Komentowana treść: Untangle 1.0
[#1] Re: Untangle 1.0
Ile RAM wymaga?
[#2] Re: Untangle 1.0

@_DiskDoctor_, post #1

Z pomiarów wynika, że około 50 kB wolnej pamięci. Zważywszy na wymagany system 3.x, Amiga z 512 kB RAM może sobie nie poradzić, ale 1 MB powinno wystarczyć.
4
[#3] Re: Untangle 1.0
OK
[#4] Re: Untangle 1.0

@Krashan, post #2

Hej, a ja mam inne pytanie: czy Twoja gra korzysta z bibliotek dyskowych systemu 3.0? Jeśli tak, to jakich?

Gratuluję wydania pełnej wersji. Poziomów jest całkiem sporo.

P.S. Z ciekawostek dodam, że jeżeli okno gry jest Simple Refresh, to nie zabiera ono w ogóle pamięci graficznej.

Ostatnia aktualizacja: 04.09.2024 15:16:59 przez Hexmage960
[#5] Re: Untangle 1.0

@Hexmage960, post #4

czy Twoja gra korzysta z bibliotek dyskowych systemu 3.0? Jeśli tak, to jakich?

  • asl.library
  • icon.library
  • iffparse.library

Okno jest Smart Refresh. W sumie mogłoby być Simple, ale trochę mi się już nie chciało. Przy czym warto wiedzieć, że okno SmartRefresh pobiera pamięć na bufory odświeżania tylko gdy zostanie częściowo lub całkowicie przykryte innym oknem. Po odkryciu, pamięć jest zwracana.
3
[#6] Re: Untangle 1.0
Na Aminecie już leży.
3
[#7] Re: Untangle 1.0
Gratulacje!
[#8] Re: Untangle 1.0
A nie można pokolorować tych linii?
[#9] Re: Untangle 1.0
Działa i wciąga!
Szybko dociera się do leveli, które na pierwszy rzut oka wydają się nierozwiązywalne. Ale jakaś siła nie pozwala zrezygnować i po kilkunastu ruchach okazuje się, że jednak sytuacja się upraszcza i pojawia się światełko w tunelu. szeroki uśmiech Człowiek obiecuje sobie, że ten level będzie ostatni... Ale gdy go rozwiąże to trudno powstrzymać się przed kolejnym, który oczywiście też ma być tym ostatnim.
[#10] Re: Untangle 1.0

@MDW, post #9

Szybko dociera się do leveli, które na pierwszy rzut oka wydają się nierozwiązywalne.
Bez obaw. Wszystkie osobiście przeszedłem.
2
[#11] Re: Untangle 1.0

@Krashan, post #10

Zastanawiałem się jak te poziomy są tworzone. Doszedłem do wniosku, że najpierw tworzony jest układ w postaci rozwiązanej (linie nie przecinają się) z odpowiednią dla poziomu liczbą punktów. A później układ jest mieszany (tylko nie wiem czy ręcznie czy jakimś algorytmem). Jeżeli układ został pomieszany z układu rozwiązanego to nawet bez sprawdzania można mieć pewność, że to się da "odkręcić" wykonując takie same ruchy w odwrotnej kolejności. No ale jak dodatkowo sam wszystkie ukończyłeś to już nawet "czujesz" stopień ich skomplikowania.
[#12] Re: Untangle 1.0

@MDW, post #11

Doszedłem do wniosku, że najpierw tworzony jest układ w postaci rozwiązanej (linie nie przecinają się) z odpowiednią dla poziomu liczbą punktów.
To jedna z możliwości.
2
[#13] Re: Untangle 1.0

@MDW, post #11

https://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/46435/untangle/2#m807164

Tutaj chyba jest wskazówka, ja jestem na to za głupi hide2
[#14] Re: Untangle 1.0

@Krashan, post #12

Ja mam jeszcze pytanie.

Czy Untangle to gra predefioniowana czy generowana losowo?
[#15] Re: Untangle 1.0

@_DiskDoctor_, post #14

Jest to gra predefiniowana, poziomy są zapisane w pliku "StandardSet.iff".

Ostatnia aktualizacja: 07.09.2024 15:31:52 przez Krashan
1
[#16] Re: Untangle 1.0

@Krashan, post #15

Zagralem, przeszedlem i mam kilka uwag:
1. Na koncu, po ostatni levelu powinien byc komunikat typu: "Gratulacje. Ukonczyles gre" a nie ze uklady sie skonczyly.
1a. Po potwiedzeniu komunikatu, jest puste okienko w ktorym liczy sie niepotrzebnie czas.
Mysle ze gra powinna zaczac sie od poczatku lub zapytac czy chcemy tak zrobic

2. Po wyjsciu z gry pojawia sie GURU 0x01000005 (Corrupt memory list detected in FreeMem).
Pojawia sie po skonczeniu calej gry a nie po wyjsciu w dowolnym momencie.
2
[#17] Re: Untangle 1.0

@Phibrizzo, post #16

Na koncu, po ostatni levelu powinien byc komunikat typu: "Gratulacje. Ukonczyles gre" a nie ze uklady sie skonczyly.
Tak i podsumowanie ilości ruchów i łączny czas. Wrzucam jako issue do następnej wersji. Można też pomyśleć o jakimś atrakcyjniejszym przejściu między poziomami.
Po potwiedzeniu komunikatu, jest puste okienko w ktorym liczy sie niepotrzebnie czas. Mysle ze gra powinna zaczac sie od poczatku lub zapytac czy chcemy tak zrobic
Tak, i to może być powiązane z tym alertem, może gra próbuje odpalić pusty poziom. Chociaż u mnie ten alert nie występuje, ale trzeba będzie pomęczyć jakimiś toolami. Dodałem to wszystko jako issues na Githubie. Będzie robione.
[#18] Re: Untangle 1.0

@Krashan, post #17

Proba rekonstrukcji GURU:
Uruchom gre z zaliczonymi wszystkimi poziomami.
Gdy to zrobisz, pojawi sie req ze nie ma wiecej leveli. Potwierdz go.
Teraz sproboj kilkukrotnie pobawic sie wielkoscia okna.
1
[#19] Re: Untangle 1.0

@Phibrizzo, post #18

Tak jest, z tym że u mnie poleciało guru czerwone 81000005. Do poprawienia. Będzie ogarnięte przy okazji zrobienia zakończenia gry. Gra usiłuje "rozegrać" pusty poziom i pewnie coś dwa razy zwalnia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem