Mój GRP działa właściwie bo za pierwszym razem zweryfikował sumę kontrolną no i dźwięk jest normalnie, poza tym z launcherem AmiDuke AGA gram normalnie (jakoś tak strasznie wolno ~ 6-15 fps, co ciekawe 3-4 krotne zmniejszenie okna z full screen-a nie daje praktycznie żadnego wzrostu wydajności)
Z ciekawości odpaliłem demo na 040/40/AGA/PAL, ale bez muzyki, tylko sfx. Prędkościowo chyba podobne do tego co widziałem kiedyś na Fusion. Skalowanie okna ma spory wpływ na szybkość. Na tym konfigu jako tako grywalne po kilkukrotnym wciśnięciu minusa. ;)
Czyli sprawdza się to, co ktoś już napisał.
Brak przepustowości szyny. Nie wiem, chyba te 5 do 12 mb/s to staniwczo za mało co oferowały PeCety pod 486 czy pierwsze Pentium. PCI to 132 mb/s więc taka szyna nadrobi wszystkie niedoskonałości CPU.
To dlatego na Ami taka kiszka wychodzi z tymi grami 3D.
Trzeba zawsze ograniczać wielkość okna gry. Czysta matematyka.
Ale przecież taki Doom chodzi całkiem płynnie na AGA i 060 (też low res oczywiście).
Przepustowość szyny do grafiki nie nadrobi żadnych braków CPU, jeśli takie są, przy mniejszym oknie CPU ma przede wszystkim też mniej do liczenia
Ostatnia aktualizacja: 23.01.2022 19:18:58 przez Jacques
Większy stack załatwił sprawę: działa i to nieźle: zarówno AGA jak i RTG Warpa. I rzeczywiście jest szybciej niż w konwersji NovaCodera, które nie uchodzą za zoptymalizowane.
Chyba nie rozumiesz co napisałem.
Gra ma działać na Pełnym ekranie.
Więc CPU ma dużo liczyć.
I to w jak największej rozdzielczości.
Wtedy najważniejsza jest przepustowośc szyny.
Ponieważ CPU tak komunikuje się z układem/kartą graficzną.
I ile byś megaherców dawał amigowemu 68k, nic to już nie da.
Ostatnia aktualizacja: 25.01.2022 06:04:50 przez WojtekX
Albo Ty nie zrozumiałeś. Ja tylko twierdzę, że AGA wystarcza by Doom był płynny w amigowym LOW-RES na 060 i ostatecznym ograniczeniem tu jest CPU, a nie chipset, bo inaczej NIGDY byś płynności nie osiągnął (max FPS w Doom to bodaj 35 - mi starcza około 30 FPS na Amidze) . A Duke wyjściowo działa w tej samej rozdzielczości.
No chyba, że masz na myśli wyższe rozdzielczości.
Ostatnia aktualizacja: 25.01.2022 08:28:25 przez Jacques
Oczywiście że piszę w kontekście Duke, i oczywiście wyższych rozdzielczości. Chodzi mi o rozwój, nie stagnację 68k. Po prostu przepustowośc amigowego podsystemu, CPU, RAM, Grafika, jest tak żałośnie niska że nie nie ma co liczyć na wyższy poziom FPS.
Na Aga i Zorro2 nie powinno być problemów z 320x256 w 30 fpsach, na Zorro3 i innych slotach nie powinno być problemów z 640x480 w 25fpsów (o ile karta graficzna ma taką wydajność). W sumie na Aga, może dałoby rade jakieś 20fpsów w 640x480, chip ram jest szybszy niż Zorro2.
Jesli amigowe gry osiagaja te 50 klatek na sekundę to czemu zakładasz, że odpowiednie szybkie 68k nie jest w stanie tego osiągnąć w bardziej wymagających produkcjach?
Ostatnia aktualizacja: 26.01.2022 01:59:28 przez Mir3k
I ile byś megaherców dawał amigowemu 68k, nic to już nie da.
Suma czasu cykli szyny systemowej potrzebnych do skopiowania zawartości ekranu 320x256x256 kolorów do chip zajmuje ok. 3/4 ramki. W praktyce to oznacza że mając nawet 060, bardzo trudno jest zrobić grę 50fps bo wszystko musiałoby się wyrenderować w 1/4 ramki. 25fps jest już jak najbardziej możliwe.
Na pistormie, w 640x480 zawsze powyżej 40 fpsów, przy ścianie 80. 800x600 nadal jest bardzo ok, 35-51
Dopiero 1024x768 daje widoczne spowolnienie, od 18 fpsów.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.