Komentowana treść: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili
[#1] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili
No i pięknie.
To podejście rozumiem.
Wymagania odpowiednie.
A i na Win UAE będzie szybko.
Dla tych co nie lubią PC mogą grać na klasyku.
Czekam tylko na gry, porty na 060, 080, i PiStorm etc...
Żadne cuda na A 500 1 MB mnie nie obchodzą.
Wszystko ci na golasa zrobiono, zrobiono w wystarczającej ilości. Nie ma czego tam odkrywać.
[#2] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #1

a w odpalaniu portu opartego o port duke'a jest sie czego doszukiwac?

fajnie, ze mamy kolejny port. wszystko co zwiazane z amiga i oprogramowaniem jej traktuje pozytywnie. ale mimo wszystko czekam na kolejne przekraczanie barier na slabsze konfiguracje, bo jeszcze wiele zostalo do odkrycia

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 13:12:52 przez juen
6
[#3] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@juen, post #2

Jak ktoś zrobi podobne gry na 68000 z 1 MB do:
Gods, Black Crypt, Overkill, ...
To pogadamy. Bo na razie te nowości które oglądam, no niestety nie dorównują tytułom sprzed lat. Chwała twórcom że mają chęci i samozaparcie. Ten nowy klon wolfa wygląda obiecująco.
Ale jeszcze nikt nie pokazał gry na 060 która by pokazała pazur i możliwości normalnych Amig.
Bo A500 z 1 MB nie uważam za normalną.
[#4] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #1

W port gry z 1996 roku na MS DOS grać na WinUAE ? Nie ogarniam.
Posiadaczy wypasionych konfiguracji fizycznej Amigi jestem w stanie zrozumieć - w końcu po 26 latach udało się dogonić 486...
9
[#5] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@zyga64, post #4

Posiadaczy wypasionych konfiguracji fizycznej Amigi jestem w stanie zrozumieć - w końcu po 26 latach udało się dogonić 486...


Bez przesady, na pewno nie musieliśmy na to czekać aż 26 lat, to po prostu jakiś n-ty port. Źródła Duke Nukem 3D zostały uwolnione 1 kwietnia 2003r i pamiętam że już 19 lat temu jakieś pierwsze porty były. Na 100% grałem wtedy w wersję WOSową, ale o ile coś mi się w pamięci nie "pokićkało" to port dla 68k również wówczas został stworzony.
3
[#6] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MUFA-amigaone-pl, post #5

W 2003 to raczej wszyscy co chcieli przeszli już wcześniej pod Fusionem/Shapeshifterem na ekranie otworzonym w 640x480, ale w lowresie i pamiętam że to mi działało ok na Apollo 040/33mhz kolo 98/99 roku.
5
[#7] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@michal_zukowski, post #6

Testowałem wczoraj na V1200 i AmigaOS 3.2. Ultra szybko i płynnie w 320x240. Zauważalnie szybciej niż port Novacodera, żadnych zacięć. Przed uruchomieniem trzeba w ikonce ustawić stack size na ok. 50 000 ja ustawilem na 300 000, bo się zawiesi.
[#8] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili
A na Macintoshu to nie działa na 040?
[#9] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@michal_zukowski, post #6

Pamiętam, że na PC, nawet 486DX2, ta gra wyróżniała się niezwykłą płynnością, jak na swoje zaawansowanie techniczne. Na Amidze zawsze było wolno, albo wymagania były spore, czy to pod Makiem, czy w bezpośrednim porcie.
[#10] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #1

Takie odpowiednie wymagania ma też port NovaCodera, który też dobrze działa na 060.
[#11] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@PrzemasIII, post #8

Oczywiscie, że działa na 040
1
[#12] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@zyga64, post #4

W port gry z 1996 roku na MS DOS grać na WinUAE ? Nie ogarniam


Czego tu nie ogarniasz ? Niedługo na Winuae nic nie będzie można robić bo znajdują się tacy co tego nie ogarniają. Boli ciebie coś jak ludzie bawią się Amigowym oprogramowaniem na Pc ?
1
[#13] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@michal_zukowski, post #6

W 2003 to raczej wszyscy co chcieli przeszli już wcześniej pod Fusionem/Shapeshifterem na ekranie otworzonym w 640x480, ale w lowresie i pamiętam że to mi działało ok na Apollo 040/33mhz kolo 98/99 roku.


No nie wiem, może mamy różne podejścia do określenia "działało OK". Faktycznie na moim Blzzardzie PPC 040 33MHz z BVision jakoś to od biedy działało, ale nie powiem żeby fruwało. Druga rzecz, jest taka że dla mnie osobiście abym miał motywację ukończyć grę pod emulatorem to musi być produkcja przez duże WOW. Natomiast fanem Duke Nukem 3D, nigdy nie byłem. Może powiem coś kontrowersyjnego, ale dla mnei Duke, to najgorsza z gier komercyjnych jakie opierają się o silnik Duke

Jak już w 2003 roku wyszła wersja dla WOSa, to sprawa się lekko zmieniła, bo na Amidze w przeciwieństwie do emulatorów staram się zaliczać wszystkie tytuły, bez względu na to czy moim zdaniem są bardzo dobre czy tylko średnie. Problem w tym że Duke był średni, więc parę razy odpaliłem i zostawiłem na później. Potem od stycznia 2004 roku nie miałem już Blizzarda PPC i BVision, bo miałem AOne G4. Port Duke na AOS 4 wyszedł chyba w drugiej połowie 2005r. No i dopiero gdzieś w 2006r, gdy miałem trochę więcej czasu powiedziałem sobie "Rafale to zbyt znana gra, by nie mieć jej na rozkładzie". Reasumując przechodziłem Duke Nukem 3D na raty pewnie z 10 lat, więc jestem najlepszym dowodem na to że nie każdy kto używał w latach 90-tych Shapeshiftera zaliczył ten tytuł na długo przed pojawieniem się pierwszego amigowego portu.

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 17:50:12 przez MUFA-amigaone-pl
1
[#14] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@zyga64, post #4

w końcu po 26 latach udało się dogonić 486...

486? To nigdy nie była konkurencja. To była parodia komputera działająca pod kontrolą systemu z ośmiobitowców. Wstyd się przyznać, że coś takiego istniało wtedy gdy istniało. Popularyzacja takiej platformy to było cofnięcie się w rozwoju informatyki o 10 lat. Tego typu pecety to jest element historii cywilizacji, którego ludzkość powinna się wstydzić.

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 20:19:41 przez MDW
2
[#15] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MUFA-amigaone-pl, post #13

Może powiem coś kontrowersyjnego, ale dla mnei Duke, to najgorsza z gier komercyjnych jakie opierają się o silnik Duke


bluźnisz. Dla mnie Duke 3D był z wszystkich FPS-ów tamtego okresu jedną z bardziej udanych pozycji. I to nawet nie przez fakt, że można było sobie w kluczowym momencie zapisać sejwa i wchodzić w interakcję w ładnymi paniami. Po prostu był miodny. Wszelkie późniejsze Rednecki czy Shadow Warrior to było już tylko przyodzianie lalki w inne ubranko i sprzedanie jako nowy produkt.
2
[#16] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MDW, post #14

No pamiętam jak kumpel zamienił A1200 z turbo na 486 DX4/100 MHz
No grał wtedy, grał ...
Ale systemu to nie miał....
DOS 6.22 plus Norton.
Ale jak szybko operował w tym Norton ie, oraz w ustawieniach dźwięku , dżojstika etc.
Żeby tylko nie pokazać jak to cofnął się z Workbench 3.1..... do zaświatów.

Ostatnia aktualizacja: 21.01.2022 20:29:24 przez WojtekX
[#17] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MDW, post #14

Jest jakis filmik jak to dziala ..co z muzyka Midi ?
[#18] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MUFA-amigaone-pl, post #13

Sprawdziłem właśnie na A4000/060 na przelotce + voodoo3 na mediatorze czyli w sumie sprzęt w okolicach jakiegoś turbo 040@40mhz i faktycznie pod Shapeshifterem (refresh 1 i włączone mmu) oraz pod tym portem jest identycznie skokowo i płynnością to trudno nazwać. Czyli port nie jest szybszy niż to co było w Shapeshifterze te 20 lat temu.
[#19] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #10

"Zalecane wymagania to procesor 68060"
Na aminecie:
68060 processor with FPU
:(
[#20] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Mir3k, post #19

BUL posiadania tanich "sześćdziesiątek"?
1
[#21] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Mir3k, post #19

przecież to oczywiste, że jak 060 to z FPU...
1
[#22] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@juen, post #21

FPU zwłaszcza do gier 3D
[#23] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #22

A to zależy, np. na PC Quake FPU bezwzględnie wymagał, natomiast Duke zdaje się wspierał i korzystał, ale dawało się rzekomo odpalić na 486SX w ślimaczym tempie.
Czy amigowe porty Duke'a wymagają czy tylko (aż) wspierają FPU - nie wiem.

Ostatnia aktualizacja: 22.01.2022 10:49:28 przez Jacques
[#24] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #23

Źródła są w C więc wystarczy sprawdzić na ile używane są floaty/double i już bedzie wiadomo czy korzysta czy nie.
[#25] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@juen, post #21

Hmm, jeslii quake z softfloat wyciąga te kilka klatek to może Duke byłby grywalny?
[#26] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #16

Po co coś więcej, niż DOS + Norton do odpalania gier?
8+3 to było drakońskie ograniczenie, ale przynajmniej był ład i porządek na dysku. Współczesne systemy to jeden wielki śmietnik, nie do ogarnięcia. Suwanie tysięcy ikonek o kilometrowych nazwach, nadawanych bez żadnych zasad. Bez sensu. To, co się wydawało ergonomiczne i nowoczesne ćwierć wieku temu, zeżarło własny ogon. Total Commander rządzi,
[#27] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MDW, post #14

1993, AutoCAD. Dziekuje.
3
[#28] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@MDW, post #14

Dzięki wolnej amerykance każda firma mogła sprawdzić się i testować na x86 swoje najdziksze pomysły. Niektóre z nich były (i nadal są) prawdziwymi potęgami. AMD to wiadomo, ale ASUS na przykład skonstruował stabilna prototypową płytę do 486 bez ani jednego sampla CPU, gdy sam Intel miał że swoją poważne problemy. Powstawały najbardziej wyuzdane karty dźwiękowe i graficzne. W tym kotle Microsoft błądził jak dziecko we mgle. Ale kiedy kurz opadł nastąpiła era standardów i spokojnego rozwoju. A co do wstydu to nie jestem pewien, bo architektura była wystarczająco dojrzała by unixowe systemy jak 386BSD i potem Linux bazujące na wielozadaniowości i pamięci wirtualnej i jej ochronie mogły na poważnie się na niej rozgościć. To co było w domach miało się nijak do tego co się działo na uniwersytetach i w laboratoriach wielu firm. A działo się dużo i Microsoft i jego dziadowskie systemy sprzed ery NT nie były w tym żadną przeszkodą.
2
[#29] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #1

Czy ktoś spotkał się z problemem gdy po uruchomieniu gry (mimo że w tooltype mam ustawiony tryb PAL) odpala się ona w NTSC ? (dźwięk jest tylko monitor gaśnie z informacją out of range)
[#30] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@szczupi26, post #29

Mi się nie odpala - zwiecha po informacji, że DUKE3D.GRP mam z wersji Atomic.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem