Komentowana treść: Final Fight Enhanced
[#1] Re: Final Fight Enhanced
OK
Konkretna mordobitka
2
[#2] Re: Final Fight Enhanced
Świetnie się gra, szczególnie w wersje WHDLoad.
1
[#3] Re: Final Fight Enhanced
Lata w to nie grałem. Prezentuje się przyzwoicie, będzie trzeba zagrać. Na A500 1 MB RAM nie było to do ogarnięcia?
1
[#4] Re: Final Fight Enhanced

@waldiamiga, post #2

Jest już slave?
1
[#5] Re: Final Fight Enhanced

@Jacques, post #4

Tak, w wczesnej wersji.
1
[#6] Re: Final Fight Enhanced

@waldiamiga, post #5

Generic slave w sumie na EAB znalazłem OK

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2024 10:48:43 przez Jacques
1
[#7] Re: Final Fight Enhanced

@amikoksu, post #3

To jakiś problem w tych czasach (tj. ostatnie 30 lat)? Czy może amigowy programista musi się umartwiać, tak dla zasady? Mamy jedne z najgorszych konwersji bijatyk - MK2, Street Fighter 2, no ale chodzą na 1MB. Tylko co z tego?
6
[#8] Re: Final Fight Enhanced

@_arti, post #7

Nie problem. Pytałem z ciekawości czy się da.
1
[#9] Re: Final Fight Enhanced

@_arti, post #7

Chodzi o to, że ta konfiguracja była najpopularniejsza w tamtych czasach i stała się pewnego rodzaju standardem. I tak, da się, co pokazał 30 lat temu Richard Aplin, więc dziś też by się dało, tylko kwestia czy warto się tak męczyć, to już taka sztuka dla sztuki. Jednak jak widać nadal sporo dem jak i gier wychodzi na ten bazowy config, więc coś w tym jest.

A te konwersje MK2 i SF2 nie są wcale takie złe, biorąc pod uwagę ograniczenia sprzętowe to można rzec, że są wręcz imponujące.
Z SF2 jest jedynie ten problem, że zupełnie zmieniono mechanikę, ale można się do niej przyzwyczaić. MK2 z kolei jest niemal 1:1.

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2024 12:42:01 przez diobou

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2024 12:42:12 przez diobou
2
[#10] Re: Final Fight Enhanced

@Jacques, post #6

Popatrz na FTP Turran.


4
[#11] Re: Final Fight Enhanced

@diobou, post #9

Imponujące technicznie to były Shadow Fighter czy Elfmania. Niestety SF2 czy MK/MK2 wyglądają bardzo skromnie bez paralaksy.
1
[#12] Re: Final Fight Enhanced

@waldiamiga, post #10

O, dzięki
[#13] Re: Final Fight Enhanced
jaki jest kod na nieśmiertelność?

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2024 14:08:40 przez Amaru
[#14] Re: Final Fight Enhanced

@Jacques, post #11

Bo te dwie gry byly od poczatku pisane pod chipsety amigowe a nie brudna konwersja oparta o cpu
[#15] Re: Final Fight Enhanced
szkoda że graficznie nie różni się od oryginalnej amigowej wersji
2
[#16] Re: Final Fight Enhanced

@michal_zukowski, post #15

to juz chyba kwestia zubozonej palety i braku wykozystania coopera (tj Elf Mania - shadow fighter)
[#17] Re: Final Fight Enhanced

@michal_zukowski, post #15

Rzeczywiście szkoda, że nie ma więcej kolorów (dalej 16?), ani coopera w akcji
1
[#18] Re: Final Fight Enhanced

@BULI, post #17

Ani paralaxy.
1
[#19] Re: Final Fight Enhanced

@BULI, post #17

Nie czaję jednego - czemu tak dużo ludzi pisze "COOPER" zamiast "COPPER"? To jakiś nowy trend?
3
[#20] Re: Final Fight Enhanced

@BULI, post #17

ani coopera w akcji


Bo Cooper w akcji wygląda tak:
2
[#21] Re: Final Fight Enhanced

@recedent, post #19

Raczej, uzywaja slownika, ktory koryguje nieznane slowa na najczesciej uzywane.
A co do samej gry, to 2MB chip i fast to w zasadzie tylko rozbudowana AGA ma, plus jakies 0.01% pozostalych Amig . Gdyby to bylo 1 MB Chip i 1 MB innej pamieci to byloby w miare OK, a tak to lepiej bylo zrobic wersje na AGA, niz na ECS z takimi wymaganiami.
1
[#22] Re: Final Fight Enhanced

@Don_Adan, post #21

A co do samej gry, to 2MB chip i fast to w zasadzie tylko rozbudowana AGA ma, plus jakies 0.01% pozostalych Amig .


Zapomniałeś o A500+ i A600, gdzie Chip się dodaje w łatwy sposób pod klapką, a i Fast to nie problem. Oczywiście tyczy się to tych Amig, które nadal są używane, a nie tylko leżą w szafach

a tak to lepiej bylo zrobic wersje na AGA, niz na ECS z takimi wymaganiami.

"Lepiej" jest dość subiektywne...
Dla autora widać nie lepiej (nie musiał zmieniać grafiki), zrobił tak jak potrafił i projekt dociągnął OK


Ostatnia aktualizacja: 29.01.2024 12:08:03 przez Jacques
1
[#23] Re: Final Fight Enhanced

@recedent, post #19

czemu tak dużo ludzi pisze "COOPER" zamiast "COPPER"

Słuszna uwaga ok, racja mea culpa
[#24] Re: Final Fight Enhanced

@Jacques, post #22

Nie, nie zapomnialem. 2MB chip w A600 i A500+ to tez jest dosc rzadkie zjawisko. Teraz czesciej spotykane niz w latach 90 zeszlego stulecia, ale ciagle rzadkie. Nie wiem w czym ta gra jest napisana, ale jezeli w ASM to autor mogl sie troche bardziej wysilic. No chyba, ze to jego pierwsza gra/port. Ogolnie dobrym przykladem dobrze napisanej gry na Amige to jest Settlers. W sumie im masz wiecej pamieci tym masz wiecej bajerow w czasie grania. Jak mnie pamiec nie myli to nawet polskie gry z lat 90-tych pisane w AMOS-ie przez World Software tez tak potrafily. Przeciez jak jest chip potrzebny, to wystarczy wylaczyc muzyke w grze, jak malo to dac slabszej jakosci SFX. A jak ciagle malo to ograniczyc klatki animacji lub przechowywac ja w fascie.
[#25] Re: Final Fight Enhanced
Podmieniłem pliki w gotowej, starszej wersji dostępnej w sieci, ale nie ruszyła. Próbował ktoś ją zainstalować od nowa z instalera z whdload.de? i działa mu?
[#26] Re: Final Fight Enhanced

@don_rafito, post #25

na impie jest one click whdload jak cos z najnowszej wersji (podobno)
1
[#27] Re: Final Fight Enhanced

@juen, post #26

Wczoraj odpaliłem najnowszą wersję WHDLoad (pobraną z GDrive autora) i na 060 (Warp1260) działa dziwnie - rozgrywce towarzyszą istotne zmiany tempa: a to przyspiesza, a to zwalnia. Tak ma być czy da się coś z tym zrobić?
W tooltype ikony ustawiony jest parametr ChipNoCache dla WHDLoad.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem