[#8]
Re: Nowy akcelerator dla Amigi 600
@pisklak,
post #7
I tu dotykasz sedna sprawy. AMMX pozwala uzyskać większą wydajność mimo niskiego zegara (który jest technologicznie ograniczony) - to coś co wymyślono przede wszystkim znając górny pułap tego co uda się wycisnąć z samego 68080 na FPGA - dzięki temu bez zmiany zegara można danych przetworzyć więcej i uzyskać wydajność procesorów bez SIMD a taktowanych wyraźnie wyżej. Ale... gdy chodzi o nowości jakie daje SAGA - więcej sprite, więcej kolorów, szybsze DMA - w starych grach jest to (z reguły) bez znaczenia, bo są napisane pod możliwości AGA i te nowości nic im nie dadzą. A nowe gry trzeba by pod te cechy projektować. Tylko pytanie - po co - gdy RTG oferuje to samo (no, bez sprzętowych sprite, ale przy szybszym procesorze to nie problem, PSX mógł setki sprite programowo obsługiwać). A odpowiedź jest zawsze ta sama - bo taka jest wizja Gunnara, on tak widzi nowy chipset i liczy, że ludzie tłumnie wrócą do Amigi (czy też v4SA) by klepać w assemblerze soft wykorzystujący AMMX i SAGA. No... tak średnio bym powiedział z tym jest aktualnie i nie sądzę by był jakiś przełom. Raczej w momencie finalizacji pistorma ze stosunkowo szybkim CPU, RTG i pamięcią masową będzie to skazane na malutką niszę zatwardziałych fanów. Nie żeby pistorm tutaj tworzył szczególnie większe możliwości w zakresie developerki. Ale... kto wie, zobaczymy.
Ostatnia aktualizacja: 10.10.2022 14:30:53 przez abcdef