Komentowana treść: Agent Lux - zapowiedź
[#31] Re: Agent Lux - zapowiedź
Obejrzałem filmik. O mój boże, jakie to kiepskie...
[#32] Re: Agent Lux - zapowiedź

@GumBoy, post #31

wierze ze da sie zrobic cos bardziej****owego. i jarac sie tym bo rok wczesniej nic nie wyszlo.
[#33] Re: Agent Lux - zapowiedź
[#34] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Dorian3d, post #33

Mam oryginał. Chcesz kupić? ;)
[#35] Re: Agent Lux - zapowiedź

@smackme, post #32

Za wulgaryzmy zasłużony, tygodniowy odpoczynek.
[#36] Re: Agent Lux - zapowiedź

@GumBoy, post #34

ja chcę..
[#37] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#38] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Andrzej Drozd, post #37

Wielką literą jak już :P

Gra wydaje się być denna, czy Krashan tego chce czy nie ;)
[#39] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#40] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#41] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#42] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #28

"Jeśli chodzi o umiejętności to w przypadku Amigi Classic już nie ma osób, które pamiętałyby jak został napisany np. Superfrog. Ja wiem jak został napisany Benefactor - czyściutki asembler, zoptymalizowany do ostatniego polecenia, że tak się wyrażę. Teraz oczywiście nie trzeba aż tak optymalizować i można pisać w C."

Fajnie się pisze o czymś o czym nie ma sie pojęcia, prawda? Ani benefactor ani superfrog nie jest zoptymalizowany do "ostatniego polecenia". Nie masz pojęcia co jest powodem szybkiego lub powolnego działania tego typu gier. Żeby tło skrolowało się płynnie nie jest potrzebny superzoptymalizowany asembler. Ale każdy programista ma prawo optymalizować procedury obsługi joysticka:)

"Moim zdaniem zabawne jest pańskie stwierdzenie. O czym świadczy to, że Quake na C64 nie pójdzie? "

O tym, że Pan Grzegorz ma doświadczenie w programowaniu i wie, że program typu Quake jest NIEWYKONALNY (w czasi rzeczysiwtym) na platformie typu C64.

"Podejrzewam, że przyczyną tego stanu rzeczy (wyścigu za technologiami ze współczesnego informatycznego podwórka) jest chęć zaimponowania kolegom i strach przed kompromitacją"

Proponuję powstrzymać się z analizą motywów powstawania zaawansowanego softu na amigowe platformy. Nie każdego bawi strzelanie do balonów.

"Fani C64 na zarzut, że Quake im nie zadziała chyba odpowiedzą gromkim śmiechem"

Możesz powiedzieć dlaczego? Jedynym powodem jaki przychodzi mi do głowy jest ignorancja pytającego.

"Przy okazji: Wolfenstein 3D działą na 8-bitowcach. Kwestia optymalizacji, jak widać da się sporo zdziałać jeszcze na takim sprzęcie."

Optymalizacja ma swoje granice. Wiem to ja i Pan Grzegorz. Wiemy też czym różnią się wolfenstein i quake.

"Ja obecnie pracuję stale tak jak pozwala mi zdrowie. Efekty są coraz bardziej widoczne, myślę że już niedługo podzielę się jakimiś konkretnymi wiadomościami."

Nie, efekty nie są "coraz bardziej widoczne".

Pozdro
[#43] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #8

A grales w pelna wersje? Bo jak do tej pory co najwyzej mozna sobie filmik obejrzec. A jesli chodzi o projekty z Backbone to owszem nie jest to mistrzostwo swiata jesli chodzi o jakosc kodu czy grafiki czesto, ale zdziwilo mnie, ze niektore gierki wciagaja.

------------
Co do 2 MB Chip - Backbone jest ciut pamiecio i zasobozerny wiec moze to z tego wynika - dobrej optymalizacji tam nie ma, ale chyba byl jakis maly program emulujacy fastem chip, zreszta niektore gry bodajze chodzily nawet na 1 MB chip mimo wymagania 2.
[#44] Re: Agent Lux - zapowiedź

@kiero, post #42

@Kiero
Fajnie się pisze o czymś o czym nie ma sie pojęcia, prawda? Ani benefactor ani superfrog nie jest zoptymalizowany do "ostatniego polecenia". Nie masz pojęcia co jest powodem szybkiego lub powolnego działania tego typu gier.


Pisałem coś o czym mam duże pojęcie. Wiem, że Benefactor jest zoptymalizowany do ostatniego polecenia, bo przeanalizowałem prawie cały zdeasemblowany kod tej gry. Po pierwsze kod gry jest bardzo zwarty, z czego wynika, że został napisany w asemblerze, a nie jest kodem skompilowanym, po drugie wyeliminowano konieczność używania operacji mnożenia poprzez tworzenie tablic wielokrotności danej liczby.

O tym, że Pan Grzegorz ma doświadczenie w programowaniu i wie, że program typu Quake jest NIEWYKONALNY (w czasi rzeczysiwtym) na platformie typu C64.


Ale po co o tym w ogóle wspominać? To, że Quake nie pójdzie jest rzeczą oczywistą.

Głównym powodem śmierci Amigi, jeśli w ogóle nastąpiła, była śmierć technologiczna. MP3, filmy, gry 3D nie działały jak trzeba. Fani zapragnęli ożywić ją poprzez dostosowanie do dzisiejszych realiów informatycznych i technologicznych. Z różnym skutkiem. Ale warto zauważyć, że nie są to wszyscy fani Amigi. Każdy ma prawo do własnego postrzegania look&feel Amigi.

Możesz powiedzieć dlaczego? Jedynym powodem jaki przychodzi mi do głowy jest ignorancja pytającego.


Czy mógłby Pan zdefiniować słowo "ignorancja"? W moim słowniku to "brak wiedzy".

Optymalizacja ma swoje granice. Wiem to ja i Pan Grzegorz. Wiemy też czym różnią się wolfenstein i quake.


W programowaniu optymalizacja nie ma niemalże granic. Sortowanie można wykonać w czasie n^2, a jak ktoś się uprze i n*logn. Jest Pan współautorem systemu MorphOS - jednej z inkarnacji Amigi w dwudziestym pierwszym wieku. Czy uważa Pan, że sposób portowania oprogramowania jaki jest obecnie popularny jest najlepszy z możliwych? Czy to oprogramowanie nie może chodzić tak jak na natywnych platformach?

Nie, efekty nie są "coraz bardziej widoczne".


A skąd Pan może to wiedzieć?
[#45] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #44

Twoje gadanie o amigowości i optymalizacji kończy się w momencie, w którym uruchamiasz peceta w windowsem.
[#46] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michal_zukowski, post #45

Brak zaplecza programistów/projektantów oprogramowania AmigaOS mocno uszczupla bazę programów dla Amigi. Prawda jest taka, że do portowania też trzeba mieć predyspozycje. Troszkę ciekawe, że osoba, która przeportuje np. przeglądarkę PDF o formacie PDF może nie mieć pojęcia. Bo gdyby miała, to program mogłaby dostosować do filozofii AmigaOS.

Przecież na analogicznym pod względem szybkości sprzęcie programy powinny chodzić z podobną prędkością. Nikt nawet nie spojrzy "pod maskę" programu, który przenosi. Dlaczego nie może to chodzić tak szybko jak pod Windowsem? Może dlatego, że winna jest zupełnie odmienna filozofia systemu operacyjnego, czego nie bierze się pod uwagę.

Rozwiązania są dwa:
1. Dostosować program to tej obcej dla niego struktury systemu,
2. Dostosować system do obsługi tego typu programów.

Jak spojrzy się na AmigaOS (Workbench), to dochodzi się do wniosku, że jest to system innowacyjny w swoich czasach, z graficznym interfejsem użytkownika i wielozadaniowością. Tuż po linii komputerów Commodore produkt rewelacyjny. Ale w starciu z dzisiejszymi standardami (Windows/Linux) wygląda blado pod pewnymi względami. Ma jednak mnóstwo atutów, które zauważyli użytkownicy i fani i je wykorzystali.

System AmigaOS jest według wielu współczesnych programistów troszkę zbyt prymitywny. Ale przetrwał próbę czasu - ja do dziś mam A1200 i jestem zadowolony, bo starcza mi do wielu zastosowań. I nie muszę, jak w świecie PC, co chwila ściągać sterowniki i rozbudowywać o nowe karty, czy pamięć.

Warto zauważyć, że i w świecie Windowsa nie jest lekko: fani Starcrafta 2 narzekają, że gra tnie się na ich Core i5 po wypuszczeniu najnowszej łatki 1.5.0. Tam też jest farsa ze sterownikami/przepustowością itd.

Dobra wracam do pisania obiecanej gry :)

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2012 09:28:22 przez Robert-Minimat-Szacki
[#47] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #44

Witam,

Wiem, że Benefactor jest zoptymalizowany do ostatniego polecenia, bo przeanalizowałem prawie cały zdeasemblowany kod tej gry.

Aż sprawdziłem pod WinUAE Debugger i z tego co widzę to nie jest tak różowo jak mówisz. Jest wiele rzeczy, które można przyspieszyć. Parę przykładów. Adda.w #$50,a1 można zastąpić lea $50(a1),a1, add.l #$2a0c,d0 należy zastąpić add.l d1,d0 (d1 powinno zawierać $2a0c) zważywszy że ten nieszczęsny add.l jest użyty kilka razy (procedura zapisu pointerów bitplanów do copperlisty). Jednorazowe użyte procedury, które są wołane raz za pomocą jsr warto zamienić na jmp i zamiast rts wracać jmp. Zajęło mi to 15 minut i uważam, że kod nie jest napisany optymalnie. To co zauważyłem to są proste optymalizacje i ja nie czuje się też nie wiadomo jakim mistrzem w tym temacie i pewnie jeszcze wiele rzeczy można poprawić. Jeszcze jedno nie piszę tego by zrobić komukolwiek przykrość czy wytykać błędy - ja się interesuję optymalnymi rozwiązaniami - łącznie z przyspieszaniem procedury obsługi joysticka za pomocą instrukcji sne :)
[#48] Re: Agent Lux - zapowiedź

@asman, post #47

Aż sprawdziłem pod WinUAE Debugger i z tego co widzę to nie jest tak różowo jak mówisz.


Uwierz mi, że kod tej gry jest solidnie zoptymalizowany. I jest niesamowicie przejrzysty, jak znajdę chwilkę czasu to podrzucę fragment.

P.S. Czy na pewno LEA $50(A1),A1 jest szybszy niż ADDA.L #$50,A1 ? Ta druga procedura wydaje się być bardziej wyspecjalizowana w swoim zadaniu (dodać do rejestru adresowego).

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2012 09:37:49 przez Robert-Minimat-Szacki
[#49] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #44

Pisałem coś o czym mam duże pojęcie.

A przynajmniej tak Ci się wydaje.
[#50] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #46

fani Starcrafta 2 narzekają, że gra tnie się na ich Core i5

To może niech sobie kartę graficzną zupgrade'ują, bo na moim i3 demo działało normalnie.
[#51] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #48

Uwierz mi, że kod tej gry jest solidnie zoptymalizowany.

Gdybyśmi Ci mieli wierzyć na słowo...
Na razie tylko piszesz że tak jest i tyle. Zero argumentów, dowodów, wywodów. Natomiast argumentację kolegów którzy dowodza że się mylisz, najzwyczajniej olewasz.
[#52] Re: Agent Lux - zapowiedź

@GumBoy, post #51

Dlaczego jak pojawi sie jakis news dotyczacy nowej gry na klasyka (badziewnej czy tez nie), to caly watek zawsze konczy sie wywodami na temat pecetowego Quaka, Dooma czy Starcrafta.
Toz to nudne jak flaki z olejem sie stalo.
Czy nie mozna po prostu trzymac sie zasady, ze jak gadamy o amigowych grach, to gadamy o amigowych grach a nie o pecetowych?
[#53] Re: Agent Lux - zapowiedź

@selur, post #52

Mnie nie pytaj, za z Quakiem nie wyjechałem. Poza tym Quake to też Amigowa gra...
[#54] Re: Agent Lux - zapowiedź

@GumBoy, post #51

Nie olewam ich wypowiedzi. Za to moje wypowiedzi są poparte wieloma argumentami i są w formie dosyć długich wywodów jeśli nie zauważyłeś. Za to Pan ucieka się do niekonstruktywnej krytyki i nie potrafi dodać coś od siebie. Na Benefactorze się znam, rozszyfrowywałem grę przez kilka pracowitych miesięcy i jestem autorem edytora.

Jeśli chodzi o Starcrafta 2 to co, że na Twoim i3 demo działa normalnie w jakimś jednym trybie. Jakbyś czytał uważniej to byś wiedział, że mi chodziło tylko o patch 1.5.0.

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2012 20:46:10 przez Robert-Minimat-Szacki
[#55] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #54

Za to moje wypowiedzi są poparte wieloma argumentami i są w formie dosyć długich wywodów jeśli nie zauważyłeś.

No, widziałem tę argumentację. "Kod jest zopatymalizowany bo go sobie zdisassemblowałem i widziałem".

Na Benefactorze się znam, rozszyfrowywałem grę przez kilka pracowitych miesięcy i jestem autorem edytora.

Do wielu gier robiłem poziomy, nie znaczy to, że jakoś szczególne mam pojęcie o ich kodzie.

Jeśli chodzi o Starcrafta 2 to co, że na Twoim i3 demo działa normalnie w jakimś jednym trybie

W jakimś jednym z fullem detali...

Jakbyś czytał uważniej to byś wiedział, że mi chodziło tylko o patch 1.5.0.

To w końcu "Pan" czy "Ty"? Bo się pogubiłem.
A ponieważ gra jest crapowata, to nie sprawdze niestety tego co napisałeś o patchu i framedropach(przyznaję, wcześniej nie doczytałem). A na słowo Ci nie wierzę.
[#56] Re: Agent Lux - zapowiedź

@GumBoy, post #55

No, widziałem tę argumentację. "Kod jest zoptymalizowany bo go sobie zdisassemblowałem i widziałem".


A jak inaczej dowieść, że kod jest zoptymalizowany. Asman chciał pokazać, że niektóre operacje mogą być zastąpione innymi, które zużywają mniej taktów procesora. Z tego co pamiętam kod Benefactora używa optymalnych komend i podejrzewam, że we wszystkich sferach. Wspominałem też o całkowitym wyeliminowaniu operacji mnożenia (ważna sprawa).

Wiem, że Pan i tak postawi na swoim, wtrąci się Pan do każdej dyskusji i skrytykuje. Nie brakuje Panu pewności siebie...
[#57] Re: Agent Lux - zapowiedź

@Robert-Minimat-Szacki, post #56

Robert, daj już spokój z tym "Pan"...... Oczy od tego bolą :)
[#58] Re: Agent Lux - zapowiedź

@michalmarek77, post #57

lepiej brzmi:

"Panie! dej pan juz spokoj!" ;)
[#59] Re: Agent Lux - zapowiedź

@selur, post #58

na Pana to trzeba mieć wygląd i piniądz
[#60] Re: Agent Lux - zapowiedź

@BULI, post #2

Zgadzam się z opinią. Gierka wygląda niezbyt ciekawie i ja osobiście chyba nie poświęcił jej nawet 10 minut. Poza tym, to nie mój gatunek gier ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem