Komentowana treść: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania
[#31] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@gx, post #29

Hell Yeah!!!!!!!!!

NDOS Rulez!
[#32] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #30

Można było nawet na małych modelach (A500, A500+, A600, A1200) używać AmigaOS i próbować wykorzystać możliwości jakie dawały te maszyny. Pisząc "taka Amiga mnie odpychała" mam na myśli "tak wykorzystywana Amiga".


Doskonale wiem co miałeś na myśli. Nie do systemu ludzi ciągnęło ale Ciebie pewnie brzydzą nawet napisy pod portami "Joystick 1" i "Joystick 2". Ech, Mariusz...

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2011 21:06:39 przez grg
[#33] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@grg, post #32

Nie do systemu ludzi ciągnęło ale Ciebie pewnie brzydzą nawet napisy pod portami "Joystick 1" i "Joystick 2". Ech, Mariusz...


buha ha ha ha :D dobre .. cala essencja MDW gradientow & superfrogow :D

ale Igowno jest ze zlota i super..dobrze ze moja bratanica to gowienko umyla mydelkiem i splukala no co i jej ..Iphone2 do smietnika :D
[#34] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@HOŁDYS, post #33

zależy od osoby, ja od razu zacząłem od gier ale także od dpainta i protrackera/fantavision/aegis animatora/sonixa/ceda, a to byl rok 1991
[#35] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania
A tak BTW ma ktoś może takie stare utilpacki na flopie było kilka programów głównie x-copy, d-copy i inne? Jeśli tak to proszę o namiary albo kontakt.
[#36] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@pinior, post #35

Zachowała mi się jedna taka dyskietka. Info poszło na maila. Jakby ktoś jeszcze był zainteresowany, to pisać.

Co do samego udostępnienia kodu, to faktycznie w dzisiejszych czasach wartość już jedynie edukacyjna. ;) Ale lepiej późno niż wcale.
[#37] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@Madman, post #4

Nie wyobrazam sobie windy bez opusa dziesiatego :) Roznica w komforcie pracy porownywalna jak miedzy workbenchem a magellanem.
[#38] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #25

To raczej dobrze nie świadczy o tamtej Amidze i jej użytkownikach.

Ja w tamtych czasach nie używałem tych programów, tylko komendy:
diskcopy df0: df0:
[#39] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@Andrzej Drozd, post #38

Andrzej: diskcopy df0: df0:

to dziwne bo ta komenda pracowala tylko z dyskami AmigaDOS
[#40] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #25

zrobiono z tego maszynkę do gier na której najlepszym programem użytkowym był jakiś lamerski NDOSowy program do kopiowania gierek.

Ale Amiga odniosła sukces i stała się popularna nie ze względu na "użytkowość", tylko dlatego, że była dobrą maszynką do gierek. Podobnie magnetowidy VHS były kupowane nie dlatego, że można było na nich montować offowe filmy, tylko po to, żeby oglądać pornole z wypożyczalni. Taka jest rzeczywistość i oburzenie ze zgorszeniem jej nie zaczaruje. Gdyby chodziło tylko o użytkowość, to Amiga miałaby szansę co najwyżej na karierę w stylu wysoko specjalistycznej aparatury video, jakiej szary Kowalski nigdy nie ogląda z bliska. Naturalną koleją rzeczy kariera Amigi skończyła się w momencie, kiedy pojawiły się lepsze maszynki do gierek.
[#41] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@Daclaw, post #40

oczywiscie .. ta platforma wygrywa ktore ma lepszy gre .. dlatego psx wygralo mimo ze nie bylo najlepsza konsola
[#42] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@Daclaw, post #40

jak można nazwać program NDOS lamerskim jak cały system też jeździ po rejestrach. AmigaOS w sensie użytkowym była taka sobie z powodu przyjętych i popularyzowanych standardów. Zapewne większość domowych użytkowników znała X-Copy, a nie znała Workbencha :)
[#43] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@diobou, post #36

Dzięki odebrałem i zassałem, thx. OK
[#44] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@pinior, post #43

http://kestra.exotica.org.uk/demos.php?query=Utility+Disk&where=title&strict=yes

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2011 12:18:20 przez Norbert
[#45] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@gx, post #42

Zapewne większość domowych użytkowników znała X-Copy, a nie znała Workbencha

Tak jest i dlatego właśnie amiga była kojarzona z zabawką do gier.
[#46] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania
Mi się X-Copy przydał ostatnio do wykrycia problematycznego sektora na dyskietce, dzięki czemu zawęziłem podejrzenia odnośnie dziwnego zachowania A500 pod WB :)
[#47] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#48] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#49] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@Wojox, post #47

Gry pod winde w żaden sposób nie potrafią się "odciąć" od windowsa. Coś takiego co robiły amigowe gry NDOS jest niewykonalne na PC, nawet w DOSie. I nawet a'la. ;)

W przypadku Quake'a i Unreala pomyliłeś system operacyjny z enginem gry.
W dodatku, w przypadku tych gier są one tym bardziej dokładnym przeciwieństwem tego czym jest NDOS, bo wszystkie zasoby i zaawansowane ustawienia mają praktycznie "na zewnątrz", gotowe do edycji.

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2011 14:09:31 przez Shoonay
[#50] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@Norbert, post #44

Wielkie dzięki za linka, jest tego sporo. :D

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2011 14:41:43 przez pinior
[#51] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@HOŁDYS, post #33

A co ma wspólnego sprzęt Apple z tym jak Commodore i reszta świata zniweczyło marzenia i osiągnięcia Jaya Minera? Nie zmieniaj w tak "gimnazjalny" sposób tematu. Znałem przynajmniej kilka osób, które nie rozumiały po co w A500 jest klawiatura. Jeden mówił, że po to żeby w Shadow of the Beast wpisać kod do wiecznego życia. :) Ekipa Minera miała wizję, chciała pokazać DOSowemu światu prawdziwy system operacyjny, a ludzie zrobili z tego konsolę do gier, która zamiast cartridgeów miała dyskietki. Commodore też chciało wyciągnąć jak najwięcej kasy i na rękę im było takie postrzeganie Amigi. Na szczęście idea Minera przetrwała w wąskiej grupie fanów tej filozofii. Ówcześni gierkowi fanboje odeszli jak tylko Amiga przestała być atrakcyjna jako maszynka do gier i dalsze losy tej platformy byly już w rękach ludzi, którzy ideę Minera kumali, doceniali i chcieli rozwijać.
[#52] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #51

Czyli ta sama piosenka o Robin Hoodzie od lat :). Nie nudzi Ci się ta melodia nigdy? ;)
[#53] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #51

dalsze losy tej platformy byly już w rękach
ludzi, którzy ideę Minera kumali, doceniali i chcieli rozwijać.


czyli twoim szanownym zdaniem MosTeam ?
[#54] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#55] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@HOŁDYS, post #53

czyli twoim szanownym zdaniem MosTeam ?

MOSTeam też i Hyperion też. Ale akurat ja miałem na myśli znacznie wcześniejsze czasy. Kiedy to pomimo tej konsolowatości A500 niektórzy zauważali, że są do niej dołączone dyskietki na których o dziwno nie ma gier i XCopy. Sprzęt to tylko trochę układów, które i tak za kilka lat się zestarzeją i będą warte zero. Wy jako użytkownicy pecetów powinniście to wiedzieć najlepiej. Liczy się głównie system, soft. Wiele lat temu zauważył to Bill Gates i dzisiaj widać jak bardzo miał rację.
[#56] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@grg, post #52

Czyli ta sama piosenka o Robin Hoodzie od lat . Nie nudzi Ci się ta melodia nigdy?

A kto tu niby jest Robin Hoodem? Miner? Po ostatnim wywiadzie widać, że wielkim ideowcem nie był skoro niechęć do przeprowadzki do innego stanu była powodem rezygnacji z kontynuacji prac nad kolejnymi Amigami. A może po prostu robienie w korporacji pod dyktando pazernego na kasę Commodore przestało go bawić. W sumie nie dziwiłbym się. Tak zawsze kończą idee.
[#57] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#58] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #56

Mnie nie pytaj kto jest, tylko kogo Ty nim usiłujesz przy każdej okazji zrobić (przy okazji X-Copy tym razem :D). O, jest i Szeryf z Nottingham, znaczy się Commodore :).
A nie lepiej skupiać się na tym co pozytywnego "idea Minera" wyzwoliła, zamiast bez końca pampuchować?
[#59] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@HOŁDYS, post #39

to dziwne bo ta komenda pracowala tylko z dyskami AmigaDOS

Właśnie zrobiłem test. Ściągnąłem Rick Dangerousa 2 (Dwójka jest NODOS, a jedynka DOS). Zrzuciłem ADFa na dyskietkę i na WB pojawiła się dyskietka DF0: NODOS.
Wklepałem diskcopy df0: df0:
Ami wrzuciła dyskietkę do ramu i włożyłem drugą na którą skopiowała się gra. Zabootowałem A1200 i odpalił się trainer gry. Sama gra z dyskietki nie działa na Apollo 040.

Chyba że o jakieś inne NODOSy chodzi, to podaj nazwy gier to sprawdzę.
[#60] Re: X-Copy Pro - kod źródłowy do pobrania

@MDW, post #51

Ówcześni gierkowi fanboje odeszli jak tylko Amiga przestała być atrakcyjna jako maszynka do gier i dalsze losy tej platformy byly już w rękach ludzi, którzy ideę Minera kumali, doceniali i chcieli rozwija

I dlatego nadchodzi Natami. :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem