Komentowana treść: Agent Lux - zapowiedź
[#1] Re: Agent Lux - zapowiedź
Super OK Bawiłem się pewien czas temu Backbonem i jest to całkiem użyteczny pakiet! Powodzenia w projekcie OK
[#2] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #1

Gierka wygląda trochę drętwo (klatki animacji itp)- kojarzy mi się z słabymi tytułami na C-64, ale może coś się z tego urodzi..
[#3] Re: Agent Lux - zapowiedź

@BULI, post #2

Znając życie nic się nie urodzi...
[#4] Re: Agent Lux - zapowiedź
"Wymagania to chipset OCS/ECS oraz 2 MB pamięci Chip."

..to powinno smigac na golej 500-tce a poza tym, kto ma 2MB chipu w OCS'ie.
Kolejny bezsensowny projekt, cala para pojdzie w gwizdek.
Ale co tam grunt, ze na klasyka "cos sie robi"...
[#5] Re: Agent Lux - zapowiedź
Uch, nie wygląda to zbyt ciekawie...
[#6] Re: Agent Lux - zapowiedź
Ja tak samo :)

Narzekać jest komu, a robić to już nie bardzo :P Takie wymagania, nie z winy gry OK
[#7] Re: Agent Lux - zapowiedź
Spodziewacie się, że jeden człowiek da radę zrobić wszystko nie wiadomo na jakim poziomie? Dobrze, że mu się chce, ale brak czasu i doświadczenia daje znać w takich projektach i trzeba to zaakceptować. Poza tym nie wiadomo, czy sam pakiet nie narzuca pewnych ograniczeń. Moim zdaniem każdy projekt wydany na "komercyjnie martwą platformę" zasługuje na pewien szacunek. Nie każę nikomu bić braw, ale jeżeli nie potrafi sensownie pomóc rozwiązać ewentualnych zauważonych niedociągnięć, to chyba lepiej powstrzymać się od złośliwości.
[#8] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Ender, post #7

Na szacunek zasługują jedynie DOBRE rzeczy. Jeśli coś jest kiepskie, to takim pozostaje. Niezależnie od platformy. Jak to się mówi....albo coś się robi dobrze albo wcale. Gdyby Agenta Lux'a wydano powiedzmy w 96 r to cały świat miałby powody do wyśmiewania Amigi, jednak, że ma się ukazać w 2012 należy już tylko przyklaskać i chwalić....WTF ????....
[#9] Re: Agent Lux - zapowiedź
Gdyby tak jeszcze krytykanci potrafili chociaż tetrisa napisać.
[#10] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #9

Alb ochocia żcokolwie kinnego :)
[#11] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #9

a co to ma do rzeczy ????? Czy użytkownikami Amig byli tylko GURU piszący soft ?? Ewentualnie tylko programiści mogli wyrażać opinię ? Skoro nie potrafię zaprojektować i zbudować samochodu to nie powinienem aut krytykować ???? Zresztą, nie wydaje mi się by programiści "nie-gracze" akurat mieli wystarczający zakres wiedzy by w temacie gier się wypowiadać :P

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 18:24:46 przez michalmarek77
[#12] Re: Agent Lux - zapowiedź

@selur, post #4

Faktycznie wymaganie 2MB CHIP i OCS/ECS jest trochę dziwne. :) Pomyśleć, że pierwsza część "Shadow of the Beast" działała na 0.5MB SLOW i 0.5MB CHIP...
[#13] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #11

a co to ma do rzeczy ?????

Dla mnie do rzeczy ma. Ty możesz mieć swoją opinię o grze, ja mogę mieć swoją o żałosnych krytykantach. Na tle tego co wyszło na klasyka w 2012 ta gra jakoś bardzo in minus nie wypada.
[#14] Re: Agent Lux - zapowiedź
Grafika ma fajny pikslowy klimat, co do animacji przydała by się większa płynność - koleś macha nogami jak maratończyk, a w stosunku do tła idzie powoli.
[#15] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #13

W stosunku do tego co wyszlo w 2012 może i tragedii nie ma :D W stosunku do gier na A500 z okresu 90-92 to to jest dramat i potwarz dla Amigi i ówczesnych programistów.
[#16] Re: Agent Lux - zapowiedź
Uch...

Mogę tylko powtórzyć regułkę z naklejki na aucie ze szkoły jazdy: "Ty też się kiedyś uczyłeś"
[#17] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #15

A teraz włącz myślenie (może się uda, śmiało) i zastanów się ile tych wspaniałych gier z 1992 było pisanych przez jedną czy dwie osoby, w dodatku w czynie społecznym.
[#18] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #17

The Settlers. Worms. wiele, wiele innych.....przynajmniej w poczatkowej fazie tworzenia :)
Swoja droga, na C-64 ludzie potrafia nadal tworzyc zajebisty soft, na Atari 8-bit takze, na Amidze byle co urasta do rangi cudu......

EoT
[#19] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #18

Może głupio zapytam, ale zaakceptowałbyś na A500 grafikę z komputerów 8-bit (mówimy o tej przeciętnej, nie o artystycznych wyczynach, statycznych obrazach grafików-scenowców)? Stworzenie lepszej grafiki, animacji zabiera dużo czasu z jednej strony, a z drugiej dają o sobie znać ograniczenia klasyka (2MB Chip dla kogoś kto się uczy, to moim zdaniem mało). Pytanie jak wykorzystuje zasoby klasyka pakiet Backbone? Ja nie wiem, ale praca na minimalnym dopuszczalnym konfigu to też problem. A teraz możecie mnie rybą potraktować.

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 19:59:50 przez Ender
[#20] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #18

The Settlers. Worms. wiele, wiele innych.....przynajmniej w poczatkowej fazie tworzenia

Tak, ale my je widzimy nie tak, jak wyglądały w początkowej fazie tworzenia, tylko tak jak się za konkretne pieniądze sprzedały w kilkuset najmarniej tysiącach egzemplarzy. Autor gry na Amigę klasyczną w 2012, nawet gdyby dokonał cudu i napisał grę klasy Wormsów czy Alien Breed i chciał ją sprzedawać za kasę, może liczyć na kilkaset sztuk. Więc nie spodziewaj się profesjonalistów tworzących dla takich gier.

Swoja droga, na C-64 ludzie potrafia nadal tworzyc zajebisty soft, na Atari 8-bit takze

Wszakże gdybyś taką grę bez zmian przeniósł na Amigę, byłaby co najwyżej mocno przeciętna. Po prostu na prostszy sprzęt łatwiej jest zrobić grę uważaną za dobrą. Po C-64 nie spodziewasz się gier klasy Amigi. Z drugiej strony gra klasy Amigi wymaga zdecydowanie więcej pracy, a jedna, czy dwie osoby, to nadal jedna czy dwie osoby. Dla profesjonalnego, dobrze finansowanego i licznego teamu, główną barierą są zazwyczaj możliwości sprzętu. Dla tych, którzy dzisiaj piszą gry na klasyki, barierą są moce przerobowe i umiejętności. Możesz oczywiście grymasić, ale takie są realia.
[#21] Re: Agent Lux - zapowiedź
przydałby się AGA killer :D
[#22] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #20

Wszakże gdybyś taką grę bez zmian przeniósł na Amigę, byłaby co najwyżej mocno przeciętna.

Oj no nie wiem, taki niedawny commodorowski Prince of Persia niewiele rozni sie od wersji Amigowej.
A atarowski Bomb Jake graficznie niewiele gorszy jest od amigowego Bomb Jack'a. Grywalnie jest o niebo lepszy.
Z drugiej strony gra klasy Amigi wymaga zdecydowanie więcej pracy,

A to juz mit. Moze zainteresowalbys sie tematem glebiej i raczyl sprawdzic jak DZIS tworzy sie grafike na C-64 czy Atari 8-bit. Generalnie ,gry na 8-bitowce sa dzis tworzone na tak wysokim poziomie, ze gdyby taki byl na amidze , to Quake na A500 musialby chodzic w 60 fps :)
Dla profesjonalnego, dobrze finansowanego i licznego teamu, główną barierą są zazwyczaj możliwości sprzętu.

Tworzac na 8-bitowce nie mysi sie raczej o rentownosci przedsiewziecia :)
Dla tych, którzy dzisiaj piszą gry na klasyki, barierą są moce przerobowe i umiejętności.

Brak umiejetnosci, przede wszystkim.
[#23] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #22

Generalnie ,gry na 8-bitowce sa dzis tworzone na tak wysokim poziomie, ze gdyby taki byl na amidze , to Quake na A500 musialby chodzic w 60 fps

Zabawne stwierdzenie. Na ośmiobitowcu klasy Atari czy C-64 Quake nie pójdzie w ogóle. Oczywiście są gry (czy raczej dema z elementami interakcji) 3D, ale do Quake mają się nijak.

Tworzac na 8-bitowce nie mysi sie raczej o rentownosci przedsiewziecia

Nie myśli się, ale to sprzęty na tyle prymitywne, że amatorzy mogą na nie tworzyć perełki. Tylko że wtedy nie zachwycamy się obiektywną jakością dzieła, tylko tym co się udało wycisnąć z maszyny. To tak jak z trackerową muzyką ery ProTrackera. Możemy się zachwycać modułami, ale z technicznego punktu widzenia ich jakość jest beznadziejna. Dużo trudniej jest poprawnie zrobić aranżację i mastering utworu w jakości studyjnej, niż napisać modka. Podsumowując - to co się tworzy teraz na retromaszyny, jeżeli zostanie wyrwane z kontekstu, wywołać może co najwyżej wzruszenie ramion. Pokaż niezorientowanej osobie dopieszczoną grę z C-64, nie mówiąc co to jest.

Im mocniejsza jest maszyna, tym bardziej amatorszczyna kwiczy, zwłaszcza w zakresie oprawy graficznej i dźwiękowej. To, że "wciąż wychodzą takie świetne gry na C-64" wynika z tego, że pojedynczej osobie (czy małemu zespołowi) jest łatwo zrobić grę uważaną za świetną. Na Amidze takich gier nie ma, bo Amiga ma większe możliwości sprzętowe, co stawia twórcom poprzeczkę na tyle wysoko, że nie są w stanie jej przeskoczyć.

Brak umiejetnosci, przede wszystkim.

Fajnie się krytykuje samemu nie posiadając tych umiejętności. Oczywiście powtórzysz tekst o tym, że nie musisz umieć zaprojektować samochodu, żeby go ocenić. Ja powtórzę tekst o żałosnych krytykantach... Chyba pora na EOT...
[#24] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #22

Witam,

Jeśli chodzi o Agent Lux, to ciężko coś powiedzieć na podstawie filmiku.

A to juz mit.
Bardzo ciekawa wypowiedź, czy mógłbyś poprzeć to rozsądnymi argumentami (jakie to są te mity o których wspominasz i dlaczego to są mity), żeby uprościć sprawę skupmy się tylko na kodowaniu danej gry. Dziękuje

Pozdrawiam
[#25] Re: Agent Lux - zapowiedź
Za pomoca jakiego narzędzia najlepiej tworzyc gry dla klasyka:
Backbone, SEUCK, GRAC, GRAAL, Reality czy Game Engine?
[#26] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Leon, post #25

Zadnego.
Wszytkie amigowe narzedzia do tworzenia gier, jak pokazuja produkcje w nich stworzone, to "klapa" i nie warte sa poswiecenia.
Najlepiej jednak przysiasc do Amosa lub dla znacznie bardziej zacietych, Blitz Basica. W stosunkowo krotkim czasie, mozna stworzyc cos sensownego i to cos z pewnoscia bedzie wygladac duzo lepiej, niz krapy w backbonach.


A co do "Agenta Luxa" to mysle, ze jak juz ta gra wyjdzie, to wtedy wszyscy beda mogli sie przekonac, kto mial racje.
Ja obstawiam, ze bedzie to krap na 10min grania.
Tutaj mamy filmik na ktorym mozna zobaczyc poprzednia produkcje tego goscia, rowniez stworzona w backbonie.
I co z tego, ze grafika jest swietna (tyle ze zripowana z komercyjnych gier) jak calosc wola o pomste do nieba i przypomina raczej rozrywke dla autystykow niz gre :)

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2012 23:56:21 przez selur
[#27] Re: Agent Lux - zapowiedź
Jeśli gra wyjdzie i będzie za sensowne pieniądze, i nie będzie to gra rodem z C64 to jestem skłonny ją kupić.
[#28] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #20

Krashan
Dla tych, którzy dzisiaj piszą gry na klasyki, barierą są moce przerobowe i umiejętności.


W moim wypadku barierą jest choroba, na jaką cierpię, która wpływa na jakość mojej pracy. Na szczęście w tej materii jest coraz lepiej, ale leczenie tej choroby wymaga wielu lat, a nie kilku miesięcy.

Jeśli chodzi o umiejętności to w przypadku Amigi Classic już nie ma osób, które pamiętałyby jak został napisany np. Superfrog. Ja wiem jak został napisany Benefactor - czyściutki asembler, zoptymalizowany do ostatniego polecenia, że tak się wyrażę. Teraz oczywiście nie trzeba aż tak optymalizować i można pisać w C.

Pakiety w rodzaju Backbone, SEUCK są bardzo dobre, ja jestem wielkim fanem tego typu rozwiązań. Są to wyspecjalizowane pakiety, napisane w celu wspomagania tworzenia gier w konkretnym gatunku.

MichałMarek
Generalnie ,gry na 8-bitowce sa dzis tworzone na tak wysokim poziomie, ze gdyby taki byl na amidze , to Quake na A500 musialby chodzic w 60 fps


Krashan
Zabawne stwierdzenie. Na ośmiobitowcu klasy Atari czy C-64 Quake nie pójdzie w ogóle. Oczywiście są gry (czy raczej dema z elementami interakcji) 3D, ale do Quake mają się nijak.


Moim zdaniem zabawne jest pańskie stwierdzenie. O czym świadczy to, że Quake na C64 nie pójdzie? Przypomina to np. TimberWolfa na Amidze z PPC. Wy, AmigaOS4-owcy i MorphOSowcy toczycie jakąś wojenkę, ale w gruncie rzeczy jesteście tacy sami. Podejrzewam, że przyczyną tego stanu rzeczy (wyścigu za technologiami ze współczesnego informatycznego podwórka) jest chęć zaimponowania kolegom i strach przed kompromitacją. (Dowód leży na AmigaOS.pl - jest tam napisane, że system operacyjny bez obsługi stosu TCP/IP nie jest wart najmniejszej wzmianki). Fani C64 na zarzut, że Quake im nie zadziała chyba odpowiedzą gromkim śmiechem. Przy okazji: Wolfenstein 3D działą na 8-bitowcach. Kwestia optymalizacji, jak widać da się sporo zdziałać jeszcze na takim sprzęcie.

Z ostatnich newsów cieszy reaktywacja BlaBla, wiem że są oni autorami programów użytkowych, ale może spróbowali sił w napisaniu gry.

Ja obecnie pracuję stale tak jak pozwala mi zdrowie. Efekty są coraz bardziej widoczne, myślę że już niedługo podzielę się jakimiś konkretnymi wiadomościami.

Autorowi gry, która jest tematem newsa życzę ukończenia projektu, i żeby ludzie, którzy zagrają w jego grę mieli sporo satysfakcji.
[#29] Re: Agent Lux - zapowiedź
Po obejrzeniu filmiku, wydaje mi się że te wymagania troche wynikają ze złej techniki przygotowywania grafiki. Ogolnie projekt oceniam na dobry.
[#30] Re: Agent Lux - zapowiedź

@krashan_, post #13

Na tle tego co wyszło na klasyka w 2012 ta gra jakoś bardzo in minus nie wypada.

Zawsze da się znaleźć odpowiedni kontekst, żeby coś in plus pokazać.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem