Komentowana treść: MorphOS SDK 3.10
[#31] Re: MorphOS SDK 3.10

@KM, post #26

@ KM
To widziałem, ale odnośnika do pobranie wersji dla MorphOS-a już nie, a kiedyś była osobno.


Ja NIGDY takowej nie widziałem, choć programem interesuję się od początku jego powstania.
[#32] Re: MorphOS SDK 3.10

@deez, post #29

Kiedys byla dostepna wersja demo Hollywooda dla PC chyba 30 dniowa. Pewnie gdybym poszukal na dysku to moze bym ja gdzies jeszcze znalazl. Na CD mialem wersje programu dla roznych systemow operacyjnych. Kupilem program dla MorphOSa a pozniej chwile uzywalem go na klasyku. Manual jest obszerny, niestety dla poczatkujacych programistow za trudny. Pojawialo sie tez wiele bledow podczas pisania aplikacji. Hollywood nie byl przystosowany do pisania gier, pewnie dalej nie jest. Wiele bledow nie udalo sie wyeliminowac nawet z pomoca autora programu. Chetnie pobawilbym sie w programowanie ale po za AMOSem nic sensownego nie wyszlo dla poczatkujacych. Ksiazki do AMOSa tez nie mam takze nawet AMOSem sie nie pobawie.
[#33] Re: MorphOS SDK 3.10

@Jacek Piszczek, post #25

jednak:
"GCCSelect 5"

:)
[#34] Re: MorphOS SDK 3.10

@MDW, post #27

Ależ masz stare wiadomości.

Hollywood został tak rozbudowany, że spokojnie aspiruje do języka programowania. Kolejne biblioteki dodają do niego dodatkowe funkcje, jest MUI, jest Arexx, są funkcje obsługi sieci, jest ostatnio dodane 3D (nie testowałem) i inne.

W Windows jest zintegrowany IDE, dla MOSa masz CubicIDE_HW60.lha, dla piszących pluginy jest SDK

Mnie Hollywood najbardziej przypomina AMOSa.
[#35] Re: MorphOS SDK 3.10
Dzięki! MorphOS Team GCC 5.3.0 - szacun, aż jest chęć z jako kobyło sie pokopać :)
[#36] Re: MorphOS SDK 3.10

@Leon, post #32

ksiazki amosowe znajdziesz w sieci. jeski kilka stron/ludzi przeciez zbierajacych wszelka okoloamigowa literature
[#37] Re: MorphOS SDK 3.10

@Valwit, post #36

Probowalem w teleporcie szukac ale mase linkow nie dziala, na aminecie jest pdf po angielsku a retroreaders.makii.pl nie dziala.
[#38] Re: MorphOS SDK 3.10

@Leon, post #32

@ Leon
Kiedys byla dostepna wersja demo Hollywooda dla PC chyba 30 dniowa.

Fakt, zapomniałem. Ale nie brałem w ogóle pod uwagę Windowsa.

Na CD mialem wersje programu dla roznych systemow operacyjnych. Kupilem program dla MorphOSa a pozniej chwile uzywalem go na klasyku.

Po zakupie masz dostęp do wersji na wszystkie wspierane systemy?

Pojawialo sie tez wiele bledow podczas pisania aplikacji. [...] Wiele bledow nie udalo sie wyeliminowac nawet z pomoca autora programu.


Chodzi ci o błędy w Hollywood, czy w kodzie który tworzyłeś ?
[#39] Re: MorphOS SDK 3.10

@R-Tea, post #38

Przy instalowaniu z CD moglem wybrac system operacyjny.
Dawno nie uzywalem tego programu w poniedzialek sprawdze jak to dokladnie wygladalo.
Tak w Hollywood nie ktore funkcje nie dzialaly prawidlowo. Dam sobie reke uciac ze nie zostalo to poprawione w nowszych wersjach.
[#40] Re: MorphOS SDK 3.10

@Leon, post #39

Powiem tak, nawet ja za pomocą Hollywood (6) i Designer (4) byłem w stanie zrobić Player dla AmiWigil. Nie jest idealnie, ale w wolnej chwil będę się starał zrobić nową wersje. Do takich prostych aplikacji to narzędzie może być całkiem fajne.
[#41] Re: MorphOS SDK 3.10
Lua! Jej!
[#42] Re: MorphOS SDK 3.10

@Skotos, post #34

Hollywood został tak rozbudowany, że spokojnie aspiruje do języka programowania.

Mimo wszystko stwierdzenie, że "Hollywood" służy do robienia gier jest stwierdzeniem mocno przesadzonym. Sugeruje jakby to był silnik do gier, a tym na pewno nie jest i nawet nie zamierza. Chociaż wyklikać w nim jakąś przygodówkę na pewno się. No ale do tego niewiele trzeba: wyświetlanie obrazków, obsługa myszy, dźwięku, ustalanie i wykrywanie jakichś stref kolizji, przesuwanie kawałka obrazka z kanałem alpha.
[#43] Re: MorphOS SDK 3.10

@MDW, post #42

Wadą i zaletą Hollywood jest to, że użytkują go nowicjusze. Być może jakbyś np. ty go wziął w swoje rencie mógłbyś coś fajnego stworzyć. I na dokładkę multiplatformowego.
[#44] Re: MorphOS SDK 3.10

Jeśli można zapytać. Co ciekawego znalazło się w uaktualnieniu bibliotek ixemul?






Ostatnia aktualizacja: 26.01.2016 14:50:45 przez ede
[#45] Re: MorphOS SDK 3.10

@radzik, post #43

Ja nie jestem początkujący ale nadal jestem cienki. :) Hollywood nie jest dla mnie, bo ja nie lubię 2D. Nawet jak mam coś zrobić w 2D to używam 3D, bo czuję, że tak mogę więcej i sprawia mi to radochę. Poza tym mi pasuje MorphOSowe SDK, klepanie w C++ i OoenGL. Nie szukam łatwiejszych rozwiązań, bo nie mam potrzeby. Nie sprawia mi radochy używanie silników, bardzo wysokopoziomowych rozwiązań. Nawet gdyby istniał Unreal czy Unity3D dla MorphOSa to i tak używałbym swoich wypocin, które nigdy nie dorównają tym silnikom nawet w 10%.
A multiplatformowość ogarniam na własną rękę. Gdybym miał trochę więcej czasu to dałbym radę pokryć więcej platform niż pokrywa Hollywood, którego nie ma np. na iOS.

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2016 16:25:41 przez MDW
[#46] Re: MorphOS SDK 3.10

@redstonecraftpl, post #41

Lua! Jej!


Jak ktoś lubi pascalowe składnie, to może i "jej"
Choć Bash ma jeszcze gorszą składnię i jakoś ma się dobrze.
Wylistowałem co tam moje distro ma do Lua i widzę dziesiątki rozszerzeń do sql, json, xml, regexp, cyrussasl, ssl, texa a nawet 2D game engine, itp, itd.....
W Mosie też tyle tego macie?
.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem