Komentowana treść: Vanilla Conquer 0.99
[#1] Re: Vanilla Conquer 0.99
Super Artur Jarosik Brawo !
1
[#2] Re: Vanilla Conquer 0.99
no i to to ja rozumię! Wompierz po raz kolejny udowadnia, że nie ma sobie równych i zamiast brnąć w miałkie FPS-y, niczym Prometeusz przekazuje do dyspozycji prawdziwych Amigowców klasykę pełną gębą.
szacuken! pokłony

3
[#3] Re: Vanilla Conquer 0.99
No to teraz pora na komunikat, że programiści AOS 4.x zrobili lepszy port i zrobili do w 24h, a nie jak inni w kilka lat. Wernyhora we are you.
2
[#4] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #2

Brawo! Ale nie każdy ma Vampire, nawet nie każdy ma Warpa, dlatego czekamy na grywalną wersję z dźwiękiem pod 060 i gfx, z Warp 060 włącznie szeroki uśmiech
1
[#5] Re: Vanilla Conquer 0.99
Na V2 ktoś testował?
[#6] Re: Vanilla Conquer 0.99

@lukjan, post #4

Wymagania wersji oryginalnej 1995r (absolutnie minimalne, dla DOS) to 486DX2, Maca PPC 601, Windows - Pentium. 060/50MHz powinno się w tym mieścić. Podkręcone powinno spokojnie spełniać.

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2022 06:35:52 przez abcdef
[#7] Re: Vanilla Conquer 0.99
Brawo Artur ! Na PiStromie + emu68 też śmiga OK
[#8] Re: Vanilla Conquer 0.99

@abcdef, post #6

Gratuluję autorowi dokończenia pracy nad tą grą.

Zastanawiam się tylko czemu aż tak wysokie wymagania. Czy Vampire V4 to tylko procesor 68080? Brak układów specjalizowanych? Tak że gra wszystko wykonuje na procesorze?

I przez to nawet na 68060 + RTG brakuje pary na dźwięk i muzykę?

Jak wygląda kwestia sterowników w Vampire V4?

Zadaję dużo pytań, ale ja nie mam pojęcia, jak się koduje dla V4.

P.S. Czy jest jakakolwiek szansa na optymalizację? Bo chciałbym zagrać u siebie.

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2022 10:38:42 przez Hexmage960
[#9] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Hexmage960, post #8

Zastanawiam się tylko czemu aż tak wysokie wymagania

Użyj tajemnej wiedzy i wspomóż Artura w pracy nad optymalizacją.


.... A Magazynier to później, później...
1
[#10] Re: Vanilla Conquer 0.99

@waldiamiga, post #9

Użyj tajemnej wiedzy i wspomóż Artura w pracy nad optymalizacją.

Żadna to tajemna wiedza. Chętnie się dzielę takimi rzeczami.

Gdyby to była moja autorska gra ja bym skorzystał z układów specjalizowanych Amigi zgodnie z ich przeznaczeniem - obraz video, dźwięk, animacja itp.

Tu jednak jest port, więc pewnie Artur ma dwa razy więcej pracy przy optymalizacji. Większość kodu idzie przez procesor, i pewnie też kwestia sterowników.

Nie mam tu doświadczenia i aktualnie też czasu by pomóc.
[#11] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Hexmage960, post #10

Gdyby to była moja autorska gra ja bym skorzystał z układów specjalizowanych Amigi zgodnie z ich przeznaczeniem - obraz video, dźwięk, animacja itp.


Jakie to szczęście, że to nie twoja autorska gra.

Port, to jednak nie gra pisana pod konkretny sprzęt, więc wymagania w tym przypadku są większe
4
[#12] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Hexmage960, post #10

Robert, gra korzysta z funkcji AMMX które są obecne w 68080. Podobna sytuacja jest z Diablo (Devilution), na 060 odpalisz, ale jest woooolnoooo. To jest wykorzystanie w praktyce funkcji które Gunnar i ekipa umieścili w 68080 i SAGA.
[#13] Re: Vanilla Conquer 0.99

@twardy, post #12

ponoc Diablo w oryginalnej wersji alfa mialo byc gra turowa.
Co za problem napisac, ze port na Amige to gra turowa (5 klatek na sekunde), bo na to pozwalaja takie cuda jak Vompiree i inne wynalazki
[#14] Re: Vanilla Conquer 0.99

@selur, post #13

Ludzie... Cieszcie się że Artur robi to wszystko dla naszej społeczności i to w dodatku non-profit. Jak chcecie narzekać to idziecie sobie do przychodni rodzinnej i tam biadolcie, że kolejka długa, albo lekarz konował.

Polska mentalność, nie dość że dostał za darmo to jeszcze narzeka. Jak chcecie Command & Conquer na A500 to sobie lepiej odpalcie Settlersy.
5
[#15] Re: Vanilla Conquer 0.99
Pytanie do Artura, czy jak w przypadku Diabolo jest opcja dogadania się z CowCat'em i zrobienia wersji pod PPC?

Chętnie wspomogę jakąś dotacją ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 23.04.2022 22:34:31 przez BULI
1
[#16] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #15

Jasne, już mu powiedziałem, że jak ukończę port to udostępnię źródła.
4
[#17] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Mir3k, post #5

Na V2 ktoś testował?


na V2 testował Mały Haker. Część poświęcona C&C od 5:19.

3
[#18] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #17

Sprawdź z tym link
1
[#19] Re: Vanilla Conquer 0.99
Czy mi się wydaje czy to są tylko sprajty/boby przesuwane po płaskim, skokowo przesuwanym tle ułożonym z kafelków? Nie licząc samej logiki gry (która też przecież nie jest jakaś hardcorowa) to właściwie tutaj nie ma co mulić na 030 z prostą kartą graficzną. szeroki uśmiech Tylko to musiałoby być od początku pisane przez ludzi z trochę innym podejściem. Dopiero przy takich portach wychodzi jak te produkcje na innych platformach są pisane... Nie mówię, że źle... po prostu... eee... inaczej. szeroki uśmiech Nie mówię też, że to ma być od razu pisane tak żeby działało jak "The Settlers" na 68000 7MHz, 1MB RAM. No ale żeby nie było jakiejś skrajnej przesady, że bez 1GHz nie przesunie się kilku obrazków po ekranie. :)
Domyślam się, że Artur i tak pewnie dokonuje cudów żeby to jakoś działało na naszych platformach. Chwała Mmu za to i wielki szacunek. OK

Podobnie było z "Tower 57". Z tego co pamiętam to wprost po przeportowaniu na PPC G4 miało kilka klatek na skundę. Po ukończeniu prac nad wersjami dla tzw. AmigNG ma 60 fps w dowolnej rozdzielczości (u mnie 1440x960) i 24-bitowym kolorze. Ktoś wspominał, że Daytona niektóre elementy poprawił tak, że przyspieszyły kilkaset procent. Tylko, że to było portowane komercyjnie ze znacznie większym zagłębianiem się i ingerencją w oryginalny kod. W przypadku opensourcowych produkcji, które rozwijają się właściwie bez końca, warto zachować kompatybilność z oryginalnymi źródłami żeby robić aktualizację źródeł do najnowszej wersji.

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2022 20:07:37 przez MDW
4
[#20] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #18

bez zmian. buuu! A to nie potrzebuje czasem jakiegoś amigowego filesystemu? Bo ja to odpalam z MicroSD z FAT-em.
[#21] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #16

Jesteś ZAJEdwaBISTY OKOKOKOKok, racja

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2022 12:18:21 przez BULI
2
[#22] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #21

Czym się różnią te paczki na stronie? Jedna ma ponad 700 MB, druga - zaledwie 3.
[#23] Re: Vanilla Conquer 0.99

@_arti, post #22

Dodałem opisy.
1
[#24] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #20

Wygląda na to, że wersja na v2 wymaga więcej pracy.
Na amigowym filesystemie gra ładuje się znacznie szybciej.
1
[#25] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #24

Oo a tego filmiku nie widziałem:

OK
2
[#26] Re: Vanilla Conquer 0.99
"tytuł powinien być grywalny również na Amigach z procesorami Motorola 68060 i kartą graficzną (przy wyłączonej muzyce i dźwięku)"...
Serio ? W C&C to grywałem lata temu na DX2/66 i działało normalnie z muzyką i dźwiękiem.
[#27] Re: Vanilla Conquer 0.99

@buldogkekon, post #26

Jestem pewien, że źródła będą otwarte i będziesz mógł wprowadzić odpowiednie poprawki, żeby gra chodziła płynnie na 030.
2
[#28] Re: Vanilla Conquer 0.99

@buldogkekon, post #26

Tak, ale to jest port i to port zrobiony w oparciu o takie narzędzia które zapewniają w miarę bezproblemowe przeniesienie z PC na Amigę. To musi kosztować. Nie jest to pierwszy i nie jest to ostatni port, który wymaga od sprzętu więcej niż na platformie docelowej oryginału. Jeśli ktoś oczekuje lepszej wydajności to może czas zakasać rękawy i zacząć przepisywać określone funkcje by były lepiej dostosowane do amigowych realiów?
[#29] Re: Vanilla Conquer 0.99

@abcdef, post #28

Tak, ale to jest port i to port zrobiony w oparciu o takie narzędzia które zapewniają w miarę bezproblemowe przeniesienie z PC na Amigę. To musi kosztować. Nie jest to pierwszy i nie jest to ostatni port, który wymaga od sprzętu więcej niż na platformie docelowej oryginału. Jeśli ktoś oczekuje lepszej wydajności to może czas zakasać rękawy i zacząć przepisywać określone funkcje by były lepiej dostosowane do amigowych realiów?


Wszystko co napisałeś to oczywiście prawda. Dodam tylko jeszcze że nawet gdyby to nie był port, to co do zasady duet Motorola 68030 z grafiką w rozdzielczości 640x480 czy 640x512, zwłaszcza przy grach dynamicznych, czyli innych niż np. Myst na Amidze nigdy specjalnie się nie sprawdzał. Wystarczy choćby zobaczyć jak działal na takim konfigu Napalm. Poza tym na Macu też gra miała wymagania PPC, chociaż została wydana w czasach kiedy jeszcze dosyć spora część gier na tą platformę miała wymagania minimalne ustalone na 040. Co prawda PPC 601, to nie była jakaś rakieta i 68060 śmiało mogła z nim konkurować, no ale na pewno nie mógł z nim konkurować 030. Wszystkie te argumenty wzięte razem do kupy, każą dojść do jednego wniosku marzenia o grywalności na trzydziestce to mrzonki, a sukcesem samym w sobie jest to iż ta gra w ogóle jako tako chodzi na nazwijmy to nasterydowanym przedstawicielu z rodziny 68k.
4
[#30] Re: Vanilla Conquer 0.99

@MUFA-amigaone-pl, post #29

Jako ciekawostkę dodam, że w źródłach gry są pozostałości po kodzie Dune 2 :)
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem