Komentowana treść: Robbo dla Amigi
[#31] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #23

profesjonalnie jak na c64
[#32] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #28

Przede wszystkim na AGA, system to drugorzędna sprawa w tym przypadku.
[#33] Re: Robbo dla Amigi

@MinisterQ, post #32

Testowałem pod CGX i działa bez zarzutu! Jedyna sprawa to tylko taka, że pod AGA działa szybciej niż pod CGX... . Czas zatem zabrać się również za wersję korzystającą z cybergraphics.library (chunky). Po prostu podmienię BltBitMap() jakąś z funkcji z cybergraphics.library oraz przekonwertuję dane p2c.
[#34] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #33

Testowałem pod CGX i działa bez zarzutu! Jedyna sprawa to tylko taka, że pod AGA działa szybciej niż pod CGX...


Użyj akceleracji 3D.
[#35] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #33

"Po prostu podmienie BltBitMap() jakas z funkcji z cybergraphics.library oraz przekonwertuje dane p2c."

gratulacje, wlasnie uczyniles swoj program wolniejszym.

@Gumboy

"Uzyj akceleracji 3D."

mam nadzieje, ze to tylko ja nie wylapalem ironii;)
[#36] Re: Robbo dla Amigi

@kiero, post #35

mam nadzieje, ze to tylko ja nie wylapalem ironii

A tego to już nie wiem, musiałbyś się innych spytać ;)
[#37] Re: Robbo dla Amigi

@GumBoy, post #34

A najlepiej zaczekaj na wersję sterowników z vertex/pixel shaderami. ;)
[#38] Re: Robbo dla Amigi
Pracuję nad nową wersją. Poprawiłem grafikę, powiększyłem mapę o 4 wiersze (teraz jest 20 x 14) i tworzę nowe etapy. Planuję też płynne przesuwanie elementów jak w Diamond Caves ale to troszkę później.

Ostatnia edycja: 31.12.08 21:05:15
[#39] Re: Robbo dla Amigi

@rzookol, post #31

Nie oczekuj zbyt wiele od gry PD :) Generalnie jestem zadowolony z grafiki.

Ostatnia edycja: 31.12.08 21:01:48
[#40] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #39

Generalnie jestem zadowolony z grafiki.


Jest zasadnicza różnica, pomiędzy "jestem zadowolony", a "grafika jest profesjonalna".
[#41] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #39

może po prostu pogadaj z jakims grafikiem żeby Ci grafę zrobił, nie wszystko trzeba robić samemu
[#42] Re: Robbo dla Amigi

@rzookol, post #41

A co powiesz na to:
Pokaż Screenshot - moja praca nad grafiką (najnowsza)

Obecnie dodałem intro - ekran tytułowy z efektem fade oraz ładniejsze pokazywanie etapów. Pracuję też nad dodaniem lasera oraz nietoperzy i stworków. No i czekają mnie nowe etapy, ale to dopiero po wprowadzeniu tych elementów.
[#43] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #42

tło jakies dodaj, najlepiej ciemne, takie jak w bonkheads
[#44] Re: Robbo dla Amigi

@rzookol, post #43

Ciemne tło nie pasuje - użyję jasnego jak do tej pory, na razie jednolitej barwy (skrzynki i bomby są czarne). Obecnie opracowałem system odtwarzania dźwięków i wkrótce sprawię by gra odtwarzała dźwięki :D! Zrobiłem też fajną animację wybuchu bomby i dopracowałem reakcję łańcuchową.
[#45] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #44

mam nadzieje ze gra jest poprawnie napisana i obsługuje AHI (oczywiscie moze tez obsługiwać audio.device - najlepiej miec równoległe procedury)
[#46] Re: Robbo dla Amigi

@rzookol, post #45

no coś ty, od tego Paula ma rejestry, a w C wymyślono wskaźniki aby po nich rzeźbić ;)
a co do Robbo, to MOSa2.2 nie zawiesza, tylko od razu wyskakuje okienko z napisem "illegal instruction"

Ostatnia edycja: 04.01.09 18:15:06
[#47] Re: Robbo dla Amigi

@rzookol, post #45

Używam audio.device.
[#48] Re: Robbo dla Amigi

@wali7, post #46

Aleście się uczepili tego MOSa. MorphOS 2.0 Jak ktoś chce to niech Robbo przeportuje, upublicznię kod źródłowy. Ja mogę przeportować na OS4. AmigaOS 4.0
[#49] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #48

wyślij mi ten kod
[#50] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #48

Aleście się uczepili tego MOSa.

No, wreszcie jakaś ludzka reakcja ;)
[#51] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #48

To chyba normalne, że twórca programu chciałby umozliwić jego poprawne działanie u jak największej liczby użytkowników?
Tym bardziej, że w tym wypadku kompatybilność binarki 68k z OS3 i MOSem oznacza wysoką zgodność z zaleceniami dla programistów ś.p. Commodore.
[#52] Re: Robbo dla Amigi
Pojawiła się nowa wersja gry. Co prawda nie zawiera jeszcze dźwięków, ale
- wprowadza 15 nowych etapów według poziomu trudności,
- wprowadza nową grafikę oraz
- większy maksymalny rozmiar mapy.
Wymagania to nadal system 3.x AGA.

Tutaj obejrzyj screenshot

Gra do ściągnięcia tutaj.

Nadal pracuję nad rozbudową gry.
Pozdrawiam!
[#53] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #52

A mozna wiedziec po co aga? Tak na oko to tu z 16 kolorow na maxa jest.
[#54] Re: Robbo dla Amigi

@Fazior, post #53

W rzeczy samej, gra wykorzystuje paletę 32 kolorów.

Poszukuję sampli do mojej gry w formacie IFF 8SVX. Ma ktoś może kolekcję sampli stworzonych specjalnie do gier (przesuw skrzynek, strzał, eksplozja, zbieranie przedmiotów itp.)
[#55] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #54

Już gra odtwarza dźwięki!!! (ściągnąłem z Wormsów i Boulder Dasha :)). Jeszcze nie opublikowane.
[#56] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #55

Można już ściągnąć wersję gry z dźwiękami! Póki co wszystkie dźwięki idą przez jeden kanał. Wersja jest w stanie beta, ale działa poprawnie.

Dodatkowo gra:
- działa z timer.device,
- robbo ma kilka klatek animacji (zależnie od kierunku ruchu),
- wybuch bomby ma swoją animację.

Podzielcie się opiniami jeśli chcecie.:D
[#57] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #56

NOWA GRAFIKA. Powinna się spodobać nawet wybrednym gustom.

Z nowości to: gra działa na karcie graficznej, dźwięki idą przez dwa kanały, poprawki w engine. Niedługo nowe elementy gry.
[#58] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #57

Fajnie, że to ciągniesz.

Mam pytanie. Czy te zielone kule miały być okrągłe? Jeżeli tak to dlaczego są spłaszczone z prawej strony i z dołu? :) Ja rozumiem, że szerokosc i wysokosc sprajta akurat byly takie nieszczęśliwe, że kółko zostało tak obliczone przez program graficzny. No ale takie rzeczy można ręcznie poprawić. Pamiętam jak z 15 lat temu testem na grafika było właśnie ręczne narysowanie kółka w słabej rozdzielczości. :)
[#59] Re: Robbo dla Amigi

@MDW, post #58

Te kulki narysowałem wcześniej w innym rozmiarze i tak je przyciąłem do 16x16 pikseli :) Akurat lubię takie małe formy graficzne, więc zapewne je poprawię

--
Dodałem lasery do gry!!! Są znacznie atrakcyjniejsze od działek i bazują na dotychczasowym silniku gry (obsługują je metody ikon - żadnych dodatkowych struktur). Do tego poprawiłem obsługę joysticka - działa teraz bez zarzutu!!! Wyniki zamieszczę po opracowaniu dodatkowych poziomów.
[#60] Re: Robbo dla Amigi

@Minniat, post #57

a dopisales równoległą obsługę dzwięku przez ahi może ?

równoległą w tym sensie ze np. się wybiera ahi w tooltypie
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem