Komentowana treść: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
[#1] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
Czy podobnie do Gorky 17, nie ma czasem wersji dla 060?
[#2] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #1

Raczej się odpali, tylko po co? szeroki uśmiech Ta gra, na najszybszym PiStormie, wyciąga w porywach 20 FPS.

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2024 15:39:57 przez _arti
1
[#3] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #1

Na procesorze 060 z częstotliwością 100 MHz (lub Vampire) gra nie działa wystarczająco szybko, aby była grywalna. Osiągnięcie czegoś poniżej 10 klatek na sekundę przy rozdzielczości 320x240 nie byłoby przyjemne. Tak, te rzeczy są o wiele wolniejsze w grze takiej jak Heretic 2, w porównaniu do PiStorm.
1
[#4] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_arti, post #2

Nie do końca poprawnie. Na najszybszym PiStorm gra działa z prędkością 25 klatek na sekundę, a nie 20 klatek. Teoretycznie ten najszybszy PiStorm można by ustawić na 2,5 GHz zamiast 2,2 GHz, co według moich szacunków dałoby prawie 30 klatek na sekundę. To przy rozdzielczości 640x480. Oczywiście na wolniejszych PiStormach uruchomienie gry w 640x360 lub podobnej rozdzielczości mogłoby być opcją, aby uzyskać więcej klatek na sekundę (na najwolniejszym PiStorm gra działa z prędkością 19 klatek na sekundę w LowRes). Jednak wybrałem 2,2 GHz, aby mieć 100% pewność, że mój system działa stabilnie, w końcu jest to system do rozwoju.
3
[#5] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_arti, post #2

PiStorm i 20fps w 320x240?

Czyli gra z cyklu "pokażmy że się da uruchomić, nieważne że nie ma sensu"?

Amigowcy i tak będą grać i nikt nie będzie narzekać że pixele kciukiem można zasłaniać ;d
3
[#6] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@hrw, post #5

nie, to nie jest poprawne. mój pi cm4 2,2 GHz działa w Heretic2 przy 47 fps w rozdzielczości 320x240. osobiście wolę jednak uruchamiać go przy 25 fps w rozdzielczości 640x480. Przy 20 fps będzie działać w rozdzielczości 800x600.
2
[#7] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
A te sterowniki 3D dla PoStorm są, będą czy nie będzie? Czy po prostu trzeba mieć wsadzoną jakąś kartę graficzną, którą kuma Warp3D?
Software renderer do takich produkcji jest raczej tylko po to żeby był (chociaż i tak działa nieźle z tego co piszecie). Sprzętowa akceleracja (choćby na poziomie Voodoo 3) dałaby przynajmniej sensowniejszą rozdzielczość, wygładzanie tekstur.

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2024 18:58:26 przez MDW
1
[#8] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #7

Voodoo3 dużo nie pomoże ponieważ wąskim gardłem jest Zorro2. Tu jest GLQuake:


Pistorm na RPi2 Zero i Rpi3 posiada jakieś tam wsparcie GPU, na razie tylko software.
Dzięki temu osiąga prędkości na 1.3Ghz podobne do Wazp3D na CM4 2.2Ghz.
3
[#9] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MagicSN, post #4

O, to mocno poprawili co nieco. Ostatnio, jak widziałem stream, to było coś około 20 FPS (640x256 chyba wtedy pokazywali).
[#10] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_arti, post #9

Zawsze alternatywnie można wyjąć RPI4 z Amigi i odpalić grę w 720p w średnio 42fps, jak w materiale poniżej (RPi4B).

2
[#11] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@Artur Jarosik, post #8

Dzięki za wyjaśnienie. Czyli trzeba mieć nadzieję, że kiedyś powstanie rozwiązanie pozwalające skorzystać ze wsparcia 3D w RPi na dopalonej w ten sposób Amidze.
Pytam, bo gdyby wyższe rozdzielczości (min. 1024 w poziomie) działały w min. 30 fps to może rozważyłbym dodanie tej gałęzi ami-świata do kręgu moich przyszłych zainteresowań. Ale widzę, że to jeszcze nie ten etap.

Hmmm… mam dziwne wrażenie, że niedawno przy jakiejś okazji zadawałem podobne pytanie i udzieliłeś mi podobnej, rzeczowej odpowiedzi. Jeżeli faktycznie tak było to przepraszam - ja niestety od pewnego czasu tak mam i podobno lepiej nie będzie. szeroki uśmiech
[#12] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@nowy80, post #10

Albo alternatywnie schować Falcona do szafy, i odpalić grę na czymkolwiek lepszym.

Ale nie o tym jest news, prawda? OK
2
[#13] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_arti, post #9

strumień był na pi3 1,5 GHz, a nie na „najlepszym dostępnym pi”. najlepszy dostępny pi (jeśli taktowany 2,2 GHz) jest około 2,5x szybszy niż ten, który był używany w strumieniu
1
[#14] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #7

zauważ, że jeśli chcesz, możesz uruchomić renderer SW z filtrowaniem dwuliniowym (przynajmniej z pi4). wygląda prawie tak dobrze jak 3d hw (chociaż traci 30% prędkości, jeśli aktywujesz to ustawienie). ale nawet bez tego ustawienia gra wygląda nadal dobrze.
[#15] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_arti, post #9

http://amigagaming.de/test/benchmark-h2

Here are benchmarks. Of an older version, release version is like 5-10% faster.
[#16] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
Mam nadzieję, że niedługo wyjdzie wersja na wos. Granie w to na pistormie jest bez sensu.
2
[#17] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@sand, post #16

Ale zamiast 5 użytkowników, pogra sobie 50. To chyba dobrze?
3
[#18] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #7

Jeżeli Quake 2 działa płynnie na AGA na Pistormie to ten Heretic 2 na AGA też pewnie mógłby zadziałać. Szkoda, że wymaga jednak karty graficznej. To wielokrotnie zmniejsza liczbę potencjalnych użytkowników (a dla producenta - nabywców).
[#19] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #18

Zaraz zaraz. A Pistorm nie ma czasem karty graficznej?
[#20] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MagicSN, post #14

zauważ, że jeśli chcesz, możesz uruchomić renderer SW z filtrowaniem dwuliniowym (przynajmniej z pi4). wygląda prawie tak dobrze jak 3d hw (chociaż traci 30% prędkości, jeśli aktywujesz to ustawienie).

Filtrowanie tekstur w sposób softwareowy zawsze wręcz zabijało. Dosłownie nie miało sensu. Jeżeli jest tak jak napisałeś faktycznie zapas prędkości jest ogromy i to ma sens.
No i zgodzę się, że tam są na tyle ładne tekstury, że bez wygładzania mają swój urok i dobrze to wygląda (chociaż pewnie nie każdy taką grafikę lubi).
1
[#21] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #18

q2 działa w 8 bitach, h2 w 16 bitowej głębi kolorów. Wersja AGA wymagałaby ham8. Jest to dość wolne. A ponieważ do szybkiego działania potrzebny jest co najmniej Pistorm, a wszystkie Pistormy mają kartę graficzną, wersja AGA nie ma sensu.
3
[#22] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #20

Jestem autorem. Wiem, jaką wydajność ma moja gra. Wystarczy sprawdzić tabelę, którą opublikowałem (pochodzi ona ze starszej wersji beta, ostateczne optymalizacje jeszcze nie zostały wprowadzone, chociaż w najlepszym przypadku zwiększają prędkość o 10%). Proszę nie mówić, jakie są wasze wrażenia na temat wydajności, jeśli jej nie znacie — dostępne są rzeczywiste dane dotyczące wydajności.
4
[#23] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MagicSN, post #22

Dlatego w poprzednim poście niczemu nie zaprzeczyłem, nie podważyłem czegokolwiek co napisałeś, tylko wyraziłem podziw.

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2024 19:05:56 przez MDW
1
[#24] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MagicSN, post #21

...wszystkie Pistormy mają kartę graficzną, wersja AGA nie ma sensu.

Ależ ma sens jeśli ktoś chce działać na Amidze na jednym monitorze, a nie bawić się w żonglerkę monitorami jak w Atari ST (cześć na monitorze z pistrorma, cześć na wyjściu wideo Amigi). Zwłaszcza gdy używa się Indivision i samego emu68. A taki Quake 2 działa dobrze na AGA - w lowresie jest bardzo płynny. Więc szkoda, że taka możliwość nie pozostała w tym Hereticu. On ma aż tak dużo większe wymagania graficzne?




Ostatnia aktualizacja: 10.08.2024 21:22:46 przez prz
[#25] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #24

Przepychanie danych z szybkiego fastu to strasznie wolnego (z punktu widzenia procka) chipramu boli.

RTG bez akceleracji sprzętowej ale na tej samej pamięci co procek wygrywa mocno.
[#26] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@hrw, post #25

No może, ale działa? A jeśli działa dlaczego nie zostawić takiej możliwości?
[#27] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #26

Jak powiedziałem, wymagałoby to zrobienia tego w HAM8. Byłoby to technicznie gorsze (brzydko wygląda) i powolne. I nie będę tracił czasu na czysto ideologiczne rzeczy. Osobiście mam tylko jeden monitor w moim systemie PiStorm BTW - i jest to taki, który nie jest w stanie wyświetlić AGA. Tak czy inaczej, różnica w Q2 polega na tym, że Q2 działa w 8 bitach. Heretic 2 działa w 16 bitach. Wątpię, aby istniała wystarczająco duża liczba osób używających PiStorm, które nie używają RTG. I jeszcze raz - czy naprawdę chcesz grać w strzelankę 3D w trybie HAM8? Tak czy inaczej, dla mnie ten ideologiczny punkt nie jest wart mojego czasu.

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2024 23:31:14 przez MagicSN

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2024 23:32:26 przez MagicSN
7
[#28] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #24



Ależ ma sens jeśli ktoś chce działać na Amidze na jednym monitorze, a nie bawić się w żonglerkę monitorami jak w Atari ST



Mów za siebie.

Nie wszystkie rozszerzenia wymagają przełączania monitorów.
[#29] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_DiskDoctor_, post #28

Heretic 2 działa w 16 bitach.

Aha, ok. To nie na tematu. Jednak to jest istotna różnica w grafice.

Nie wszystkie rozszerzenia wymagają przełączania monitorów

Podpowiedz proszę, które rozszerzenia dają taką możliwość aby na jednym kablu mieć obraz z wyjścia Amigi i Pistorma.
[#30] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #29

nie, to nie jest nie na temat. Chodzi o to (główny, drugi ma dużo większe przekroczenie niż w q2), dlaczego wersja AGA byłaby zbyt wolna i stratą czasu. Właściwie nad inną grą, która jest 8-bitowa, obecnie pracuję również nad wersją AM AGA. Ale dla H2 (lub Sin) - obie 16-bitowe, więc wersja AGA nie ma sensu. Druga gra, w którą zrobię wersję AGA, również działa na niższym systemie. Pistorm z samą konfiguracją AGA ma moim zdaniem tak małą liczbę użytkowników, że nie jest to dla mnie istotne.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem