Komentowana treść: Podsumowania roku 2017
[#31] Re: Podsumowania roku 2017

@sid777, post #30

Fajny ten drugi link. Przesunąłem 1ą datę na 2010 i widać że udział desktopów w korzystaniu z neta spadł w tym wspomnianym przeze mnie okresie 2011-2016, z 95% na 55%. Czyli tylko połowa osób które przesiadły się na komórę zrezygnowało jednocześnie ze zakupu nowego kompa. Zgaduję że nadal potrzebują go do grania.

Szkoda że nie ma także podziału na Laptopy, bo też jestem ciekaw w jakim tempie wypierają skrzynki. Tak czy siak tablety szału nie robią. Pewnie za duże by je nosić ze sobą, a robią to samo co komóry, natomiast w domu i tak ludzie mają większe ekrany, więc mało osób decyduje się je kupić. No i widać że konsole wcale nie wypierają desktopów w netowych zastosowaniach, jak ktoś sugerował parę dni temu na innym wątku.
[#32] Re: Podsumowania roku 2017

@ZbyniuR, post #31

Raczej błędnie interpretujesz dane. Od 2010 mobilki, z roku na rok, stawały sie użyteczniejsze i popularniejsze. Dziś każdy ma smartfona. I codziennie sprawdza na nim net setki razy.
Nie znaczy to wcale, ze ludzie pozbywają się PC tylko, ze mają kolosalną konkurencję, w przeglądaniu neta, w postaci mobilków.
[#33] Re: Podsumowania roku 2017

@michalmarek77, post #32

O to to to. Poczte na telefonie sprawdzam kilka razy dziennie, forum tez czytam na telefonie. Szybciej, gdyz tylko dwa, trzy dotkniecia i jestem na necie. Kompa czasamu nawet nie wlaczam w domu. Ale jak cos musze zrobic przez neta to w wiekszosci przypadkow używam desktopa, jest wygodniej.
[#34] Re: Podsumowania roku 2017

@michalmarek77, post #32

Niby tak.
Ale jednocześnie, z powodu istnienia smartfonów i tabletów, w rodzinie nie trzeba juz kilku PCtów (desktop, notebook). A "zwykłym ludziom" do tego by co kilka na desktopie zrobić coś w sieci na co nie pozwala ich telefon wystarcza stary Core2Duo z 4GB RAM + SSD, a nie co 2-3 lata najnowszy i7. Więc ilość zakupów i ich częstotliwość mniejsza.
[#35] Re: Podsumowania roku 2017

@michalmarek77, post #32

Zwykle gdy przetoczę jakieś statystyki, odzywa się ktoś kto powie że to nieprawda, bo on robi coś innego.

Statystyki pokazują trendy, a nie życie jednostek. Statystycznie przeciętny Ziemianin ma jedną pierś i jedno jądro, ale znaleźć taką jednostkę nie jest wcale łatwo.

I nie zapominajmy że wśród tubylców tego forum jest znacznie wyższy % informatyków, elektroników czy grafików komputerowych, niż w reszcie społeczeństwa. W dodatku z mocnymi skrętami na retro, które też nie są powszechne.

Przeciętny posiadacz procesora puszcza sobie pliki audio/video, śledzi portale społecznościowe, gra i to tyle. A najpoważniejsze rzeczy jakie robi to zajrzy na wiki albo napisze komentarz dłuższy od SMS-a. A komóry do tego stykają.
[#36] Re: Podsumowania roku 2017

@ZbyniuR, post #35

Nie, tu nie chodzi o trend a o złą interpretację danych.
To, ze mobilki zwiększają udział w przeglądaniu neta nie świadczy o tym, ze ludzie pozbywają się/nie korzystają z pc.
[#37] Re: Podsumowania roku 2017

@Krashan, post #1

Krzysztof Radzikowski twierdzi ze Phase 5 sie skompromitowalo i skonczylo , tymczasem oni na facebooku machneli wlasnie sciane tekstu : https://www.facebook.com/phase5digital/posts/1935971303110046
[#38] Re: Podsumowania roku 2017

@fibi, post #37

I co ta ściana tekstu zmienia? Ten sam standardowy bełkot o kryminalistach, straszenie sądami, a na końcu zdjęcia jakiegoś starego trupa wyciągniętego z kosza na śmieci w siedzibie Phase 5. Niech pokaże chociaż jedną nową działającą kartę...
[#39] Re: Podsumowania roku 2017

@Krashan, post #38

I co ta ściana tekstu zmienia? Ten sam standardowy bełkot o kryminalistach,


Ciekawe czy ktoremus z ludzi oczernianych publicznie przez nowe P5 w koncu puszcza nerwy i poda ich do sadu za pomowienia. To by bylo zabawne ;)

a na końcu zdjęcia jakiegoś starego trupa wyciągniętego z kosza na śmieci w siedzibie Phase 5


Nawet nie chcialo im sie usuwac kurzu z tej karty. I czego ona niby dowodzi? Tego ze w 1997 (prawie 21 lat temu) Gerald Carda nad nia pracowal? Ech.
[#40] Re: Podsumowania roku 2017

@nogorg, post #25

Co do 'wartości dem' to z jednej strony lubiłem sobie obejrzeć co ludzie potrafią wycisnąć z Amigi. A z drugiej strony ile to razy sobie myślałem "wow, ale gra by mogła z tego być". To była II połowa lat 90. Jak ktoś wtedy amigował to dobrze pamięta, że zaawansowanych gier, które można by było pokazać kolegom pecetowcom, nie było dużo. Więc żal trochę był, że scenowcy nie idą o krok dalej

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2018 19:58:49 przez sando
[#41] Re: Podsumowania roku 2017

@sando, post #40

Scenowcy poszli o krok dalej. I to nie jeden. Tworzyli, współtworzyli, bądź zasilali firmy gejmdevu. Na Amidze i na innych komputerach. Inna sprawa, że dla wielu to nie był krok dalej, a zwyczajnie życiowa konieczność.
[#42] Re: Podsumowania roku 2017

@nogorg, post #41

Na pewno były takie przypadki. Mamy np. grę Fears która powstała jako rozwinięcie dema "Motion: Origin 2". Tylko, że takich przypadków moim zdaniem było zbyt mało w amiświatku. W tamtym czasie scena amigowa trzymała się bardzo dobrze, było dużo dem. W przeciwieństwie do ilości zaawansowanych gier na amigę. Więc jeśli były transfery scena amigowa->gamedev, to pewnie częściej to był już gamedev na pc (co nawet rozumiem).

Jeśli znasz więcej przykładów gier robionych przez scenowców napisz. Chętnie poczytam.

PS.
A grę Fears przeszedłem w zeszłym miesiącu. Więc moje podsumowanie roku 2017 jest pozytywne
[#43] Re: Podsumowania roku 2017

@sando, post #42

Z amigowych firm to np. Housemarque i Digital Illusions. Z polskich produkcji np. "Za Żelazną Bramą", czy "Zdrajca". Mnie łatwiej byłoby wymieniać muzyków, którzy równolegle ze sceną bądź okazjonalnie udzielali się w grach niż tych którzy styczności z nią nie mieli, ale przykładów znaleźć można z każdej profesji.

Gratuluje osiągnięcia. Dla mnie ta gra była zbyt straszna, żeby w nią grać ;)
[#44] Re: Podsumowania roku 2017

@sando, post #42

Jeśli znasz więcej przykładów gier robionych przez scenowców napisz. Chętnie poczytam.


Grupa Darkage zrobiła "Tales From Heaven". Muzyk Nuke zrobił muzykę do wielu amigowych gier.
[#45] Re: Podsumowania roku 2017

@sando, post #42

Serio?
Amiga miała na europejski gamedev kolosalny wpływ.
Zobacz sobie fbtb:tay, m.in.
A to, ze goscie z amigowej sceny, gdy trafili juz do gamedevu, nie robili juz amigowych gier jest oczywiste.
A przykladow jest zbyt wiele by tu o nich pisac : Housemarque czy DICE to raptem wierzchołek góry lodowj.
Jakbyś poszukał to, np Caro jest do znalezienia w creditsach kilku gier AAA, a taki zbierający nagrody "Plastic", robiący małe, nagradzane, arcydzieła, jest z krwi i kości amigowy.
Zrób mały research, możesz się kolosalnie zaskoczyć.
[#46] Re: Podsumowania roku 2017

@michalmarek77, post #45

a taki zbierający nagrody "Plastic", robiący małe, nagradzane, arcydzieła, jest z krwi i kości amigowy.


Pokaz mi choc jedno demo ze stajni Plastic ktore jest na Amige.
Co prawda jest jedno w ktorym pomagali. Nawet rozmawialem na ten temat z Bonzajem ktory stwierdzil ze nigdy na Amige dema nie wydali. Moze czlonkowie ktorzy wchodzili w sklad Plastic miesli swoj wklad w inne produkcje amigowe, ale to trzeba by bylo ich pytac.
[#47] Re: Podsumowania roku 2017

@sando, post #40

Demo nie ma interakcji więc 100% mocy idzie na działanie dema (efekty, muza, ładowanie danych). I jest ustalony "scenariusz".

W grze dochodzi interakcja z graczem, rozbudowanie scenariusza. A to już zabiera moc sprzętu (i klatek mniej od razu) i zabiera czas (bo trzeba wymyślić co zrobić jak gracz chce w lewo a demo było tylko w prawo).
[#48] Re: Podsumowania roku 2017

@michalmarek77, post #45

Caro to teraz VFX do filmów robi ;D
[#49] Re: Podsumowania roku 2017

@fibi, post #37

Ściana tekstu, którego nie da się czytać + fotki jakiejś antycznej karty. Na drzewo.
[#50] Re: Podsumowania roku 2017

@Phibrizzo, post #46

Dziękuję kolegom za informacje o scenowcach robiących gry.
A Bonzaja miałem okazję poznać kilkanaście lat temu. Sympatyczny gość z talentem i dużą wiedzą.
[#51] Re: Podsumowania roku 2017

@hrw, post #47

Dziękuję za próbę łopatologicznego wytłumaczenia dodatkowych problemów w grze Ale jest to oczywiste, że tam gdzie dochodzi interakcja z użytkownikiem, tam nie da rady pewnych rzeczy ustalić na sztywno i trzeba je liczyć w biegu (jak detekcję kolizji, czy zachowania przeciwników).

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2018 00:07:56 przez sando
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem