Komentowana treść: Capital Punishment - recenzja
[#1] Re: Capital Punishment - recenzja
Gra jest super! Doszedłem do drugiego stwora (chyba czwarty przeciwnik), dalej już nie dałem rady.
Super rozrywka jak się gra z żywym przeciwnikiem :)
[#2] Re: Capital Punishment - recenzja

@kjb666, post #1

Grafika niczego sobie. To musi być hit!

Bardzo dziękujemy Tobie mailman za recenzowanie amigowych hitów z lat świetności. Dobra robota.OK
[#3] Re: Capital Punishment - recenzja
Ja już tej gry nie doczekałem bo bardziej skupiłem się na demoscenie niż na graniu a z tego co pamiętam to strasznie długo na nią się czekało. W dzisiejszych czasach taki hype to zrozumiałe, ale wtedy to chyba nie działało na korzyść tej gry.
[#4] Re: Capital Punishment - recenzja

@kjb666, post #1

Ja całą przeszedłem z komputerem - najlepiej się gra "łokatanką" - na końcu nigdy nie wydana zapowiedź CP 2 by clickBOOM!

1 walka w ściekach: na start szybki blok i jak potwór naskoczy przerzut na kolcową stronę...wówczas agresja monstra rośnie...ale i na to jest sposób...walka trwa z 60 sekund!
[#5] Re: Capital Punishment - recenzja
Super gra, ale najlepszą bijatyką na Amigę jest Fightin Spirit
[#6] Re: Capital Punishment - recenzja
System walki jest taki sobie, ale gra ma swój klimat OK CP jest w pierwszej siódemce u mnie, jeśli chodzi o bijatyki OK
[#7] Re: Capital Punishment - recenzja
Graficznie bez większych zastrzeżeń, choć sama animacja po uderzeniu w przeciwnika wydaje się jakaś taka za sztywna (brak jakiejś konkretnej reakcji ciała na otrzymany cios, poza samym przesunięciem postaci).
Efekty dźwiękowe ok, ale bardzo brakuje jakiejś opcjonalnej muzyki podczas walki.
Poziom trudności mógłby być również lepiej zbalansowany.

Ogólnie jednak gra dobra, ale nie dla wszystkich chyba.
[#8] Re: Capital Punishment - recenzja
Ta gra jest bardzo dobrą połowy gry - czterech zawodników to zdecydowanie za mało.
[#9] Re: Capital Punishment - recenzja
Fajna recenzja, właściwie wszystko zostało już powiedziane- za mało postaci, abstrakcyjny poziom trudności (może właśnie przez małą ilość przeciwników, nie znalazło się miejsce na łatwiejszą rozgrywkę). Świetna grafika szczególnie scenerie i ruchome tła, fajny motyw muzyczny na wejście)

W odpowiedzi na #5
Fighti'n'Spirit szczególnie na CD32 jest SUPER i świetnym kontrastem w stosunku do mało grywalnego SSF2T!
[#10] Re: Capital Punishment - recenzja

@BULI, post #9

Dla mnie jednak chyba te bardziej znane (nie bez przyczyny chyba) tytuły są najlepsze. Mam tu na myśli pierwszą wersje SF II, MK 1&2, Body Blows 1&2&...

Z mniej znanych graficznie bardzo podobała mi się Elfmania :)
[#11] Re: Capital Punishment - recenzja

@Duracel, post #10

Shadow Fighter też dobry :)
[#12] Re: Capital Punishment - recenzja

@Duracel, post #10

Pamiętaj, ze te gry wyszły dużo wcześniej niż CP. Poza tym działały na każdej Amidze z 1mb. CP wyszedł u samego schyłku Amigi no i wymagania miał spore. Pamiętam jak czytałem recenzje w SS to byłem wtedy w szoku, że gra aż tyle wymaga. HDD + bodajże fast no i Amiga 1200. Na pewno odbiło się to na popularności tytułu.


Benedykt Dziubałtowski
[#13] Re: Capital Punishment - recenzja

@Benedykt Dziubałtowski, post #12

Bez fastu działała, without startup-sequence.
[#14] Re: Capital Punishment - recenzja

@Benedykt Dziubałtowski, post #12

Moim zdaniem jak na swoje czasy nie miał wygórowanych wymagań (w tedy też tak nie sądziłem, miałem demo z ACSa)- tym bardziej, że nawet fastu nie wymagała o czym pisze autor recenzji.
[#15] Re: Capital Punishment - recenzja

@Benedykt Dziubałtowski, post #12

Niby tak, ale ja to oceniam w sumie dzisiaj z perspektywy czasu, grając sobie w każdy z tych tytułów na rozbudowanej Amidze.

Poza tym MK był uciążliwy nawet przy rozbudowanej o pamięć A600 :) jednak się grało jakoś.

Pamiętam skok jakościowy w MK kiedy kupiłem go na PSXa w ładnym, kartonowym pudełeczku z czarną płytą :) Gra na padzie w tę grę to była już zupełnie inna sprawa. Oczywiście nie deprecjonuję sensu grania na joysticku, ale pad to była już rywalizacja na poziomie bardziej profesjonalnym ;)

MK na PSX to była ostatnia dobra (najlepsza?) gra 2D w jaką grałem... póżniej to już bijatyki 3D się zaczęły i dwie szkoły - VF oraz Tekken. Oddałem się tej drugiej i przy TTT miałem swój najwyższy poziom w tej grze :) Póżniej zacząłem się starzeć ;)
[#16] Re: Capital Punishment - recenzja

@Duracel, post #7

Efekty dźwiękowe ok, ale bardzo brakuje jakiejś opcjonalnej muzyki podczas walki.

Możesz wybrać czy chcesz muzykę czy efekty dźwiękowe podczas walk. Istotne jest jednak, że niezależnie od wyboru i tak będziesz miał zawsze zestawy efektów dźwiękowych walczących.
[#17] Re: Capital Punishment - recenzja

@mailman, post #16

Hmm, wydawało mi się, że tam jest tylko albo-albo.

Sprawdzę wieczorem, jak znajdę okrągłą blokadkę kulki od myszy mojej Amigi, którą mi córa wczoraj posiała :)
[#18] Re: Capital Punishment - recenzja

@Duracel, post #7

brak jakiejś konkretnej reakcji ciała na otrzymany cios, poza samym przesunięciem postaci).

O ile dobrze pamiętam, to trafiona postać zginała się w pół.
[#19] Re: Capital Punishment - recenzja

@kjb666, post #11

W Shadow Fighter szczególnie postać Pupaza mi się podobała (ten ćwiczebny manekin).
Swego czasu cięło się w to z kumplami i braciakiem :D
Strangers też jest dobrą bijatyką. Tyle, że to z gatunku chodzonych

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2012 16:07:16 przez Papier79
[#20] Re: Capital Punishment - recenzja

@Papier79, post #19

Strangers też jest dobrą bijatyką. Tyle, że to z gatunku chodzonych

Chodzona to ona nie jest. Raczej do arenowych bym ją zaliczył. A sama gra bardzo fajna, oklepałem się w nią sporo.
[#21] Re: Capital Punishment - recenzja
Średnia gierka, dużo było szumu przed jej wydaniem, na ówczesnym suchym już amigowym rynku gier była bardzo wyczekiwana, a gazety podsycały tylko atmosferę. Gra podbajerzona, a grywalność marna, gra się sztucznie, starusieńki MK i MK2 zjada ją na śniadanie.
[#22] Re: Capital Punishment - recenzja

@Papier79, post #19

Strangers też jest dobrą bijatyką.


Strangers rzeczywiście fajna, a jest to remake spectrumowego Renegade.

PS. Ciekawostka, kiedyś w Milionerach było pytanie o Renegade z ZXSpectrum OK
[#23] Re: Capital Punishment - recenzja

@Papier79, post #19

W Shadow Fighter szczególnie postać Pupaza mi się podobała (ten ćwiczebny manekin).


chyba ci chodzilo o gre Body Blows Galactic jednakOK
[#24] Re: Capital Punishment - recenzja

@pinior, post #22

Faktycznie. Choć trzeba przyznać, że dobrze zrobiony i miodny :D
W CP zbyt długo nie grałem, nie mogłem do sterowania nawyknąć :/

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2012 17:18:55 przez Papier79
[#25] Re: Capital Punishment - recenzja

@HOŁDYS, post #23

Jednak Shadow Fighter, wiem w co gierczyłem ;)
tu są screny z CD32:
http://www.consolemad.co.uk/shadow-fighter-screenshots-cd32.html
[#26] Re: Capital Punishment - recenzja

@Papier79, post #25

myslalem ze o tego puppeta ci chodzi
[#27] Re: Capital Punishment - recenzja

@pinior, post #22

Z tego co wiem, to nie jest żaden remake, tylko gra zwyczajnie wzorowana na innej.
[#28] Re: Capital Punishment - recenzja

@HOŁDYS, post #26

Także sztuczniak, choć innego pokroju ;)
[#29] Re: Capital Punishment - recenzja

@Duracel, post #17

Właśnie od tej strony w "capitalu" jest to naprawdę pomyślane. Efekty walki masz zawsze. Wybór muzyki i dźwięków to tylko atmosfera w tle.
[#30] Re: Capital Punishment - recenzja

@GumBoy, post #18

O ile dobrze pamiętam, to trafiona postać zginała się w pół.


No nie wiem, dla mnie wygląda to trochę sztywno. Dobrze to widać na walce laski z długowłosym pakerem.

tekst pod linkiem

Ogólnie mam wrażenie, że mimo wyraźnych i dobrze animowanych postaci, w czasie gry wszystko jest takie sztywne :)

Tak powinna wyglądać dobra bijatyka 2D ;)
?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem