Komentowana treść: AWolf3D 0.6
[#61] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #60

Wiadomo, jak amigowe efekty/gry typu doom, wolf itp. (z wyjątkiem AB 3D 1 i 2).
[#62] Re: AWolf3D 0.6

@Pinto, post #59

No tak, jesli 25 fps to to samo co Amigowe 50/60 fps.................
Jak ktos ma okazje, to niech uruchomi PFantasies na Amidze 500 i chocby 386. Ciekawe , ktora wersja bedzie plynniejsza :)

Tak jak Wolf czy Doom dla Ami byl kiedys obco technologicznie, tak na PC "platformowki" wszelkiego typu......
Lionheart, Shadow of the Beast 1 czy Kid Chaos to gry, ktorych nie bylo szans zrobic na maszynach pokroju VGA + 386 tak by mialy stale 50/60 fps. Swoja droga wspomniany wyzej Titus the FOX na PC to żenująco słaba wersja gry Amigowej - na Ami pełny scroll, 50fps, na PC brak scrolla, ekran przesuwany po dojsciu do krawedzi ekranu :) Fire and Ice na VGA wyglada jak gra w 8 kolorach, o plynnosci nie ma nawet co pisac. Dzwiek (nawet na SBlasterze wartym owczesnie rownowartosc A500/600) byl dramatycznie kiepski........Po prostu nie do tego PC bylo stworzone :)
[#63] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #35

To na Atari 8bit procedura 3D działa z prędkością 18-25 fps, a na Amidze przecież wielokrotnie silniejszej nie da rady tego powtórzyć ?


Zobacz, tu masz grę nie jakieś demko:
http://hol.abime.net/290/screenshot
http://www.youtube.com/watch?v=GkGowQrIzkc

Gloom na CD32, pełny ekran z teksturami także na podłodze i suficie:
http://www.youtube.com/watch?v=XjKFx74bVgo

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2012 00:24:56 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#64] Re: AWolf3D 0.6

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #63

Death Mask - no proszę... Przecież to nie ma nic wspólnego z grami 3D. Bliżej mu do Ishara niż do Wolfa3D.

Gloom fajny, tylko strasznie rozpikselowany, ale ma rzeczywiście teksturowane ściany, podłogę i sufit, aw dodatku widać broń przed sobą.
[#65] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #64

Gloom jest lepszy od Wolfensteina i w pikselozie można grać na gołej A1200.
[#66] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #64

Death Mask- pamietam jak dostałem w swoje łapska to latałem po całym osiedlu że mam Wolfa na Amigę:) , szkoda że ruch jest co 90stopni a nie płynny , ale klimat w tej grze jest niesamowity. Gloom jest ok ale numer jeden to Breathless.
[#67] Re: AWolf3D 0.6

@vegeta, post #66

Breathless oraz Killing Grounds to chyba najlepsze fpsy na Amigę.
[#68] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #67

Dodałbym jeszcze Genetic Spices, super bronie tam były , pamiętam że na blizardzie 30/50 szybko to śmigało. Tak mnie natknęło , a zagłosuję na nie na top liścieOK

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2012 21:04:51 przez vegeta
[#69] Re: AWolf3D 0.6

@vegeta, post #68

Tej nigdy nie widziałem, dziś dopiero znalazłem na jutububie filmy i wygląda na całkiem ciekawą

http://www.youtube.com/watch?v=sPi73lQ9cFg
[#70] Re: AWolf3D 0.6

@Pinto, post #59

Z tego co pamiętam to chodziło to kiepsko (na 386)!

A do wersji z A500 się nie umywało!

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2012 18:58:27 przez BULI
[#71] Re: AWolf3D 0.6

@BULI, post #70

...

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2012 08:44:07 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#72] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #69

GS lepiej wyglada w realu niż w tym filmie. Jeszcze jest Fears i Nemac IV. A co do pikselozy Glooma to autor filmu tak ustawił, żeby gra śmigała na CD32 czyli gołej A1200 + Akiko.
[#73] Re: AWolf3D 0.6

@Andrzej Drozd, post #3

Jakbyś nie widział Wolfa 3D na MC68000 8Mhz to proszę bardzo - Wolf3d na Atari ST
[#74] Re: AWolf3D 0.6
kilka dni temu wiekkk wypuścił nową wersję 0.7 i siedzi cicho ;)

http://aminet.net/search?query=AWolf3D
[#75] Re: AWolf3D 0.6

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #74

Działa z pełną wersją czy tylko shareware ? I w ogóle to czemu nie ściąga się kiedy klikam na link w download ?
[#76] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #75

Słuszne pytania.

Sprawdzałem kod, moja kompilacja umieszczona na aminecie działa jedynie z Shareware.
W weekend skompiluje ją w 4 wersjach dla shareware, pełnej i Spear Of Destiny w tej samej konfiguracji i umieszczę na aminecie.
[#77] Re: AWolf3D 0.6

@witekkk, post #76

@aminet:

http://www.amiga.org/forums/showthread.php?t=61572
[#78] Re: AWolf3D 0.6

@witekkk, post #76

btw, w procedurze rysujacej slupek (ta w asmie) mozesz zrobic takie cos (pisze z pamieci):

; zamieniasz miejscami czesc ulamkowa i calkowita tak, ze calkowita jest w dolnych 16
; po to zeby nie trzeba bylo robic move.l i swap w petli glownej

swap Dwartosc
swap Dkrok

; teraz w petli
.loop:

addx.l Dkrok, Dwartosc ; w dolnych 16bitach Dwartosc masz od razu gotowa wartosc calkowita.
; przepelnienie czesci ulamkowej dodaje sie do czesci calkowitej.

... (instrukcje ktore nie tykaja flagi X, adda.l i move.b .. sie kwalifikuja)

.dbf.b Dpetla, .loop

tym sposobem odpadaja ci 2 instrukcje z glownej petli.
[#79] Re: AWolf3D 0.6

@kiero, post #78

Dzięki !

John Selck też to zauważył i przysłał mi poprawiony kod, udostępnię to w następnej wersji.
Niestety brakuje mi trochę literatury o ASM, a addx i tego triku nie znałem :)

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2012 14:30:33 przez witekkk
[#80] Re: AWolf3D 0.6

@witekkk, post #79

ja mam do Ciebie pytanie. Czy A500 jest zdolna do wygenerowania takiego samego efektu jak Atari ST MC68000 8Mhz, 4MB RAM (na emulatorze 4MB, w realu wystarcza 2MB).

Oto Wolf3D na emulatorze Atari ST

ale zapewniono mnie, że na realnym sprzęcie działa identycznie jak na emulatorze.

Czemu wersja amigowa ma takie wymagania ?
[#81] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #80

1. Moja wersja bazuje głównie na kodzie w C i jest praktycznie wersją z PSP.
2. Działa wolniej w porównaniu z przedstawioną wersją pewnie dlatego, że jest konwersją 1:1 praktycznie zgodną z oryginałem, co wiąże się z 256 kolorową grafiką i operacjami na liczbach 64 bitowych, wersja z Atari zapewne jest napisana w całości w ASM i jest zmodyfikowana, bowiem 68000 nie obsługuje 32 bitowych mnożeń, poza tym wydaje mi się, że grafika rysowana jest w trybie 2x2 z tego co widziałem, bo pixeloza jest rażąca.
Poza tym 2x2 w c2p z 16 kolorową grafiką jest o wiele szybsze.
[#82] Re: AWolf3D 0.6

@witekkk, post #81

Podsumowując, czy A500 z 2 lub 4MB Fastu dałaby radę tak jak Atari ST ?
[#83] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #82

Architektura jest bardzo zbliżona, więc myślę, że tak.
Tylko, że na A500 będzie wolniej, bo A500 ma ok 7Mhz, przy czym Atari ma 8Mhz.
[#84] Re: AWolf3D 0.6

@witekkk, post #83

Ciekawe, że do tej pory jeszcze żaden amigowy koder nie postawił sobie za punkt honoru wykonania Wolfa3D na A500 :)

Skoro na ST się da, to i powinno się dać na Amidze. Różnica w zgarze nie jest duża 7,14Mhz w A500 i 8Mhz w ST.
[#85] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #80

a jak to wygląda w realu, bo ten emulowany procesor MC68000 może mieć ze 100 razy więcej MIPS niż ma oryginal. przykładowo emulacja 68k z JIT na MorphOS 1.4.5 na moim zwykłym PowerPC 603e 240MHz jest szybsza o około 20 MIPS niż ma mój (od niedawna) MC68060 66MHz (87.70 MIPS).

Ostatnia aktualizacja: 12.05.2012 00:12:18 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#86] Re: AWolf3D 0.6

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #85

Ten emulator jest zgodny w 99,9% z ST. Mam znajomego, który jeszcze "robi" oprogramowanie pod ST i zna ten program, jak i Atari ST na wylot. 8Mhz w Steem to realne 8Mhz na realnym sprzęcie.
Oczywiście też chciałbym zobaczyć to na prawdziwym ST, ale ciężko upolować dobrą sztukę na allegro. Jednakże próbuję ;)
[#87] Re: AWolf3D 0.6

@azazel44, post #86

Nie da się odpalić tej gry na Atari ST MC68000 8MHz i to jest "port" z wersji dla Apple IIGS

= [ 2.0 System Requirements ] =

Wolfenstein 3D requires an Atari (Mega) ST(e)/TT 030 or Falcon030 system with at
least 2MB of memory and a color monitor, both RGB and VGA being supported.

A Mega STe or a faster machine is preferred for the high detail mode.

A note to (Mega) ST users: A TOS version equal to or newer than 1.04 is strongly
recommended as Wolfenstein 3D has _not_ been tested on anything below and i've
been told there are various oddities with GEMDOS Malloc() calls (perhaps try out
the poolfix.prg patch in case) below TOS 1.04.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem