Komentowana treść: Amigowy port RCross
[#1] Re: Amigowy port RCross
Fajny szpil, chyba napiszę do BSziliego lub Cowcata o port dla MorphOS-a
[#2] Re: Amigowy port RCross
Przecież to wygląda jak kupa.
[#3] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #2

To wygląda zupełnie dobrze. Tylko po prostu jeszcze nikt do niej nie zrobił grafiki. Mi to wygląda na jakieś testowe "koderskie" obiekty do testowania w trakcie pisania. Teraz ktoś powinien przysiąść do programów graficznych 2D/3D, wymyślić i zacząć robić kolejne elementy grafiki i zastępować nimi te testowe elementy.

Później dobrze byłoby gdyby jeszcze przysiadł ktoś ze zmysłem projektanta, dołożył do gry coś co sprawi, że będzie się w nią chciało dłużej grać, wracać, pobijać rekordy. Jakieś fajne tryby gry. Coś żeby nie było za nudno.

Jeżeli gameplay i grafika nie zostaną podciągnięte to kolejna (chyba całkiem nieźle napisana) mechanika gry się zmarnuje...
1
[#4] Re: Amigowy port RCross

@MDW, post #3

TY jak zwykle na opak, ale już powoli przywykam.
[#5] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #4

Virtual Karting też nie wyglądał ciekawie, ale był grywalny.
Więc nie rozumiem skąd ta krytyka.
[#6] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #4

No właśnie nie. Przecież przyznałem rację, a nawet byłem jeszcze bardziej radykalny twierdząc, że tutaj nie jest słaba grafika tylko jej wręcz jeszcze nie ma. To jakieś testowe obiekty, losowe obrazki, których nawet nie można ocenić używając najbardziej barwnych określeń (np. „kupa”). Zrobią grafikę to będziemy oceniać.
[#7] Re: Amigowy port RCross

@MDW, post #6

Nie sądzę, żeby ktoś się bawił w jakieś usprawnienia. Trasy to otwarte dane - mamy teksturę terenu, mapę wysokości, mapę drogi i paletę nieba. Kolorki autka też można ustalić. Do tego xml z współrzędnymi bramek i parametrami poszczególnych "kolorów", które mogą przyśpieszać, zwalniać etc. Np. tutaj jest przykładowa trasa (jedyna fanowska, która znalazłem) gdzie po wystartowaniu, samochodzik zaczyna sam przyśpieszać:

https://www.franticware.com/rcross#usertracks <- uwaga, trzeba zmienić domyślne wartości rekordów czasowych "0 0" w fnull.dat na cokolwiek innego, bo inaczej trasa się nie wczyta.

Ostatnia aktualizacja: 28.07.2022 17:26:10 przez kempy
[#8] Re: Amigowy port RCross

@kempy, post #7

Czyli to jest taki bardzo otwarty projekt. No to ktoś zupełnie z zewnątrz może się pobawić nadając tej grze jakiś fajniejszy wygląd. Oczywiście jeżeli produkcja na to zasługuje i faktycznie jeździ się fajnie. Na podstawie filmu widać, że może to działać całkiem zgrabnie.

Projekt był robiony na jakiś, mocno ograniczony czasowo, konkurs więc faktycznie trudno oczekiwać jakiejś bardzo dopracowanej grafiki.
[#9] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #2

To zrób lepszą. Na taki sprzęt nic w voxel 3d nie będzie ładne, bo już ładniej się nie da.
[#10] Re: Amigowy port RCross

@MDW, post #3

Ciekawe kiedy Minecraft sie dorobi grafiki.

Gra z newsa wyglada tak jak miala wygladac i juz.
[#11] Re: Amigowy port RCross

@Phibrizzo, post #10

Bardzo możliwe. W końcu to była praca konkursowa, napędzana czasem, a nie budżetem. Fajnie, że dane są w całkiem czytelnej postaci i jeżeli ktoś chce to może pociągnąć dalej temat, bez zabawy w crackera.
[#12] Re: Amigowy port RCross

@koczis, post #9

Na taki sprzęt nic w voxel 3d nie będzie ładne


To prawda.

bo już ładniej się nie da.


Tu bym polemizował. Np. Desert Racing of Bardos, mimo iz ze względu na grywalność, śmiało może kandydować do najgorszych amigowych wyścigów wszech czasów, miał jednak ewidentnie lepszą grafikę. Nawet Wheels On Fire
, który o ile mnie pamięć nie myli był mocno zjechany w recenzji ACSu, właśnie ze względu na kiepską jak na 1997 rok grafikę i tak wydaje mi się ładniejszy do RCross. No ale zgadza się RCross to nie gra, to projekt na konkurs. Inna sprawa czy warto tracić czas na portowanie takich rzeczy i czy nie ma czegoś ciekawszego do sportowania, w co ludzie chcieliby grać. No ale to jest tylko nieodpłatne hobby Szilarda Biro, więc ma prawo robić to co chce, a nie to na co jest największe zapotrzebowanie.
2
[#13] Re: Amigowy port RCross

@Phibrizzo, post #10

Ciekawe kiedy Minecraft sie dorobi grafiki.

Obawiam się że w tej kwestii nic się nie zmieni, bo taka ma być grafika w tej "grze".
[#14] Re: Amigowy port RCross
Przydałby się jeszcze Big Red Racing. Bardzo lubiłem tę grę na PC.
[#15] Re: Amigowy port RCross

@MUFA-amigaone-pl, post #12

Z okresu tego typu gierek na Amigę to ja pamiętam, że byłem szczerze zachwycony grą Flyin High link
[#16] Re: Amigowy port RCross

@luk, post #15

Już na screenach to wyglądało tragicznie... I nadal tak wygląda. A jak grywalność ?
link

Tak samo jak wygląda, albo nawet gorzej.
[#17] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #16

A czego wlasciwie sie spodziewales od gry z 1997 roku i to jeszcze na Amige?
Szaderow, vokseli, bumpapingu? A moze rejtrejsigu w czasie rzeczywistym?
Oj ty biedny smiertelniku rozpasany wspolczenymi grami z ery plejstejszynow.
2
[#18] Re: Amigowy port RCross

@Phibrizzo, post #17

Może czegoś takiego ?



Tak trudno zrobić port dobrej samochodówki ?
[#19] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #16

FLYIN' HIGH to akurat chyba nie była robiona na Voxelu i dlatego wygląda nieźle. Powiem tak można się śmiać z dzisiejszej perspektywy 2022 roku i z tej gry i np. z gier na PSX, typu Gran Turismo 1, lecz wtedy jak na możliwości PSX to ludziom szczeny do podłogi opadały, że można zrobić takie graficzne cudeńko. No i tak samo było z FLYIN' HIGH jak na możliwości Amigi z AGA, jako gość, który miał wtedy A1200, pamiętam że byłem pozytywnie podekscytowany screenami z zapowiedzi gry, jakie pojawiały się w Amiprasie. No i po uruchomieniu na swoim sprzęcie nadal mi się to bardzo podobało. Zaryzykuję stwierdzenie że to wciąż najładniejsza gra wyścigowa dla AGAty. Z grywalnością było gorzej lecz dało się pograć, (nie to co w Desert Racing of Bardos), tu zdecydowanie rządził Xtreme Racing, który jednak tak ładny nie był.

Rzecz jasna tak czy siak najładniejszymi i "najmiodniejszymi", wyścigami w jakie grałem na A1200, to był Wipeout 2097, no ale to już na PPC i kartę graficzną, w dodatku port, więc dla niektórych niekoszerne.
1
[#20] Re: Amigowy port RCross

@MUFA-amigaone-pl, post #19

Oczywiście piszę w ramach subiektywnych odczuć i szczerze to już było mi wstyd pokazywać tę grę kolegom z PC.
Z jednej strony cieszyło trochę, że w tamtym czasie na Amigę wychodzi cokolwiek, ale z drugiej rozczarowanie, że znów wychodzi potencjalny crap...
Swoją drogą pamięta ktoś zapowiedzi bijatyki 3D na Amigę ? Było coś w jednym z ostatnich numerów Magazynu Amiga i chyba ACS. W ogóle to się pojawiło ? Albo jakieś demo ?
[#21] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #20

Demo chyba było, ale tak na 100% pewny nie jestem, bo w bijatykach 3D nigdy nie gustowałem i nawet jak w czasach PSX Tekken święcił swe największe triumfy, ja zawsze prosiłem kumpli by włączyli mi płaskiego "Mortala".
1
[#22] Re: Amigowy port RCross

@MUFA-amigaone-pl, post #21

Tu jest ciekawa trasa do RCCross.

https://cdn.discordapp.com/attachments/969942713560621157/1001774806984822854/usertrk_zandvoort.zip

Użyta teksturka:

Można trochę się pogubić przy zjazdach, ale ogólnie fajna sprawa. Pochylone zakręty, różne rodzaje terenu, skocznie. Trasa zastępuje jedną z podstawowych, wystarczy nadpisać pliki. Gdyby taki silnik pojawił się przed 2000 to pewnie mielibyśmy sporo fanowskich mapek z czego spokojnie dałoby się odfiltrować kilka sensownych.

I mi mimo voxelowej brzydoty w RCCross jeździ się fajnie.

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2022 12:11:15 przez kempy
2
[#23] Re: Amigowy port RCross

@MUFA-amigaone-pl, post #19

No i tak samo było z FLYIN' HIGH jak na możliwości Amigi z AGA, jako gość, który miał wtedy A1200, pamiętam że byłem pozytywnie podekscytowany screenami z zapowiedzi gry, jakie pojawiały się w Amiprasie. No i po uruchomieniu na swoim sprzęcie nadal mi się to bardzo podobało.


A ja się sromotnie rozczarowałem bo mechanika jazdy była kiepska. Dzisiaj czytam, że do gry wyszły co najmniej dwa patche w tym jeden poprawiał sterowanie/responsywność. Jak znajdę chęci to zobaczę jak to wygląda po latach.
[#24] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #18

Może czegoś takiego ?




Ta tekstura w amigowej grze w 2007 pochłonęłaby pewnie jakieś 1000% budżetu, który ktoś chciałby zainwestować w produkt na tak niszowy rynek.
[#25] Re: Amigowy port RCross

@kempy, post #24

Nie przesadzaj, bo jakoś Quake, Wipeout 2097 czy Myst dało się przeportować, ale żadnej sensownej samochodówki nie.
[#26] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #16

Nie wiem skąd się urwałeś, ale ja mówię o moich odczuciach w stosunku do tej gry jakie miałem w 1997 roku, czyli w momencie kiedy ona się pojawiła. Ale możesz wrzucić przykład jakiejś gry wyścigowej na Amigę, która w w tamtym czasie miała lepszą grafę (3d) i do tego grywalność.
[#27] Re: Amigowy port RCross

@buldogkekon, post #25

No a są źródła do takich samochodówek?
[#28] Re: Amigowy port RCross

@luk, post #26

Xtreme racing miało dobrą grywalność. Z grafiką było gorzej :)

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2022 16:54:35 przez michal_zukowski
1
[#29] Re: Amigowy port RCross
Cieszy niezła mechanika gry- autka RC, ale rzeczywiście brakuje dobrych rajdówek na Amigę które miały by mniej niż 20-pare lat na karku ok, racja
[#30] Re: Amigowy port RCross

@BULI, post #29

Ale masz na myśli coś w stylu sega rally tylko, że na klasyczne amigi? Czy coś zupełnie nowego w stylu Lotusa?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem