Komentowana treść: Rick Dangerous Remake
[#1] Re: Rick Dangerous Remake
Potencjał AGA nie wykorzystany, niemniemniej jest poprawnie. Gorzej z grywalnością. Za nisko skacze.
3
[#2] Re: Rick Dangerous Remake

@amikoksu, post #1

a jaki jest potencjał AGA ?
[#3] Re: Rick Dangerous Remake

@Greczkin, post #2

Oj pierwsza z brzegu gra https://youtu.be/oEs5SplbuVQ?t=51.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2023 17:12:08 przez amikoksu
3
[#4] Re: Rick Dangerous Remake

@Greczkin, post #2

min. 128 kolorow nie mniej, bo w 64 kolorach podobne efekty mozna uzyskac na OCS'ie w EHB.
Wiec roznica w grafice miedzy A1200 a A500 powinna byc widoczna golym okiem.
1
[#5] Re: Rick Dangerous Remake
Odkryłem takiego buga, że będąc na drabinie można przez przypadek stracić dynamit naciskając spację. On nawet nie wybucha, po prostu znika. Druga sprawa to dwa razy zdarzyło mi się, że po respawnie (jedna z planszy w Castle) od razu straciłem życie.

PS. Wie ktoś do czego służy podkatalog /saves? Czy to jest domyślny katolog tworzony przy kompilacji z Scorpion Engine, czy ma jakieś znaczenie w tej wersji?

PS2. Jak widać w opisie, grafika pochodzi z homebrew na Wii. link I nawet na tym porcie na Wii pozostawiono klasyczne sterowanie (fire + góra/dół) a tutaj musieli to popsuć.



Ostatnia aktualizacja: 21.03.2023 17:56:08 przez kempy
[#6] Re: Rick Dangerous Remake
Tak powinny wyglądać remastery.


3
[#7] Re: Rick Dangerous Remake

@amikoksu, post #3

Oj pierwsza z brzegu gra https://youtu.be/oEs5SplbuVQ?t=51.

Flink to nie taka pierwsza z brzegu gra ;)
2
[#8] Re: Rick Dangerous Remake

@KM_Ender, post #6

Tak powinny wyglądać remastery.

Ale chyba nie na Amidze 1200?

Graficznie Rick Dangerous Remastered jest ok ale mechanika do bani. Takie są skutki używania Scorpion Engine.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2023 19:19:56 przez Kefir_Union
7
[#9] Re: Rick Dangerous Remake

@Kefir_Union, post #8

Nie.
1
[#10] Re: Rick Dangerous Remake

@Kefir_Union, post #8

Gdyby ktoś podmienił grafikę oryginału na tę nową, byłoby OK
2
[#11] Re: Rick Dangerous Remake

@selur, post #4

min. 128 kolorow nie mniej, bo w 64 kolorach podobne efekty mozna uzyskac na OCS'ie w EHB.
Wiec roznica w grafice miedzy A1200 a A500 powinna byc widoczna golym okiem.


Oczywiście, że można, tylko na na OCS w EHB, to co najwyżej jednoekranówki może będą jakoś działać, bo transfer do Denise zeżre sporo sporo slotów DMA, gdzie A1200 będzie jeszcze żwawo działać.
[#12] Re: Rick Dangerous Remake

@amikoksu, post #3

Oj pierwsza z brzegu gra https://youtu.be/oEs5SplbuVQ?t=51.


Przecież to gra z samego szczytu pod względem najładniejszej grafiki 2D, osiągnięcie takiego poziomu wymaga posiadania w drużynie uzdolnionego grafika.
[#13] Re: Rick Dangerous Remake

@san_u, post #12

Akurat w przypadku Flinka to za grafike i kod odpowiada ten sam zespol, ktory zrobil Lionheart, zreszta widac podobienstwa w grafice. Jeszcze muzyk byl bodaj ten sam. Dobrze by bylo, zeby topowe pod wzgledem graficznym gry na Amige byly "pierwszymi z brzegu", ale tak dobrze to nie ma.
4
[#14] Re: Rick Dangerous Remake

@Greczkin, post #2

jaki jest potencjał AGA ?


link
2
[#15] Re: Rick Dangerous Remake

@Don_Adan, post #13

Dobrze by bylo, zeby topowe pod wzgledem graficznym gry na Amige byly "pierwszymi z brzegu", ale tak dobrze to nie ma.

Takich gier na Amigę już nie będzie bo nie ma chętnych do zrobienia grafiki na takim poziomie za darmo.
2
[#16] Re: Rick Dangerous Remake
Ściągnąłem wersję "Workbench" i pod 060 na A4000 gra nie odpala, bez S-S też nie idzie- oczywiście mój konfig w tej Amidze zupełnie nie jest pod AGA (mediator, voodoo, ppc), ale myślałem, że nowoczesny SCORPION ENGIN to ogarnie.
Nic to- zaraz przetestuję na A1200 030 ok, racja
[#17] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #16

Spóbuj z JST.
[#18] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #17

Na JST to ja zęby zjadłem, kiedy jeszcze WHDload nie istniało lub raczkowało, ale nie chodzi o to żeby udowodnić że się da uruchomić- już mnie nie bawi taka zabawa, tym bardziej, że jest druga A1200 z 030 do tego szeroki uśmiech
[#19] Re: Rick Dangerous Remake

@Kefir_Union, post #8

Tak się zastanawiam co stoi na przeszkodzie, żeby pikselki zastąpić ręcznie rysowane grafika, ładne kreski w ciut wyższej niż standardowa rozdzielczości? Amiga 1200 powinna dać radę.
1
[#20] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #18

OK, myślałem, że chodzi o to by spróbować zagrać

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2023 09:38:38 przez Jacques
[#21] Re: Rick Dangerous Remake

@Jacques, post #20

[#22] Re: Rick Dangerous Remake

@KM_Ender, post #19

Amiga 1200 z kartą graficzną (najlepiej nie na Zorro2) i 030 z fastem powinna dać radę. Niestety chipset amigowy ma tragiczna przepustowość w wyższych rozdzielczościach.

Z względnie normalnym prockiem czyli 040 na pewno by dała radę nawet w AGA Wystarczy zobaczyć jak działa
na Shapeshifterze. W Ricku nie miałbyś dużo więcej poruszających się obiektów.


Ostatnia aktualizacja: 23.03.2023 10:11:05 przez michal_zukowski
2
[#23] Re: Rick Dangerous Remake

@michal_zukowski, post #22

BTW
Kang Fu było miało opcję gry w Hi-Res i HAM:


KANG FU includes the following features:

- 68020-060 compatibility
- enhanced graphics and sound using optional fastram
- hires gfx (non-interlaced) with approx. 1000 colours on-screen
- dual playfield with HAM (digitised HAM backgrounds in second playfield and digitised objects in foreground)
- 50 FPS update, full-frame scroll and objects
- huge digitised end-of-level enemies and more than 750 frames of animation
- 10 levels spanning over 600 screens and random level selection
- 22 CDDA soundtracks
- joypad/joystick auto-detection
[#24] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #23

ahh przypomniales mi ta straszna gre, koszmar i horror w jednym
3
[#25] Re: Rick Dangerous Remake

@Kefir_Union, post #15

Pewnie masz racje, choc myslalem, ze taka grafike da sie tez stworzyc za pomoca AI, bo zdaje sie, ze mozna tam przyklady/wzory grafiki tez AI podawac. Byl ciekawy watek o tym, ale zdaje sie, ze moderacja wykasowala go w calosci, bo za duzo kobiecych piersi bylo tam dla niej.

Edycja, choc to w sumie oprocz bardzo dobrego grafika byl tez koder, czyli duet. Grafike wspolczesna to mi przypomina troche gra BitBeam Cannon "Daemon Claws":

link

Tylko nim to bedzie gra na Amige (o ile bedzie) to jeszcze z pare lat minie.

Ostatnia aktualizacja: 23.03.2023 12:25:21 przez Don_Adan
[#26] Re: Rick Dangerous Remake

@Don_Adan, post #25

Byl ciekawy watek o tym, ale zdaje sie, ze moderacja wykasowala go w calosci, bo za duzo kobiecych piersi bylo tam dla niej.


Łatwiej pomówić moderację niż sprawdzić samemu?
Wątek został przeniesiony do Hyde Parku, bo nie pasował do żadnego innego działu forum.

Znajdziesz go tutaj.
[#27] Re: Rick Dangerous Remake

@recedent, post #26

A to przepraszam, ale mi zniknal z pola widzenia. Jak dla mnie to do graficznego dzialu by pasowal.
[#28] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#29] Re: Rick Dangerous Remake
Ktoś to odpalił na prawdziwej Amidze?
Bo mnie wstępnie się nie udało ani na 060 ani na 030
Gra zatrzymuje się w tym samym miejscu na ekranie początkowym z grafiką Ricka z dynamitem w dłoni.
Z tego co widzę to pad od cd32 nie jest obowiązkowy?
[#30] Re: Rick Dangerous Remake

@BULI, post #29

Ja nie sprawdzalem, ale ile chipu masz na starcie? Moze sprobuj bez s-s.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem