Komentowana treść: Tower 57 w sprzedaży
[#1] Re: Tower 57 w sprzedaży
Wymaganie: MorphOS - procesor 600 MHz - no to na Efice nie pogramy. Chociaż... potestuje ktoś?
[#2] Re: Tower 57 w sprzedaży

@recedent, post #1

Kilmat jest bardziej Steampunkowy niż Cyberpunkowy ;) Niemniej jednak gra jest warta uwagi.
[#3] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Sir_Lucas, post #2

Znawcy mówią, że to Dieselpunk ok, racja
[#4] Re: Tower 57 w sprzedaży
Wie ktos czy bedzie wersja na fizycznym nosniku? Czy mozemy liczyc wylacznie na cyfrowa dystrybucje?
[#5] Re: Tower 57 w sprzedaży
Kupiłbym ,cena super .Nie można zapłacić bez karty a PayPala nie mam i nie chcę.
[#6] Re: Tower 57 w sprzedaży
Coś mi się widzi, że to będzie miesiąc MorphOSa....
[#7] Re: Tower 57 w sprzedaży
Bardzo fajna gra, kupiłem i jestem zadowolony, szczególnie że nie szybko pojawi się pozycja tego kalibru. Na mojej X5K chodzi 62 klatki na sekundę, ale chyba jest ograniczana ilość fps do częstotliwości odświeżania monitora, bo klatki ani drgną w jedną czy drugą stronę. Polecam, bo gra się bardzo fajnie i lekko, sterowanie jest proste i nie przeładowane klawiszologią. OK
[#8] Re: Tower 57 w sprzedaży

@recedent, post #1

600 MHz, a wymagania wersji PC są jakieś z kosmosu... Szkoda że nie ma dema.
[#9] Re: Tower 57 w sprzedaży

@madman15, post #8

Zabawny jest fakt, ze gra dziala pod WinUAE na AmigaOS 4.1 FE (cała gra jest renderowana softwareowo).
Ktoś potestuje? :)
[#10] Re: Tower 57 w sprzedaży

@michalmarek77, post #9

Jeżeli AROS ruszy mina Raspberry Pi 3 to też kupię Tower 57. Czas rozeznać sytuację.
[#11] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Adinfo, post #10

.. o ile jest kompilacja dla arm-a
[#12] Re: Tower 57 w sprzedaży

@michalmarek77, post #9

Zabawny jest fakt, ze gra dziala pod WinUAE na AmigaOS 4.1 FE...


Skąd ten wniosek?

... (cała gra jest renderowana softwareowo).


Nie prawda.

MINIMUM SYSTEM REQUIREMENTS:
AOS4:

AmigaOS 4.1 FE Upd1, >= 600 MHz, Gfx-card with Compositing support

MorphOS:

MorphOS >= 3.9, >= 600 MHz, Gfx-card with TinyGL support

AROS:

x86 (e.g. Icaros Desktop >= 2.2), Gfx-card with Mesa3D support


To że gra jest 2D nie znaczy, że nie jest akcelerowana sprzętowo. OK
Przypuszczam, że pozostałe platformy również korzystają ze wsparcia sprzętu.

@Madman

600 MHz, a wymagania wersji PC są jakieś z kosmosu... Szkoda że nie ma dema.


Nie przejmowałbym się aż tak bardzo - jeżeli nie masz ciśnienia aby grę odpalić w 1080p to przypuszczam, że wystarczą dwa rdzenie, a jedyny warunek do spełnienia to karta gfx obsługująca Shader Model 3.0. Ja polecam grę, zacząłem, ale nie mam na tyle wolnego, aby móc ją przejść - mnie wciągnęła, przeszedłem pierwszą misję, dotarłem do miasta i zacząłem kolejną. Fajna historyjka, cudny pixelart i ogólnie niezły klimat.
Sprawdź na Steam, jak nie przypasuje w te 2h dajesz refund i już, po problemie! pomysł

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2018 09:19:55 przez Lokaty
[#13] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Lokaty, post #12

Autor portu, Daytona, twierdzi inaczej.
Gra miała wykorzystywać tinygl i pochodne ale finalnie została zrobiona softwareowo.
Te wymagania są po prostu błędne - dotyczą planów, nie finalnej wersji.
Warto sprawdzić FB autora i pooglądać Tower57 pod WinUAE :)
[#14] Re: Tower 57 w sprzedaży

@MaaG^dA, post #11

Zapytam autorów o możliwość uruchomienia pod arm.
[#15] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Adinfo, post #14

Na stronie, na której mozna zakupić grę na amige jest napisane w wymaganiach dla AROS:

x86 (e.g. Icaros Desktop >= 2.2), Gfx-card with Mesa3D support
[#16] Re: Tower 57 w sprzedaży

@michalmarek77, post #13

W takim razie coś przeoczyłem - widzę teraz, że plan się zmienił na początku tego miesiąca, więc zwracam honor. Obserwuje projekt od początku i nie sądziłem że taka - jakby nie patrzeć - dość duża zmiana zostanie wprowadzona na tak zaawansowanym etapie konwersji.
Pamiętam, że była mowa o akceleracji przez kompozycje dla AmigaOS4, natomiast jak widać software renderer mi umknął (nie udzielam się zbyt mocno na fb).

Patrząc po zrzutach z WinUAE to jest szansa, że ta gra będzie działać na klasykach z sensowną prędkością!!

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2018 10:29:31 przez Lokaty
[#17] Re: Tower 57 w sprzedaży
Za takie pieniądze to chętnie zaryzykuje i sprawdzę na MOS i AOS4.1 pod klasykiem
[#18] Re: Tower 57 w sprzedaży

@BULI, post #17

Pytanie, czy karty typu BVision/CVision mają wystarczającą ilość pamięci graficznej?
Orientuje się ktoś pod WinUAE-PPC ile można tej ustawić?
[#19] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Lokaty, post #18

Ja mam 16MB graficznej pod Voodoo3 pod MOSem, lub "128"MB na Radeonie pod AOS4.1 ok, racja
[#20] Re: Tower 57 w sprzedaży

@BULI, post #19

Our NG-Amiga version, emulated in WinUAE on my i7, reaching 50 fps in a scene where the native PC version reaches below 60 on the same system :D

EDIT: with the lastes WinUAE 3.6.1 the sound problems are gone :)


Note however that performance drops significantly as soon as the display has to be stretched / zoomed. Then the Composite-blit function of AOS4 eats up too much time on this emulated setup. However, it's still well playable (~ 30 fps) if zoomed to 960x540


Spróbuję dopytać co do możliwości odpalenia tej gry na klasyku. OK
[#21] Re: Tower 57 w sprzedaży

@BULI, post #19

Klasyk odpada niestety w przedbiegach, detale opiszę nieco później, natomiast Daniel wydaje się być równym gościem! :) Wszystko ładnie wyjaśnił.
[#22] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Lokaty, post #21

A więc do rzeczy - jak to wyglądało z perspektywy Daniela.
Po pierwsze, działanie Tower 57 pod emulacją Daniel porównał do działania na Sam460ex przy wykorzystaniu i7 (nie wiem niestety konkretnie który model i jakie zegary). Całość rozbija się o dość oczywiste parametry, na które nie wiedzieć czemu nie wpadłem rzucając słowa na wiatr o możliwości odpalenia pod leciwymi kartami PPC dla klasyków. Chodzi oczywiście o prędkości dostępu do RAM oraz CACHE procesora, które nawet pod emulacją będą wyraźnie szybsze niż na 603e/604e.

Drugą kwestią którą poruszył to optymalizacja. Konwersja wg jego wyliczeń jest dwadzieścia razy szybsza niż oryginał! Wiązało się to z potrzebą przepisania dużej części silnika co pozwoliło na ustalenie minimalnego konfigu, czyli tych 600MHz (czyli można przyjąć że dla Sam460 właśnie). Wspomniał również - co chyba jest oczywiste - że przy projektowaniu gry pod amigi byłoby możliwe osiągniecie niższych wymagań, jednak w tym wypadku musiałby porzucić otrzymany kod i napisać grę od zera (miał na myśli tutaj minimum BlizzardPPC).

Oczywiście nie wdaję się w detale, ponieważ była to prywatna rozmowa i zakładam, że jeżeli Daniel zechce to podzieli się szczegółami na forum publicznym.

Wybaczcie też mi rzucanie powyższym "gdybaniem" - mogłem kogoś nieumyślnie wprowadzić w błąd.

I jeszcze pewna drobnostka - niebawem wyjdzie poprawka pozwalająca odpalić grę na pełnym ekranie pod WinUAE, gdyby ktoś w takim otoczeniu zechciał odpalić Tower 57.
[#23] Re: Tower 57 w sprzedaży
A czy cena to jakaś promocja, czy na stałe, tak z ciekawości zapytam?
[#24] Re: Tower 57 w sprzedaży

@Lokaty, post #22

Dzięki za informacje z pierwszej ręki OK

Prawdopodobnie i tak zaryzykuję i kupię do sprawdzenia na klsyku- przynajmniej wesprę w ten sposób amigowy twórców (Daniela) ok, racja
[#25] Re: Tower 57 w sprzedaży

@BULI, post #24

@KM

Myślę, że to stała cena będzie. Jest porównywalna z wersją na inne platformy.

@BULI

To napisz kilka zdań relacji z przeprowadzonych testów! OK
[#26] Re: Tower 57 w sprzedaży
Kupiłem. $20 to nie majątek ale zagram pewnie gdzieś w 2019. Eh, życie.
[#27] Re: Tower 57 w sprzedaży

@_arti, post #26

Ahemn, Mr Moderator, 11,99$ :) Napiwkiem się nie chwal :P
[#28] Re: Tower 57 w sprzedaży

@michalmarek77, post #27

Zapomniałeś o VAT 23%. Ale i tak ciupkę mniej niż 20 wychodzi.
[#29] Re: Tower 57 w sprzedaży

@madman15, post #8

600 MHz, a wymagania wersji PC są jakieś z kosmosu... Szkoda że nie ma dema.


Zobacz że na PC minimalne wymagania to Core 2 Duo 2.4 (czyli np. E6600) i Windows 7. Ni napiszą że Windows 7 który jest zdecydowanie lżejszy, bo nie jest już wspierany. A Windows 7 nawet 32 bit na takim sprzęcie będzie działał jak ślimak. Więc nie napiszą że wymagania minimum proc 1 rdzeń i 1 GHz, bo Windows 7 będzie na tym stał.

A Morphos przy Windows 7 jest lekki jak piórko.
[#30] Re: Tower 57 w sprzedaży

@gilban, post #29

Kupiłem wersje Amigową, ale mi na WinUAE i os4.1 się nie odpala ;). Po wybraniu rozdzielczości czarny ekran. Ale jakoś wybitnie testować mi się nie chce, poczekam na mitycznego Tabora :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem