@MDW,
post #31
Co nie oznacza, że nie można tego złamać. Swego czasu złamałem format plansz do Boulder Dasha w klonie tej gry od Guido Mersmanna, ale zrobiłem to tylko dlatego, by móc skonwertować i zamieścić prawidłowe oryginalne plansze do tej gry i je skompresować (te załączone z grą w Boulder Dash 3-11 mają nieprawidłowy układ elementów, uniemożliwiający poprawną grę).
Razem wychodzi 8 zestawów po 16 plansz (+4 intermisji) o 5 poziomach trudności, czyli sumarycznie 640 (+160) różnych plansz.
Tutaj można je pobrać (readme zawiera mój nieaktualny adres):
http://aminet.net/package/game/data/BDaeshXPack
Nie pamietam jednak jak dokładnie tego dokonałem, ale musiałem złamać jakiś algorytm szyfrujący.
Mam tę grę zarejestrowaną u Guido Mersmanna.
Dorobiłem tez kilka utilków do Benefactora (wyświetlał pod systemem plansze włącznie z kolorową wodą i niebem, a nawet animowane stworki, niedokończony, choć funkcjonalny edytor), Dune II (łatka, utilki), czy Gloom (konwerter grafik).
Pamietam jak ręcznie analizowałem dekompresję formatu animacji w Dune II, czy imploder w Benefactorze. Również generowanie planszy w Dune II mnie zafascynowało.
Dziś tego bym już nie dokonał. Kiedyś mnie to fascynowało. Oczywiście robiłem to tylko dla własnej satysfakcji i z pożytkiem.
Ostatnia aktualizacja: 10.04.2024 10:07:40 przez Hexmage960