Komentowana treść: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
[#1] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#2] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Nie grałem, ale kojarzę grę z secret service. W wolnym czasie chętnie pogram w to na Amidze.
1
[#3] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@amikoksu, post #2

fajny szpil! Marzy mi sie System Shock na amidze - wg mnie najlepszy szpil polowy lat 90 tych.
1
[#4] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Czy jest sens odpalać to na 68040/40Mhz?
[#5] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@PopoCop, post #4

68040 lub 68060 z FPU


Ja to rozumiem jako

68040 z FPU lub 68060 z FPU.

Ale do sprawdzenia!

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2023 12:24:15 przez _DiskDoctor_
[#6] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #5

Zanosi się na fajną grę.

Po zainstalowaniu, niestety mam obraz 2 x 2 (sklonowany 4 x). Nie wiem jak to zmienić (i czemu w ogóle tak jest).

Jest wprawdzie narzędzie config, ale tam jest... 20-30 zakładek głównie w stylu ustawienia klawiszy itp.

Czy ktoś mógłby pomóc?

Na Aminecie jest wprawdzie

The game asks the OS for the best Mode ID for a given resolution, but this
can lead to unexpected results if there are unused monitor drivers in
Devs:Monitors. I recommend putting these away into Storage:Monitors, but if
this is not possible, you can use these tooltypes to force specific modes:
- FORCEMODE: filters the available modes via the mode name. possible values:
PAL, NTSC, DBLPAL, DBLNTSC, EURO36, EURO72, SUPER72, MULTISCAN
- RTG320X240: open a 320x240 screen in RTG mode instead of 320x200
By default the game will pick RTG modes, but if your RTG card is operating in
Zorro II mode, it's recommended to use native modes instead.


No ale u mnie jest FORCEMODE=PAL oraz RTG320X240, nie mam za bardzo co zmienić...

Karta RTG WARP.
[#7] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #6

A nie uruchamiasz przypadkiem spod trybu RTG zamiast AGA?
I czemu masz te dwa wpisy w Tooltype ikony? Zostaw tylko FORCEMODE.

U mnie działa na Warpie bez problemu, zrobiłem sobie jedną ikonę z FORCEMODE=NTSC (lub PAL), oraz osobną bez FORCEMODE i jakiegokolwiek innego wpisu i wtedy uruchamia mi się w RTG 320x200. Uruchamiam w każdym przypadku z mojego domyślnego HIRES LACED.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2023 14:40:52 przez Jacques
2
[#8] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
O 28 lat za późno szeroki uśmiech
2
[#9] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #6

U mnie działa lux w RTG, tylko mam artefakty na dole ekranu.


2
[#10] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@waldiamiga, post #9

Pewnie Twoja karta nie oferuje trybu 320x200?
[#11] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Jacques, post #10

Muszę sprawdzić ale pewnie tak jest.
[#12] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@waldiamiga, post #11

Już działa, dzięki.

Tooltypes były w nawiasach przedtem.

Moja RTG z WARP wyświetla poprawnie tę zmienioną (RTG320X240) rozdzielczość.
[#13] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Trzeba będzie sprawdzić czy na PiStormie też chodzi.
1
[#14] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@koczis, post #13

No jak jest wersja 040 to powinno działać.

Ktoś wie jak się strzela w tej grze? Próbowałem i…
[#15] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #14

Naprawdę masz niebywałe problemy co chwilę... BSzili napisał całe readme, jest dedykowany program do konfiguracji sterowania, ale lepiej pytać co chwilę zamiast "rtfm"
4
[#16] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@koczis, post #13

chodzi
1
[#17] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@koczis, post #13

Chodzi od pierwszego kopa. Taki sympatyczny Doom. Akurat tej gierki nie znałem wcześniej.
1
[#18] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Kitech, post #17

wypluj te słowa. Przyrównywanie Dark Forces do Dooma to bluźnierstwo. Doom jest przy tym miękką kupą, Dark Forces jest jednym z nielicznych FPS-ów z klimatem, potrafiących wciągnąć. Zagrywałem się w to na 486, 12 MB. Wokół gry krążył pewien ciekawy mit - wpisanie LAQUICKBROWNFOXJUMPEDOVERALAZYDOG, czy czegoś podobnego, miało skutkować jakimiś rozbieranymi scenkami. Próbowałem wklepać to na sto sposobów, jednak bez skutku. I dopiero niedawno dowiedziałem się, że to był mit. buuu!
4
[#19] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@snajper, post #18

wypluj te słowa. Przyrównywanie Dark Forces do Dooma to bluźnierstwo

To prawda Doom jest o wiele lepszy i nie wymaga kooprocesora.
1
[#20] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@snajper, post #18

Zapomniałem, że istnieje niejaki "snajper", ale na szczęście istnieje opcja dodawania do ignorowanych.
5
[#21] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Kitech, post #20

A czy ta wersja różni się czymś od tej wypuszczonej miesiąc temu?
[#22] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@snajper, post #18

Doom jest przy tym miękką kupą, Dark Forces jest jednym z nielicznych FPS-ów z klimatem, potrafiących wciągnąć.

Na to wychodzi.
3
[#23] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@nostrum666, post #21

Wcześniej to były wersje WIP i beta. To jest wersja 1.0.
[#24] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@PopoCop, post #4

U mnie, na 68060/80MHz AGA wyciąga od 12-25 FPSów. Na RTG - połowę tego (mam Zorro 2) więc na 040 - chyba nie musze mówić - tryb "amigowy"
Ale fakt, to chyba jeden z najlepszych portów/konwersji. Gdyby Blood tak fajnie latał...

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2023 11:49:51 przez _arti
1
[#25] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_arti, post #24

Działa pięknie. Na 060@100Mhz i RTG CV64 w 320x240 30-40FPS.
2
[#26] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Jacques, post #15

Naprawdę masz niebywałe problemy co chwilę


Rzeczywiście miewam problemy z niedopracowanymi produkcjami lub z Manualami gdzie jest niejasno coś doradzone (których jest na szczęście mniejszość).

BSzili napisał całe readme


Mailowałem wczoraj z BSzili w spr. video, ale w sumie jakoś samemu udało mi się rozwiązać problem już.

Teraz mam problem z fire. Wciskałem wszystkie klawisze na klawiaturze i nic. Rozumiem że nie pomożesz. OK.
[#27] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #26

Użyj TFEconfig i sobie skonfiguruj.



1
[#28] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@PopoCop, post #4

Czy jest sens odpalać to na 68040/40Mhz?


Tak. Próbowałem kilka tygodni temu i przeszedłem 5 misji (wymuszony PAL). Mam zamiar wrócić do gry za jakiś czas.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2023 13:28:39 przez kempy
1
[#29] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #26

Rzeczywiście miewam problemy z niedopracowanymi produkcjami lub z Manualami gdzie jest niejasno coś doradzone (których jest na szczęście mniejszość).
Teraz mam problem z fire. Wciskałem wszystkie klawisze na klawiaturze i nic. Rozumiem że nie pomożesz. OK.


Że niby TFE zarzucasz powyższe? Chyba jesteś niepoważny. Pomogłem odsyłając Cię do readme:

Keyboard and mouse:
The game uses modern WASD + mouselook controls. To change the default mapping
select Configuration from the in-game menu to launch TFEConfig.


Jeżeli wolisz próbować wszystkich klawiszy zamiast czytać ze zrozumieniem to trudno.
3
[#30] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Jacques, post #29

Jeżeli wolisz próbować wszystkich klawiszy zamiast czytać ze zrozumieniem to trudno.


Nie jestem przyzwyczajony aby czytać Manuala żeby dowiedzieć się gdzie jest fire.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem