Komentowana treść: Rick Dangerous Remake
[#31] Re: Rick Dangerous Remake

@Don_Adan, post #27

Jak dla mnie to do graficznego dzialu by pasował


Przeszukałem całe forum, ale nie znalazłem czegoś takiego jak "dział graficzny". Jest "Strefa twórców", w której ludzie zamieszczają swoje amigowe projekty. Nie wiem jak trzeba byłoby naciągać generowanie obrazków na pececie za pomocą algorytmów AI żeby "zmieścić się" do tego wątku.

Ale może ktoś wyprowadzi mnie z błędu i wygeneruje np. pełny tileset do gry "Rick Dangerous" przy pomocy AI?
[#32] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #29

U mnie od strzału poszło na 040. I nie potrzeba pada, tylko wtedy dynamit odpala się spacją.
[#33] Re: Rick Dangerous Remake

@recedent, post #31

Wiesz, do gier Amigowych dosc czesto grafika byla robiona na innych komputerach. Na poczatku glownie na Atari ST a pozniej na PC-cie. Takze prace AI, moglyby tam pasowac chocby ze wzgledu na tematyke zaby.
1
[#34] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #29

Wciśnij prawy CTRL.
[#35] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #29

Na Warpie działa, na obrazku trzeba fire wdusić i woila.
1
[#36] Re: Rick Dangerous Remake

@fazior, post #35

Potwierdzam, działa i u mnie. Jednak mechanika gry niestety zniechęca, brakuje też bardzo kultowej muzyki tytułowej.
1
[#37] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #36

Podpięcie joysticka/pada pomogło i na 060 i na 030.
Wygląda na to, że gra ma problem z obsługą zewnętrznych interfejsów klawiatury zarówno w A1200 (Sum) jak i w A4000 (Lyra2), wciśniecie CTRL u mnie nie działa ani sterowanie w grze z klawiatury, co ciekawe działa stawianie dynamitu spacją.

Tak, mnie też brakuje muzyki w MENU, ale przede wszystkim przed etapami gdy jest intro wprowadzające.

Za to cieszy obecność muzyki pod czas rozgrywki. Na planszy z dżunglą jest całkiem sympatyczna, tylko trzeba w menu zmniejszyć głośność SFX na LOW, bo przy standardowych ustawieniach można ogłuchnąć od SFX, żeby usłyszeć muzykę w tle.

Grafika w tej wersji jest śliczna i naprawdę cieszy oko
Szybkość gry na 030 50mhz i 060 jest SUPER (sprawdzę jeszcze na A1200 z fastem), jak przełączyłem się na oryginalną wersję to stwierdziłem, że w oryginale bohater rusza się za wolno

Nie wiem co macie do mechaniki, ale wersja pod Amigę (nie pod Win, ani pod MacOsX), poza małymi wpadkami typu przebieranie nogami bohatera pod czas kuca w miejscu to jest naprawdę dobrze, szybko, responsywnie- mnie się gra dobrze. Samo sterownie jest wygodniejsze niż w oryginale na Amigę, gdzie trzeba było wcisnąć fire i odpowiednio góra lub dół żeby strzelić lub odpalić dynamit, a tutaj skakanie, dynamit, strzelanie każde wygodnie pod osobnym przyciskiem- ja jestem zadowolony OK

EDIT
Na etapie w dżungli brakuje mi motywu z wspinaniem się po zaroślach ok, racja
[#38] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #37

Nie wiem co macie do mechaniki, ale wersja pod Amigę (nie pod Win, ani pod MacOsX), poza małymi wpadkami typu przebieranie nogami bohatera pod czas kuca w miejscu to jest naprawdę dobrze, szybko, responsywnie- mnie się gra dobrze. Samo sterownie jest wygodniejsze niż w oryginale na Amigę, gdzie trzeba było wcisnąć fire i odpowiednio góra lub dół żeby strzelić lub odpalić dynamit, a tutaj skakanie, dynamit, strzelanie każde wygodnie pod osobnym przyciskiem- ja jestem zadowolony


Powiedz to komuś kto gra na kontrolerze z obsługą jednego przycisku. W takim przypadku oryginalne sterowanie jest lepsze niż trzymanie łapy na klawiaturze.

A samych bugów jest więcej. Respawny i automatyczna śmierć. Wskakiwanie w podłogę lub w ścianę. Czasem fragment tła wyświetla się przed postacią zamiast za nią. Niektóry skrypty odpalają się lub nie np. w Egipcie jest taki ekran gdzie za pierwszym razem nie spada sufit, ale jak się zginie i zaczyna od nowa, to już opada. itd.

I na pewno ta wersja jest zdecydowanie łatwiejsza niż oryginał. Mniej pułapek, przeszkadzajek, prościej przeskoczyć ziomków. I chyba tylko dlatego wprowadzono tutaj "utrudnienie" polegające na tym, że po śmierci nie odnawiają się zasoby.

Ostatnia aktualizacja: 24.03.2023 09:07:17 przez kempy
[#39] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #37

Grafika w tej wersji jest śliczna i naprawdę cieszy oko


Pierwszy etap tak, ale np. landrynkowa kolorystyka drugiego Egiptu(?) jest paskudna.

Nie wiem co macie do mechaniki, ale wersja pod Amigę (nie pod Win, ani pod MacOsX), poza małymi wpadkami typu przebieranie nogami bohatera pod czas kuca w miejscu to jest naprawdę dobrze, szybko, responsywnie- mnie się gra dobrze.


Po namyśle: chyba po prostu to, że jest inna od oryginału Pamięć mięśniowa Ricka C64/Amiga nadal działa i to się kłóci

I jeszcze mam jakiś problem ze stawianiem dynamitu. Używam interfejsu Tom r2, który z padem Logitecha emuluje wszystkie przyciski pada CD32, ale tu z jakiegoś powodu nie ma przycisku od dynamitu
[#40] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #39

Pierwszy etap tak, ale np. landrynkowa kolorystyka drugiego Egiptu(?) jest paskudna.

Możliwe, moje wrażenia dotyczą na razie etapu w dżungli.
@kempy
A samych bugów jest więcej. Respawny i automatyczna śmierć. Wskakiwanie w podłogę lub w ścianę. Czasem fragment tła wyświetla się przed postacią zamiast za nią. Niektóry skrypty odpalają się lub nie np. w Egipcie jest taki ekran gdzie za pierwszym razem nie spada sufit, ale jak się zginie i zaczyna od nowa, to już opada. itd.
I na pewno ta wersja jest zdecydowanie łatwiejsza niż oryginał.

Tak, słyszałem o tych bugach, ale przyznam się, że po przejściu dżungli doświadczyłem tylko wspomnianego przez Ciebie problemu nieodpalania czasem skryptów, skutkiem czego np nie wylatywała strzała z pułapki, a co za tym idzie gra stawała się łatwiejsza ok, racja
Sprawdzę jak się sprawy mają na innych poziomach.
[#41] Re: Rick Dangerous Remake

@amikoksu, post #1

Pograłem chwilę i wyłączyłem. Ktoś stracił tylko czas na zrobienie tak słabej konwersji.
2
[#42] Re: Rick Dangerous Remake

@Greczkin, post #2

jaki jest potencjał AGA ?


2
[#43] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#44] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#45] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#46] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#47] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#48] Re: Rick Dangerous Remake
Pograłem 10 minut, badziewie totalne. Niczym ta wersja się nie obroni co do oryginału.
[#49] Re: Rick Dangerous Remake

@RoniWorlds, post #48

Niestety... Giana Sisters S.E. pokazało jak się robi odświeżenia kultowych tytułów, gdzie oryginalna mechanika to najważniejszy aspekt i powinien zostać nietknięty.
W tym Ricku nie udało mi się nawet skutecznie użyć noża, tak jakby nie było to oprogramowane.
[#50] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #49

Ale o czym Wy mówicie?! Giana Sisters na Amigę jest zupełnie niegrywalnym gniotem właśnie z powodu drętwej mechaniki. Wersja S.E. nic w tej kwestii nie poprawiła.
W Gianę Sisters gra się sensownie tylko na C64 ok, racja
[#51] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #49

Masz rację, remastery powinny ograniczać się do poprawy grafiki i nic więcej. Rozmarzyłem się największe amigowe hity z grafiką w wyższej rozdziałce, wymagającej tylko AGA i wyciskającej z niej wszystkie soki. szeroki uśmiech
1
[#52] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #50

Jak dla mnie Giana na Amigę jak i C64 dawała niemal identyczne (jeśli nie identyczne) odczucia z gry zarówno w epoce jak i teraz. I to bardzo dobre odczucia. Giana na Amigę jako niegrywalny gniot ze skopaną mechaniką?
Chyba dziś nie zasnę
1
[#53] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #52

Najlepsza Giana to ta z Mario i nie na Amidze, tylko na Nintendo. /s
[#54] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #52

Nie wiem ile spędzileś czasu przy obu wersjach, ale conajmniej jedną musisz znać słabo, więc śpij spokojnie, ale rano jak wstaniesz to odpal sobie Gianę na C64 a później na Amigę.
Czy mechanika jest podobna? Jest podobna, ale to robi dużą różnicę, na tyle dużą, że na C64 Giana jest fajnym substytutem Mario a na Amidze Giana jest poprostu.. słaba? Dla mnie praktycznie niegrywalna. Jest mnóstwo gier nawet PD na Ami z lepszą mechaniką ok, racja

Edyta
A może to moja wina, bo sporo się ograłem w Gianę na C64 z niezłą mechaniką co czyni wersję amigową słabą, szczególnie jeśli do tego dotego dołożymy potencjał Amigi.
Dla porównania przypomina mi się prosta, sympatyczna platformówka na Amigę: Nesquik. Jeśli taki Nesquick jest przeciętną platformówką, to jak bardzo poniżej jest amigowa Giana na skali?

Ostatnia aktualizacja: 26.03.2023 00:25:21 przez BULI
1
[#55] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #54

Mechanika giany sisters jest inna na C64? Bo graficznie, to faktycznie słabo wygląda jak na możliwości Amigi 500 de facto 1000.
[#56] Re: Rick Dangerous Remake

@amikoksu, post #55




Moim zdaniem nie jest, wiem, że video nie oddaje tego do końca, ale odczucia ze sterowania Gianą miałem zawsze identyczne na obu platformach.
[#57] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #56

Na Amidze lepsza grafika i płynność, ale mechanika jakby taka sama. Może po zagraniu by się wychwyciło.
[#58] Re: Rick Dangerous Remake

@amikoksu, post #57

ale muzyka gorsza :)
[#59] Re: Rick Dangerous Remake

@michal_zukowski, post #58

Kwestia gustu. Mi to pyrkanie w 8 bitach nie leży za bardzo. Chociaż na Amidze brzmieniowo mogło być to dużo lepiej zrobione.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem