Komentowana treść: Shuffle 1.5
[#31] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #27

A po co uruchamiać grę bez systemu? Który mamy rok? 1985? ;)
[#32] Re: Shuffle 1.5

@Malin, post #31

Przeczytaj cały wątek, a potem komentuj maluchu. :P
[#33] Re: Shuffle 1.5

@Jacek Piszczek, post #30

A czy ja piszę, że to będzie śmigało? Gdzie to wyczytałeś? Piszę tylko jakie jest minimum, przeważnie nic nie działa rewelacyjnie na wymaganiach minimum. A że możliwość istnieje to jest zaleta (obsługiwanie w pełni nawet Amigi klasycznej), ale rozumiem, że piszesz to w myśl zasady: "nie ma tego na mosie, to jest niepotrzebne. (podobnie zresztą jak X-y)

PS. Jakby się coś takiego pojawiło się w mosie jakie to byłyby ochy i achy, jaki ten mos wspaniały, jaki oprogramowany, jakie killer appsy, jakie to potrzebne, jak świadczy o przewadze mosa nad AOS4. rotfl
[#34] Re: Shuffle 1.5

@Andrzej Drozd, post #29

A po co mi mos na classicu, jeśli nawet nie obsługuje w pełni jego zintegrowanych, standardowych urządzeń?
[#35] Re: Shuffle 1.5

@Korni, post #28

Ten który chce ją puścić na 10MB. Gra bez systemu nie ruszy więc trzeba do jej wymagań dodać wymagania systemu!
[#36] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #33

PS. Jakby się coś takiego pojawiło się w mosie jakie to byłyby ochy i achy


Moze, ale brak wsparcia AGAtki pod MOSem był świadomą decyzją odpowiedzialnych za tą częsć systemu programistów. Wspieranie zdechłego hardware, którego użycie tylko spowalnia resztę systemu, moim zdaniem ciężko nazwać przewagą. To po prostu błędny wybór.
[#37] Re: Shuffle 1.5

@Jacek Piszczek, post #36

A co z programami, które bez AGA nie ruszą? W końcu po coś jest ta emulacja 68k.
[#38] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #37

Niewiele jest takich, które bez AGA nie ruszą, a ruszą pod nowoczesnym systemem. Dla gier chcąc nie chcąc i tak pozostaje UAbłE.
[#39] Re: Shuffle 1.5

@Jacek Piszczek, post #38

Dobry system operacyjny obsługuje możliwe maksymalną ilość sprzętu komputera na którym chodzi, przynajmniej popularnego czy zintegrowanego. Obsługa AGA w systemie amigowym czy pseudoamigowym mającym działać na Amidze Classic jest jak najbardziej na miejscu ponieważ kości AGA są ściśle związane z Amigą, służyły wiele lat. Nie były tylko nieznaczącym epizodem w historii Amigi, ale jej ważnym elementem podobnie jak procesor 68k.
Dla porównania zwróć uwagę do jakich starych kart, urządzeń są sterowniki dostarczane z dużo nowszymi od nich windowsami.
[#40] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #39

Skolman już kilka razy pokazywał, że pod MOSem PUP można odpalić dema korzystające z AGA. Magia?
[#41] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #39

To sobie weź te kości AGA i zrób z nich breloczek, kolczyki, czy cokolwiek tam nosisz. :D
Jedną rację Ci przyznam - były i służyły, a teraz to nawet d**y nie podetrzesz tym bo kłuje. :)

A sterowniki to niekoniecznie zasługa systemu, tylko producentów sprzętu. Myślisz, że najnowsze sterowniki do GF będą idealne do takiej RivyTNT? Jakoś mam najnowszy system, najnowszy sprzęt, a nie mam takich sterowników, jakie było w starszym. System sterowniki ma do określonych standardów.
[#42] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #39

Dla porównania zwróć uwagę do jakich starych kart, urządzeń są sterowniki dostarczane z dużo nowszymi od nich windowsami.

Spróbuj zatem postawić Vistę na komputerze zaprojektowanym w 1992 roku, tak jak Amiga 1200.
[#43] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #39

W myśl takich argumentów to AOS 4 powinien pójść też na kościach ECS, a raczej ich nie obsługuje. Przecież kości ECS są zintegrowane z Amigą Classic i służyły wiele lat. O wiele więcej niż AGA.
Wiem, zaraz powiesz, że OS4 nie chodzi na najstarszym sprzęcie i wymaga PPC (a te karty są do Amigi 1200 i 4000, a tu są AGA), ale w specyfikacji jest wymieniona Amiga 3000, a ta ma kości ECS. A więc ten argument jest jakoś wybiórczy.
Patrząc tak wracamy do pytania, czy nowy system powinien wspierać nadal stare kości graficzne spowalniając cały system? I jak powiedział Jaca, MosTeam świadomie pominął te kości wymagając karty graficznej. Bo idąc tym tropem to powinien też uruchomić się na Motoroli jako minimum.
[#44] Re: Shuffle 1.5

@AS, post #43

Ale widzisz porównując do wątku o Efice za 99 dolców (tam chodzi o to czemu na AOne płakano że nie ma systemu a Efikę miektórzy chcą kupić choć nie ma jescze na nią MOSA). Jest pretekst żeby nowy system obsługiwał AGA a ECS już nie. Zgadniesz jaki?
5 minut na zastanowienie :D
I po 5 minutach..... bo AGA jest najnowszym czyli ostatnim czipsetem graficznym.
Dobry pretekst
Jak widać zawsze można znaleźć jakiś pretekst OK
[#45] Re: Shuffle 1.5

@Korni, post #28

@ Korni
Zwróc uwagę na słówko "10MB free RAM"

Hmmm.. sporo pożera jak na taką układankę w mini okienku. To pewnie przez MUI. To od zawsze miało spore wymagania. Pamiętam z ACS taki artykuł "Małe jest piękne" gdzie były krótkie opisy kilku drobnych programów i gier chyba też. te "10MB free ram" niezbyt by wtedy tam pasowało mimo że gierka wygląda na małą :)

[#46] Re: Shuffle 1.5

@R-Tea, post #45

To pewnie przez MUI.

Samo MUI nie pożera dużo pamięci. Pamięć pożerają tekstury, czcionki, i wszelkie inne wizualne upiększacze.
[#47] Re: Shuffle 1.5

@Kiv_Master, post #34

Równie dobrze mogę powiedzieć, że AOS4 nie wykorzystuje możliwości A3000 z PPC. Dlaczego? AOS4 chyba nie obsługuje ECS...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem