Komentowana treść: Pixel32 dla MorphOS-a
[#1] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Hmm, duzo sie dzieje ostatnio wokol systemu, co do ktorego duzo osob sadzi, ze jest juz martwy .
[#2] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Niemozliwe! Nareszcie moje modlitwy zostaly wysluchane. Ja go rejestruje od razu, bez sekundy namyslu. Nareszcie na normalnej, szybkiej amidze bedzie normalny, dzisiejszy program graficzny. Chyba nie przesadze jak powiem, ze to jeden z najlepszych prezentow gwiazdkowych jakie dostalem w zyciu. Nareszcie bedzie mozna powiedziec "bye" starym dziadom pamietajacym czasy A500 i calkiem fajnym ale zbyt niedorobionym amigowym programom graficznym. Nareszcie normalnie dzialajace warstwy, wiekszosc standardow wyznaczonych przez Photoshopa, ktorego baaaardzo polubilem przez ostatnie 7 lat. Kurcze, juz nie moge sie doczekac. :) Zeby mi tylko Pegasosa zdazyli naprawic...
[#3] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
i chyba program ten napisany jest we free pascalu więc warto było czekac na wersje fp na mosa ;)
[#4] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
no... cos wlasnie jak photoshop... takie cos jest potzrebne... dobrze, dobrze...
[#5] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Dolar slabo stoi :) jakies 64zł to warto dac....
[#6] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Brodek, post #5

W odpowiedzi na komentarz #5


64zł to warto dac



Ja bez zastanowienia dam nie tylko 64 zl ale nawet 640 zl za cos takiego. :) Przeciez to prawdziwy, duzy, dzisiejszy program graficzny dzialajacy na prawdziwej, duzej, dzisiejszej Amidze. Kupie go od razu jak sie pojawi. A jak tylko moj Pegasos wroci do mnie to zaraz sie zaglebie w gaszcz opcji tego swietnego programu i jakby co to moge nawet skrobnac szczegolowa recenzje. :)



Przy okazji... Juz nie zazdroszcze uzytkownikom AmigaOS4 tego, ze bedzie im sie rozwijal ArtEffect. Chociaz bardzo lubie ten program to uwazam, ze niestety nie ma szans na to zeby za mojego zycia zblizyl sie mozliwosciami do Pixel32.
[#7] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@MDW, post #6

W odpowiedzi na komentarz #6


i jakby co to moge nawet skrobnac szczegolowa recenzje.


Zanotowano. Teraz się nie wywiniesz.
[#8] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@rzookol, post #3

W odpowiedzi na komentarz #3


Prace nad FreePascalem dla MOSa trwaja od dluzszego czasu (tu sa efekty tych prac).
[#9] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Znajac zycie, maly porcik i bedzie tez na OS4
[#10] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Hehe jak na moje oko to nie jest "cos w stylu photoshopa" To jest skopiowany photoshop :D. I dobrze :) Cos takiego jest naprawde potrzebne w amiswiatku.
[#11] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Ten program napisany jest w Pascalu ??
[#12] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #11

W odpowiedzi na komentarz #11


Zdziwienie na miare "to na Amidze da się słuchać mp3??"

To nie jest zapewne ten sam, archaiczny Pascal jakiego jeszcze gdzieś uczą na studiach (na pierwszych semestrach) czy szkołach średnich, etc. To nie jest stary Turbo Pascal czy jakiś odpowniednik Borland Pascala :)
[#13] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@grxmrx, post #12

W odpowiedzi na komentarz #12


Zdziwienie na miare "to na Amidze da się słuchać mp3??"



Niekoniecznie o to chodzi. Pascal to jest pascal - nic tego nie zmieni. IMHO składnia tego języka jest chora.

Nie wiem, być może moje zdanie jest niesprawiedliwe i skażone przez to, że programuję w C, i do niego porównuję pascala... Miałem jednak z nim trochę do czynienia, jak dziewczyna zaliczała na studium jakieśtam projekty pisane właśnie w pascalu. I mi wystarczy. ;)
[#14] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@MinisterQ, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13




FPC (FreePascalCompiler) obsluguje wszystkie nowoczesne dialekty pascala. Jest kompatybilny z Delphi itp. Nie zmienia to jednak faktu ze Pascal ssie:)
[#15] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
No dobra, to ja potrolluje. W takim razie gdzie ten Blender na MorphOS-a?

[#16] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@MinisterQ, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13




No i zobacz co te Świeta robia z ludzmi.

Pierwszy chyba raz sić z Tobą zgadzam.



Pascala powinni zabronić :D Zresztą w połowie lat 80 w zachodnich firmach, zabraniali uywać Pascala programistom i zmuszali do używania C



[#17] Re: Pixel32 dla MorphOS-a
Ten program używa SDL :D Wiec przeportowanie go na inną platformę to nie problem
[#18] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #17

W odpowiedzi na komentarz #17


[#19] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #17

W odpowiedzi na komentarz #17


Tak samo jak AGG...
[#20] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@MinisterQ, post #13

W odpowiedzi na komentarz #13


To ze Pascal jest archaiczny nie znaczy, ze jest zly.

Po prostu srednio nadaje sie do zlozonych projektow zespolowych.

A co ciekawe, wedlug wielu dobrych programistow Delphi generuje o wiele lepszy kod w WINAPI niz np. Bulider...
[#21] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@stOOsh, post #20

W odpowiedzi na komentarz #20

Jest to możliwe, gdyż niestety wyroby Borlanda troszkę odstają pod
względem optymalizacji kodu od światowych trendów, a dodatkowo Builder
jest stwożony na bazie kodu Delphi... Co do tego jak się nadaje Pascal
do zlozonych projektow zespolowych - to odpowiem - tak samo jak kazdy
inny jezyk ego poziomu, czyli tak samo jak c, c++ i wiele innych...
[#22] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #17

W odpowiedzi na komentarz #17


Zalerzy jeszcze w jakim stopniu korzysta z tego SDLa. Caly projekt w SDL robi sie tak:



./configure

make



:)
[#23] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@mcbarlo, post #22

W odpowiedzi na komentarz #22




A tego to juz nie wiem. Widze tylko bibloteki SDL. Co ciekawe już setup wymaga SDL. A GUI jak widać jest autorskie, więc zakładam że cały jest oparty na SDL :P Chodź oczywiście mogę sie mylić.
[#24] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Kaczus, post #21

W odpowiedzi na komentarz #21




Coś w tym jest skoro wygrywa nagrody wśród programistów Delphi.

Builder jest świetny bo to C++, zbudoweany na Delphi czyli RADa ma doskonałego. Co do Pascala to nie tylko składna ale i inne mechanizmy jak mocna kontrola typów są chore :)
[#25] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #24

W odpowiedzi na komentarz #24

W c++ masz dużo większą kontrolę typów i jest to bardzo dobre. Sam
pascal ma wiele ułomności (choćby paskudne with, powodujące wiele
błędów, a nadużywane przez leniwych), ale pisanie, że nie nadaje się
do skomplikowanych projektów może swiadczyć tylko o wielkiej
ignorancji piszącego, co nie zna albo C/C++ albo Pascala w takim
stopniu, by mogl je porownywac, cos ala twierdzenie, ze jak w pascalu
skompiluje sie program to on sie ne wywali, bo nie grzebie po pamieci,
a w pascalu napisali pare programow niewiele bardziej skomplikowanych
od "hello mr J.B" :)) Sam nie daze zbytnia sympatia samego pascala,
ale nie posunalbym sie do stwierdzen typu, ze sie nie nadaje...Co do
doskonalosci samego rada, to jest on sredni, a samo srodowisko potrafi
sie szybko zgubic, vide bzdury w classbrowserze, jesli projekt jest
odpowiednio duzy... Zreszta o wspanialosci RADa zauwazylem, ze czesto
wypowiadaja sie ludzie, ktorzy jedynie ustawiali ikonki i buttony na
formie, a nie byli zmuszeni do dynamicznych zmian ilosci/jakosci/
wielkosci tychze... Czasem naprawdę trzeba sie niezle
nakombinowac....
[#26] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #24

W odpowiedzi na komentarz #24


Builder jest chyba najprostszym sposobem przejścia z Pascala na C(++), o ile ktoś siedział w Delphi. Moim zdaniem Pascal nadaje się do uczenia informatyki w szkołach (a nie jak dziś, gdzie uczą się obsługi myszki ), składnia b. prosta i czytelny kod. C jednak uczy rozumowania w kategoriach maszyny, co może jest i trudniejsze, ale chyba w C łatwiej wygenerować szybki kod.
[#27] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Kaczus, post #25

W odpowiedzi na komentarz #25




Co masz na mysli mówiąc dużą kontrole tyów ?? Ja pisałem o mocnej kontroli typów i tu sie nie zgodze, że C/C++ ją posiada. Samo dzieidziczenie i zasada zamienialności wyklucza mocna kontrolę typów. Nie wiem jak jest teraz w Deplhi i w tym Object Pascalu.

Chodź zakładam, że musi być to już możliwe, skoro wprowadzili jakąś obiektowość.



Nigdze nie pisałem, że sie nie nadaje do dużych projektów czy, że jest gorszy bo się nie grzebie po pamięci, tym bardzij że grzebanie po pamięci zawsze jest błędogenne.



Zreszta o wspanialosci RADa zauwazylem, ze czesto wypowiadaja sie ludzie, ktorzy jedynie ustawiali ikonki i buttony na formie, a nie byli zmuszeni do dynamicznych zmian ilosci/jakosci/ wielkosci tychze... Czasem naprawdę trzeba sie niezle nakombinowac....



Tu Ci przyznam racje bo sie raz naciełem w Delfi na dynamiczna zmiane w formularzu, jednak własnie do prostego budowania form jest bardzo dobry. Java długo takiego RADa nie miała naprzykłąd. Zreszta w C++ pod Winde Builder też jest jednym z lepszych radów w swojej klasie.
[#28] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #27

W odpowiedzi na komentarz #27

no to daj int *a=malloc(256); i przy kompilacji w c++ zobaczysz ladna
informacje o niezgodnosci typow. Object pascal i dziedziczenie - to
jeszcze lata 80-te, wiec nie pisz "nie wiem jak jest teraz" Po prostu
nie znasz Pascala na tyle by sie o nim wypowiadac, skoro nie
wiesz, ze juz Pascal pod Dosa ma dziedziczenie itp....

[#29] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Kaczus, post #28

W odpowiedzi na komentarz #28




Owszem wiem, ale nie programowałem wtedy obiektowo. Jak i również nie znałem C++.
[#30] Re: Pixel32 dla MorphOS-a

@Sventevith, post #27

W odpowiedzi na komentarz #27

Co do srodowisk z RADem., to bardzo ladne powstają dla wxWidget... Tak
darmowe, jak i płatne. Co więcej powstają interface do istniejących
już środowisk developerskich typu Builder czy Visual Studio, jak i sa
tworzone nowe srodowiska w oparciu o kompilator gcc - wxVisual.Zaleta
- Programy oparte o interface wxWidget sa przenosne.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem