Komentowana treść: Guitar Hero na Amigę
[#31] Re: Guitar Hero na Amigę

@Logan, post #30

W momencie złego naciśnięcia kółeczka następuje dźwięk "rzępolenia" i wyciszenie utworku.


I takie utwory są bardzo kiepskie. Zdecydowanie lepiej gra się w te, które maja gitare odseparowaną. Wtedy w efekcie przegapienia picka, nastepuje wyciszenie samej gitary, a nie całego utworu. Zdecydofanie przyjemniej się w ten sposób gra.

Dlatego chałupnicze utwory do tego typu gier zdecydowanie odstają od tych przygotowanych przed wydawców komercji. Nawet jeśli gitara jest odseparowana, to jest to robione chałupniczo na zasadzie wydłubania jej z jakiegos wave'a czy mp3, więc efekt nie jest do końca doskonały. Wydawcy komercyjni dostają po prostu utwory z instrumentami w osobnych ścieżkach wprost od wykonawców (czy ktokolwiek nimi dysponuje). Ale i tak zdecydowanie polecam spróbować chociaż darmochy.
[#32] Re: Guitar Hero na Amigę

@Phibrizzo, post #5

A ja mialem wrazenie, ze jedziemy na zlot fanow Guitar Hero, tyle sie o tym gadalo podczas podrozy :)
[#33] Re: Guitar Hero na Amigę

@GumBoy, post #31

Wobec tego pomysł przygotowywania utworów do gry np. w DigiBoosterze3 jest bardzo dobry. Tam dałoby się wyciszyć dowolną ścieżkę czy instrument. W trackerze bez problemu można też przygotować takie różne wersje utworów do AmiGuitarHero. :) Może kiedyś powstałby jakiś plugin do Digiaboostera gdyby taka gra wyszła i wyznaczyła ami-standardy w tym zakresie. A może plugin do AmiNetRadio w formie mini-gry.
[#34] Re: Guitar Hero na Amigę

@MDW, post #33

Plugin do DigiBoostera nie jest potrzebny, API playera pozwala na wyciszanie dowolnego kanału oraz na odczytywanie w czasie rzeczywistym aktualnego patternu i pozycji (wiersza).
[#35] Re: Guitar Hero na Amigę

@MDW, post #33

Ja właśnie jestem pełen obaw co do opcji autogenerowania picków w Tracker Hero. Moduł to nie utwór na 5 instrumentów, tylko czasem na kilkanaście i więcej. Jak autogenerator zdecyduje który wybrać? Jak będzie upraszczał sekwencje sampla, które są po prostu za szybkie dla palców? Jeśli będzie generował z pominieciem i uproszczeniem, to może zniekształcić utwór. Najlepiej by było, jakby zapis picków generowało się samemu i przechowywany by był w osobnym pliku. Wtedy ze względu na konstrukcję modułów, nie ma problemu z zagraniem jednego instrumentu, a sam zapis ze względu na dostosowanie go przez człowieka będzie też wierny rytmowi.

Poczekamy, zobaczymy. XP obsługuje kontroler od PS3 z GH: WT, więc i pewnie pod Win UAE da rady.
[#36] Re: Guitar Hero na Amigę

@GumBoy, post #35

Masz rację. Ja miałem na myśli jakiś plugin w którym ktoś komponujący muzykę mógłby jakoś łatwo i wygodnie ręcznie dodawać, przeglądać i edytować te punkty. Źle się wyraziłem.
[#37] Re: Guitar Hero na Amigę

@MDW, post #36

A to wystarczy jakis edytorek WYSIWIG z podgladem na zapis trackerowy modułu i możliwością umieszczania na nim picków.

Do tego opcja playback dla wygody i po sprawie.

Oczywiście mówię o systemie "dwuplikowych" utworów do Tracker Hero.
[#38] Re: Guitar Hero na Amigę

@MDW, post #36

Ja miałem na myśli jakiś plugin w którym ktoś komponujący muzykę mógłby jakoś łatwo i wygodnie ręcznie dodawać, przeglądać i edytować te punkty.

A to owszem. To mogłaby być samodzielna aplikacja, ale mógłby to też być plugin do DB3, zapisujący oddzielne pliki z pickami, tak jak napisał GumBoy. Umieszczanie takich informacji w samym module uważam za złe rozwiązanie. Ale najpierw poczekajmy może na wydanie gry, no i pytanie, czy będzie działać na MorphOS-ie, czy AmigaOS 4. Bo wydajność playera DB3 na klasykach jest póki co mocno problematyczna...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem