Komentowana treść: Fallout 2 Community Edition
[#1] Re: Fallout 2 Community Edition
Jeśli filmy są wyłączone to gra może się dziwnie zachowywać (np. po ukończeniu prób w Arroyo nie dać nam stroju mieszkańca Krypty 13 oraz PIP-Boya, co skutecznie utrudni/uniemożliwi dalszą rozgrywkę).
1
[#2] Re: Fallout 2 Community Edition

@recedent, post #1

Niby dlaczego? Film się nie odtworzy, ale wszystkie pozostałe rzeczy gra może wykonać.
[#3] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #2

Bug?
Świetna gra. Super że w końcu jest dostępne w Amigowym świecie. Przeszedłem chyba z 4 razy na grzypie.
[#4] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #2

Pewnie dlatego, że skrypt na którym bazuje gra oczekuje, że wyświetli się film. Więcej tutaj.
1
[#5] Re: Fallout 2 Community Edition

@recedent, post #4

To skaszaniony port w takim razie.

[edit] To jest właśnie jedna z przyczyn, dla której nie lubię portów z PC - często są okrojone i kiepsko przetestowane. Wolę bawić się takim oprogramowaniem na systemach, dla których zostały stworzone.

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2023 10:00:42 przez Cedrat
[#6] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #5

Większość portów z pc jest 1 do 1, a nawet wzbogacone. Jak ktoś nie ma innej możliwości, to gra na Amidze.
[#7] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #5

"It is not a bug, it is a feature".

Gra (oryginalna) w ogóle nie zakłada, że mogłaby nie odtwarzać filmów, dlatego switch "PIPBoy Enabled" ustawia sobie po obejrzeniu konkretnego filmu (a nawet pominięciu go, byle zaczął się wyświetlać).
Z tego co wiem to w morphosowej wersji Beworld to poprawił, a potem na wszelki wypadek "włączył" filmy (więc aktualnie nic się nie kaszani). Jestem ciekaw jak to wygląda w wersji na AmigaOS 4.
Co do "testowania" - przechodzę grę na MorphOS-ie od kilku tygodni. Wszystkie zauważone błędy zgłaszam na bieżąco.
7
[#8] Re: Fallout 2 Community Edition

@amikoksu, post #6

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić amigowca, który po dziś dzień nie ma peceta :) A z portami mam raczej kiepskie doświadczenia - nie mówiąc już o tym, że są zazwyczaj przestarzałe w stosunku do pecetowych wersji, czasami dosyć mocno.
[#9] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #8

W niektóre porty z pc fajniej się gra na Amidze, ale to kwestia podejścia.
1
[#10] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #8

Gdyby Fallout 2 nie wyszedł na MorphOS-a to bym go pewnie nie chciał przechodzić.
Szkoda by mi było czasu po prostu.

Pewnie zaraz wyjdzie MichałMarek i mi powie, że to głupie, bo gra jest warta tego żeby nią przejść niezależnie od platformy, ale tak już mam.
[#11] Re: Fallout 2 Community Edition

@recedent, post #10

Trochę w to grałem kilka lat po premierze, nawet chyba przeszedłem kilka razy. Gra kultowa i czasem do niej wracam. Ostatnio grałem z miesiąc temu, ale na laptopie z Win10 i to jakoś nie to samo co smażący oczy CRT niczym radiacja z gry Nie słychać chrupania mechanicznego dysku. Ehh to nie to samo.

W dalsze części już nie grałem. Fallout 2 to dobra pozycja na port. Ty grasz przy okazji, bo podejrzewam, że bardziej testujesz?
[#12] Re: Fallout 2 Community Edition

@Cedrat, post #8

Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić amigowca, który po dziś dzień nie ma peceta :)

Pewnie połowa ludzi stąd nie wyobrażała sobie tego nawet pod koniec lat 90 XX wieku. Po prostu wtedy pojawiły się lepsze platformy do grania więc nie było sensu dłużej „machać dyskietkami” podczas zabijania kosmitów.

Ale może zdefiniuj „peceta”. Masz na myśli intelową maszynę z systemem Microsoftu czy coś jeszcze?

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2023 00:10:36 przez MDW
[#13] Re: Fallout 2 Community Edition

@MDW, post #12

Hej, niektórzy używają CD-ROMów do bardziej wypasionych gier dla Amigi.

Lubię też używać oprogramowania na Amidze, bo zaczynałem od Amigi CDTV.

Co do PC, to system Windows nie jest dołączany do płyt głównych. Takowy kupujemy oddzielnie. Możemy sobie też zainstalować system Unixowy, jeżeli ktoś lubi lub potrzebuje.

Procesor jest też od AMD.

Notabene podpis Personal Computer na obudowie to miał już Commodore 64.

O ile rozumiem, kolega używa komputerów od firmy Apple. Przyznam, że nigdy nie miałem z nimi styczności. Systemu macOS nie używałem i nie mam w tym temacie wiedzy.

@Recedent

Wszystkie odpowiedniki Amigowe gier PC-towych są bardzo interesujące. To właśnie one nadają charakter Amidze i sprawiają, że jest wyjątkowa. Bardzo lubię Glooma, Alien Breed 3D II i inne. Do tego dochodzą unikalne produkcje Shareware.

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2023 07:42:52 przez Hexmage960
1
[#14] Re: Fallout 2 Community Edition

@snifferman, post #11

Przechodziłem kiedyś "jedynkę" (nawet dwa razy, za pierwszym razem na PC, a za drugim - na MorphOS-ie pod DOSBoxem - wtedy jeszcze bez JIT). Gra mi się spodobała, dlatego nie wahałem się uruchomić portu kiedy tylko powstał na system MorphOS. Nie nazwałbym tego "graniem przy okazji".
[#15] Re: Fallout 2 Community Edition

@recedent, post #14

Fallout to na moje oko jedna z gier o najbardziej wyśrubowanych wymaganiach w świecie DOSa, więc musisz być naprawdę wielkim fanem by przechodzić to bez JITa. Ja kiedyś przeszedłem pod DOSBoxem bez JITa HoM&M II na X1000, no ale tam jednak w minimalnych wymaganiach stał 486 a nie Pentium.
1
[#16] Re: Fallout 2 Community Edition

@Hexmage960, post #13

Hej, niektórzy używają CD-ROMów do bardziej wypasionych gier dla Amigi.

Od kilku lat obijam się po różnych retro-wspominkowych stronach, blogach, vlogach, oglądam wspominkowe filmy, słucham podcastów. Niemal wszędzie słyszę jak to "na Amidze się wachlowało dyskietkami". Kilka lat temu jeszcze prostowałem takie opnie ale od jakiegoś czasu dałem sobie spokój. Nie da się zmienić powszechnej świadomości ludzi dla których Amiga była tylko zastępstwem SNESa.
[#17] Re: Fallout 2 Community Edition

@MDW, post #16

"na Amidze się wachlowało dyskietkami"

To mówią ci, którzy mięli co najwyżej Amigę 500, 600 1MB i od groma dyskietek, lub widzieli u kogoś i tylko grali w gierki. No i do dziś tylko grają w te gierki i niczym ambitniejszym się nie zajmuje na komputerze.
[#18] Re: Fallout 2 Community Edition

@MDW, post #16

Są ludzie, którzy jednak po Amidze 500 nie poznali Amigi 1200, CD32, nowych rozwiązań, Escomu. Ale można o tym opowiadać i często wyprowadzić wielu ludzi z błędu.
[#19] Re: Fallout 2 Community Edition

@MUFA-amigaone-pl, post #15

Fallout to na moje oko jedna z gier o najbardziej wyśrubowanych wymaganiach w świecie DOSa, więc musisz być naprawdę wielkim fanem by przechodzić to bez JITa.


To było na Macu Mini 1,5 GHz. Nie wspominam tego jakoś bardzo boleśnie, więc grać się dało. Z tego co pamiętam (stare dzieje) było zauważalnie wolniej niż na PC, ale grywalnie.
1
[#20] Re: Fallout 2 Community Edition
Niniejszym raportuję, że wersję dla systemu MorphOS udało się pomyślnie ukończyć.
3
[#21] Re: Fallout 2 Community Edition

@recedent, post #20

Zastanawiam się czy gdyby MorphOS istniał na x86, to powstawałoby więcej portów, byłoby to łatwiejsze? A gdyby pozostał na Motoroli i działał wyłącznie na 68060? Jest na PPC i poza tym, że jako system jest fajny to ten szybszy od Motoroli procek nic nie daje. Ludzie nie garną się do pisania. Mam wrażenie, że jeżeli już to wracają i bawią się chwilkę emulowanym 68k, bo to nic nie kosztuje, zawsze można rzucić. Szkoda pracy tylu ludzi, którzy pomogli przetrwać Amidze (pamięci o niej) do dzisiaj.
[#22] Re: Fallout 2 Community Edition

@KM_Ender, post #21

Gdyby MorphOS istniałby na X86 to byłoby więcej portów i większa stabilność. Od zakończenia rozwoju MacosXa na PPC i zakończenia produkcji Nintendo Wii nie ma mainstreamowego PowerPC bigendian więc wiele rzeczy nie działa i trzeba poprawiać, albo działa nieoptymalnie. Obecnie najbardziej brakuje prędkości w przeglądarce, a x86 by to załatwił raz dwa.

MorphOS na 060 to mrzonki, ten procesor przestał być wydajny koło ~97 roku, a emulacja 68k na Emu68 nie daje nadal mocy G5. Ogólnie nie wiem jak się potoczy rozwój MorphOSa, ale w 3.18 będzie dużo nowości a za 20 lat jakiśtam MorphOS 3.212 skończy jako finalny najlepszy amigowy system (z 10 userami :) ). Zawsze będzie kierunkiem, w którym będą dążyć inne amigaosy.
3
[#23] Re: Fallout 2 Community Edition

@michal_zukowski, post #22

No, takiego optymistycznego podejścia mi brakowało. OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem