Komentowana treść: Vanilla Conquer 0.99
[#31] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #30

To nie tylko pozostałości - autorzy z Westwood Studios używali tych samych formatów plików w kolejnych swoich RTSach z serii Command & Conquer.

Ale ciekawe znalezisko.
1
[#32] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Hexmage960, post #31

Wydałem wersję 1.0

https://arcziii.itch.io/vanillaconquer
1
[#33] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #32

OKOKOK
[#34] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #33

Niedawno wydano też wersję dla AOS 4, link.
[#35] Re: Vanilla Conquer 0.99
Wydana została wersja pliku wykonywalnego zaoptymalizowana pod słabsze konfiguracje.
2
[#36] Re: Vanilla Conquer 0.99

@mailman, post #35

Wydana została wersja pliku wykonywalnego zaoptymalizowana pod słabsze konfiguracje.

Dzięki za cynk, sprawdzimy na 060 60Mhz, bo rzeczywiście ten zapis daje nadzieję:
- Optimized rendering speed twice on non vampire machines

OK

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2022 09:46:41 przez BULI
[#37] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #36

Na moim 060 pełza. Niegrywalne. Muszę spróbować na Warpie.
[#38] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #37

Sprawdziłem na moim 060 60mhz pod A4000 i owszem jest wolno, ale już moim zdaniem grywalnie (dla cierpliwych oczywiście).
Pierwszą misję przeszedłem, po wyłączeniu (ściszeniu do zera) muzyki wydaje mi się, że jest deko szybciej.
Fajnie było jakby filimki/przerywniki mpeg można było puścić przez FroggerNG.WOS, to bym miał przynajmniej super płynność w filimkach szeroki uśmiech
Myślę, że na Wrapie 100mhz powinno już być zupełnie dobrze, a że ja Warpa nie mam to będę czekał na wersję WOS
Jednak to jest frajda odpalić ten tytuł na Amidze OK, a nawet pograć, zobaczymy jak pójdzie mi druga misja, czy szybkości i cierpliwości mi starczy szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2022 11:03:40 przez BULI
[#39] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #38

A propos filmików, to jest sobie pliczek player.int w którym możemy wpisać sobie program do odtwarzania mpegów oraz parametry odtwarzania- fajna sprawa,OK
Muszę zobaczyć czy poleci poprawnie FroggerNG.WOS lub AMP2 (WOS) ok, racja

BTW
Drugą misję przeszedłem i rzeczywiście czasami szybkość daje się we znaki, widzę, że gra korzysta z AHI, więc zabawa parametrami AHI może trochę przyspieszyć rozgrywkę, lub wyłączenie dźwięku,

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2022 08:54:47 przez BULI
[#40] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #37

a na moim V2 Wanilina Kąkuter nadal nie działa, w żadnej wersji. buuu! Wcześniej jeszcze dawał radę dochodzić do jakiegoś intra, a teraz albo wiesza się zaraz na wstępie (na tej animacji, co jest po westwood itd.), albo Software Failure. I to mimo że poświęciłem swoją drugą Amigę, żeby przelutować wampirowi rozszerzenie, żeby miał 2MB chipa. buuu! (a w zasadzie poświęciłem płytę rev 8A, bo musiałem ją kroić i teraz nie jest dziewiczą płytą)

Ostatnia aktualizacja: 28.09.2022 18:51:28 przez snajper
[#41] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #40

Sprawdź sobie wspomniany przeze mnie plik player.int, jaki player masz skonfigurowany do odtwarzania (Frogger/RIVA)?
Ja miałem tam wpisanego FroggeraNG.68k a nie miałem go w katalogu z grą i gra mi się wywalała ok, racja
[#42] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #41

player.int? A gdzie tego szukać? Bo właśnie przeszukałem wszystkie dyski - i nie ma.
enyłej - Twoja odpowiedź naprowadziła mnie na trop. Zastąpiłem rivę w katalogu z C&C tą rozprowadzaną z Coffinem - i działa! Tzn. - działa o tyle, o ile, czytaj: nie wysypuje się i filmiki są odtwarzane. Jednak:
1. po tym początkowym filmiku z wybuchami pokazuje się kursor, gra muzyczka, a ekran jest czarny. Musiałem klikać na ślepo, żeby w ogóle rozpocząć grę.
2. sama gra wygląda tak:


natomiast menu wygląda tak:


[#43] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #42

ogarnąłem tego Froggera - u mnie to się wpisuje do riva.txt. Musiałem zerknąć na stronę https://arcziii.itch.io/vanillaconquer, żeby całość odpowiednio skonfigurować. Dodatkowo trzeba było wygrzebać kodeki z web.archive.org, bo w Coffinie nie było.
jednak zmiana playera niewiele daje - może poza wyświetlaniem filmików we właściwej skali oraz poza faktem, że nie da się ich pominąć. Pomaga też o tyle, że menu po uruchomieniu gry jest już widoczne, aczkolwiek nadal w formie zbliżonej bardziej do tego wyżej. Sama gra nadal j/w. Oczywiście opisuję działanie wersji 0.99, bo 1.0 zaraz po ekranie z kotem powoduje mruganie diody i restart.

Ostatnia aktualizacja: 29.09.2022 01:41:36 przez snajper
[#44] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #43

Froggera/filmiku możesz pominąć wciskając ESC, w paczce na stronie był z kodekami w archiwum
vanillatd_no_vamp.zip

U ciebie na Vampirze RIVA powinna być lepsza bo korzysta z bajerów (AMMX ?)ok, racja
U mnie był jeszcze problem z dźwiękiem przy odtwarzaniu filmików, bo gra i player chciały korzystać z tego samego AHI (UNIT 0), więc żeby poprawnie miksować dźwięk musiałem się przełączyć z AHI 4.18 na AHI 6 i dodatkowo ustawić dla UNIT 0, dwa kanały (2 chanels), albo można jako ahi unit 0 ustwić np Paula 8 bit stereo ++ a Froggera skonfigurować na AHI unit 1 i ustawić w prefsach AHI unit 1 jako Sound Blaster 16 bit- tak też robiłem (dźwięk przez PAULĘ trochę przyspieszył grę, ale żeby się grało w miarę sensownie na 060, 60mhz najlepiej wyłączyć w ogóle dźwięk w grze) ok, racja

Wracając do samej gry, to widać, że to nie działa na twoim Vampirze poprawnie (pomijam kwestie filmików), może zagadaj do Arcziego?
[#45] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #44

Przeszedłem 3cią misję na AMidze szeroki uśmiech Żeby było płynniej włączyłem dźwięki podczas gry, w tle leci sobie muzyka (mp3) z gry przez Prisma MegaMIX ok, racja
Dla Autora poszło na PIWO przez PayPal (orta1@wp.pl) - dzięki OK
[#46] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #44

Wracając do samej gry, to widać, że to nie działa na twoim Vampirze poprawnie (pomijam kwestie filmików), może zagadaj do Arcziego?

e tam, sam sobie poradzę. Nie takie rzeczy się hakowało.
wczoraj zdołałem już ogarnąć temat filmików (dźwięku w Rivie nie słyszałem, bo po prostu audio było ściszone x| co sprawdziłem dopiero po zgłębieniu manuala). Została kwestia screenów - i tutaj obecnie pomoc niesie PSI Inspector, dzięki któremu mogę sobie przed odpaleniem gry utworzyć uprzednio przygotowany osobny screen i w razie czego przełączać się klikiem myszy między filmikami a grą właściwą. Najwyraźniej sam port wykazuje problemy z obsługą tych instancji - i w efekcie jeśli nie odpalę wcześniej screena, po wyświetleniu "intra" zamiast menu mam czarny ekran. Natomiast jeśli odpalę, ten czarny ekran nadal jest, ale po kliknięciu myszą dla przełączenia screena ukazuje się już śmieciowy obraz, co pozwala przynajmniej na wydostanie się z gry bez resetowania Amigi. Teraz tylko należy dojść, dlaczego obrazy są śmieciowe, zamiast takie, jak być powinny.

btw - czy tylko mnie wk*rwiają te obrazeczki na początku, których nie idzie pominąć? Za każdym razem trzeba czekać pół minuty, aż to wszystko się wyświetli tylko po to, żeby się wyświetliło. W dodatku nieraz ten z ARTIGAMES nie wyświetla się w ogóle, więc tu też coś jest skopane. (I tak - wiem, że można nieco przyspieszyć proces, usuwając/zmieniając nazwy obrazków, no ale...)

Ostatnia aktualizacja: 30.09.2022 13:17:34 przez snajper
[#47] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #46

Wygląd na to że gra otwiera niepoprawny ekran jeśli chodzi o głębie kolorów lub schemat kolorów RGB.
Może to kwestia braku zdefiniowanego odpowiedniej rozdzielczości pod systemem.
U mnie gra otwiera 640x400 w 8bitach (lub 16bitach już nie pamiętam) ok, racja
[#48] Re: Vanilla Conquer 0.99

@snajper, post #46

"dźwięku w Rivie nie słyszałem, bo po prostu audio było ściszone"
:facepalm:

"czy tylko mnie wk*rwiają te obrazeczki na początku, których nie idzie pominąć"

Obrazki są po to żeby nie oglądać czarnego ekranu podczas ładowania gry. Działa to osobnym wątku i nie wydłuża ładowania gry. Właśnie to sprawdziłem stoperem.

Jak się coś nie podoba to sobie zrób własny port.
[#49] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #45

Dzięki Buli piwo , chociaż wygląda na to, że ten adres już nie działa. (arturjarosik na gmail kropka com na pewno działa).
[#50] Re: Vanilla Conquer 0.99

@MUFA-amigaone-pl, post #34

I jest tak samo skopana jak mosowa na której port os4 bazuje
[#51] Re: Vanilla Conquer 0.99

@BULI, post #47

Gra nie działa poprawnie na Vampire V2. Nie mam podłączonego więc nie mogę przetestować ale z tego co wiem to core 2.16 ma być kompatybilny z v4 więc może na nim działa.
1
[#52] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #50

I jest tak samo skopana jak mosowa na której port os4 bazuje


Dlatego ja nigdy nie byłem zwolennikiem portowania z MOSa. A gry to na MOSie portuje chyba tylko jeden człowiek
BeWord i on chyba wybitnym fachowcem nie jest. Portu dla AOS 4 dokonał Sinan Gurkan i on niestety też nie jest jeszcze ekspertem w dziedzinie portowania i w CV ma może 3 - 4 gry. Augustus też bazował na porcie z MOSa i też był w pewnych elementach skopany, no ale tam było ciśnienie graczy na poprawki i takowe już się pojawily. A w C&C to chyba nikt nie gra (no ja nie gram na pewno), pewnie Ci co chcieli to już to dawno obcykali na DOSBoksie, który pod AmigaOS 4 jest szybki (choć nie wiem czy na tyle szybki by taka gra chodzila pod emulacją na Pegasosie).
[#53] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #51

Na 2.16 nie mam dźwięku w grze, jest w filmikach w menu a w grze cisza.

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2022 20:18:07 przez fazior
[#54] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #53

a u mnie na 2.16 jest to samo, co na 2.15, czyli wielkie dupsko. (_ o _)

@BULI
Wygląd na to że gra otwiera niepoprawny ekran jeśli chodzi o głębie kolorów lub schemat kolorów RGB.
Może to kwestia braku zdefiniowanego odpowiedniej rozdzielczości pod systemem.
U mnie gra otwiera 640x400 w 8bitach (lub 16bitach już nie pamiętam) ok, racja
tyle że tych trybów to w screenmodach mam pouciskane wszystkie możliwe, od 8, przez 16, 24, do 32, RGB i ARGB w każdej rozdzielczości. Wcześniej już próbowałem też zmieniać wartości w conquer.ini (bodajże pixelmode), to dla doszukania się możliwych opcji w wielu przypadkach trzeba grzebać w źródłach, żeby cokolwiek się dowiedzieć. Żadnego helpa, nic! Nigdzie w internetach.

PS. jak odpalam 099a, to po wyjściu mam w okienku cli (po "Apollo Core detected, bla bla bla"):
"I am unable to open a requested display.
I'll try to open a suitable display for you..."
miałem to już wcześniej, podczas kombinowania z różnymi opcjami gry/playera.

Ostatnia aktualizacja: 04.10.2022 20:20:41 przez snajper
[#55] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #53

Potwierdzasz, że na v2 masz poprawny obraz na core 2.16? Dźwięku nie ma ponieważ jest pisany pod v4 (wysyłany jest przez HDMI). Można by użyć org. kodu audio ale będzie dużo wolniej.
[#56] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #55

Jasne, obraz mam jak najbardziej ok. Zresztą prędkość też ale kurcze brak dźwięku boli:).
[#57] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #56

A może warto spróbować wersji nie pod Vampira z obsługą dźwięku pod AHI, jak będzie działać na Vampirze V2?
[#58] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #56

No i super.
Tutaj wyłączyłem kod audio z v4 może działa:
vanillatd_v2.zip

--

Ostatnia aktualizacja: 06.10.2022 14:08:08 przez Artur Jarosik
[#59] Re: Vanilla Conquer 0.99

@Artur Jarosik, post #58

Kurde, testowałem i jest niedobro. Najpierw takie coś
a potem poklikałem tym kursorem po ciemnym ekranie i gra przeszła do wyboru poziomu trudności a po wybraniu poziomu trudności zresetowała Amigę.

Ostatnia aktualizacja: 07.10.2022 07:20:19 przez fazior
[#60] Re: Vanilla Conquer 0.99

@fazior, post #59

to samo, co było u mnie. OK Ale u mnie dla odmiany już od paru dni działa. pomysł Dlaczego? ¯\_(ツ)_/¯ Czort wi, bo jak teraz sprawdzam przy próbie cofnięcia podjętych kroków, to działa nadal i przestać nie chce. Może po prostu coś mu wcześniej nie pykło, a dopiero podjęte kroki w magiczny sposób zainicjowały pyknięcie? A to, co zrobiłem, to w Picasso96 "Attach settings to: ..." z zaznaczonym 640x400.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem