Komentowana treść: Gloom Deluxe - nowe mapy
[#1] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Brawo. OK
[#2] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Elegancko. No ale faktycznie z przeciwnikami to by dalo mozliwosc tworzenia naprawde zupelnie nowych map/scenariuszy.Fajnie :) Bedzie trzeba zagrac ktoregos razu.
[#3] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Eith, post #2

Dziwna sprawa z tworzeniem przeciwników, próbowałem kiedyś ale w żaden sposób mi się nie udało rozkminić jak powinien wyglądać "szit" z postaciami wrogów. O ile wiem ktoś pytał autora, ale co bardzo dziwne nawet on nie pamięta...

Poza tym brawo dla autora map.
[#4] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Radek_Cz, post #3

Brawo Czesław. OK Gloom to świetna gra.

Co do tworzenia przeciwników to musiałbym przeczesać swój twardy dysk, bo tworzyłem swoich przeciwników, ale nie pamiętam jak. Dam znać, jeśli uda mi się coś znaleźć.
[#5] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Hexmage960, post #4

Kurde, przecież już na eXecu pisaliśmy przy okazji konkursu na mapy od Glooma żę jest z tym problem - sam brałeś w nim udział - i dopiero teraz piszesz że jednak ci się udało.
A może ktoś potrafiący grzebać w kodzie mógłby to jakoś wykopać?
[#6] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Radek_Cz, post #5

Znalazłem napisany przeze mnie program, który konwertuje pliki z grafiką obiektów z formatu chunky do formatu planar.

Wiem też, że program makeanim w katalogu z edytorem GloomED służy do tworzenia swojej grafiki obiektów, ale nie pamiętam jak się go używało.

Jeszcze muszę poszukać.

Postaram się pozbierać programiki i informacje w całość i przesłać je Czesławowi.
[#7] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Wrzuciłem mapki na Aminet z nadzieją, że znajdzie się osoba posiadająca ten poradnik.
W następnej kolejności zostanie wrzucona gra Magic Ball wraz ze źródełkami w Backbone.
Może dzięki temu znajdzie się programista, który będzie w stanie napisać grę platformową w C/ASM tak aby działało płynne przewijanie ekranu wraz z wykrywaniem poprawnej kolizji. Na A3000/30 i A1200/40 gra Magic Ball się wiesza do tego działa 2x wolniej niż na WinUAE. Nie mogę nawet testować poziomów na Amidze. Gra działa u mnie poprawnie tylko pod WinUAE.

Planuję też inne zaczęte projekty wrzucić czy udostępnić na tej stronie, która od roku nie była aktualizowana. Z każdym miesiącem mam coraz mniej danych na dysku i warto byłoby gdzieś to wszystko wrzucić.
[#8] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Ooo fajnie- trzeba będzie sprawdzić OK
[#9] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Tutaj jest ciekawy artykuł tego samego autora na temat projektowania własnych poziomów przy użyciu edytora Maped.
[#10] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Będzie trzeba kiedy sprawdzić OK W niektórych grach podmienianie plików działa, m.in. też w Xtreme Racing i Alien Breed 3D II - The Killing Grounds OK
[#11] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@adam_mierzwa, post #9

Niektóre mapy z filmiku z linku do artykułu są super np MatriX
[#12] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Napisała do mnie jedna osoba z Japonii z informacją, że posiada to czego szukam.
Wysłałem już jej maila z prośbą o wysłanie archiwum. Ponoć można je znaleźć na płycie CD z grą Gloom3. Jeżeli będzie to, to czego szukam to mam w planach stworzenie postaci do map:
Predator - Alien (Troll), Predator (Phantom), Matrix - Smith, Neo, Trinity, Morfeusz (tylko nie wiem jeszcze kto ma być wrogiem) oraz do Piramid - Egipcjanie (Marin), Wilki (Troll). Planuję także zrobić mały prezent dla osoby z Japonii za wysłanie poradnika czyli inwazję Godzili na Tokio. W planach mam także uzupełnienie artykułu Maped o tworzenie postaci. Jeśli ma ktoś z Was jakiś ciekawy pomysł na mapę to może śmiało tutaj pisać.
[#13] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #12

Jeśli ma ktoś z Was jakiś ciekawy pomysł na mapę to może śmiało tutaj pisać.

Swego czasu miałem pomysł na kontynuację Glooma - Ponowne zjednoczenie Związku Radzieckiego (Reunion). :)

Miałem nawet pomysły na misje rodem z Quake 2, np. "Petersburg: Wyłącz główne zasoby energetyczne".

Niestety nie zrealizowałem tego pomysłu, zostały tylko poniższe prace:



Co do edytora plansz to ciekawa historia. Przeczytałem o nim recenzję w Gamblerze, zaś skopiowałem na giełdzie na Grzybowskiej w Warszawie. Kiedy znalazłem GloomEDa na liście tytułów sprzedawanych przez "piratów" ogromnie się ucieszyłem. Tam też skopiowałem sobie m.in. Alien Breed 3D II. Pamiętam też do dziś jak w gmachu szkoły, gdzie mieściła się ta giełda, puszczali Superfroga na jednym z monitorów. Gra wyglądała na super i nowoczesną, bardzo mi się wtedy spodobała.

Ogólnie sympatia do starych gier pozostała mi po dziś dzień. Każda gra, którą wspominam miała niesamowity klimat i wciągała. W ogóle te gry się dla mnie nie zestarzały. To chyba ja się zestarzałem.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 17:45:13 przez Hexmage960
[#14] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #12

Super Leon, że udało ci się dotrzeć do kogoś kto to potrafi. Ja wciąż mam swoją mapę robioną na konkurs do eXeca, brakuje mi tylko postaci i trochę grafik na ściany. Będzie wypas jak się uda tworzyć swoje postacie szeroki uśmiech
[#15] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Radek_Cz, post #14

Bardzo pomysłowa grafika jest w tych nowych poziomach, pomimo ograniczeń w ilości pikseli udało się uzyskać odrębny i ciekawy klimat dla każdej planszy. To potwierdza starą zasadę, że dobry pomysł może przesłonić techniczne ograniczenia.
[#16] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #12

Udało mi się uruchomić mój program do przeglądania obiektów z gry. Są one spakowane CrunchManią. Potrzeba odpowiedniego programu do rozpakowania.

Tutaj osiłek zwany w Gloomie "baldy". Jak widać tworzenie swoich postaci nie będzie proste - trzeba stworzyć sporo klatek animacji.

Teraz tylko zagadka w jakiej formie przekazać tę grafikę programowi makeanim. Coś mi mówi, że trzeba mu przekazać grafikę w formacie RAW (a nie IFF). Niestety póki co nie znalazłem informacji na ten temat w moich archiwach...

[#17] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Hexmage960, post #13

Pomysł z tym dodatkiem do Glooma naprawdę mi się podoba :) Jesteś zainteresowany skończeniem tego projektu? Mógłbym pomóc przy tworzeniu map :)
Jeśli sprawa z edytowaniem przeciwników zakończy się sukcesem... i gdyby tak jeszcze udało się podmienić sample, może urodziłoby się coś ciekawego. Co Ty na to?
[#18] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Hexmage960, post #16

Postacie w grze Gloom składają się tylko z 8 klatek i są w 16 kolorach każda.
Poniżej zamieszczam obrazek 2 postaci oraz plik IFF-ILBM do pobrania.
Cały czas czekam z niecierpliwością na maila z poradnikiem od Jona Bullarda.

[#19] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #18

Ale czy uwzględniasz, że w każdym z 8 kierunków jest kilka klatek animacji chodzenia (+ atak/obrywanie)? Mam nadzieję, że ten poradnik rozwieje wątpliwości.

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 19:39:34 przez Hexmage960
[#20] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@forge, post #17

@Forge

W grę wchodzi tylko tworzenie i wymienianie się nowymi mapkami z oryginalnymi teksturami. Na więcej nie mam niestety w tej chwili czasu. Pozdrawiam.
[#21] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Hexmage960, post #19

No tak zapomniałem jeszcze, że dla każdego z kierunków są dodatkowe klatki, których na rysunku już nie ma. To by tłumaczyło dlaczego dodana postać np. Marin składająca się z 8 klatek znikała mi na ekranie bo nie miałem stworzonych wszystkich klatek. Czyli musiałem ją dodać poprawnie w edytorze. Spróbuję dodać łysego co ma komplet klatek i obadam czy będzie wyświetlany poprawnie.
[#22] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Hexmage960, post #20

Nie mam na myśli edycję wszystkiego co występuje w grze, resztę uważam za wykonalne bez jakichś olbrzymich nakładów pracy... ale OK nie nalegam :) Pozdro.
[#23] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #21

Próbowałem przekonwertować postać w formacie IFF-ILBM Baldy.iff (do pobrania tutaj) do formatu widzianego przez grę za pomocą polecenia w Shellu:
"makeanim ram:baldy.iff ram:baldy"
Zauważyłem, że niezależnie czy przytrzymam przycisk myszy na wyświetlonym obrazku Baldy czy będę klikać na określoną klatkę czy poza ekran na czarnym tle to cały czas nie zaznacza mi wszystkich klatek. Jak na tym obrazku. Podczas gry widzę pierwsze 3 klatki w pionie jak na poniższym rysunku. Postać też znika. Czyli tak jak kiedyś miałem na tym
gifie




Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 21:11:56 przez Leon
[#24] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #23

Ja sądzę, że po prostu te klatki animacji podane programowi makeanim muszą być ciurkiem w jednej linii, a nie w trzech!
[#25] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #23

Hehe zaszalalałeś :D Tak jak pisze Hexmage960, spróbuj w jednej linii OK Ale może też jakieś dodatkowe informacje są też w innym pliku pomysł Można też przeanalizować oryginalny plik i ten zmieniony edytorem hexagonalnym pomysł

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2014 21:45:11 przez parallax
[#26] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy
Fajna sprawa. Znacznie bardziej wolę to niż jakiś klon Flappy Birda. Dawno tu nie byłem ale pewnie temat o nowych grach i tym że nie ma kto ich programować jest pewnie żywy. Jest tyle tytułów które można przerabiać, że gdyby nawet część ludzi z ppa się za to zabrała to by można było ciupać przez lata. Wiadomo że nowa gra to nowa gra, tylko ile tego teraz wychodzi na miarę tego co wyszło kiedyś a jest możliwe do modowania. Sam miałem przesłać trochę materiałów do ppa, ale pad dysku mnie ubiegł. W sumie na forum by się przydał jakiś zbiorczy temat co amigowego można przerobić, czym i w jaki sposób, na eab chyba mają taki temat.
[#27] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Hexmage960, post #16

Robert czy mógłbyś udostępnić linka do pobrania z Twoim programem do przeglądania obiektów z gry Gloom.
Chciałbym spróbować za pomocą tego programu powyciągać obiekty do testów.
[#28] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@parallax, post #25

"Można też przeanalizować oryginalny plik i ten zmieniony edytorem hexagonalnym"

Pokaz nam mistrzu ten edytor hexagonalny Smiech
[#29] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #27

Próbowałem dziś rozpakować obiekty oraz obrazki z intra za pomocą programu "Crunch-Mania".
Program domyślnie rozpoznaje algorytm LZ-Huffmana, który został użyty w plikach z gry Gloom.
Po rozpakowaniu okazało się, że dane nie są zapisane w jakimkolwiek formacie graficznym tylko w charakterystycznym formacie dla Glooma. Poniżej na obrazku widać obiekt "Baldy" przed (CrM2) i po rozpakowaniu.




Pobieżny poradnik od Jona Bullarda nie zawiera szczegółowych informacji jak tworzyć nowe postacie.
Autor sam pisze, że nie jest programistą i nie wie jak to wszystko działa.
Jedynie co się z niego dowiedziałem więcej to to, że "Każdy wróg może poruszać się w ośmiu kierunkach, a każdy kierunek składa się z czterech klatek animacji." Czyli klatek jest naprawdę sporo.
[#30] Re: Gloom Deluxe - nowe mapy

@Leon, post #29

Czesław: Postaram się jutro umieścić przeglądarkę grafiki obiektów z Glooma wraz z kodem źródłowym. Dziś nie zdążyłem, a jestem poza domem.

Najpierw musisz właśnie rozpakować dane programem CrunchMania. Dane są w formacie chunky. Także dobrze, że pobrałeś ten program, będzie on potrzebny do podmieniania grafiki w grze. Z tego co pamiętam grafiki nie trzeba z powrotem pakować. Dowód - zobacz sobie pliki z gry "Gloom 3". Autor Glooma 3 wszystko rozpakował i podmienił na własne, łącznie ze screenem tytułowym, muzyką.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem