Komentowana treść: Mario Bros - powrót do przeszłości
[#1] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości
W archiwum znajdują się 4 wersje gry a nie 3. Dostępna jest również gra dla systemu AmigaOS4.
Próbowałem odpalić grę pod WinUAE. Podczas emulacji:
- AmigaOS3 (AGA) pojawia się tylko czarny ekran i szare okno z punktacją,
- AmigaOS3 (P96) i klikając na wersję AGA pojawia się taki oto ekran,
- AmigaOS3 (P96) i klikając na wersję GFX pojawia się coś takiego.
Jak widać na zamieszczonych ekranach, żadnej wersji nie byłem w stanie odpalić poprawnie.
[#2] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Leon, post #1

Tak nadesłał autor (???), a ja jeszcze nie sprawdzałem. Poprawione.
[#3] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@mailman, post #2

Tak, w nadeslanym do redakcji newsie pisalo o trzech wersjach. Gdyz wersja na OS4 mimo ze kompilowala sie bez zadnych problemow nie chciala sie uruchomic. Dlatego zrezygnowalem z tej wersji w pierwszym release. Po dlugich bojach udalo mi sie jednak zmusic gre do dzialania. Niestety news juz poszedl wiec nie mialem jak dac znac ze dogralem ja do archiwum. Przepraszam za zamieszanie.

@Leon
Dziwna sprawa. Przetestowane na dwoch Amigach i z tego co wiem nie bylo zadnych problemow.
Mozesz napisac cos wiecej?

Lub tez, czy inni uzytkownicy Amigi klasycznej maja taki sam problem jak Leon?

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2013 09:25:51 przez Phibrizzo
[#4] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #3

Jeśli chodzi o wersję AgA mam tak jak Leon
[#5] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #3

Mi pod WinUAE również daje taki efekt.
[#6] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #3

U mnie pod WinUAE taki problem nie występuje. Obstawiam, że u kolegów jest problem z datatypami.

Ja mam problem z dźwiękiem. Nie gra. Snoopdos pokazuje, że wczytane są wszystkie datatypy, lecz po wyjściu z gry pojawia się okienko z napisem "nie można wczytać dźwięku progdir:drabina.smp". Po przekonwertowaniu plików dźwiękowych z AIFF na 8SVX działa. Poza tym wydaje mi się, że masz niewielki błąd w kodzie - gdy pojawia się ekran gry trzeba aktywować ekran myszą.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2013 11:02:15 przez mailman
[#7] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Leon, post #1

Ale Mario to nie tak wygląda ? link
[#8] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Dorian3d, post #7

Hehe, to chyba taka wariacja "na temat". U mnie działa.
[#9] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Dorian3d, post #7

W 1983 Mario i Luigi wyglądali tak:



I stąd Phibrizzo go klonował
[#10] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@APC74, post #9

To teraz kolej na super mario bros pomysł
[#11] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości
jeden z tytułów, którymi powszechny zachwyt od zawsze stał u mnie pod znakiem zapytania. Podczas kiedy amigowe gierce dawały stukrotnie większą radochę, ludzie się jarali jakimś dwupikselowym ludzikiem z dźwiękami rodem z 8-bitowego Atari. Toż to gorsze niż Superfrog. siedzi, pije i chrupki
[#12] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości
U mnie też nie działa wersja AGA pod OS3.1 na WinUAE, za to udało mi się włączyć dźwięk - potrzebny jest ten datatype http://aminet.net/util/dtype/AIFF_dtc.lha. Warto by odnotować to w dokumentacji, poza tym mały skrypt ułatwiający życie użytkownikowi też by nie zawadził np.

assign fonts: fonts add

albo lepiej:

;CopyFonts
copy fonts fonts: all
delete copyfonts
delete copyfonts.info
[#13] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości
Ech, nie wiedzialem ze taka prosta gierka bedzie tyle problemow. Ale reasumujac fakty:

1. Czy wszyscy uzytkownicy ktorzy pisze ze "nie dziala" testowali to tylko pod UAE? Bo widze ze jednym pod emulatorem dziala a innym nie, wiec gdzie lezy problem tego nie wiem.

ad1 . Grafika w tym przypadku nie jest wczytywana przez DT. Dane graficzne sa surowe, wczytywane przez program a pozniej jedna funkcja systemowa wklejane na ekran. Moze chcialem to zrobic za prosto i sie zemscilo.

2. Dzwiek, faktycznie blednie zalozylem ze jesli wczytam dzwieki przez DT to kazdy bedzie mial AIFF Datatype. Nauczka na przyszlosc. Zostanie to odnotowane w guidzie.

3.Wersja GFX 68k byla testowana na MOSie 2.5 (Efika), 3.4 (PB) oraz AmigaOS4.1 U6 (Sam440ep) - nie wystapily zadne problemy.

4. Czy uzytkownicy MOSa lub OS4 uruchamiajac natywna wersje maja podobne problemy?

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2013 15:36:10 przez Phibrizzo
[#14] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #13

4. Czy uzytkownicy MOSa lub OS4 uruchamiajac natywna wersje maja podobne problemy?

Pod MorphOS-em gra działa bez problemów. Mam nadzieję, że to tylko taka wprawka autorów przed czymś poważniejszym. Bo z całym szacunkiem, ale taką grę odpala się, bawi się nią 5 minut i kasuje...
[#15] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #13

1. Czy wszyscy uzytkownicy ktorzy pisze ze "nie dziala" testowali to tylko pod UAE? Bo widze ze jednym pod emulatorem dziala a innym nie, wiec gdzie lezy problem tego nie wiem.


Podejrzewam, że problem źle postawionego systemu na WinUAE. U mnie pod WinUAE działa zarówno GFX jak i AGA. Na prawdziwej Amidze AGA też chodzi.
[#16] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@mailman, post #15

Mnie po Mosem gierka działa wybornie. Zero żadnego problemu.

Swoją drogą, nie wiem czemu, ale gdy ją zobaczyłem, to skojarzyła mi się z moją pierwszą konsolą jaką miałem. Nawet jeszcze przed C64. Mianowicie z grą Elektronika, dokładnie tym modelem:



Jakoś jest tak bardzo łudząco podobna.

I dopowiem że mam ją jeszcze, tylko plastik jest w kolorze zielonym.

I cena z tyłu obudowy widnieje i jest napisane 23 ruble.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2013 16:32:24 przez gilban
[#17] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@APC74, post #9

Ta gra jest podobna do Ruskich jajek, a to jest Mario z 1983:

[#18] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@mailman, post #15

Na świeżo postawionym AmiKicie wciąż nie działa :(
[#19] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@TomcioPaluszek, post #18

A co mówi SnoopDos?
[#20] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@mailman, post #19

Szuka tylko aiff i v41sound.datatype
[#21] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@TomcioPaluszek, post #20

A znajduje?
[#22] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #17

takie właśnie miałem na Atari. siedzi, pije i chrupki Fajniejsze od tego z grzybkami.
[#23] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #13

"1. Czy wszyscy uzytkownicy ktorzy pisze ze "nie dziala" testowali to tylko pod UAE? Bo widze ze jednym pod emulatorem dziala a innym nie, wiec gdzie lezy problem tego nie wiem."


Chyba mam pewną wskazówkę, wersja AGA na UAE+OS3.1 nie działa, UAE(na tych samych ustawieniach)+OS3.5 działa, na UAE+OS3.5+P96 działają obie wersje.

Ostatnia aktualizacja: 27.12.2013 18:35:51 przez forge
[#24] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Phibrizzo, post #3

Po uruchomieniu gry na SAMie pojawia się taki oto obrazek:

Nie wyświetla u mnie kursora myszki w grę nie mogę pograć.
Działa tylko klawisz ESC.

Czy byłbyś w stanie może stworzyć wersję ADF lub chociaż lha ze wszystkimi wymaganymi plikami?
[#25] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Leon, post #24

W to nie gra się myszką. Poczytaj klawiszologię.
[#26] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Leon, post #24

No i to jest właśnie gra. Wciśnij F1 i rozpocznij grać. Klawiszami A/Z sterujesz lewy gościem, a K/M prawym.
[#27] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@gilban, post #16

Dobrze kombinujesz. Oryginal wygla tak: http://www.youtube.com/watch?v=03udgQDpQSA

Ponadto, napisalem ta gre tylko dlatego ze mam oryginal tyle ze mam rozbity jeden ekran :(


Ostatnia aktualizacja: 27.12.2013 20:59:10 przez Phibrizzo
[#28] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości
Odpaliłem i pograłem. Na szczęście MorphOS 3.4 na PowerBooku "prawie" pozwala tworzyć ekrany o różnych rozdzielczościach więc grę zobaczyłem normalnie. Początkowo nie wiedziałem jak zacząć grać ale jak rzuciłem okiem na klawiszologię w dokumentacji to szybko zakumałem. Ma to swój klimat. :)
Oj dużo bym dał wiele lat temu żeby mieć taką grę. Pamiętam, że takie elektroniczne wyścigówki z ZSRR (podobne do słynnych "Jajeczek") katowałem długie miesiące. Prawdę mówiąc to powinienem je jeszcze gdzieś mieć.
[#29] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości
Aż dziwne że nikt do tej pory się o to nie spytał, więc zaryzykuję: czy nazwa "Mario Bros" została użyta legalnie?
[#30] Re: Mario Bros - powrót do przeszłości

@Leon, post #1

Dziś odpaliłem dla ciekawości gierkę na klasycznej Amidze i mam to samo co Leon w Wersji AGA, czyli czarny ekran i szare okno z punktacją i nic więcej.

I wiem dlaczego. Po wyjściu mam info: nie mogę otworzyć ahi.device. Nie używam Ahi, bo w sumie do czego, przy 6 MB Ram, a muzyka przes Ahi jest dużo gorsza niż bezpośrednio z pominięciem Ahi.


Ostatnia aktualizacja: 28.12.2013 09:56:25 przez gilban
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem