Komentowana treść: Rebel na PPA
[#31] Re: Rebel na PPA
Bardzo sympatycznie zrobiło mi się na duszy po przeczytaniu komentarzy :)

Trud sklecenia tej gierki (przy pomocy muzycznej Marcina i pomocy przy testowaniu na A1200 Maćka) nie poszedł na marne. Ktoś w to zagrał i po tylu latach sam w to zagrałem.

Gierka miała być wydana pod szyldem TwinSparkSoft, jednak sytuacja na rynku Amigi zadecydowała o wycofaniu się wydawcy, a mnie nie chciało się poprawiać błędów i poprawiać grafiki. Avalon chciał najmiejsze wymagania co do sprzętu i nośników (A500 i 3 dyskietki z tego co pamiętam no i poprawki grafiki).

Inspiracją była DuneII, zagrywałem się w to, ale w DuneII czegoś mi brakowało.

Amos był bardzo fajny, chociaż szukanie jednego błędu wywołującego guru w nieokreślonym czasie zjadło mi sporo nerwów.
W źródle na pewno będzie stosowny komentarz w związku z tym bugiem. Nie był złym językiem do pisania gierek, to tylko kwestia chęci, zastosowanych rozwiązań i zacięcia ;)

Wydać to teraz? Pisać sequela? Poprawiać cokolwiek? Jeśli Marcin znajdzie źródła to je udostępni. Całość jest free pod warunkiem, że ktoś o mnie wspomni.

Serdeczne dzięki za miłe przyjęcie moich wypocin :)
Miłej gry!
[#32] Re: Rebel na PPA

@Grzegorz Skowroński, post #31

I dla Ciebie też dzięki Grzegorzu! OK
[#33] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #17

Pamiętam jak zakupiłem od jednego "ziomka" (wtedy chwilowo mój nauczyciel W-Fu) z okolic Marcina G. MegaRamHD do mojej A500, to trochę rzeczy z GW24 tam było- sceny z Reala3D, kilka modów OK Biorę się za sprawdzanie co z tego wyszło :D
[#34] Re: Rebel na PPA

@Grzegorz Skowroński, post #31

Hih, ja właśnie sobie w misji 6 jestem, został wrogowi tylko jeden budynek a ja sprawdzam czy działają te ocieplacze. Jakoś lód nie chce topnieć, a już chwilę gram w tym miejscu, może za krótko? Nie wiem też czy statki budowane w każdym levelu przechodzą do następnego. Widzę, że jakieś mam, więc wykorzystam na wszelki wypadek to, że w szóstej misji belonu jest jak makiem zasiał i pobuduję trochę jednostek floty! Świetna gra, trochę mnie jednostki nie słuchają, kręcą się czasem w kółko (także wroga), gdy nie znajdą drogi (prawdopodobnie o to chodzi) no i wywala mi czasem grę, ale jak widać na załączonym obrazku - wciąż w nią gram :).

Pozdrawiam autorów!!
OK
[#35] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #34

Pardon, miałem na myśli 7. misję ;0.
[#36] Re: Rebel na PPA

@Grzegorz Skowroński, post #31

Wydać to teraz? Pisać sequela? Poprawiać cokolwiek? Jeśli Marcin znajdzie źródła to je udostępni. Całość jest free pod warunkiem, że ktoś o mnie wspomni.

Widzę po komentarzach, że grywalność jest wysoka. Myślę, że gdyby grę przepisać w taki sposób, żeby oprócz klasyków działała również pod MorphOS-em i AmigaOS 4, to byłaby szansa nawet na skromny sukces komercyjny. Potencjalny rynek wszakże niewielki, ale za to posucha na nowe gry straszna. No i Amigą 500 i trzema dyskietkami nie trzeba się już przejmować .

[#37] Re: Rebel na PPA

@Grzegorz Skowroński, post #31

Pograłem sobie. Kurde gierca wciąga!! Toporna grafika, muzyka ehmmm wymagania nie wielkie no i mamy całkiem fajną grę.



Benedykt Dziubałtowski
[#38] Re: Rebel na PPA

@Grzegorz Kraszewski, post #36

W/g mnie gra jest do odświeżenia, ja się wciągnąłem, razi mnie tylko to, że jednostki czasem głupieją i wywala mnie czasem z gry bez żadnego komunikatu. Ale i tak lepiej niż z Legionem, gdzie wystąpił w czasie gry błąd, który zawsze pojawiał się w tym samym miejscu i uniemożliwił mi skończenie tej gry (zakładając, że w końcu bym ją przeszedł ;)).

Aha! Świetny motyw z tym, że statki z poprzedniej misji "wchodzą" do następnej, w/g mnie jest to bardzo bardzo dobry pomysł!! Genialny wręcz, jest przynajmniej sens wykorzystania surowców na danym terytorium na maksa. A powiedzcie mi proszę jak działa konwerter? Daję np: 100% energonu -> materian i energia jest cały czas w systemie (przesyłowym ;) a materian się produkuje. Jaka jest na to formuła (gdzie są źródła, gdzie są źródła).

Jak dla mnie: gra do odświeżenia: grafika + więcej muzyki + kod (jeżeli chodzi o bugi).

OK
[#39] Re: Rebel na PPA

@Grzegorz Skowroński, post #31

pomocy przy testowaniu na A1200 Maćka


Oraz moim masowym truciu tyłka bugami przy testowaniu na A500 :)
[#40] Re: Rebel na PPA
No a co ze źródłami? Znalazły sie?

Komentarze są strasznie entuzjastyczne, rzeczywiście warto byłoby odświeżyć.
[#41] Re: Rebel na PPA

@Skotos, post #40

Teraz to nie wiem czy kontnuowac gre i dac sie wciagnac i sprobowac ukonczyc ja taka jaka jest obecnie czy czekac na wyzej wspominane przez forumowiczow `odswiezanie`. Jesli byloby wiecej muzyki, ciut poprawiona grafika i poprawki w kodzie ja bylbym sklonny zaplacic za gre, tylko musialbym miec pewnosc, ze poprawki beda, co bym nie czekal w nieskonczonosc.
[#42] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #41

nie tylko Ty zaplacilbys za gre :D Rynek jest Amigowego grania jest tak wysuszony ze wchlonie wszystko :) No i nie zpaominajmy ze darmowa recenzja w Amiga Future zrobilaby swoje...
[#43] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #41

Nie wiem jak z tymi źródłami będzie, bo w ten weekend nie jadę do domu.
[#44] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #41

Rozważ jeszcze to: nikt chyba z obecnych nie zadeklarował, że na pewno zrobi to odświeżenie,
- odświeżenie takie jak zaproponował Krashan to nie jest prosta sprawa, miną miesiące - zmiana jezyka programowania, zastąpienie specyficznych dla Amosa (jeśli są użyte) rozwiązań całkiem nowym kodem, głównie chodzi mi o AMALa, oraz napisanie od nowa obsługi Intuition,

Znam Amosa, mam jeszcze kompilator, dokumentacje, ale lata temu pisałem cokolwiek wiec siłą rzeczy z pewną nieśmiałością podchodze do tematu - tzn. jeśli zobaczć źródła, coś poprawić i da sie to skompilować to pomyśle. Ale to bćdzie mała poprawka - np. podmienie grafike, zlikwiduje zauważone i wytestowane błedy, zmiana muzyki, itp. małe sprawy.
O dużej poprawce porozmawiajmy może później
[#45] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #6

Muzyke mozesz sobie podmienic na inny modul protrackerowy.
Wystarczy ze nadasz mu nazwe Muzyka.snd w katalogu Dzwieki
[#46] Re: Rebel na PPA

@GumBoy, post #39

Niestety pojawił się jakiś dziwny problem. Grałem sobie do misji 10 pod WinUAE i wszystko było ok, potem chciałem zapisać stan gry i wyskakuje mi błąd (w samej grze pojawia się komunikat "BŁĄD!"). Jeszcze raz przeinstalowałem grę, próbowałem też od pierwszej misji, ale błąd mam nadal. Nic w ustawieniach WinUAE nie zmieniałem... Przeinstalowałem WinUAE i też nic. Najdziwniejsza rzecz jaka mnie spotkała ever!

No to już koniec mojej przygody z GW24, strasznie mnie to denerwuje, bo gra mnie mocno wciągnęła :/.
[#47] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #46

Coś w WinUae jest zaznaczone na writeprotected, df0 lub dh0, też to miałem, nie wiem dokładnie co było przyczyną, ale po odznaczeniu przy każdym ptaszka writeprotected można było zapisać stan gry.

Spróbuj skasować któryś z wcześniejszych plików z katalogu Save, może to brak miejsca na emulowanym dysku Amigi.

Tak sobie gdybam, nie znam WinUae
[#48] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #46

uzyj SAVE STATE w winuae, a po przejsciu 11 poziomu sprobuj uzyc SAVE w grze.
ciekawe czy pokaze sie"BŁĄD!" ?
[#49] Re: Rebel na PPA

@Norbert, post #48

Tak też spróbuję, dzięki serdeczne za pomoc, naprawdę zajawiłem się tą grą ;). Próbowałem skasować od razu jakiś plik domniemając, że może to problem z miejscem wirtualnym, ale to nie było to więc napisałem tutaj. Niby mi inne pliki kasowało, kopiowało, więc się zdziwiłem. Uruchomiłbym tą grę na Amidze oczywiście, ale ta niestety uległa samospaleniu i zostałem skazany na WinUAE, na którym teraz robię grafiki na PPaincie oczywiście :].
[#50] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #49

P.S. zapomniałem, że przecież WinUAE to emulator i ma save state ;). Jak widać odpalam moją starą poczciwą Amigę tak jakby to była właśnie ona, a nie jakiś tam emulator ;).
[#51] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #46

Ja gram na Amidze i blad zapisu stanu gry mam od pierwszej misji.
[#52] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #51

Kurcze, to poważny błąd jak widzę. Szkoda, bo gra warta świeczki.
[#53] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #52

Czy komuś jeszcze gra w ogóle nie sejwuje?
Jeśli nikt nie jest w stanie save'a zrobić, to chyba wiem co jest przyczyną.
[#54] Re: Rebel na PPA

@GumBoy, post #53

Na to wyglada, ze nie wszyscy maja problem z zapisaniem stanu gry. Troche dziwne ze koledze BagoZonde wyskoczyl blad zapisu dopiero w 10 misji. Ja nie moge zasevowac w ogole. Probowalem tez przypisac 'assign', o ktory domaga sie installer, ale niestety nie pomoglo.

Czy komuś jeszcze gra w ogóle nie sejwuje?
Jeśli nikt nie jest w stanie save'a zrobić, to chyba wiem co jest przyczyną.


Co moze byc ta przyczyna?
[#55] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #54

W taki razie nie mam pojęcia.
Myślałem, że wykasowanie plików z moimi sejwami coś namieszało, bo gra te pliki musi posiadać i sama ich nie założy. Ale wtedy sypałoby się wszystkim, więc...
[#56] Re: Rebel na PPA

@GumBoy, post #55

mi sejwuje bezproblemowo puki co jestem w 4 misji


Benedykt Dziubałtowski
[#57] Re: Rebel na PPA

@sordan, post #54

No właśnie to jess dziwne, że dopiero od misji 10 przestało sejwować, i ani ponowne rozpakowanie gry, ani reinstalka WinUAE nie pomogła. Teraz nawet jak zaczynam od pierwszej misji - nie zasejwuje. Kolego GumBoy - masz wgląd w kod co nie? Tam musi być odpowiedź, na Amosie się znam co nieco, więc jakby co to służę pomocą :).
[#58] Re: Rebel na PPA

@BagoZonde, post #57

Kolego GumBoy - masz wgląd w kod co nie?


Pisałem już. Jak kod znajdę, to zostanie dodany do gry. Swego czasu leżał na dysku, ale jak się zaczęło chodzić tu i tam ze swapowaniem, to zdaje się zarchiwizowałem go gdzieś, żeby nie został przez pomyłkę skopiowany, przy jakimś hurcie.
[#59] Re: Rebel na PPA

@GumBoy, post #58

Tak tak, pisałeś, ale miałem nadzieję, że kod został już znaleziony ;).
[#60] Re: Rebel na PPA
Dobre wieści. Znalazłem jakieś 4 dyskietki podpisane AmosPRO Archiwa, z dołączoną kartką i jakimś kodem na niej, który wygląda jak kod z wersji gry dla wydawcy (miała zabezpieczenia). Z tego co jest na dopisku na dyskietkach, to archiwum LZX podzielone na części, więc niestety wystarczy, żeby jedna padła i po zawodach :/

Sprawdzę to jak dotrę do pracy, bo Amiga jest w mieszkaniu służbowym.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem