Komentowana treść: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
[#31] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #30

Bo gra 3D to Turrican
[#32] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Plany gwiazdy śmierci zdobyte:). Świetna gra. Na Pistormie aż się prosi żeby choć 640x480 było, ale i tak jest bardzo przyjemnie.
1
[#33] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@_DiskDoctor_, post #30

A po to właśnie jest Manual :)
[#34] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Drako_Crowley, post #33

Oby nie…
[#35] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@amikoksu, post #2

Ograne na Amidze gdzies Ok 2000 r ..wersja Mac 68k rozsze4zona

https://www.macintoshrepository.org/5997-star-wars-dark-forces
3
[#36] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@koczis, post #19

To prawda Doom jest o wiele lepszy i nie wymaga kooprocesora.


no - zdziwiłbym się, gdyby wymagał, skoro Doom to i na spektrumie pójdzie, i na trzepaczce do jajek. OK A jakieś inne argumenty dowodzące tej jego "lepszości"? Dark Forces dla przykładu ma skoki, zresztą bodajże jako pierwszy FPS (Rise of the Triad miał wcześniej, ale takie średnio udane). A w ogóle to:



siedzi, pije i chrupki
6
[#37] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@snajper, post #36

Popularność. Nawet film został zrobiony pod tym samym tytułem.
[#38] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Odpaliłem na mojej A1200 z 68040/40 Mhz i nawet nieźle chodzi. Mniej więcej jak port Rise of the Triad.
Przy okazji warto wspomnieć, że plik konfiguracyjny tworzony jest przez grę. Nie ma więc sensu uruchamiać programu konfiguracyjnego przed pierwszym uruchomieniem gry (ja tak zrobiłem i dziwiłem się dlaczego nie działa).

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2023 16:07:04 przez PopoCop
2
[#39] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Oooo, i to działa nawet znośnie na 040.
[#40] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@waldiamiga, post #27

Czy jest możliwość przełączenia trybu graficznego w 320x240? Po pierwszym uruchomieniu tworzony jest plik konfiguracyjny, niestety po edytowaniu i uruchomieniu gry wraca on do ustawień 320x200. Chętnie pozbyłbym się tego paska na dole ekranu. Może komuś udało się to skonfigurować?
[#41] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@nowy80, post #40

FORCEMODE : NTSC
albo
RTG320x240
w ikonie gry .

Nie wiem co ci bardziej pasuje.
[#42] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Norbert, post #41

Będę musiał trochę pokombinować. Niestety nie przełączają mi się się tryby pełnoekranowe, jedynie po zmianie w pliku ini na wersję okienkową. Próbowałem zmieniać ustawienia w pliku wykonawczym gry oraz w pliku z ustawieniami ini. Jeszcze pokombinuje, jeśli ktoś ma kartę ZZ9000 i udało mu się zmienić tryb pełnoekranowy na 320x240, proszę o informację.
[#43] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@nowy80, post #42

A masz zdefiniowany tryb graficzny 320x240 dla karty gfx ?

Zmień w ikonie ustawienia, skasuj plik ini stworzony przez grę i odpal grę jeszcze raz.
[#44] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@nowy80, post #42

W readme jest napisane:

Unsupported features:
- resolutions other than 320x200
[#45] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Dostępna wersja 1.1. Zmiany:

  • allow the Use action to be activated with modifiers (Ctrl, Shift, Alt), even when they are not specified in the mapping
  • extended the error message in TFEConfig when started without a mapping file
[#46] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@snajper, post #36

A jakieś inne argumenty dowodzące tej jego "lepszości"? Dark Forces dla przykładu ma skoki, zresztą bodajże jako pierwszy FPS (Rise of the Triad miał wcześniej, ale takie średnio udane). A w ogóle to:


Doom powodował opad szczęki na podłogę. Świetną muzykę , świetnie zaprojektowane plansze. Klimat gore, piła łancuchowa, dwururka z animacją która się śniła po nocach. Ukryte plansze, sekrety i cała masa. Dark forces to gra dużo nowsza, dwa lata w tej branży to bardzo dużo i do tego ugrzeczniona.

Jak sobie tak cenisz Dark forces to niebawem będzie remasterszeroki uśmiech
2
[#47] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Iceman, post #46

dwururka z animacją która się śniła po nocach


A nie jest tak, że dwururka doszła dopiero w części drugiej?
[#48] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#49] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Iceman, post #46

Tylko, że Ciemna strona Nocy miała jedną przewagę nad Doom. Mianowicie wykorzystywała popularność Gwiezdnych Wojen, gdyby nie to, to grał by nikt w gniota tego.
[#50] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@koczis, post #49

Nie masz racji.
Ja nie jestem fanem gwiezdnych wojen a gra jest według mnie naprawdę dobra.
Ma fabułę, czego w Doomie brak i ma świetny klimat (inny niż w Doomie) budowany między innymi przez świetną muzykę (w wersji na MACa) ok, racja
1
[#51] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@BULI, post #50

Gusta, gusta nie dyskusja.
[#52] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@koczis, post #51

Ale, że co, że nie warto dyskutować? To po co drążysz temat?
[#53] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@BULI, post #52

W mojej opinii to bardzo dobry tytuł dla fanów uniwersum Gwiezdnych Wojen. Doom jest genialny co nie znaczy że Dark Forces czegoś brakuje. Dobra fabuła nawiązująca do filmów, sprzęt strzelający wybuchający wyjęty prosto z klasycznej serii. Do tego kultowy granat, którym straszono Jabbe Hutta. Grać, grać jeszcze raz grać, bo warto :)
1
[#54] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@nowy80, post #53

Pewnie że grać, niby na co nam te wszystkie super szybkie turbiny. Nowe gry na Amigę wykorzystujące potencjał nowych kart nie wychodzą a Dooma można odpalić nawet na 020 (wiem że to już masochizm, ale można) więc lepsze te porty z PC niż nic. I wiem że można je przecież odpalić na PC i będą chodziły lepiej i w ogóle. Co z tego. Dobrze że jeszcze komuś chce się poświęcać czas żeby te wszystkie gry portowac bo inaczej mielibyśmy super fajne systemy, miliardy mipsów i mflopsów a dalej grali byśmy w Cannon Fodder (nie żeby to było coś złego, ale po coś te turbiacze są, czyż nie?).
2
[#55] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k
Na Aminecie dostępna jest wersja 1.2 między innymi z poprawkami dotyczącymi obsługi gamepada CD32.
[#56] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Iceman, post #46

Będzie to nadal opinia subiektywna, jednak, w moim przypadku, powstała w specyficznych warunkach. Obie pozycje, Dooma i Dark Forces w wersji Mac/Shapeshifter, zdobyłem równocześnie, w 1996 roku. Nie znałem ich wcześniej, bo PC brzydziłem się dotknąć i nie dotykałem, więc startowałem od zera. Dooma, od tamtego czasu, przeszedłem kilka razy i nadal chętnie odpalam. Dark Forces odpaliłem ze 3 razy i odłożyłem bez planów powrotu.

Czy to o czymś świadczy? Nie wiem.
[#57] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@BULI, post #50

Zacznijmy od tego, czy strzelanka FPP musi mieć fabułę? Moim zdaniem, NIE. Gry tego typu są po to, żeby się odmóżdżyć, więc nic, poza drogą z punktu A do punktu B, ekwipunkiem i założeniem wybicia wszystkiego po drodze, nie jest tam potrzebne.

Osobiście nie znoszę gier wymagających myślenia. Od myślenia właśnie chcę przy grze odpocząć.
[#58] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Daclaw, post #57

Tak naprawdę sam pomysł porównania całościowo Dooma i DarkForces jako gier jest chybiony, bo pomimo, że oba oferują "widok" typu FPS to są to w zasadzie 2 różne gatunki gier ok, racja
[#59] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@BULI, post #58

Duża przesada to byłoby porównanie Dooma/Dark Forces do System Shock.
Tutaj gatunek jest zdecydowanie ten sam, przede wszystkim chodzi o skuteczne operowanie giwerą.
[#60] Re: Star Wars: Dark Forces - port dla 68k

@Jacques, post #59

Chodzi o to, że pomimo tego że obydwie to PFS, to jednak DOOM (to tak jak pisał Dacław) beztroska rozpierdziucha, a DarkForces to jednak iny klimat.
To tak jak porównywać F1 GP i Lotusa2. Oba tytuły to świetne "gry wyścigowe", ale zupełnie inny klimat i podejście do tematu ok, racja

Z resztą to o czym piszemy to też kwestia gustu, bo obie gry technicznie wykonane są bardzo dobrze (w swoich czasach), więc w zasadzie wszyscy mogą mieć rację szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 13.11.2023 11:53:15 przez BULI
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem