Komentowana treść: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha
[#1] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha
Wincyj dem będzie kurde!
1
[#2] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@Stoopi, post #1

Nadal brakuje c2p czy nawet systemowej obsługi ekranów. A pisałem już jakiś czas temu do Amidark o zaimplementowanie tego. Trudno jak dal mnie nie nadaje się do dem.
2
[#3] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha
Gdyby tak jeszcze dodano funkcję do przenoszenia się w czasie to byłbym szczęśliwy. W 1994/95 za coś takiego dałbym się pokroić.

Z perspektywy czasu widzę, że brak AGAty w AMOSie odbił się na mnie bardzo pozytywnie. Był to jeden z dwóch powodów, które "zmusiły" mnie do przesiadki, z tych różnych Basiców jakie męczyłem przez lata, na bardziej klasyczne języki. A to ostatecznie wręcz zmieniło moje życie.

Jednak nie neguję sensu istnienia i rozwoju takiego języka. Obsługa AGAty należy się AMOSowi jak psu buda. Jeżeli ktoś nie potrzebuje wyciągać ze swojego CPU 100% prędkości to może w AMOSie napisać np. najlepszą przygodówkę w historii gier na wszystkie platformy. To tylko kwestia pomysłu, wykonania. Możliwości A1200 z 6MB RAM i HDD wystarczy (A1200 w niższych konfiguracjach uważam za komputer uszkodzony, który się nie włącza poprawnie).
6
[#4] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@jimiche, post #2

(...) jak dal mnie nie nadaje się do dem.

Zapowiadało się naprawdę obiecująco, ale to się nie nadaje do niczego. To jest strasznie zabugowane i niestabilne. Na dodatek niekompatybilne z istniejącymi wtyczkami. Autor nie odpisuje na żadne maile i zgłaszane błędy. Może robić, co chce - jego wola i jego czas - ale jeśli udostępnia publicznie, to mógłby chociaż wejść w komunikację z użytkownikami, bo to by temu projektowi pomogło. A skoro po kilku latach nic się nie zmieniło, to przyszłości dla tego tworu nie widzę. Szkoda.
8
[#5] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@Umpal, post #4

Uuu, brzmi średnio.
Ja mam straszną awersję do błędów (standard w świecie dzisiejszej informatyki) i braku wsparcia. Jeżeli jest tak jak piszesz to po pierwszym problemie wrzuciłbym coś takiego do worka z napisem „nie ruszać”. Szkoda.
4
[#6] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@MDW, post #5

Ja mogę jeszcze napisać, że próbuję powolutku ogarnąć trochę c. Ale permanentny brak czasu, chęci i woli mnie dobija. Już próbuję tylko podstawy opanować korzystając z replit.com jak w pracy na mnie nie patrzą... ale ostatnio za bardzo patrzą co robię :(. A w domu nie umiem już przysiąść jak kiedyś :(.
AmosPro z AMCAF to dla mnie taka proteza, która już nie wystarcza. Na AmiParty Stefkos pokazał mi jakie cuda zrobił z wykorzystaniem "The Haujobb Amiga Framework". No ale on programować umie :).
Myślę że i sam Amos powinien już umrzeć, Tech Kain wraz z chłopakami z Last Minute Creations pokazał że można zrobić zestaw procedur który będzie dobrym zamiennikiem Amos'a. Jedyne czego temu brakuje to przykładów. Ale tak można pisać i pisać...
2
[#7] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@Umpal, post #4

Mnie odpowiedział.
1
[#8] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@jimiche, post #6

Amos umarł już dawno tak jak i Amiga. Mnie możliwość zabawy z grafikami w 256 kolorach odpowiada bardziej niż w 32. 32 kolory to nawet w odcieniach szarości wyglądają słabo*. W EHB trochę lepiej, ale dalej szaro.
Jedyne co mnie wcurwia to WinUAE, bo nie potrafi wyświetlić wysokiej rozdzielczości ( Hires Laced ) wykreowanej w Amosie 2.0 jak i z rozszerzeniem AGA.

*(nie chodzi o pixel art)
[#9] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@MDW, post #5

Jak się wie gdzie leży kupa to się ją omija.szeroki uśmiech
1
[#10] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@koczis, post #8

wykreowanej w Amosie 2.0 jak i z rozszerzeniem AGA.


Rozumiem z tego zdania, że nie potrafi wyświetlić Hires Laced, z AGA extension jak i bez? Bo napisałeś : "jak i".


[#11] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #10

Tak, orginalny Amos po otwarciu ekranu Hires Laced pod emulatorem wyświetla co drugą linię.
[#12] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@koczis, post #11

To znaczy, że źle go skonfigurowałeś (emulator). Można ustawić przeplot nawet oryginalny jak był standardowo, że linie "skaczą" lub tryb łączony, eliminujący ten problem, jednak wtedy w ruchu obraz może być lekko poszarpany. Jeśli wyświetla jedynie co drugą linię, to coś jest nie tak.
2
[#13] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@koczis, post #11

U mnie wygląda jak na screenie powyżej. Nic nie skacze, obraz stabilny.

https://streamable.com/34i7w0

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2023 23:29:33 przez karolb
2
[#14] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #13

To dobra wiadomość. Czyli jest nadzieja, że u mnie również będzie dobrze. OK
1
[#15] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@diobou, post #12

Całkiem prawdopodobne.
[#16] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@diobou, post #12

jednak wtedy w ruchu obraz może być lekko poszarpany


Dokładnie tak mam, widać to dobrze np. w grze SlamTilt, gdy przełączy się stół w tryb Laced za pomocą klawisza Help (na WinUAE to klawisz PageDown).

Tego chyba nie da się wyeliminować....
1
[#17] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #16

Chyba nic się z tym nie zrobi. To tak właśnie wygląda gdy zlikwiduje się mruganie w interlace. A tak zwany „deinterlace” po prostu zastępowałby parzyste linię kopiując w ich miejsce nieparzyste. Czyli z np. 640x512 robi się po prostu 640x256, a to nie byłaby dobra zmiana. 😃 W dzisiejszych czasach pewnie dałoby się to jakoś inteligentniej robić ale przyznam się, że ja takiej ingerencji w ręcznie wypixlowaną grafikę nie toleruję.

Tak samo to wyglądało u mnie ponad 20 lat temu gdy wyświetlałem tryby z interlace na monitorze SVGA przez sprzętowy Flicker Fixer. Interlace nie mrugał ale przy szybkim przesuwne obrazu wyraźnie było widać to „poszarpanie”.
Prawdę mówiąc w moim przypadku zakup sprzętowego Flicker Fixera był trochę niepotrzebny. Kupiłem go za jakieś wielkie pieniądze żeby mając BVision3D mieć też możliwość wyświetlania obrazu z AGAty. Używałem go baaaardzo rzadko. Czasem przez kilka miesięcy ani razu nie przestawiałem przełącznika w pozycję „AGA”. A w 1999-2003 Amiga na pewno każdego dnia była używana ponad połowę doby, bo to był jedyny (a później podstawowy) komputer i używały go dwie osoby.

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2023 11:27:46 przez MDW
3
[#18] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@koczis, post #11

tutaj masz
link

W tej wersji nie ma żadnego problemu z pisaniem programów w każdej rozdzielczości. Najnowsze wersje emulatora to gonitwa za niczym.
1
[#19] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@djpiotrs, post #18

I obraz w Laced nie będzie postrzępiony podczas ruchu?
[#20] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #19

postrzepione boki se obetniesz i wyrownasz nozyczkami
[#21] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #19

Sprawdziłeś ? szeroki uśmiech
[#22] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@djpiotrs, post #21

Pytam, bo jestem w pracy i nie mam jak, a w cuda nie wierzę ;)
[#23] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #22

To nie jest cud, ta dystrybucja zawiera zapewne poprawioną bibliotekę amos.library.
[#24] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@Umpal, post #23

Przecież ten pakiet to emulator winuae z dystrybucjami równych wersji Amosa na Amigę.
Żaden cud
[#25] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@Umpal, post #23

Chodzi o to, że emulator WinUAE ruchomy obraz w hires+laced - strzępi.

Więc to nie wina AMOSa, i raczej wątpię żeby nowsze WinUAE coś pomogło :)

Ale link ciekawy, jest tam AMOS z gotowymi dodatkowymi bibliotekami :)
[#26] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@djpiotrs, post #18

Dzięki. Działa.
[#27] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@MDW, post #17

Powielacz częstotliwości to za mało by wyeliminować efekty przesuwającego się obrazu. Obraz jest złożony z dwóch półobrazów, które w ruchu się rozjeżdżają. Należało by użyć frame buffera, dzięki któremu oba półobrazy wyświetlane by były w tym samym momencie. (mowa o trybach z przeplotem).

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2023 00:33:03 przez koczis

Ostatnia aktualizacja: 14.08.2023 00:33:55 przez koczis
1
[#28] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@koczis, post #26

Tylko ta wersja WinUAE źle skaluje ekran, widać to na belce AMOSa przy słowie "Window" (druga litera w).
Dla porównania:

WinUAE 2.3.2 z pakietu:





Moje WinUAE (3.6.0):





Dałem identyczne ustawienia w obydwu wersjach WinUAE, w zakładkach Display i Filter:




2
[#29] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@karolb, post #28

Mam identyczne ustawienia w WinUAE 4.3.0 (2019.12.19) 64bit, ale mam kaszanę w Hires Laced. Po zainstalowaniu WinUAE 5.0.0 to samo. Również proponowany przez Ciebie (3.6.0) wygląda źle.
Jak na razie tylko pakiet podany przez "djpiotrs" wyświetla Amosa ekrany w Hires Laced bez problemowo.
Tylko ta wersja WinUAE źle skaluje ekran, widać to na belce AMOSa przy słowie "Window" (druga litera w).

W tym pakiecie jest inny zestaw czcionki dlatego wygląda tak jak wygląda. To nie jest wina skalowania.
[#30] Re: AMOS Professional Unity - trzecia publiczna alpha

@koczis, post #29

Rzeczywiście, litera "w" wygląda dziwnie niezależnie od tego w którym miejscu ekranu się znajduje :)

Co do skalowania, przykładowy program rysujący linię:

Screen Open 0,320,256,2,Lowres
Palette $000000,$ffffff
curs off

Plot 0,0
Drawto 256,256


Jak się przyjrzysz, to nie wszystkie piksele w narysowanej linii są identyczne :)

WinUAE z pakietu:





Moje WinUAE:

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem