[#37]
Re: Legacy - nowa gra RPG na Amigę
@MUFA-amigaone-pl,
post #1
Zauważ, że ja promuję programowanie pod system. Też uważam, że to bardziej przyszłościowe rozwiązanie.
Jednak programowanie pod Amiga OS to sztuka, którą opanowuje coraz mniej osób. Jedni piszą pod chipset, a drudzy piszą z wykorzystaniem obcych technologii PC.
Poza tym kto Ci narysuje tą 24-bitową grafikę?
Jeszcze jedna kwestia: pisałeś, że Cię Bridge Strike na Amiga OS4 nie interesuje, bo masz M.A.C.E. Jak zatem widzisz polskie produkcje na Amiga OS4?
W przypadku Amigi istnieje duża różnorodność. To zaleta i wada. Zaleta, bo jest duży wachlarz możliwości. Wada, bo nie ma ujednoliconego standardu!
Ja programuję na Amidze 1200 z wykorzystaniem następujących standardowych komponentów:
- exec.library - zasoby systemowe,
- dos.library - zasoby dyskowe,
- intuition.library, gadtools.library - interfejs użytkownika,
- graphics.library, layers.library, Blitter, Copper - grafika, wideo, animacja,
- audio.device - dźwięki i muzyka,
- iffparse.library - dane w formacie IFF,
- datatypes.library - dane i ich obsługa,
- timer.device - czasomierze,
- gameport.device - port dżojstika i myszy,
- input.device - obsługa wejścia,
- commodities.library - obsługa wejścia,
- workbench.library, icon.library - interfejs użytkownika,
- diskfont.library - czcionki dyskowe,
- utility.library - listy Tagów, procedury typu Hook,
- clipboard.device - obsługa schowka,
- asl.library - wybór pliku, czcionki i trybu ekranu,
- amigaguide.library - obsługa dokumentacji on-line.
Uważam, że każdy porządny system "Amigowy" powinien mieć wszystkie te rzeczy zaimplementowane.
Ostatnia aktualizacja: 24.02.2020 08:24:21 przez Hexmage960