Komentarze do artykułu: UFO: Enemy Unknown

[#1] Re: UFO: Enemy Unknown
Piszesz że nie są odtwarzane jęki obcych i dzwięki broni - u mnie wszystko słychać :)
[#2] Re: UFO: Enemy Unknown

@Malin, post #1

Z tego co pamiętam to u mnie także było slychać. Grałem na A500 i A1200
[#3] Re: UFO: Enemy Unknown
Jeżeli chodzi o okrojenie graficzne wersji amigowej UFO, najgorszy moim zdaniem jest brak misji nocnych. Choć z jednej strony ułatwia to grę, jednak walka w nocy ma niesamowity urok (także wizualny), gdy teren rozjaśniają płomienie i trzeba oświetlać pole walki przez electroflare. Lecz cóż, takie były wtedy realia konwersji amigowych gier, by działały na minimalnych konfiguracjach.
[#4] Re: UFO: Enemy Unknown

@Malin, post #1

No więc:

Snakeman - zły dźwięk jest podczas jego chodzenia i umierania

Cryssalid - nie ten dźwięk

Celatid- z tego co pamiętam tu był ryk sectoida, a powinien być inny

Fusion Ball Louncher - nie ma dźwięku podczas strzelania (chodzi o myśliwiec)

Stingray/Avalanche - są te same dźwięki, powinny być różne



Dodatkowo brakuje wielu animacji postaci, np, gdy chryssalid zmieniał człowieka w zonbie to w wersji pece, człowiek był "napuchnięty" , trzeba było najpierw strzelić w takiego mutanta a dopiero potem pojawiał się chryssalid, w wersji amigowej, tego nie ma :(, niestety pod wieloma względami wersja amigowa była uboższa od pecetowej :((.

Sprawdzałem to na A1200, cd32, A600 i winUAE, zawsze było tak samo.... niestety.
[#5] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #4

Jednak muzyka w wersji Amigowej jest lepsza niż midki na pc :)
[#6] Re: UFO: Enemy Unknown
hmm natywnie ta giera nie chodzi pod pegiem?



Az bym sobie odswiezyl ta strategie:)
[#7] Re: UFO: Enemy Unknown

@AmiChris, post #6

Może by poszło ale chyba wymaga pauli więc byłaby kicha na mosie, zresztą gra nie działa nawet z CGX2AGA więc wątpie żeby chciała zadziałać na jakimś pegowym voodoo czy radeonie :)
[#8] Re: UFO: Enemy Unknown

@AmiChris, post #6

UFO co prawda otwiera systemowy ekran, ale na tym raczej kończy się współpraca tej gry z systemem operacyjnym. Czyli prawdopodobnie "jeździ" bezpośrednio po pamięci planarnej ekranu i co gorsza sprzętowym blitterem - stąd też NIC nie przyśpiesza graficznie na szybkich Amigach i oczywiście nie ma mowy o działaniu na kartach GFX...
[#9] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #4

A udało się komuś schwytać "żywego" Cyberdisca?
[#10] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #9

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale jeśli Cyberdisc nie wybuchał po zaliczeniu gleby, być może oznaczało to, że dostawał się w ręce X-Com'u w mało uszkodzonym stanie :)
[#11] Re: UFO: Enemy Unknown

@Adam Kulesza, post #10

Kiedyś w wersji ECS miałem go żywego, lecz na AGA nigdy mi się jeszcze nie udało. W ogóle cudem udaje mi się zdobyć go nawet jako "trupa", gdyż jak piszesz, prawie zawsze wybucha.
[#12] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #11

Nie pamiętam niestety jak to dokładnie było z tymi cyberspodkami, w tej chwili mam wrażenie, że potrafiły eksplodować nawet po trafieniu Small Launcherem. Z drugiej strony często bawiłem się w ostrzeliwanie obcych z daleka słabą bronią (karabinami lub... pistoletami). Pozwalało to łapać w miarę bezpiecznie żywych obcych nawet bez posiadania Small Launchera, bo od takiego ostrzału często tylko padali zamroczeni. Może to dawało jakieś rezultaty?



Ale zawsze warto łapać medyków obcych, któryś z kolei na pewno coś wyśpiewa. :)
[#13] Re: UFO: Enemy Unknown

@Adam Kulesza, post #12

Nom,mnie sie tez chyba kiedys udalo ale...to zalezy od szczescia wybuchnie lub nie :)



Co do jencow to ogolnie najlepiej doktorkow,mechanikow,dowodcow etc..zwyklych zolnierzy nie warto :).



Small launcher i tak byl fajny:D

[#14] Re: UFO: Enemy Unknown

@AmiChris, post #13

Co do jencow to ogolnie najlepiej doktorkow,mechanikow,dowodcow etc..zwyklych zolnierzy nie warto



Gdy nie posiada się zdolności PSI, to ciężko zgadnąć kto jest żołnierzem, a kto medykiem ;)



Poza tym pytam tylko z ciekawości, bo gram w UFO już chyba po raz setny, po raz setny je pewnie ukończę (poziom trudności najwyższy) i chcę złapać żywego tego Cyberdisca ;)
[#15] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #14

Żywego Cyberdisca chyba miałem o ile dobrze pamiętam.

Natomiast co do zdolności PSI to nie trzeba ich posiadać żeby wiedzieć kto ma jaką funkcję czy rangę z obcych. Wystarczy urzadzenie o nazwie Mind probe.
[#16] Re: UFO: Enemy Unknown

@grxmrx, post #15

A faktycznie! Ja to cudo zazwyczaj każę naukowcom obrobić gdy wyciągnę trochę informacji od UFO na temat sił PSI. Ale w sumie to i tak nadal jest nieistotne, bo ja mam większą frajdę trafiając losowo na konkretnego typka ;)
[#17] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #14

Min Probe i Stun Rod i po kłopocie, a potem Small Luncher.



Raz udało mi się złapać SnakeMana przy pomocy StunRoda - o jest dopiero jazda ;)



Żywego Cyberdisca mi nigdy nie udało się złapać, informacje o nim wyciągam od złapanych żywcem medyków obcych.



A teraz ciekawostka, w grze, przy cheatach, można sobie do magazynu włożyć takie komponenty UFO:

- Alien Reproduction

- Alien Clonning Facility



Grając bez cheatów nigdy tych dwóch komponentów nie spotkałem, nie można też ich przebadać, więc przypuszczalnie jest to "ficzer" który miał być, ale jednak nie był, co lepsze, spotkałem to tylko w wersji dla AGA, w wersji ECS i CD32 tego nie ma.
[#18] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #17

Jesteś pewien tego Alien Reproduction? Coś mi się wydaje, że posiadam to u siebie (a gram bez cheatów). Sprawdzi się :)
[#19] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #17

Wielokrotnie te komponenty UFO posiadałem, są w bazach lub statkach średniego rozmiaru.
[#20] Re: UFO: Enemy Unknown
No dobra. Postanowiłem obrać trochę inną strategię niż zwykle. Misje do zestrzelonych statków, które zostały uszkodzone postanowiłem rozgrywać inaczej - czeszę teren Blaster Launcherami. Jak to przeładować? Po oddaniu jednego strzału strzelić więcej już się nie da. Posiadam amunicję, próbuje ją włożyć do Blastera, a program twierdzi, że broń jest już naładowana... W wersji ECS problemu tego nie było (nie przypominam sobie), a w AGA mam taki kwiatek...
[#21] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #20

Żołnierz w rękach może mieć tylko Blastera, pociski powinny być w plecaku. Jeżeli błąd będzie dalej, to rozładuj blastera, i włóż nowy pocisk.

Blastery są jak rakietnice, jeden pocisk jeden strzał.
[#22] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #21

Są w plecaku. Próbowałem rozładować, ale też coś nie działało. Jeszcze pomajstruję przy tym.


Blastery są jak rakietnice, jeden pocisk jeden strzał.


Jak każdy Launcher ;)
[#23] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #22

No i nie idzie. Jakiś bug ;)
[#24] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #23

A czy strzelasz prosto do celu? Bo pociski Blaster Launchera są kierowane. Ustawiaj więcej niż jeden punkt lotu rakiety (tak chyba zresztą wygodniej i sensowniej używać tej broni), a pusty pocisk nie będzie zostawał w broni (tak to sobie tłumaczę).
[#25] Re: UFO: Enemy Unknown

@Adam Kulesza, post #24

Strzelam prosto do celu. Spróbujemy "na łamańca" ;)
[#26] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #25

Tak, miałeś rację. Na łamańca pocisk całkowicie opuszcza broń i można Blastera ponownie załadować.
[#27] Re: UFO: Enemy Unknown
Jeszcze dodam taki akcencik:

Patrick Stewart

...milego czytania :D
[#28] Re: UFO: Enemy Unknown

@AmiChris, post #27

Nie wiem czemu ale poprzedni link jest zrabany :/.



Wskoczcie tu



i poszukajcie osoby o nicku "The Burnin8or" on znowuz podaje linka o ktory mi chodzi tj. link o Patricku Stewart.
[#29] Re: UFO: Enemy Unknown
Może Olo napisałby coś w rodzaju "drzewka technologii" do UFO? Było takie coś dołączane np. do Civ2 na psx-a. Czasem do wynalezienia "czegoś" jest potrzebne inne "coś". Początkujący mogą mieć z tym problemy (np. ja :) ).
[#30] Re: UFO: Enemy Unknown

@Malin, post #29

Hmm.... to nie jest zły pomysł :) , jest duży opis ufo w przygotowaniu ale drzewka technologii tam nie ma. Jest tylko opis co i jak zrobić żeby coś mieć, ale jak będzie potrzba to się drzewko zrobi :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem