Komentowana treść: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha
[#61] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@stefkos, post #60

Ale co jeszcze oprócz tego?

[#62] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@smith, post #61

a co nie starczy ci jedno? przeciez to jest zlodziejstwo i tyle. pokaz teraz przyklad gdzie zlodziejstwem takim czy innym okazaly sie mosowce.
[#63] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@stefkos, post #62

Po przodownikach oczekiwałem czegoś więcej już abstrahując od tego, że kwestia była dyskusyjna ze względu na to, że chodziło o bibliotekę dynamiczną. Więc nie sądzisz, iż trochę przesadziłeś z poetyką swojego komentarza? I że przez to potem są takie sytuacje jak w tych komentarzach?



[#64] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Grzegorz Kraszewski, post #32

Już od ładnych kilku lat dogonienie MOS-a przez OS4 jest "kwestią kilku miesięcy"



MOS od dawna jest daleko w tyle za OS4, więc nie rozumiem co tu gonić. Z takim np. stosem TCP/IP jest sto lat za murzynami, teraz w końcu ktos zniecierpliwony sam wziął się za robotę i przeportował prosty stos, który w dodatku nie wchodzi w skład systemu. Nie wiem czym tu się chcesz szczycić porównuąc to do obsługi sieci w OS4.0, a to tylko jeden z przykładów których jest znacznie więcej.



A przez te kilka miesięcy MOS uważasz będzie stał w miejscu?



Mówiąc szczerze wszystko na to wskazuje. Zobacz na developerów pracujących nad OS4, praktycznie jakby zapdali się pod ziemię, nawet na AmigaWorld, od bardzo dawna ich nie widać. Wszystko dlatego że pracują całymi dniami w pocie czoła aby zdążyć ukończyć system na czas i aby był on jak najlepszy. Co robią czołowi developerzy MOSa, ano portują SDLowskie gierki. Nie powiem że to źle, sporej rzeszy mosowiec dają tymi gierkami trochę radochy, tylko wygląda to tak jakby nudzili się setnie i nie mieli ciekawszych rzeczy do roboty. Być może MOS jest już całkowicie ukończony, być może ma już tam co poprawiać, a być może po prostu nie widzą już sensu aby cokolwiek przy tym systemie robić.
[#65] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Mufa, post #64

mam pytanie i propozycję...

pytanie: co to znaczy "stos wchodzi w skład systemu"? czy musi być na płytce instalacyjnej, czy można go sobie dociągnąć z sieci, czy jeszcze jakoś inaczej?

propozycja: a może przestaniemy sobie udowadniać co jest z przodu a co z tyłu (bo jedyne co do czego nie ma wątpliwości, to to, że z przodu jest gęba, a z tyłu d..a). Tym bardziej, że nikt tu, ani na eXecu nie posiada AmigiOne i Pegasosa (nie mówimy o klasykach, bo nie sądzę że MOS czy OS4 pokaże tu swoje pazury), z czego wynika że za bardzo nie mamy możliwości obiektywnych porównań.

Czy nie możemy, do jasnej ch... normalnie rozmawiać? Kłócimy się jakby MOS i OS4 starały się o dostęp do wielkiej rzeszy nabywców, a największe firmy softwarowe prześcigały się w wypuszczaniu swoich flagowych produktów. A tymczasem, jest to i pozostanie sprzęt i system (spokojnie tu można napisać o obu następcach klasyków) niszowy. Ja tam lubię MOSa, fajnie się na nim bawi i pracuje, podejrzewam że przyjemność korzystania z OS4 jest podobna. Nie możemy przy tym pozostać?
[#66] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@wali7, post #65

pisząc o posiadaczach AmigiOne i Pegasosa miałem na myśli szczęśliwego posiadacza obu maszyn...
[#67] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Mufa, post #64

a to tylko jeden z przykładów których jest znacznie więcej



no prosze podaj te przyklady ;)

bo mi do glowy przychodzi tylko jeden: obsluga cdrw

(ale 2 pozostale programy do nagrywania są tworzone na mosie i tez dla mosa)



a w drugą stronę:

3d + programy

jit

obsluga ntfs/ext3

muicon + obluga ssh

dzialające programy do tunerów TV ]

o wiele lepsze gui (czyli mui)

o wiele lepszy desktop

lepsza komp[atybilnosc z amigaOs3.1 ;)





[#68] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Mufa, post #64

Co robią czołowi developerzy MOSa, ano portują SDLowskie gierki



Nie wiem kto poza mna z developerow MOSa portuje sdlowe gierki, wiec pewnie chodzi o mnie:) Milo byc nazwanym "czolowym developerem":) Niestety wychodzisz z blednego zalozenia. Gierki ktore teraz wypuszczam to w wiekszosci przypadkow programy na ktorych testowalem implementacje opengl'a i ktore gotowe byly od dluzszego czasu. Nie wiesz tez ile czasu spedzam na przygotowywaniu portu, tak samo jak nie wiesz ile czasu spedzam na pracy nad systemem wiec wnioski (jakze bledne w tym przypadku) zachowaj dla siebie. Dziekuje
[#69] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Mufa, post #64

Ja bym napisał inaczej - porównania mosa z amigaos4 i tym co robią programiści są bez sensu. Liczy się tylko to czego użytkownicy mogą używać już teraz i czy to ich zadowala jako użytkowników tych systemów. MorphOS przekształca się w system, którego rozwój oparty jest na wpłacie pieniędzy przez paypal na zrobienie jakiegoś sterownika czy czegoś tam jeszcze. Niestety niezbyt ciekawie to wygląda dla końcowego użytkownika, paradoksalnie! Czy cieszyć się z takiego MUI4, które mimo iż jest wersją alpha to jest stabilne i działa bardzo dobrze? Tak... i nie. Czy cieszyć się ze sterowników 3D dla radeonów i perspektywie napisania nowszych? Tak... i nie. Czy cieszyć się z tego stosu tcp/ip, który to ktoś portuje z AROS-a? Tak i nie...

Dlaczego "i nie?" A no dlatego, że dochodzą komponenty systemu, które są ważne dla rozwoju oprogramowania, ale ciągle mam wrażenie, że system z jednej strony staje się jeszcze bardziej betawersją (Amient, MUI4) a z drugiej nie ma kto zająć się pewnymi szczegółami, moim zdaniem istotnymi (jak choćby polepszenie antialiasingu czcionek truetype czy zachowaniem systemu jeśli jakieś zadanie niespodziewanie zacznie zabierać blisko 100% procesora). Brak ładu i składu... Choć to już nie jest taka zbieranina łatek jaką wielu mogło używac na AmigaOS 3.x to zdecydowanie moje skojarzenia są bardziej z takim zjawiskiem.

No ale takie mam tylko wrażenie, dla mnie jako użytkownika złe to nie jest, bo użytkownik jakoś sobie poradzi. Ściągnie nowsze MUI, Ambienta, stos tcp/ip i jakieś sterowniki. Można sobie z tego zrobić samemu płytę systemową, etc.



Jeden system jest komercyjny (AmigaOS4), a drugi nieco hybrydowy (prawdopodobnie komercyjny, ale rozwój niektórych kompotentów oparty na wpłatach przez paypal). Czyli mamy do czynienia z produktem (AmigaOS4) i czymś co było produktem, ale z uwagi na realia być nim nie może w takiej samej formie. Gdyby obydwa systemy były produktami, których rozwój oparty jest choćby na podobnych zasadach to jakieś porównania byłyby jeszcze możliwe. Aktualnie niektórzy mogą sobie tylko udowadniać dlaczego jakiś system jest dla tej czy innej osoby gorszy bo nie ma jakichś zalet.

No i niech ma lub nie ma, niech użytkownicy swojego systemu się troszczą o braki tegoż niż Ci, którzy jego użytkownikami nie są.
[#70] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@grxmrx, post #69

Jeden system jest komercyjny (AmigaOS4), a drugi nieco hybrydowy (prawdopodobnie komercyjny, ale rozwój niektórych kompotentów oparty na wpłatach przez paypal)



jakie to komponenty sa zalezne od wplat na konto? ambient jest rozwijany przez progrmistow systemu. to ze dostepne sa wersje publiczne to tylko nasza dobra wola. nie wiem jaki masz problem ze sterownikami. dostepne sa jako normalny update systemu. nie jest to beta ani nic podobnego. to ze sa bledy (o zadnych powaznych nie slyszalem) wynika jedynie z tego ze jest to skomplikowany komponent.
[#71] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@kiero, post #70

Tam gdzie jest ikonka paypal. Nie napisałem, że jakiś komponent jest zależny. Na pewno w jakimś stopniu motywujący do dalszej pracy. Gdyby nie pizza to by quake3 dla mosa chyba nie było ;)
[#72] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@grxmrx, post #71



Oczywiscie, ze motywujacy. Ale nie dlatego w przypadku sterownikow 3d pojawila sie ikonka paypal. Sprzet kosztuje, i jako system niekomercyjny (przynajmniej aktualnie) dotacje pomagaja w zakupie potrzebnego sprzetu. Rozwoj jednak nie jest uwarunkowany otrzymaniem konkretnej sumy.



Co do Q3 to nie uwazasz, ze pizza to smieszna 'zaplata' za port?
[#73] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@amigafan, post #56

Dzięki za przypomnienie, dane w PauBase są już poprawione.

Obecnie nie posiadam Pegaza. Niemniej byłem użytkownikiem tego komputera wystarczająco długo, by sobie na jego temat wyrobić zdanie.

A co do strzelania z grubej rury - czy wysyłanie do psychoanalityka to strzelanie z cieńkiej rury?

Czym w przypadku mosowiec jest strzelaniem z grubej rury? Poproszę o jakiś konkretny przykład.
[#74] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@MinisterQ, post #73

Jeśli już musisz prosić o przykłady to proś tę osobę o odpowiedzi na priv.
[#75] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@kiero, post #72

Mnie nie śmieszy a co najwyżej może cieszyć ;)

Z resztą liczyłem na to, że mnie złapiesz na tym, że odwracam kota ogonem bo Quake3 nie jest nawet kandydatem na część jakiegokolwiek systemu ;)
[#76] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@kiero, post #72

No to dużo. Za port w sam raz. ;) A widziałeś, co MiniQ dostał za pisanie AmiGG? ;)
[#77] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@MinisterQ, post #73

Jest to przy okazji odp na komentarz 58.



Konkretny przykład - Z tego co pamiętam to wspomniany baner na Execu powstał pod wpływem potraktowania przez niektórych użytkowników MOSa użytkownika AOS4 właśnie w takich komentarzach na PPA a bulwersujące MOSowców wyzwiska na tym banerze były jedynie cytatami wyzwisk wypisywanych przez nich samych pod adresem użytkownika OS4.

Właśnie takie wyzwiska pod adresem kogoś tylko dlatego, że używa innego OS są "z grubej rury" .



Ponieważ szanuję grx`a, który chce zapobiec rozrastaniu się tego wątku z mojej strony EOT.
[#78] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@SirLEO, post #76



nie chcialem pisac w porownaniu z czym smieszna. myslalem ze sie domyslisz. pewna firma za port quake'a 2 liczy sobie 50EUR o ile pamietam. nawet odliczajac koszt oryginalnej gry, nie jest to suma smieszna (w stosunku do wykonanej pracy).



hmm, nie wiem co miniq dostal za amigg poza niekonczacym sie potokiem 'amigg suxx':)
[#79] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Mufa, post #64

MOS od dawna jest daleko w tyle za OS4



Po namyśle dochodzę do wniosku, że masz całkowitą rację. MOS jako produkt hobbystyczny nie ma szans konkurować z wiodącym systemem komercyjnym. Niech pozostanie treścią życia dla takich pasjonatów z poprzedniej epoki jak ja, co to nawet ochrony pamięci nie umieją docenić. A kto idzie z czasem, postępem i osiągnięciami powinien podążyć za Amiga OS 4. Ja po prostu będę przestawiał ikonki i pogrywał w SDLowskie gierki.



[#80] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@amigafan, post #77

Czy portal (redakcja) jest miejscem, gdzie załatwia się prywatne waśnie pomiędzy użytkownikami?

To może ja sobie będę robić bannery piętnujące np. jakąś osobę/cokolwiek? Czy może mam newsy pisać, w których będę z nazwiska wymieniać kto mi się nie podoba?

A co mnie niby obchodzi, że jest kilku rozumnych inaczej i coś komuś nie pasuje i się pieni? Redakcja daje miejsce i możliwość, to sami użytkownicy dają o sobie świadectwo. Skoro chcą, żeby inni ich tak odbierali, to czemu mam im w tym przeszkadzać?

Wiem, że są granice, wszędzie są, tylko one są umowne i polegają na zdrowym rozsądku. Komuś go brakuje i nie chce się np. ośmieszać? Może się zastanowić, czy to, co napisze jest warte publikacji... Jak widać, są tacy, dla których to jest "sensem istnienia", pewnie nie potrafią nic mądrzejszego...

Jak ktoś jest w miarę mądry, to widzi, że to typ trolla i się nie odzywa, ale większość lubi emocje, no i lubi się też pośmiać.

Może wprowadzimy jakiś filtr, taki killfile, na osoby, każdy będzie mógł sobie blokować dane osoby i wypowiedzi z nią związane (odpowiedzi innych na treść danej osoby też)... Zobaczymy.
[#81] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@kiero, post #78

Wiem, wiem z czym. :) A MiniQ dostał piwo, wydaje mi się, że pisanie AmiGG to coś więcej niż port, nawet tego Q3. ;) BTW: Grywa już ktoś na necie? Czy się nie da bez natywnego stosu?
[#82] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@Grzegorz Kraszewski, post #79

Po przeczytaniu tego komentarza stwierdziłem, że chyba już wszyscy trochę przesadziliśmy. Mamy/będziemy mieli prawie takie same komputery z prawie takim samym systemem operacyjnym więc po co się kłócimy i jedziemy po sobie. Przyznaję, też się do tego przyczyniłem ale nie było to moją intencją. Chciałem merytorycznie uzasadnić dlaczego uważam tak a nie inaczej. Co przeczytałem w odpowiedzi od niektórych... Nie ważne. Może przestańmy na każdym kroku podkreślać, że rozwiązanie, po stronie którego się opowiadamy jest lepsze bo zawsze kogoś to sprowokuje. Przestańmy sobie dogryzać bo z tego też nic nie będzie dobrego. Które rozwiązanie wygra - zobaczymy - a w ogóle to nie jest naszą sprawą się do tego na siłę przyczyniać tylko ci którzy chcą nam je sprzedać powinni nas do swoich produktów przekonać. Dlaczego mamy za nich odstawiać pracę ich marketingowców. W między czasie oba rozwiązania mogą współistnieć i zróbmy wszystko żeby zarówno na MOSa jak i AOSa (należy zacząć od siebie stąd ta kolejność) powstawało jak najwięcej softu, żeby zwiększała się liczba użytkowników i żebyśmy znowuż byli jednym środowiskiem.



Grzesiu uśmiechnij się









[#83] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@kiero, post #78

hmm, nie wiem co miniq dostal za amigg poza niekonczacym sie potokiem 'amigg suxx'



Niektorzy mowia AmiGG RULEZ! :)



Kiedys juz nieraz wspomnialem aby otworzyc na PPA jakies konto na dobrowolne wplaty za AmiGG.



A pozniej gdy AmiGG bedzie obslugiwal inne komunikatory i doczeka sie wersji 1.0, proponuje zrobic shareware za 30 zl, a dla zagranicznikow 30$, albo...40-50$ :)
[#84] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@smith, post #82

ja jestem zdania, ze najlepszym wyjsciem jest osiągniecie zgodności softwarowej miedzy os4 i mosem (w jedna strone juz jest) i moze jeszcze arosem_ppc. wtedy userzy by wybierali taki system jaki im bardziej pasuje ale baza oprogramowanuia bylaby wspolna



ps. ten koment pisze korzystając z natywnego mosowego stosu :)
[#85] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@SirLEO, post #80

Ale o co właściwie chodzi bo nic z tego nie zrozumiałem?
[#86] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@SirLEO, post #81

AmiGG w ogóle nie jest portem, od tego trzeba zacząć. ;)

Nie piszę go bynajmniej po to, by coś za nie dostawać. Starczy satysfakcja.
[#87] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@KAM_, post #25

Właśnie dla takich brednio seriali warto tu czasami zaglądać :D To środowisko się nie zmieniło i się raczej nie zmieni ;)

[#88] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@MinisterQ, post #86

No przecież tak napisałem, czytaj ze zrozumieniem. :P
[#89] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@crust_ame, post #87

Właśnie dla takich brednio seriali warto tu czasami zaglądać



Dlaczego tylko czasami? Wpadaj częściej - Twój debiut pokazuje, że można oczekiwać z Twojej strony wielu jakże rzeczowych i przemyślanych (kilka razy) komentarzy...
[#90] Re: Natywny Stos TCP/IP dla MorphOS-a - pierwsza alpha

@LeMan, post #89

Na częsciej szkoda czasu. Nie mówiąc już o tym że Twoja "docinka" tylko to potwierdza.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem