Komentowana treść: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda
[#1] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda
Najbardziej ambitny projekt wśród polskich gier na Amigę ostatnich lat. Trzymam kciuki.
[#2] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@amikoksu, post #1

Najbardziej ambitny projekt wśród polskich gier na Amigę ostatnich lat.


Oczywiście masz prawo tak sądzić, ale z całym szacunkiem dla "Wilczej budy", myślę że takie Jump! czy Dread są jednak ambitniejszymi projektami.
[#3] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@vojo, post #2

Można gdzieś pobrać dema tych gier?
[#4] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@amikoksu, post #3

Z tego co wiem, to w tej chwili nie ma publicznych dem.
Są zapowiedzi:

Dread:


Jump:
[#5] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@vojo, post #4

Widziałem. W demo Wilczej budy zagrałem na swojej Amidze.
[#6] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@vojo, post #2

Z całym szacunkiem chodzi o gry w tym gatunku ;).A nie wszystkie.Mam nadzieje ze będzie premiera na SACP w Siemianowicach ;).
[#7] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@SzaryWilk, post #6

Z wielką przyjemnością informujemy o możliwości pobrania dema gry Wilcza Buda w trybie graficznym HAM6, który zdecydowanie dodał kolorytu i świeżości :)
Czekamy na wasze opinie !

www.wilczabuda.pl
[#8] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda
Ten typ gier jest idealny do stworzenia w Hollywood. Skany byłyby 24-bitwe, małe animacje też można na nie powrzucać, klikanie, wykrywanie stref myszy, fonty, panel, dzięki, muzyka, a nawet wstawki video. To wszystko jest proste w Hollywood. No i zyskujemy przeogromną multiplatformowość. Można zrobić wersje właściwie na wszystko oprócz Amigi Classic.
[#9] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MDW, post #8

Przeż coś takiego właśnie zrobił Templario ze swoją grą The Widow. Znasz, bo przecież czytałeś ostatni numer magazynu Amiga NG:

[#10] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@recedent, post #9

Nie wiedziałem, że „The Window” zostało zrobione w Hollywood. Fajnie, że wreszcie ktoś wykorzystał Hollywood do tego co od dawna aż się prosiło.
[#11] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MDW, post #10

Nie grałem ani w "Wilczą budę" ani w "The Window", no ale że się da zrobić porządną przygodówkę w Hollywood, co to nawet w wielkim świecie można sprzedawać komercyjnie udowodniono już przy okazji The Secret of Middle City.

Coś mi się kojarzy że ktoś z naszych próbował coś takiego wyklikać w samym Designerze (nie wiem czy to nie był czasami Leon), choć ostatecznie nic z tego nie wyszło.

Pytania są dwa. Pierwsze jest takie czy autorzy "Wilczej Budy" w ogóle wyrażą zgodę na konwersję ich gry na Amigę NG, czyli mówiąc wprost czy dadzą zdodę na wykorzystanie grafiki (surowej, bez skalowania w dół i konwersji do HAM6) i muzyki do gry.

Drugie, czy znajdzie się ktoś kto będzie mieć czas i podejmie się konwersji gry w Hollywood.
[#12] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MUFA-amigaone-pl, post #11

Z tą "porządną przygodówką sprzedawaną w wielkim świecie" bym aż tak nie przesadzał. Grałem w demo TSoMC i - szczerze mówiąc - nie zachwyciło mnie. Na Steamie gra ma więcej negatywnych ocen niż pozytywnych.



A ostatnia gra Templario nosi tytuł "The Widow" a nie "The Window". Już nie wciskajcie tych Windowsów gdzie się tylko da

Sam kiedys nosiłem się z takim pomysłem, żeby coś wyklikać w Hollywood, ale przerobienia "Wilczej Budy" bym się chyba nie podjął. Najpierw bym musiał zrobić coś prostszego.
[#13] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@recedent, post #12

To jest przecież nie tylko na Windows, ale i na AmigaOS 4 również, zdaje się chyba że na Twój ulubiony system także. Ja ogólnie też nie jestem fanem The Secret of Middle City, ale to tylko dlatego że w ogóle nie jestem fanem przygodówek (dlatego aż do dzisiaj nie uruchamiałem dema Wilczej Budy), natomiast wspomniałem o tym MDW, gdyż sądzę że to jest jeszcze bardziej zaawansowana gra niż "The Window", a już na pewno z mojej lamerskiej perspektywy klikacza w Designerze, trudniejsza do wykonania od gry, nazwijmy to górnolotnie "MYSTopodobnej".

Wracając do Wilczej Budy, to właśnie odpaliłem na chwilę demo. Samo intro to są proste animacje obiektów, które można spokojnie odwzorować jeden do jednego w Hollywood, dalej dziadek, ruszające się usta wyświetlający się tekst, dla Hollywood to banał. Dalej jest chodzenie po domu, czyli zrobienie akcji w której po naciśnięciu na strzałkę, będzie zmieniać się grafika, też rzecz oczywista dla Hollywood. Dalej jest kluczowa sprawa czyli wzięcie kluczyków i wejście do samochodu, to może początkującym sprawić problemy, czyli zrobienie tak by Hollywood zapamiętał że kluczyki są wziętę i żeby w lokacji z samochodem, wiedział czy kluczyki są i można ich użyć czy też jednak ich nie ma. No ale mniemam że nie wszyscy userzy Hollywood są początkujący, zapewne niektórzy lizneli też trochę kodu. W każdym bądź razie ja choć programistą nie jestem i kodu Hollywood przyswoiłem naprawdę w minimalnych ilościach, oceniam że bym sobie z tym zadaniem poradził, dodając do projektu obiect code, skłądający się z jednej linijki tekstu.

No a dalej to już nie grałem. Może i lepiej bo nie chcę tutaj spoilować. W każdym bądź razie jeśli mechanika w późniejszym czasie gry się nie komplikuje, to nie powinno być problemów, z wyklikaniem konwersji w Designerze.
[#14] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MUFA-amigaone-pl, post #13

Chodziło mi o tytuł tamtej gry. Nie "The Window" (okno) tylko "The Widow" (wdowa). To duża różnica.

Co do "wyklikania Wilczej Budy w Designerze" - samo chodzenie po lokacjach to banał. Ale zbieranie przedmiotów, gromadzenie ich i śledzenie czy zostały użyte czy nie (tudzież modyfikacja możliwości ich użycia, czy ewentualnych opcji dialogowych/nowych lokacji do zwiedzenia) wymaga stworzenia drzewka gry i posegregowania sobie tych wszystkich rzeczy w jakichś zmiennych żeby się nie pogubić. Nie twierdzę, że się nie da. Ale twierdzę że ja (coding level: warzywo) wolałbym zacząć od czegoś prostszego.
[#15] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@recedent, post #14

Chodziło mi o tytuł tamtej gry. Nie "The Window" (okno) tylko "The Widow" (wdowa). To duża różnica.


O widzisz, jakim to człowiek jest wzrokowcem. Widać w moim przypadku wzorowo sprawdziły się mechanizmy prezentowane w programie "Pułapki umysłu". Zobaczyłem na obrazku, który zapodałeś okno, no i mózg zapracował w automacie drogą skojarzeń, czytając Window;)

Co do "wyklikania Wilczej Budy w Designerze" - samo chodzenie po lokacjach to banał. Ale zbieranie przedmiotów, gromadzenie ich i śledzenie czy zostały użyte czy nie (tudzież modyfikacja możliwości ich użycia, czy ewentualnych opcji dialogowych/nowych lokacji do zwiedzenia) wymaga stworzenia drzewka gry i posegregowania sobie tych wszystkich rzeczy w jakichś zmiennych żeby się nie pogubić.


No masz rację, zazwyczaj dobrze się gada patrząc z boku, a jak się wejdzie w projekt, to nagle na etapie tworzenia mogą się pojawić problemy nie do przeskoczenia, przynajmniej dla nas amatorów. No ale nic, ten wątek zainspirował mnie na tyle ze tak dla sportu i dla samego siebie, by sprawdzić czy podołam postanowiłem zrobić podobną gierkę. Oczywiście w wersji mini, to przejścia w 3 minuty. Nie obecuję że dam ją jeszcze w ten weekend, bo prawdę mówiąc miałem w planach coś nagrać i pomontować na mój kanał YT. No ale postaram się w marcu coś dostarczyć, oczywiście jak się uda.


Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 11:27:49 przez MUFA-amigaone-pl
[#16] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MUFA-amigaone-pl, post #15

Lisia nora
OK
[#17] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda
Odnośnie opinii na temat Amigi NG to też wyrażę SWOJĄ opinię. szeroki uśmiech

Celem Amigi NG (czymkolwiek ona jest) dawno nie jest pogoń za popularnymi platformami (macOS, Linux, Windows), bo tego się robić nie da nawet mając wszystkie pieniądze Microsoftu (patrz porażka przefinansowanego do granic możliwości WindowsPhone/Mobile). Celem platform AmigaNG jest zaspokojnie hobbystycznego głodu tych, których coś takiego intetesuje. Używałem Amigi Classic do 2003 roku i przez cały czas miałem mocne zastrzeżenia co do tego sprzętu. Najpierw był za słaby, potem był zbyt przekombinowany, zawodny i z nienatywnym systemem. Właściwie dopiero dzisiejsze tak zwane NG były w stanie zrealizować moje amigowe marzenia. Platformy te pozbawiają mnie tylko jednego - klasycznych amigowych układów graficznych, dźwiękowych, procesora. Czyli tego co mnie nie interesowało już 20 lat temu. Gdyby się dało to ja jeszcze przed 2000 rokiem chętnie wydłubałbym z płyty głównej i wyrzucił AGAtę, Paulę, wywalił kartę turbo 060. Amiga bawiła mnie tylko od strony systemowej.

Sprawa wygląda zwykle tak:
  • Jeżeli ktoś rozstał się ze światem Amigi w 1994 roku porzucając A500 to dzisiaj wracając do zabawy pewnie wróci do tego momentu i będzie chciał bawić się A500.
  • Jeżeli ktoś rozstał się w 1999 z trochę rozbudowaną Amigą to chce wrócić do jakiejś A1200 z 040 i HDD.
  • Jeżeli ktoś porzucił np. Amigę PPC z kartą graficzną, dźwiękową w 2003 to dzisiaj najchętniej do tego by wrócił.
  • Ale weźcie pod uwagę przypadek w którym ktoś nigdy się nie rozstał z Amigą i nie ma momentu do którego chciałby wrócić, bo nie musi do niczego wracać. U takiego kogoś to wszystko ciągle trwa...

Oczywiście bywają wyjątki i jest ich całkiem sporo. Ale nie kasują one zasady.

Z punktu widzenia kogoś kto bawi się którymś z odgałęzień NG to całe komentowanie bezsensu NG wygląda tak:

Siedzę sobie w nowym VW Golfie. Podchodzi ktoś do mnie, zagląda przez szybę i mówi, że to jest bez sensu, że ja takim jeżdżę. On w latach 90 sprzedał swojego Golfa II i teraz po 30 latach do niego wraca, bo to jest jedyny prawdziwy VW Golf i że ma klimat tamtych lat, że wtedy to było coś. Że nie ma sensu gonić czołówki motoryzacji tym nowym Golfem, bo i tak nie ma szans.

Koniec MOJEJ opinii.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 14:40:46 przez MDW
[#18] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MDW, post #17

Panowie, celujcie również w nowsze rozwiązania typu karty vampire,
V4, Warp1260..
[#19] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@MUFA-amigaone-pl, post #11

Parę lat temu chciałem stworzyć przygodówkę Covert Front ale w Designerze nie wiedziałem jak to wyklikać. Nawet powstał wątek na ten temat, ale nic z tego nie wyszło. Gdybyś rozwiązał problem używania zebranych przedmiotów to pewnie wróciłbym do tematu. Możesz spróbować to zrobić na zasadzie detekcji kolizji kolorów a każdemu przedmiotowi nadać inny zewnętrzny kolor.
[#20] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@mateusz_s, post #18

Może dajmy V4 jeszcze trochę czasu , niech projekt dojrzeje :)
[#21] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@Leon, post #19

Parę lat temu chciałem stworzyć przygodówkę Covert Front ale w Designerze nie wiedziałem jak to wyklikać. Nawet powstał wątek na ten temat, ale nic z tego nie wyszło. Gdybyś rozwiązał problem używania zebranych przedmiotów to pewnie wróciłbym do tematu. Możesz spróbować to zrobić na zasadzie detekcji kolizji kolorów a każdemu przedmiotowi nadać inny zewnętrzny kolor.


Ja mam inny pomysł na rozwiązanie tego problemu. Zobaczę w praniu jak to wyjdzie.
[#22] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@JakubH_, post #20

Jeśli chodzi o stricte v4 to jedyne co ma dojrzeć to
To rozszerzone aga czyli saga. Ale to jest na razie wlasnie
Element v4 którego inne karty mieć nie będą. Natomiast ja mam na myśli
Bardziej możliwości które daje rtg w kartach v500, v600, v1200
Warp. Troche się zaczynam jarać, bo są na yt filmiki gdzie na vampire
Q1 praktycznie normalnie śmiga w 320x240, a w 640x480 jest
Nawet grywalne. Q2 tez nienajgorzej chodzi. To znaczy że mój
"Mega zoptymalizowany raycasterowy silnik z zaawansowanymi
Funkcjami" powinien na spokojnie mieć 50fps w 320x240, a może
I śmignie w 640x480 :D nie mogę się doczekać aż zacznę portować na
Ami.




Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 13:26:03 przez mateusz_s

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 13:45:16 przez mateusz_s
[#23] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda

@mateusz_s, post #22

Nie, w V4 dojrzeć musi znacznie więcej rzeczy. Zależy do czego zamierzasz wykorzystywać te urządzenie, jeśli do liczenia fps w Quake w 320x240 (ok 23-24fps) to jest ok. Jeśli do demosceny, gier w whdload ( połowa z nich działa źle, brak możliwości zrobienia save, glitche, zwiechy , wyrzucanie z błędami do WB ) to odradzam. Działa to po prostu źle.

Kilka moich nagrań link mogę wrzucić więcej, ale szkoda mi po prostu na to tracić czas.

Ostatnia aktualizacja: 24.02.2021 13:52:36 przez JakubH_
[#24] Re: AmiWigilia Odcinek 36 - Wilcza Buda
A tak bardziej w temacie „Wilczej Budy” to fajnie, że autorom udało się jednak przejść na HAMski tryb graficzny. W tego typu grach bardzo dobrze się sprawdza.

I jeszcze ustosunkuję się do wypowiedzi, że trudniej „rzeźbić” grę w kodzie niż pisać jakiś silnik. Hmmm... No nie wiem. Nie wydaje mi się. Rzeźbi się fajnie i ma się pełną wolność. :) Zwykle jest tak, że jeżeli silnik ma być użyty tylko raz to zdecydowanie nie opłaca się go pisać. Ale jeżeli ma zostać użyty choćby tylko jeszcze raz to już się opłaca. Przy każdym kolejnym użyciu zysk rośnie wręcz kwadratowo.

Ode mnie brawa za to, że gra jest pisana w taki właśnie sposób. Że udało się „wyrzucić” z kodu wiele rzeczy to zewnętrznych plików. To pokazuje pewną dojrzałość architektoniczną programisty. Można coś ładnie napisać nawet w tak archaicznej technologii jak AMOS. OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem