[#20]
Re: "W branży IT jest mało przełomowych technologii"
@XoR,
post #19
Miło się czyta ten artykuł, ale widać wyraźnie na jakim gruncie wychował się autor tekstu. Jest trochę informacji o rynku w Ameryce, w Europie zachodniej, ale o Azji i ich komputerach nic nie ma. Do końca się w tej egzotyce nie orientuję się, ale pamiętam że ich kompy miały zawsze większą rozdzielczość ekranu (pewnie żeby ich znaczki były czytelne).
* Na pewno do rewolucji zaliczyłbym interfejs graficzny sprzętu HP który przyczynił się do tego jak wyglądają dzisiejsze interfejsy graficzne.
* Sam rozwój środowisk graficznych w systemach operacyjnych, czy to Workbench, Mac OS czy Win95 sprawił że z kompów zaczęli korzystać zwykli domownicy, pracownicy nie mający ogromnej wiedzy o sprzęcie i o wpisywaniu komend do konsoli/basic'a.
* DirectX (a także coś takiego jak Glide i OpenGL) microsoftu, dla graczy to też forma rewolucji (ale i ograniczenia) ułatwiająca tworzenie gier
* kontrolery ruchowe - ciekawostka, ale może za jakiś czas zostanie rewolucją
* granie w chmurze i dystrybucja cyfrowa taka jak Steam
* rewolucyjne były też pierwsze akceleratory Vodoo i GeForce
* konsola Dreamcast od Segi która miała wbudowany modem i zapoczątkowała to co teraz działa w Xboxach i playstation.