Komentowana treść: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili
[#31] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #30

Mój GRP działa właściwie bo za pierwszym razem zweryfikował sumę kontrolną no i dźwięk jest normalnie, poza tym z launcherem AmiDuke AGA gram normalnie (jakoś tak strasznie wolno ~ 6-15 fps, co ciekawe 3-4 krotne zmniejszenie okna z full screen-a nie daje praktycznie żadnego wzrostu wydajności)
[#32] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@szczupi26, post #31

U mnie weryfikacja też była OK. Nie chce mi się w sumie w tym więcej dłubać, AmiDuke od NovaCodera jest OK.

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2022 13:13:44 przez Jacques
[#33] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili
Z ciekawości odpaliłem demo na 040/40/AGA/PAL, ale bez muzyki, tylko sfx. Prędkościowo chyba podobne do tego co widziałem kiedyś na Fusion. Skalowanie okna ma spory wpływ na szybkość. Na tym konfigu jako tako grywalne po kilkukrotnym wciśnięciu minusa. ;)
[#34] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@kempy, post #33

Czyli sprawdza się to, co ktoś już napisał.
Brak przepustowości szyny. Nie wiem, chyba te 5 do 12 mb/s to staniwczo za mało co oferowały PeCety pod 486 czy pierwsze Pentium. PCI to 132 mb/s więc taka szyna nadrobi wszystkie niedoskonałości CPU.
To dlatego na Ami taka kiszka wychodzi z tymi grami 3D.
Trzeba zawsze ograniczać wielkość okna gry. Czysta matematyka.
[#35] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #34

Ale przecież taki Doom chodzi całkiem płynnie na AGA i 060 (też low res oczywiście).
Przepustowość szyny do grafiki nie nadrobi żadnych braków CPU, jeśli takie są, przy mniejszym oknie CPU ma przede wszystkim też mniej do liczenia

Ostatnia aktualizacja: 23.01.2022 19:18:58 przez Jacques
[#36] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@michal_zukowski, post #24

Źródła są w C więc wystarczy sprawdzić na ile używane są floaty/double i już bedzie wiadomo czy korzysta czy nie.


przeglądałem właśnie ostatnio kod i generalnie cały silnik chodzi na int i fixed point, floaty/double są uzywane przy generowaniu jakiś LUTÓW
1
[#37] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #30

zwiększ STACK SIZE (kliknij ikonkę a następnie information) i tam zwiększ np. do 50 tys (domyślnie jest 4096 a to za mało)



Ostatnia aktualizacja: 24.01.2022 14:40:42 przez mateusz_s
[#38] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@mateusz_s, post #37

Dzięki, dziś rano wyczytałem o możliwej przyczynie na forum EAB, spróbuję wieczorem OK
[#39] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #38

Większy stack załatwił sprawę: działa i to nieźle: zarówno AGA jak i RTG Warpa. I rzeczywiście jest szybciej niż w konwersji NovaCodera, które nie uchodzą za zoptymalizowane.
[#40] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #30

...

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2022 02:38:53 przez mateusz_s
[#41] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #35

Chyba nie rozumiesz co napisałem.
Gra ma działać na Pełnym ekranie.
Więc CPU ma dużo liczyć.
I to w jak największej rozdzielczości.
Wtedy najważniejsza jest przepustowośc szyny.
Ponieważ CPU tak komunikuje się z układem/kartą graficzną.
I ile byś megaherców dawał amigowemu 68k, nic to już nie da.

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2022 06:04:50 przez WojtekX
[#42] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #41

Albo Ty nie zrozumiałeś. Ja tylko twierdzę, że AGA wystarcza by Doom był płynny w amigowym LOW-RES na 060 i ostatecznym ograniczeniem tu jest CPU, a nie chipset, bo inaczej NIGDY byś płynności nie osiągnął (max FPS w Doom to bodaj 35 - mi starcza około 30 FPS na Amidze) . A Duke wyjściowo działa w tej samej rozdzielczości.
No chyba, że masz na myśli wyższe rozdzielczości.


Ostatnia aktualizacja: 25.01.2022 08:28:25 przez Jacques
[#43] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #42

Oczywiście że piszę w kontekście Duke, i oczywiście wyższych rozdzielczości. Chodzi mi o rozwój, nie stagnację 68k. Po prostu przepustowośc amigowego podsystemu, CPU, RAM, Grafika, jest tak żałośnie niska że nie nie ma co liczyć na wyższy poziom FPS.
[#44] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #43

No to rozwoju nie szukałbym w klasyku, tutaj mamy raczej retro, klimat, pasję, hobby i tyle (aż tyle)
[#45] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #41

Na Aga i Zorro2 nie powinno być problemów z 320x256 w 30 fpsach, na Zorro3 i innych slotach nie powinno być problemów z 640x480 w 25fpsów (o ile karta graficzna ma taką wydajność). W sumie na Aga, może dałoby rade jakieś 20fpsów w 640x480, chip ram jest szybszy niż Zorro2.
[#46] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Jacques, post #44

No to rozwoju nie szukałbym w klasyku, tutaj mamy raczej retro


Może na oryginalnym klasyku ... , ale na klasykach emulowanych rozwój i możliwości są.
[#47] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@djpiotrs, post #46

Koledzy nie zaliczają UAE, Vampire czy PiStorm do klasyka. A ja zaliczam to do gałęzi rozwojowej w której jest możliwy rozwój oprogramowania.
[#48] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #41

Jesli amigowe gry osiagaja te 50 klatek na sekundę to czemu zakładasz, że odpowiednie szybkie 68k nie jest w stanie tego osiągnąć w bardziej wymagających produkcjach?

Ostatnia aktualizacja: 26.01.2022 01:59:28 przez Mir3k
1
[#49] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@Mir3k, post #48

Bo nie da się tego przepchnąć wystarczająco szybko na ekran.
[#50] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #41

I ile byś megaherców dawał amigowemu 68k, nic to już nie da.

Suma czasu cykli szyny systemowej potrzebnych do skopiowania zawartości ekranu 320x256x256 kolorów do chip zajmuje ok. 3/4 ramki. W praktyce to oznacza że mając nawet 060, bardzo trudno jest zrobić grę 50fps bo wszystko musiałoby się wyrenderować w 1/4 ramki. 25fps jest już jak najbardziej możliwe.
5
[#51] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #41

Zapominasz, że cała para jest tracona na c2p.
[#52] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@pp, post #51

przy 060 c2p to niewielki procent czasu
1
[#53] Re: Duke Nukem 3D dla 68k od BSzili

@WojtekX, post #47

Na pistormie, w 640x480 zawsze powyżej 40 fpsów, przy ścianie 80. 800x600 nadal jest bardzo ok, 35-51
Dopiero 1024x768 daje widoczne spowolnienie, od 18 fpsów.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem