal_zukowski, post #9

No trochę tak , ale trochę nie

W co grałem 30 lat temu na Amidze .

Strategie ( wszelkie ) , symulatory ( wszelkie ) . I z tym i z tym szału na tym sprzęcie nie było . A dlaczego to bo interesowałem się wojskowością , lotnictwem . I było to generalnie na dużo wyższym poziomie niż to co proponował mi C - 64 i ZX Spectrum. A zwykle już poza zasięgiem 8 bitów.

Parę lat temu wróciłem do Amigi w co gram teraz :

Chaos Engine , Prince of Persia , Ruffntrumble, Alien Breed, Rodland, pinballe, Gods, Project x , Galaga etc.
I dalej interesuję się wojskowością, lotnictwem , ale Amiga nie da mi nawet na full wypasie tego co dadzą mi współczesne symulatory i strategie.
Innymi słowy platforma jest niewystarczająca dla pewnych gier , a ja gram w to co się na Amidze mało, albo nawet nie zestarzało.

Ponieważ jestem graczem i mam inne platformy mam wybór . Nie potrzebuję gry w 3 D na Amigę , która dorówna pecetowi sprzed 20- kilku lat , ale zagram w dobrą platformówkę / komnatówkę nawiązującą do najlepszych lat Amigi z jej grafiką.

Symulatory na 8 bit - Tomahawk
Strategie na 8 bit - Theatre Europe , Arnhem , Deser Rats ( piszę o czasach gdy nie znano RTS - ów )
[#13] Re: Nowe gry

@Merlin_PL, post #12

dlatego napisałem (przed pączkowaniem neoamigowców), bez taniego sentymentalizmu

Ostatnia aktualizacja: 22.05.2023 10:13:54 przez michal_zukowski
[#14] Re: Nowe gry

@Merlin_PL, post #12

I dalej interesuję się wojskowością, lotnictwem , ale Amiga nie da mi nawet na full wypasie tego co dadzą mi współczesne symulatory i strategie.
Innymi słowy platforma jest niewystarczająca dla pewnych gier , a ja gram w to co się na Amidze mało, albo nawet nie zestarzało.


to jest bardzo delikatnie powiedziane, Amiga jest niewystarczająca do prawie żadnych gier obecnie (do 3D sie nie nadaje a do dobrego 2D jest za słaba) mozna ją traktować po prostu jako sentymentalny gadget albo jako retro scene ale robienie kazdej powaznej gry skończy sie trafieniem na zbyt duze ograniczenia. Symulatory o których wspomniałeś (z czasów Amigi ) nie były symulatorami, na symulacje czegokolwiek nie starczyłoby mocy, to były po prostu gry wektorowe udające powazne symulatory. Dla mnie era porządnego grania w gry bez mocno odczuwalnych ograniczeń hardwarowych zaczeła sie od kupna PSX-a (prawdziwy "salon gier " w domu, potem było juz tylko lepiej)
[#15] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #14

...na symulacje czegokolwiek nie starczyłoby mocy, to były po prostu gry wektorowe udające powazne symulatory.

Przepraszam, że się wtrącam, ale muszę zareagować :). Flight Simulator II nie był niepoważnym symulatorem. Zwłaszcza w tamtych czasach.
2
[#16] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #14

Na playstation grafika 3d była i jest paskudna. Nawet wtedy źle to wyglądało.
1
[#17] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #16

Na playstation grafika 3d była i jest paskudna. Nawet wtedy źle to wyglądało


paskudne to jest twoje głupie trollowanie, czemu cie jeszcze nie zbanowali to ja nie wiem
5
[#18] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #17

Zawsze możesz mnie dodać do ignorowanych, skoro denerwujesz się czytać prawdę.
1
[#19] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #18

Jakie było lepsze 3D w momencie premiery PSX, czyli koniec 1994??.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2023 09:20:36 przez rbej1977
[#20] Re: Nowe gry

@rbej1977, post #19

To nie ma znaczenia. Ciosana z prostych wielokątów, rozpikselowana grafika 3d już wtedy była brzydka.
1
[#21] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #17

głupie trollowanie


To nie jest trollowanie. To tzw. ociężałość umysłowa...

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2023 09:30:27 przez Drakon
4
[#22] Re: Nowe gry

@prz, post #15

Dodam Flight of the Intruder. Gra wspaniała, jak na Amigę.

Misje na Phantomie z obsługą radaru , który miał zakłócenia na tle ziemi , gdzie dysponując rakietami AIM - 7 , mogłeś zrozumieć taktykę walk powietrznych na czym polegało w Wietnamie " Uderzenie w kocioł " . Walka z Migiem - 17 , bez działek z zawodnymi Sidewinderami

W latach 90 - tych wyszła książka Gotowały ( wtedy dowódca WLOP ) o taktyce walk powietrznych - wiele rzeczy na symulatorze znalazło potwierdzenie.

I wtedy grafika wektorowa nikogo nie raziła.
1
[#23] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #18

Zawsze możesz mnie dodać do ignorowanych, skoro denerwujesz się czytać prawdę


nic nie rozumiesz, twoje wpisy są prymitywne i nikogo nie bawią, są męczące , kiedys bym ci odpisywał uzywając odpowiedniej argumentacji ale wiem ze w twoim przypadku to nie ma sensu wiec szkoda mojego czasu


Ostatnia aktualizacja: 24.05.2023 10:19:43 przez Azakiel
[#24] Re: Nowe gry

@Drakon, post #21

To nie jest trollowanie. To tzw. ociężałość umysłowa...


[#25] Re: Nowe gry

@Azakiel, post #23

Napisałem prawdę. Grafikę 3d na playstation postrzegam jako brzydką, bo jest brzydka. Nie możesz komuś narzucać jak ma myśleć. Nie wolno.
1
[#26] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #25

Nie wolno mieć swojego zdania, bo mógłbyś urazić kogoś kto myśli inaczej. Czekaj, zaraz... (?!?)

W przypadku pierwszego PSXa, komuś się jednak chyba spodobała jej/(jego?) grafika 3D, bo sprzedano 100 mln konsol i o dziwo nikt ludzi nie zmuszał do kupna ! Poza tym telewizor CRT robił "bilinear filtering" :)
Wiem, że OT...

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2023 11:10:44 przez zyga64
1
[#27] Re: Nowe gry

@amikoksu, post #25

Napisałem prawdę. Grafikę 3d na playstation postrzegam jako brzydką, bo jest brzydka.


przestań rżnąc głupa dobrze wiesz o co chodzi, i to nie pierwszy twój wybryk na tym forum
[#28] Re: Nowe gry

@zyga64, post #26

Grafika 3D na PSX była tak brzydka, że jak zobaczyłem ją w 1995 roku, to spać z wrażenia nie mogłem. Poważnie. To była prawdziwa rewolucja jak na swoje czasy.
1
[#29] Re: Nowe gry

@rbej1977, post #28

Była brzydka, ale to zależy od gry. Np, samochody super, a trybuny to kwadraty 8x8 pikseli, ale za to płynnie wszystko szło, mimo iż czasami się rozłaziły tekstury lub trzęsły.

Ale robiło wrażenie.

Ale to tylko głupia konsola, Amiga Rulez!
[#30] Re: Nowe gry

@karolb, post #29

Największą bolączką tej grafiki 3D na PS1 było generalnie to:

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem