Komentowana treść: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
[#31] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #29

Nie mówiłem konkretnie o Pistormie.

Ponadto, zainteresuj się WarpedVision AGA.
[#32] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MagicSN, post #27

Da sie, jest watek o HAM8 na PPA.

link

Filmik jest z V2, i dziala calkiem plynnie.
Oczywiscie, czy to ma sens w przypadku H2 to trzeba by sprawdzic.
Ale jako opcja do wyboru w menu gry, jak najbardziej moglaby byc dostepna.
[#33] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@Don_Adan, post #32

Dla H2 nie ma to sensu. Miałem HAM8 w wersji WarpOS i powiedzmy, że nie był to sukces, wersja HAM8. Więc dla mnie to strata czasu, który lepiej zainwestować w inny sposób (zwłaszcza, że ​​liczba osób, dla których jest to istotne, jest minimalna). W najgorszym przypadku taka wersja mogłaby dawać posty „H2 jest powolny na PiStorm”. Więc z mojej perspektywy może być bardziej szkodliwy niż dobry. Personally it gave me a bit of WTF moment that in the news item on H2 68k release the main talk is on HAM8 version ??????????

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2024 11:53:59 przez MagicSN
2
[#34] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MagicSN, post #33

Zalezy ile czasu procesora zuzywa konwersja HAM8 na PiStormie.
Skoro na V2, duzo wolniejszym niz PiStorm dziala w miare Ok, to nie powinno byc zle.
Do tego nastepna generacja PiStorm bedzie jeszcze szybsza od obecnej.
No i zawsze takie doswiadczenie/kod bedzie mozna wykorzystac do innego projektu.
[#35] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
Czytam i wygląda na to, że jeśli chcemy nowych gier z PC (poziom 1996-2010), to o AGA można zapomnieć.
2
[#36] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@Don_Adan, post #34

szczerze mówiąc aga jest dla mnie przeszłością i podejrzewam, że większość posiadaczy pistorm będzie go używać co najwyżej do starych gier na Amigę z czasów aga i będzie mieć swój stół roboczy na rtg. tak naprawdę pracuję nad grą z obsługą aga, ale jest to gra o niższych wymaganiach systemowych. nawet wtedy zauważam, że muszę wrócić do rozdzielczości 320x256, mimo że jest 8-bitowa. w tytule 3D, takim jak h2, nie chcesz zmniejszać liczby klatek na sekundę tak bardzo, jak w przypadku ham8. a w trybach ekranu innych niż aga możesz nawet przejść na wyższą rozdzielczość z dużą prędkością. i masz tę możliwość na WSZYSTKICH systemach pistorm. nie rozumiem, dlaczego cała ta ideologiczna dyskusja pojawia się po tej wiadomości.
3
[#37] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@KM_Ender, post #35

Już w okolicach 1998- 2000, standardem w Amigach powinny być karty graficzne a nie AGA.
2
[#38] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@diecast64, post #37

RTG jest standardem w Amigach od 199x, Heretic II działa w true color 16bit z akceleracją 3D

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2024 22:50:58 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
2
[#39] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #38

Wiem, że to nieco jak rozmowa o koszerności i trochę OT, ale dla mnie widok cukierkowatego Workbencha z HDMI Pistorma (z coffeina czy nie wiem jak to się tam nazywało) na tyle przypominał to co mogę uzyskać na WinUAE na byle pececie, że za bardzo odbierał mi przyjemność korzystania z Amigi. Bo skoro mogę to samo na WinUAE to na co mi droga A1200? Dlatego wolę korzystać emu68, który jest tylko kartą turbo. I z dyskusji na forum wiem, że nie jestem jedyny. I dlatego też jeżeli coś mogłoby chodzić również na AGA to byłoby fajnie aby nie zapominać o takich konfiguracjach . Oczywiście jeżeli coś jednak jest dla AGA zbyt wymagające no to nie ma tematu.
3
[#40] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #39

Dlatego wolę korzystać emu68, który jest tylko kartą turbo

No nie TYLKO karta turbo.
Jest też szybkim (jak na warunki amigowe) kontrolerem dysku twardego (karta sd) oraz kartą graficzną.
Może niedługo pokaże się tez obsługa USB.
1
[#41] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #38

Taa. I mieli je prawie wszyscy. Nawet w A4000 mało kto miał, patrząc na ilość Amig. Standard obsługi jak najbardziej. Nic poza tym. Chodziło mi o to, że karta graficzna powinna być w każdej Amidze. A podejrzewam, że nawet w dzisiejszych czasach, u posiadaczy klasycznych Amig, nie jest ona standardem.
[#42] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #38

true color 16bit

16 bit to High Color, True Color to 24 bit.
[#43] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@diecast64, post #41

Nie jest, bo żywą jest legenda, że AGA nie zdążyła pokazać co potrafi, że mało kto z developerów ja wykorzystywał. A może ci źli właściciele C= odpuścili, bo policzyli cebuliony i wyszło im, że obraz i tak nie będzie wyglądać jak na tańszym PC, a pochłonie tony cebuli. No i operatorów od AGA nie było/ nie ma aż tylu. Nawet dziś wielu woli niską rozdzielczość i A500 1MB RAM lub gołą A1200.
[#44] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@diecast64, post #37

Już w okolicach 1998- 2000, standardem w Amigach powinny być karty graficzne a nie AGA.

Też tak uważam. I u mnie była standardem. Od początku 2000 nie używałem AGAty pomimo tego, że mogłem. AGA+FlickerFixer i BVision3D miałem podłączone do jednego monitora SVGA przez przełącznik sygnałów i przełączenie to był jeden ruch ręką. O PALowskich grach już nawet nie wspominam ale ja nawet PALowskie dema prawie przestałem wtedy oglądać. OCS/ECS/AGA były wtedy dla nas tak mało istotne jak dla peceta EGA. Dopiero gdy przyszła moda na retro, pecetujący na przełomie wieków, amigowcy zaczęli wracać, to znów zaczęto wykopywać z grobów standardowe układy graficzne.

Ostatnia aktualizacja: 12.08.2024 10:25:54 przez MDW
5
[#45] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #44

I znowu rozpoczynamy nostalgiczne dywagacje odchodząc jednocześnie od tematu wątku. Po co?
5
[#46] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@_arti, post #45

Wszystkie drogi do tego prowadzą. szeroki uśmiech

A Heretic 2 spoko. Gra obecna w amigowym świecie od ponad 20 lat ale fajnie, że jest odświeżany i dostosowywany do kolejnych rozwiązań sprzętowych. Zdecydowanie na to zasługuje. Skoro (pomimo technicznych warunków sprzyjających jak nigdy wcześniej) prawie nikt nie chce tworzyć nic nowego i oryginalnego, to niech chociaż te wielkie porty działają.
1
[#47] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#48] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#49] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@prz, post #39

Cóż, nie mówię, że nikt tego nie robi. Mówię, że to jest niezwykle rzadkie. A dla 3 osób lub więcej nie robię wersji AGA. A zwłaszcza jeśli wersja AGA jest tak zauważalnie wolniejsza, że ​​większość ludzi i tak przejdzie na wyświetlacz RTG. Nawet jeśli nie używasz monitora komputerowego, są telewizory, które mogą wyświetlać oba. Wszystko to brzmi dla mnie jak coś zrobionego dla nostalgicznej ideologii. Nie obchodzi mnie to, zostawiłem AGA gdzieś pod koniec lat 90. Nadal będę robił wersje AGA „gdzie to ma sens”. Dla H2 nie ma to sensu. Ma to sens dla gier 8-bitowych, w których kara wydajnościowa nie jest zbyt wysoka i gier, w których dostęp do karty graficznej nie jest dostępny na 100% obsługiwanego sprzętu.
7
[#50] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x
Ja mam pierwszego Heretica II w pudełku wydanego na 2 płytach CD, na Amigę. Działa pięknie pod MorphOS na mini maku. A na czym on miał jeszcze poprawnie działać, pewnie też pod procesorem PPC.
2
[#51] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@gilban, post #50

No ale raczej w jakimś trybie „software rendering”, bo na Maku Mini Warp3D nie działa. Na Pegasosie z jakimś starym Radeonem czy Voodoo 3/4/5 to tak. Ale MOS Team raczej skupia się teraz na własnym 3D i już nie walczy o kompatybilność z Warp3D.
[#52] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #51

Wtracę się delikatnie... Na moim A1133, gdzie jest R300 nie działa Warp3D, ale jego zamiennik Wazp3D sprawuje się bardzo dobrze. Heretic II nie narzeka, podobnie jak Shogo MAD i WipeOut 2097.
2
[#53] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@Ponki1986, post #52

ale jego zamiennik Wazp3D sprawuje się bardzo dobrze


No cóż Wazp3D w połączeniu z określeniem "bardzo dobrze" to cokolwiek przesada, jak jeszcze musiałem z tego rozwiązania niegdyś korzystać, to w przypadku produkcji 3D, zawsze dało się znaleźć mniejsze lub większe mankamenty, w tym czy innym aspekcie.
[#54] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MUFA-amigaone-pl, post #53

Ale masz na myśli Heretic II?
[#55] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #51

A czy w maku mini działa niejaki MiniGL? Bo w opisie gry piszą że zamiast Warp3D może być MiniGL.
[#56] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@karolb, post #54

Tak jak pisałem mam na myśli cały soft 3D, więc i Heretica. Nie mam na myśli całego softu w ogóle, który korzysta z GL. Przykładowo do płaskich gier typu Hurtican Wazp 3D sprawdza się dobrze i tam nie widać żadnej różnicy względem oryginalnego Warp 3D
[#57] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@gilban, post #55

A czy w maku mini działa niejaki MiniGL? Bo w opisie gry piszą że zamiast Warp3D może być MiniGL.

Zależy od tego jakie układy graficzne są w tym Maku Mini. Ja nawet nie wiem co tam siedzi, bo nie mam takiej maszyny, ale zdaje się, że są trochę za nowe.

W początkowej fazie MOSTeam chciał żeby cokolwiek działało pod 3D, więc cisnęli na obsługę Warp3D żeby stare programy z AmigaOS+3D działały. Z czasem dopracowali się własnych rozwiązań, programy zaczęły korzystać wprost z tego co oferuje MorphOS, bez udawania Warp3D. Zaczęła się liczyć teraźniejszość i przyszłość, oglądanie się wstecz przestało być tak bardzo istotne. Dlatego nowsze karty nie potrafią dogadać się z tym starym amigowym Warp3D. Nie żeby to było niewykonalne, po prostu ten element ma bardzo niski priorytet i nie ma się kto tym zająć. Szkoda czyjegoś czasu na to żeby kilka staroci się uruchomiło.
Myślę, że to całkiem słuszne podejście, ale... mimo wszystko fajnie byłoby gdyby mi się taki Payback uruchomił, bo z tego co wiem to jego źródła nigdy nie zostaną upublicznione i natywna wersja MOS nigdy nie powstanie.

To hyperionowe MiniGL i Warp3D to jest właściwie to samo. MiniGL wywołuje funkcje Warp3D. MiniGL jest jakby nadbudową na Warp3D zrobioną po to żeby program dało się pisać z użyciem standardu OpenGL (okrojonego do wersji mini) albo portować programy już napisane z użyciem jakiegoś GL.

Ostatnia aktualizacja: 17.08.2024 19:28:45 przez MDW
1
[#58] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MUFA-amigaone-pl, post #56

Tak jak pisałem mam na myśli cały soft 3D, więc i Heretica.


A tak z ciekawości, jakie problemy miałeś z grą Heretic II pod Wazp3D?
1
[#59] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@MDW, post #57

Miniacz ma zwykłego Radeona 9200. Goa3D chodzi bez problemów.
2
[#60] Re: Heretic II (2024) dla AmigaOS 3.x

@recedent, post #59

Aaaa, jeżeli Radeon 9200 to faktycznie powinno działać. Pamiętam, że lata temu na Pegasosie II G4 takie rzeczy działały mi bez problemów.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem