@Deftronic/...,
post #33
Oczywiście, że tak jest i wcale Retro Gamera nie trzeba czytać (a propo, ostatnio nic nie podsyłałeś o wydaniach kolejnych numerów i ich amigowej zawartości). Wystarczy po prostu w niektóre zagrać, aby dojść samemu do takich wniosków. Nawet na PPA są chyba cztery recenzje gier, w których jest wprost napisane, że wersja amigowa jest gniotem w porównaniu z wersją 8-bit.
Moim zdaniem to, o co wszystkim tutaj chodzi to fakt, że dla platform 8-bit faktycznie wychodzi więcej nowych gier niż na Amigę. Amigowe nowe gry to rarytasy, których raczej nie ma niż są. A te liczby, które podał APC to porty gier SDL. Dlaczego tak się dzieje? Moim zdaniem dlatego, że aby stworzyć grę nową, samemu od podstaw, na Amidze jest to dosyć trudne. Taka gra musi reprezentować jakiś poziom, aby społeczność uznała ją za coś wartego uwagi i nie poddała surowej krytyce. Mało jest osób utalentowanych we wszystkim, więc raczej pewne jest, że taka gra, w jakiejś materii będzie kuleć. Dla komputerów 8-bit stworzenie takiej gry samemu lub w małym zespole jest nieco prostsze, bo np. grafika w takiej grze wykorzystywana czasami jest abstrakcyjna, a już na pewno znacznie prostsza w narysowaniu, ale żeby nie umniejszać grafikom, także oczekiwania graczy 8-bitowych są znacznie mniejsze, gdyż mają oni świadomość możliwości tego sprzętu. Dlatego właśnie jest nieco większy sens i mniejsze ryzyko krytyki w tworzeniu dla rynku 8-bit niż na Amigę. Ostatnio na przykład zastanawiałem się dlaczego na Amigę nikt jeszcze nie zrobił konwersji gry "Canabalt". Odpowiedzią chyba jest to, co napisałem plus to, jakie mogą być oczekiwania graczy i ich outcome, gdy to zobaczyliby na Amidze.
Ostatnia aktualizacja: 03.10.2012 05:57:23 przez mailman