[#29]
Re: Uaktualnienie OS4-Prerelease w fazie betatestów
@Sventevith,
post #26
W odpowiedzi na komentarz
#26
Mity to ty prubujesz stworzyc ze za marka sie nic nie kryje.
Każdy wie swoje. Ja na przykład wiem to, że w mojej komputerowej przygodzie miałem cztery różne nagrywarki: Ricoh, dwie LG i Lite-On. Lite-On działa do dzisiaj i jedna LG działa do dzisiaj. Druga LG i Ricoh padły. Moje zdziwienie było dosyć spore, gdy wewnątrz Ricoha (teoretycznie jakaś to marka), zobaczyłem podzespoły Samsunga... Tak to już jest z tymi "markami" :D
Wszystko to jest to samo tylko nadruk lub naklejka się zmienia. W początkowej fazie pionierstwa w technologii, na rynku rzeczywiście można mówić o rzeczach markowych. Później jednak firma idzie w ilość a nie w jakość. To co było pionierem, z czasem powszednieje. Skoro było pionierem - koszty produkcji były wysokie i cena końcowa wysoka. Jeżeli powszednieje (czytaj więcej firm posiada "pioniera" ) trzeba obniżać koszty produkcji produkując lub wykorzystując tańsze substytuty o podobnych lub identycznych parametrach, bo inaczej nikt tego nie kupi, a firma mniej zarobi. Nakleja się własną naklejkę i sprzedaje po droższej cenie przekupując naiwnych, że nadal się jest "pionierem" i za markę trzeba płacić. Nawet jeżeli mniej osób to kupi, to firma mniej ryzykuje. To jest normalna strategia takich dużych firm. Same reklamy przecież z czegoś trzeba opłacać, a nikt mi nie powie, że opłacane są one z kasy jaką firmy mają z tytułu tylko i wyłącznie sprzedaży. Kasa jest z ekonomiki kosztów. Nawet jeżeli sprzedadzą jeden egzemplarz czegoś tam za 1000, to koszt jego produkcji był taki, że już zarobili cztery razy. Popatrz na siebie - czy kupujesz tylko i wyłącznie to co jest w reklamach? Prawdopododnie tylko około 10%. Co do reszty wybierasz tańsze substytuty, bo przecież to i tak to samo. :D