Komentarze do artykułu: UFO: Enemy Unknown

[#31] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #30

Olo, jak chcesz to można dołożyć drzewko do tego, co jest aktualnie przygotowywane.
[#32] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #31

OK, to dopisze drzewko technologi tylko nie wiem za bardzo jakby to miało wyglądać, napisz na maila to sie jakoś zgadamy :) i ustalimy co i jak :)
[#33] Re: UFO: Enemy Unknown

@Malin, post #29

: coś w rodzaju "drzewka technologii" do UFO?



W przypadku UFO Enemy Unknown wydaje mi się, że to raczej nie ma sensu, bo kolejność odkrywania ma znaczenie bardziej taktyczne i zależy od ilości posiadanych aktualnie naukowców (no i kasy). Ale takie "drzewko technologii" jest już jak najbardziej potrzebne przy "Terror of the deep" (drugiej części UFO, lecz na Amisię to tylko pod emulatorem PC), bo tam rzeczywiście nie da rady wielu rzeczy rozpracować, jeśli się nie ma odkrytego czegoś innego. Ale i tak wszystko można znaleźć w internecie. :)
[#34] Re: UFO: Enemy Unknown
A czy podczas wybuch granatu/rakiety/dystrybutora na stacji benzynowej ten obraz "blysku" uklada sie w zolte czaszki symbolizujace smierc czy to tylko mnie sie tak wydaje? Obadajcie na screenie.



A nawiasem. mieliscie jakies smieszne sytuacje zwiazane z ta gra?
[#35] Re: UFO: Enemy Unknown

@Lorak, post #34

Tak to są czaszki :)



Śmieszne sytuacje ja raz miałem, ale nie wiem czy to było takie smieszne. To było w 1996, jakies pare miesięcy po tym jak kupiłem sobie nową CD32, w sklepie komputerowym. Z CD32 kupiłem UFO, odpaliłem i ... z CD32 poszedł dym :) takie było moje pierwsze spotkanie z UFO Enemy Unknown :D
[#36] Re: UFO: Enemy Unknown

@Lorak, post #34



> A nawiasem. mieliscie jakies smieszne sytuacje zwiazane z ta gra?



Takich bardzo śmiesznych zdarzeń to chyba raczej nie pamiętam, ale mogę opowiedzieć o kilku w miarę ciekawych sytuacjach.



Raz ląduję koło Battleshipa. Już podchodzę do tego statku, a tu.... Ostrzał, jeden mój wojak (czy dwóch) zostaje przejęty mentalnie przez obcych, z dwóch żołnierzy pada... Normalnie katastrofa. No to cała wstecz, uciekam resztką drużyny najdalej jak mogę, mój (były) żołnierz strzela mi w plecy, powietrze przecinają pociski z Blastera (ale nie trafiają na szczęście). Kryję się za budynkiem, żywopłotami... Klęska! Już tylko porzucić misję, a zapisów o zgrozo dawno nie robiłem...



I mówiąc szczerze, do dziś się dziwię, że algorytm gry zareagował w taki sposób. Otóż nagle w podglądzie pola akcji przy ruchu obcych widzę, że... spora grupa Sectoidów wylazła ze statku i zwartą kupą idzie w moim kierunku! Gdzieś z 5 osobników. I natychmiast wpadam na szatański plan. Jednym moim żołnierzem podchodzę jak najbliżej miejsca które widziałem na poglądzie, lecz kryjąc się za żywopłotem. Potem już tylko odbezpieczenie High Explosive, daleki rzut... BOOM! Miejsce potężnego wybuchu zasłały poszarpane truchła Sectoidów - bitwa wygrana!



Raz chciałem sprawdzić, czy obcy potrafią używać ziemskiej broni. Przejmuję psionicznie Robala, oczyszczam go z jego uzbrojenia (da się to zrobić pewnym trikiem), potem daję mu ziemski pistolet i z 2-3 magazynki. I cóż się okazało, gdy bidulek wytrzeźwiał. Snakeman zaczął strzelać z pistoletu! Jak nakręcony wywalił w mojego żołnierza wszystkie magazynki... Ale że moi wojacy mieli już ciężkie pancerze nikt nie został nawet draśnięty.



Raz chciałem się pozbyć z drużyny pewnej blondynki (tak, nie jestem zwolennikiem równouprawnienia szeroki uśmiech ) No to wysyłam ją na misję samobójczą - słaba broń, bodaj pistolet plazmowy i odbezpieczony High Explosive. Jak burza wpadam moją blondi do statku obcych (tego w kształcie krzyża), totalna brawura, zero ostrożności, krycia się itp. I... wystrzelałem nią wszystkich obcych w statku.
[#37] Re: UFO: Enemy Unknown

@Adam Kulesza, post #12

Ja robiłem podobnie. Co ciekawsze najlepiej rozwalało się całą planszę... podstawową bronią, dostępną od początku gry. 1-2 żołnierzy szło powoli zwiedzać pole bitwy. Jeśli zauważyli obcego, ci z daleka brali rocket-launchery i strzelali. Czasami chybiali, ale większość sięgała celu. Później przeładowanie i ognia. A jeśli w późniejszych etepach miało się już blastery.... Kolejnym przeskokiem w walce była wojna PSI.
[#38] Re: UFO: Enemy Unknown
Najśmieszniej to jest gdy żołnierze wysiadają z pojazdu Lightning ;)
[#39] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #38

Lightninga to ja nigdy nie używałem , ten pojazd to chyba pułapka na nieostrożnych graczy. Tylko i wyłącznie Avenger...

Najfajniej jednak jest po osiągnięciu wysokiego poziomu zdolności psychicznych. Wykrywa się jednego Obcego, przechwytuje, zdejmuje całe uzbrojenie i dalej szukać koleżków. Jak wykryje następnego to znowu powtarzać procedurę i tak w kółko. Miałem takie misje, że moi żołnierze wychodzili dopiero wtedy, gdy wszyscy Obcy byli już rozbrojeni. Pozostawało połapać ważniejszych Obcych, potem powystrzelać resztę, pozbierać wszystko i do domciu. A po misji obejrzeć sobie planszę z napisem: Missionbewertung: AUSGEZEICHNET! :D :D :D
[#40] Re: UFO: Enemy Unknown

@OSH, post #39

Lightninga to ja nigdy nie używałem , ten pojazd to chyba pułapka na nieostrożnych graczy. Tylko i wyłącznie Avenger...



Grając po raz n-ty można sobie pozwolić na zabawę z Lightningiem ;)
[#41] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #40

Drugi Bug ..to podczas grania w ufo..aktywny jest kursor na WB ...cholera poprzenosilem katalogi :) odpalam ja teraz z AmigaDOS2.1 :)
[#42] Re: UFO: Enemy Unknown

@HOŁDYS, post #41

Nie potwierdzam (OS 3.1).
[#43] Re: UFO: Enemy Unknown

@mailman, post #42

na 3.0 tez mi przesowal okienka i ikony ..oraz uruchamial programy..

dzieje sie to tylko gdy jest czesc turwa..



MAcie jakies sprawdzone pomysly jak przyspieszyc dzialanie GRY ?
[#44] Re: UFO: Enemy Unknown

@HOŁDYS, post #43

MAcie jakies sprawdzone pomysly jak przyspieszyc dzialanie GRY ?



Ta gra jest chyba "nieprzyspieszalna". Z ciekawości odpaliłem ją na winuae i chodzi tak samo jak na 030-50 :)
[#45] Re: UFO: Enemy Unknown

@Olo, post #44

Można przyspieszyć sam ruch żołnierza. Wystarczy przed wydaniem rozkazu ustawić ekran tak, żeby znajdował się on poza nim. Ruch który musi przebyć poza obszarem widocznym na ekranie, odbędzie się natychmiastowo, bez oglądania animacji kroczącego wojaka. Działa to również z pojazdami.
[#46] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#47] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#48] Re: UFO: Enemy Unknown

@GumBoy, post #45

Jeśli chodzi o różnice między wersją amigową i PC, to pierwszym co się rzuca w oczy jest teksturowana Geoscape na PC - na Amidze łyse wektory.

Do listy bugów (wersja AGA) dołączam dwa poniższe:
1) Interceptor wraca z misji do bazy i okazuje się, że nie mam wystarczającej liczby rakiet Avalanche żeby go w pełni uzbroić. Kupuję rakiety i kiedy już docierają do magazynu Interceptor wciąż pozostaje nieuzbrojony. Trzeba nim na chwilę wylecieć z bazy i wrócić - wtedy zostanie uzbrojony.
2) W jednej bazie mam dwóch obcych Leaderów tej samej rasy. Wysyłam ich do drugiej bazy na przesłuchanie. Kiedy tam docierają okazuje się, że mam tylko jednego Leadera. Drugi gdzieś wyparował albo program połączył dwóch w jednego.
[#49] Re: UFO: Enemy Unknown

@PopoCop, post #48

Amigowa wersja muzycznie jest dobra, ale żeby chciała chodzić szybciej na takiej 060. Pamietam jak na Pecetach klasy chyba Pentium albo PentiumII trzeba było odpalać specjalny spowalniacz bo dosłownie obraz przesuwał się tak szybko że nie szło grać.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem