Komentowana treść: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha
[#31] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #24

Ja miałem kiedyś grę zrobiną w tym basic'u, to był jakiś klon Battle Ships, nie jestem pewien, czy to nie była jakaś hybryda basic+pliki wykonywalne, skrypt znajdujący się na dyskietce był dość spory.
[#32] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@Hexmage960, post #30

Z AmigaBasic mam koszmarne wspomnienie. Pamiętam, że mając jakieś 10 lat bardzo chciałem PROGRAMOWAĆ. W którymś numerze magazynu Commodore&Amiga był listing gry w Basicu. Nie zczaiłem, że to był basic C64 i przepisałem pierdyliard linii typu DATA 0,34,4,2,5,6,3... do AmigaBasica. Wierzyłem, że jak przepiszę całość, to będzie z tego gra. Nie było. Był syntax error :) A co do Amosa Aga - to dobra wiadomość!

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2020 14:58:16 przez mastaszek

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2020 14:58:59 przez mastaszek
[#33] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@mastaszek, post #32

Z tymi przepisywaniami listingów, to w ogóle były jaja, bo często gęsto trafiały się w nich błędy i nawet jeśli się wklepało wszystko pod wlaściwy komputer, to i tak nie chciało działać. Już pewniejszym źródłem oprogramowania były piski nadawane w audycji Radiokomputer, które można było sobie nagrać na kasetę.
[#34] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@mastaszek, post #32

A co do Amosa Aga - to dobra wiadomość!


W pewnym sensie tak . Jednakże wolałbym aby był to nowy Basic AGA opierający się na Amos Basic. Tworząc nowy Basic pod układy AGA na miejscu autora wziąłbym wszystkie superlatywy Amosa Pro wraz z najlepszymi extensions jakie wyszły do tego języka programowania.
[#35] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@Hexmage960, post #30

Hello, your new contain an error. I correct this :
<<I am not under any administrative direction of Colin Vella>>

I am 100% alone on the AMOS Professional Aga (the X project)

Thank you.
[#36] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@AmiDARK, post #35

Firstly, thank you for the fast update of your news.
I use builtin Google Chrome translate to understand your comments to this new and thank you all for the time you've spent posting message about this new.

I cannot answer all but be sure I've read all :)

@Selur : I understand and know that the current AMOS Professional compiler own many issues. Maybe that once AGA support will be completed, I'll check the compiler to update it ;)
Concerning the game I hope to be able to improve the blitter system as the default Amos Professional one is really slow ... I tried to contact the "TurboPlus" extension developer to know if he can release the source code ... Sams for PowerBobs and AMCAF extensions ...

@rien : Adding support for AMOS forced me to make a difficult choice. Keeping an alone version to support both ECS & AGA and retro compatibility with previous source codes in .AMOS already available in a hell ... I had to separate things to add support for AGA and to make some technical choices (for example defining 256 colors use between 3 or 4 raster lines forcing us to have 3 or 4 black lines between each screen ... It's a true pain ... I then decided to keep all screen owning unique 32 color palette, and makes colors 32 to 255 to be 1 global color palette (defined in the copper just after the sprites) ...

@MDW : François Lionet, one of the developer of AMOS, now work on AOZ Studio ... A sort of remake of AMOS for new computer (Java...)

@Hexmage960 : Yeah ! I also remind AmigaBASIC... My first game was developed under AmigaBASIC :)

To All, I appreciate the retro discussion about Amiga Basic :)

Regards,
AmiDARK
[#37] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@djpiotrs, post #34

"wolałbym aby był to nowy Basic"

mysle, ze amigowych BASIC'ow jako takich mamy juz dosc duzo: GFA, AMOS, BLITZ...
Kazdy moze cos wybrac.
Lepiej bylo by jednak dopracowac te istniejace tak aby byly produktem profesjonalnym niz tworzyc nowe twory.


a co do rozszerzenia Amos AGA, z pewnoscia tworcy dem amosowych beda zadowoleni, choc akurat niektore teamy to nawet w 16 kolorach nie potrafia rysowac loga a co dopiero w 256. Taka mnogosc kolorow w Amosie, moze ich zabic
[#38] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@selur, post #37

Ja bym chętnie zobaczył Legion w 256 kolorach na AGA. Może komuś z twórców sie bedzie nudziło i przerobi? :D
[#39] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@tom256, post #38

A ja chętnie zobaczyłbym finalną wersję Amosa AGA . Trzymam w kciuki dla AmiDark .Jeśli to zrobi i poprawi kompilator Amosa to Amigi z AGA zyskają nowe środowisko programistyczne.
[#40] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@AmiDARK, post #36

Thank God for giving us the AmiDark. I am waiting for the final version of Amos AGA .OK
[#41] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@djpiotrs, post #39

"Trzymam w kciuki dla AmiDark"

chyba mialo byc "trzymam kciuki za"

Ja bym nawet zrobil jakies spore bounty na poprawe kompilatora do AMOSa i zwiekszenie jego wydajnosci.... no ale kto to mialby zrobic ????
[#42] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@selur, post #41

Thank you all for your support :)

Bu sure I'll do my best to push the improvements as far as possible concerning AGA support for AMOS.

Regards,
[#43] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@AmiDARK, post #42

Stoisz przed wielką szansą na zmianę w świadomości amigowej braci o podstawowej koniguracji Amigi. Być może po tylu latach w końcu podstawowym modelem przestanie być Amiga 500 1MB i zaczni nim być A1200 z 8MB Fast. Niżej nie warto schodzić, niech w końcu nowy Amos wymusi zmianę!

Powodzenia!OK
[#44] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@AmiDARK, post #42

Amos dla AGA było marzeniem wielu programistów w latach 90. Powodzenia!
[#45] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@amikoksu, post #44

Dla programistów pewnego specyficznego... gatunku. Takich, którzy nie potrafili ogarniąć technologii w których powinno się pisać coś większego. Na przykład ja takim wtedy byłem.
[#46] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #45

Dla programistów pewnego specyficznego... gatunku.

Zgadzam się bo lepszy był chociażby ASM.
[#47] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@amikoksu, post #46

Nie no... nie proponujmy AMOSowym programistom od razu assemblera. szeroki uśmiech Jest kilka pośrednich rozwiązań. Tym bardziej, że są najbardziej polecane do programowania zgodnego z systemem operacyjnym.
[#48] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #47

Chciałem Blitz Basic ale co tam, dałem z grubej rury hihi.
[#49] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@amikoksu, post #48

Najbardziej chyba ciśnie się na usta C. Niskopoziomowy, natywny, a nie trzeba rzeźbić jak w g... eee... to znaczy w kamieniu.

Ostatnia aktualizacja: 21.09.2020 19:50:22 przez MDW
[#50] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #49

a moim zdaniem to ASM jest najprostszy i najszybszy do nauczenia na Amisi :)
[#51] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@juen, post #50

Thank you all for your comments

Yeah, in my opinion too, ASM is cool on Amiga and especially because the 680X0 series and 6888X are complex instructions processors with many registers ( D0-D7, A0-A7 and FP0-FP7 for 6888X).

I like to code on Amiga Assembler but I'm not so strong on Amiga OS API :(

I am like some of you .. in the past I was on AMOS because I was young and not enough skilled (and experienced) in CODING to do complex things in full ASM ... This project is some sort of "update of the past" ;)

I have discovered recently, with my actual knowledge in coding, that it is in fact, really possible to create a pseudo basic language with DEVPAC/GenAm MACRO support ... It's really nice and powerful to use MACROS (even if I may like some capabilities that are not available) ... And probably faster than AMOS ... But may takes much time for development ... I don't actually have time for ... And I'm on AMOS Professional AGA :)
[#52] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@AmiDARK, post #51

Moim zdaniem , pracuj dalej nad Amosem AGA.
Super. Sprawdziłem i działa . Wolę wersję BETA , by móc pracować nad projektami gier 256 kolorów.
[#53] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@djpiotrs, post #52

I understand your meaning concerning "BETA" version ... But some components are not yet "In" like bigger sprites, RGB24 Bits rainbows, Super Hires ... I will put the project at BETA state when all AGA functionalities will be 'In" ;)

Regards,
AmiDARK
[#54] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha
o koooóóóóóorłłłłłaaaaaaaaa ! ! ! - po tylu latach!

de puta madre!

Gdyby to się ukazało "wtedy", ehhh - na pewno wiele produkcji radosnej twórczości bedroom-programmer'sów wyglądałoby znacznie piękniej i podbiłby się nieco "standard" ami-gierek ok, racja ... i z drugiej strony część osób może by nie wzięło się za "poważne" języki, siedząc wciąż rozleniwione w AMOS'ie
Sami, podobnie jak np. MDW, przeszliśmy na C również dlatego, że z Amosa nie dało się wycisnąć więcej niż OCS/ECS na to pozwalał do tego jego a-systemowość była już gwoździem do zamkniętej trumny w dobie rozbudowanych Amig z AGA... ale trzeba przyznać, że składnie się wszystko w Amosie robiło, i wiele dziwnych produkcji powstało w tym świetnym jak na owe czasy edytorze -być może gdyby nie m.in. Amos część ludzi w tamtych czasach nie wzięłoby się za programowanie
PS. a dla niedowiarków, co można było wówczas wycisnąć z AMOS'a polecam pogranie m.in. w "Capital Punishment" OK

Ten news to rzeczywiście takie "marzenie z dzieciństwa" spełnione po XX-latach

Respect for the piece of good work szeroki uśmiech hope it'll reach some nice stadium, and that somebody will use it, or recompiles maybe some old works in the new, bold versions
[#55] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@rolpho / D6, post #54

HAHA, same BBBEZEEDURY !


"na pewno wiele produkcji radosnej twórczości bedroom-programmer'sów wyglądałoby znacznie piękniej i podbiłby się nieco "standard" ami-gierek"

skoro ktos kompletnie nie potrafi rysowac w 20 kolorach, to jego piksele nijak nie beda piekniejsze w 200 kolorach. Co najwyzej bardziej kolorowe ale wciaz paskudna grafika zawsze bedzie paskudna a AMOS'owe produkcje w kwestii graficznej cierpia na paskudna grafike lamerow a nie brak kolorow.

"przeszliśmy na C również dlatego, że z Amosa nie dało się wycisnąć więcej niż OCS/ECS na to pozwalał.."

przeszliscie na C, bo nie potrafiliscie tworzyc w OCS/ECS, bo byliscie SLABI, jak wielu wielu innych.
Nie ma co dorabiac ideologii wytlumaczen na wlasne wady.

Najlepsi potrafia rysowac cuda nawet w 16 kolorach a najgorsi w 256 kolorach nic nie zdzialaja.... ot cala prawda ok, racja

"do tego jego a-systemowość była już gwoździem do zamkniętej trumny"

a-systemowosc byla zaleta AMOS'a, bo przynajmniej dalo sie w cos amosowego zagrac. Jakby AMOS dzialal w systemie, to by zabijal ludzi sama powolnosci dzialania. ok, racja

'co można było wówczas wycisnąć z AMOS'a polecam pogranie m.in. w "Capital Punishment"

a ja nie polecam.
Sa inne bijatyki... duzo lepsze no i co to ma wspolnego z AMOS'em ???
[#56] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@selur, post #55

Najlepsi potrafia rysowac cuda nawet w 16 kolorach a najgorsi w 256 kolorach nic nie zdzialaja


Z rysowaniem może i prawda , ale jeśli chodzi o przekonwertowanie grafiki na 256 kolorów to już to sensowniej wygląda.
[#57] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@rolpho / D6, post #54

PS. a dla niedowiarków, co można było wówczas wycisnąć z AMOS'a polecam pogranie m.in. w "Capital Punishment"

Sugerujesz, ze "Capital Punishment" jest w Amosie? haha.
[#58] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #43

Jakimi środkami wymusi tą zmianę? Ludzie pójdą do sklepu po niechciane do tej pory, kurzące się na półkach A1200, a wyrzucać będą A500 na elektrośmieci? Każdy, kto ma taką możliwość finansową, jest już posiadaczem A1200, po deszczu nowe nie wyrosną. Nikt na siłę przy A500 nie siedzi, to programiści wybierają sobie platformę, nie gracze.
[#59] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@rolpho / D6, post #54

PS. a dla niedowiarków, co można było wówczas wycisnąć z AMOS'a polecam pogranie m.in. w "Capital Punishment"


Czyli programiści przenieśli się do przyszłości, by zdobyć AMOS AGA, który w ich czasach nie istniał. Aż dziw, że kontinuum jeszcze w całości.

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2020 16:33:32 przez WyciorX
[#60] Re: AMOS Professional AGA - pierwsza wersja alpha

@WyciorX, post #58

Może żle kolegę zrozumiałeś. 26 lat po upadku Commodore , ówcześnie są tacy że wciąż oczekują aby gry powstawały i chodziły na A500 z 1mb pamięci , a najlepiej żeby to chodziło na 512 kb pamięci. Komputer Amiga to nie tylko A500 ale i A1200 z AGA . No niestety , lepsze stało się wrogiem dobrego. Tylko to lepsze nie zostało docenione przez producentów gier.
Inni nie mogli się wykazać bo nie było Amosa AGA , może ktoś się uśmiechnąć ironicznie pod nosem ale to prawda.
Niedługo może się to zmienić , oby! Może OCS i ECS pójdą w zapomnienie i rozpocznie się era AGA.szeroki uśmiech
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem