Komentowana treść: Lugaru
[#1] Re: Lugaru
troche psychodelicznie to wygląda, pewnie fani Donnie Darko się ucieszą :)
[#2] Re: Lugaru
Wygląda ciekawie. Choć troche skromność scenerii poraża, ale wygląda obiecująco.
[#3] Re: Lugaru

@XaVeR, post #2

Faktycznie sceneria dosyć ascetyczna. Ciekawe dlaczego te kilka tekstur wymaga 128MB pamięci graficznej. :) Nie można było tych tekstur zmniejszyć o połowę żeby gra wymagała 32MB VRAM? Przecież i tak widać jak się paskudnie tekstury powtarzają. I pomyśleć, że Heretic 2 ze swoimi cudownymi teksturami w ilości porażającej jak na warunki amigowe działał na karcie graficznej z 8MB VRAM.
[#4] Re: Lugaru
Wierzyć mi się nie chciało, że to jest na windowsa też, a to port gry, a nie jakiś exclusive dla Amigi z PPC.
Bez obrazy, ale to koszmar jest... Ciekawe czy są gdzieś tekstury HD do tego?! No skoro do Dooma2 są, ba, nawet do takiego Fallouta3 są i innych gier.
[#5] Re: Lugaru
Piętnaście lat temu było by to dobre, ale i tak dobrze, że się coś pojawia :D I całe szczęście, że to port :)
[#6] Re: Lugaru

@SirLEO, post #4

Jak się wejdzie na stronę to widać, że to już jest wersja HD. No i chyba słusznie, bo ciekawe ile VRAM wymagałaby gra w wersji HD skoro ta wymaga już karty graficznej ze 128MB. :)

Myślę, że z zapotrzebowaniem na VRAM w przypadku tej gry to jakiś bug/niedoróbka. Co by tam nie zrobili to myślę, że jednym ruchem ręki dałoby się zjechać o połowę bez jakiejkolwiek straty jakości.
[#7] Re: Lugaru
Fajne, krolik mastakila:)
[#8] Re: Lugaru

@MDW, post #6

Widzę, że hasło Lugaru na wikipedii zostało już zaktualizowane o port dla AmigaOS4 naprawdę szybcy są. :)

Nie można było tych tekstur zmniejszyć o połowę żeby gra wymagała 32MB VRAM?
Na pewno dałoby radę tylko trzeba trochę przy tym posiedzieć. Tak to jest z tymi portami jeden ma większe zapotrzebowanie na
FastRAM inny na VRAM. Ja np. na efice z 128MB nie mogłem uruchomić portu gry Warcraft2, która jest z 1995roku i wymaga na PC 16MB RAM! Dla porównania Lugaru jest z 2005r pracuje w środowisku 3D i na 128MB VRAM można już spokojnie pograć. Także patrząc z tej strony wcale ten port nie ma takich kosmicznych wymagań. ;)

Co by tam nie zrobili to myślę, że jednym ruchem ręki dałoby się zjechać o połowę bez jakiejkolwiek straty jakości.
Ja tam się nie znam na programowaniu ale jeżeli uważasz, że to takie proste to mam dla Ciebie propozycję.
Za każdy port gry dla AmigaOS4 jestem w stanie Ci zapłacić 100zł. Jak na jeden ruch ręki sam przyznasz, że całkiem dobrze płacę. :)
Jak się dobrze namachasz to może i milionerem zostaniesz. :) No to teraz Ci dałem motywację do zakupu AmigaOS4. :)
[#9] Re: Lugaru
tak przy okazji, gry które się ostatnio pojawiają pochodzą z paczki humble indie bundle, po której sukcesie twórcy zdecydowali się upublicznić kody źródłowe gier. gish i lugaru już jest, czekamy na aquaria i penumbra

Ostatnia edycja: 11.06.10 14:21:05
[#10] Re: Lugaru

@quaint, post #9

pisalem juz o tym przy okazji portu GISH, o ile aquarian jest w zasiegu amig i motyli...to pneumbra jest jak narazie daaaaleko.
[#11] Re: Lugaru

@SirLEO, post #4

Wyglada to moze i faktycznie jak z poprzedniej epoki, ale system walki i fizyka prezentuja sie calkiem ok. Krew tez ladnie zrobiona - "komiksowo". Po tych dwoch filmikach ze strony producenta wydaje mis ie, ze sposoba mi sie ta gra. Wole cos, w co fajnie mis ie gra , niz kolejny "Rise Of The Robots" nascie lat temu, keidy to po 15 minutach "gry" ( 10 stracilismy na wczytywanie ) doszlismy z kumplem do wniosku, ze lepiej pograc w IK np.
[#12] Re: Lugaru
Bijatyka - jestem za.
Z taką jakością grafiki - jestem za.
Z takimi postaciami - nigdy w życiu. Wojownicy według mnie muszą wyglądać jak ludzie, bycie królikiem i okładanie przeciwników mnie odpycha.
[#13] Re: Lugaru

@Leon, post #8

Za każdy port gry dla AmigaOS4 jestem w stanie Ci zapłacić 100zł. Jak na jeden ruch ręki sam przyznasz, że całkiem dobrze płacę.

MDW o teksturach pisze, nie o zrobieniu całej gry, a tekstura to w zasadzie zwykły plik graficzny. ;)
A jakości nie bardzo w nich widzę. Doom miał ciekawsze tekstury.


Penumbra by może dała radę na nowych amigach czy jakimś macu. Zawsze można tekstury zmniejszyć. :>
[#14] Re: Lugaru
Moze nie wyglada zbyt fajnie, ale z tego co widzialem na filmikach to grywalnosc, moze byc lepsza niz w najnowszych bijatykach, tworzonych przez setki osob i miliony dolarow :)
[#15] Re: Lugaru

@MDW, post #3

Ale drugą stronę to są gry którym jeden gigabajt Vramu się przydaje więc wiesz to chyba żaden problem mieć na karcie te 128. Inna sprawa to te tekstury których nie chce mi sieoglądać.
[#16] Re: Lugaru

@Hellena, post #14

>> Moze nie wyglada zbyt fajnie, ale z tego co widzialem na filmikach to grywalnosc, moze byc lepsza niz w najnowszych bijatykach

Grywalność? Chodzenie po polu, na którym nie rośnie nic po za betonowymi ścianami i napieprzanie królikiem w napotkane króliki może być grywalne? Zdecydowanie wolę klasykę gier beat'em up z początku lat 90tych niż Lugaru.

>> Bez obrazy, ale to koszmar jest...

Cieszę się, że chociaż tym razem nie jestem osamotniony w swojej opinii. Gra przypomina mi najstraszniejsze chwile gier komputerowych, kiedy to rządził voodoo 3dfx.
[#17] Re: Lugaru
Klon Ninja Rabbits w 3D, z grafiką z połowy lat 90tych? Wypas ;)
[#18] Re: Lugaru

@frywolny_marian, post #16

Proponuje sciagnac i pograc - a przynajmniej obejrzec filmy na youtube. Ta gra ma to co amigowe kultowe tytuły typu cannon foder golden axe itp - czyli własnie klimat który powodu ze chce sie isc dalej ..poziom przeciwników wzrasta ,sa przedmioty do walki (miecze , kije , noze), fajne combosy i "finishale" sa tez niespodzianki rodem z matrix, zaawansowana wspołczesna fizyka , montion blur itp
Pisanie nieobiektywnych i populistycznych tresci bo gra/program ukazal/a sie na OS4 pierwsza to rzecz do której przywyklem na tym forum..

Ale pisanie o grywalnosci kiedy widzialo sie tylko screenshooty to juz parada własnej głupoty

Ostatnia edycja: 11.06.10 22:49:01
[#19] Re: Lugaru

@Hellena, post #14

OMG, ja rozumiem ze jestes rulezowcem ale chociaz obejrzyj video lub screeny i sie wypowiadaj ale od tej gry ok, racja
[#20] Re: Lugaru

@fibi, post #18

nie oszukujmy sie , to milo ze na ami suystemy pojawiaja sie nowe gry i nie sa to sdlowe potworki, ale lugaru w p[rzeciwienstwie do GISH czy AQUARIA wyglada bardzo słabo . Moze byc naprawde grywalny ,ale od strony oprawy jest slabo :)

ale fakt faktem, cieszy to, ze cos sie pojawia dla ami platform , moze bedzie wiecej takich malych grywalnych inidie games .
[#21] Re: Lugaru

@DRACOX, post #20

oprawa jest najmniej istotna w tej grze..
a tak nawiasem od kiedy amigowca przeszkadza oprawa z poprzedniej dekady ?
dla tych co przeszkadza moze poczekać na kontynuacje Lugaru HD
a grafika i fizyka gry jest tutaj http://www.youtube.com/watch?v=Em-0fN8G1ro&feature=related

Ostatnia edycja: 12.06.10 01:55:32
[#22] Re: Lugaru

@fibi, post #18

>> Pisanie nieobiektywnych i populistycznych tresci bo gra/program ukazal/a sie na OS4 pierwsza to rzecz do której przywyklem na tym forum..

Do zarzutów tego typu też już przywykłem na tym forum. Mam gdzieś na jaki system ta gra wyszła. Nie używam żadnego z nowych amigowych OS'ów.

>> Proponuje sciagnac i pograc - a przynajmniej obejrzec filmy na youtube
>>pisanie o grywalnosci kiedy widzialo sie tylko screenshooty to juz parada własnej głupoty


Paradą głupoty jest bawienie się we wróżbitę i publiczne formułowanie opinii na podstawie układu fusów czy wnętrzności kury. Wyobraź sobie, że obejrzałem film, ściągnąłem demo i pograłem. Co prawda w wersji na PC, ale nie sądzę żeby różniła się od innych.

>> a tak nawiasem od kiedy amigowca przeszkadza oprawa z poprzedniej dekady ?

Dla amigowca takiego jak ja, czyli używającego A1200 może i nie przeszkadza, ale nie zapominaj że Lugaru nie powstał na 15 letnie Amigi. Zresztą Lugaru nawet przy starych tytułach wygląda biednie. Zdecydowanie bardziej podobają mi się gry 2D z przed lat. Te nieociosane klocki i zając złożony z paru poligonów do pięt nie dorastają klasykom gatunku.
[#23] Re: Lugaru

@frywolny_marian, post #22

"Dla amigowca takiego jak ja, czyli używającego A1200 może i nie przeszkadza, ale nie zapominaj że Lugaru nie powstał na 15 letnie Amigi. Zresztą Lugaru nawet przy starych tytułach wygląda biednie. Zdecydowanie bardziej podobają mi się gry 2D z przed lat. Te nieociosane klocki i zając złożony z paru poligonów do pięt nie dorastają klasykom gatunku."

wybacz ale w Amigowym ubogim podwórku "3rd person perspective games" to ta gre mozna przyrównac tylko do Tales of Haven wydanej w 2000 roku. Czyli 10 lat temu. Lugaru to gra zdecydowanie bardziej zaawansowana technologicznie i dajaca duzo wiecej zabawy a przed wszystkim posiada duzo wyższa rozdzielczość i paletę kolorow.. Wiec sie za pytam jakie 15 letnie gry tego rodzaju sa lepsze i o jakim klasyku gatunku mowisz bo moze porostu Tobie sie nie podoba sam gatunek lub tez wrzuca te gre do zlego gatunku.. W tym wypadku mamy gre 3D z widoku 3 osoby z dojść zaawansowany systemem walki ( bronie, combosy , przechwyty finishale) oraz elementy przygodówki i skradanki...

Ostatnia edycja: 12.06.10 10:40:49
[#24] Re: Lugaru

@fibi, post #18

Oj nieprawda, ja po obejrzeniu filmikow przebieram nozkami i czekam na ten tytul na mosie. A poprzednie komrnty na TYM FORUM odnosily sie do oprawy gry a nie do jakis ficzerow os4. Wrzuc na luz:)
[#25] Re: Lugaru

@fibi, post #23

A Heretic 2 to będzie zły przykład? TPP, z 1998 roku... a grafika o niebo ładniejsza! My się tylko tych tekstur czepiamy, przecież z lepszymi by fajniej wyglądało, kilka drzew więcej by chyba też nie zaszkodziło. :)
[#26] Re: Lugaru

@fibi, post #23

A ja z "3rd person perspective games" na Amigę pamiętam jeszcze Heretica 2, wydanego zresztą (też chyba koło 2000) przez znaną co poniektórym firmę Hyperion Entertainment. Tam był też dość zaawansowany system walki (bronie, combosy, rzucanie czarów), elementy przygodówki, ciekawa fabuła... że o rozdzielczości i palecie kolorów nie wspomnę.

EDIT: Damn, SirLeo był o włos szybszy...

Ostatnia edycja: 12.06.10 14:28:19
[#27] Re: Lugaru

@fibi, post #23

>> Wiec sie za pytam jakie 15 letnie gry tego rodzaju sa lepsze i o jakim klasyku gatunku mowisz bo moze porostu Tobie sie nie podoba sam gatunek lub tez wrzuca te gre do zlego gatunku..

Moim zdaniem korzenie Lugaru sięgają arcadowych mordobić, w których postać przedziera się przez kolejne ekrany i pokonuje hordy przeciwników. To, że wykonana jest w trochę innej formie i postać ma mniej ograniczone pole poruszania się, ma niewielkie znaczenie. Ogólna filozofia jest taka sama.
Jeszcze dziś takie gry jak: Alien vs. Predator, Cadillacs and Dinosaurs czy Dungeons & Dragons: Shadow over Mystara i Tower of Doom robią na mnie wrażenie i dobrze się przy nich bawię. Lugaru znużył mnie w parę minut choć teoretycznie dodanie trzeciego wymiaru, większej swobody ruchu powinno działać na korzyść tej gry.
[#28] Re: Lugaru

@AmiChris, post #19

Mozesz przetlumaczyc to co napisales, bo nie rozumie.
[#29] Re: Lugaru
Ooo... Usagi Yojimbo w 3D! ;)
[#30] Re: Lugaru

@Santon, post #29

@Santon
Haha, od razu to samo skojarzenie mnie dopadło. Motyw tajnych mnichów, przy których chowało się broń był genialny w Usagi Yojimbo na c64 :}.

Gra mnie nie porwała jakoś szczególnie, fizyka uderzanych przeciwników, którzy lecą na łopatki jak i tekstura, sprawia, że bardziej mamy do czynienia z przygodą na Księżycu niż na Ziemi.

Generalnie nie preferuję mordobicia, choć np: świetna gra Omikron: The Nomad Soul (m. in. na Dreamcasta i peceta) ma elementy walki, ale też i strzelania i eksplorowania i łamigłówek, więc po prostu w takiej równowadze powalczyć mam ochotę, ale samo naparzanie znużyło by mnie stosunkowo skutecznie :).
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem