[#31] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Untangle
[#32] Re: Untangle

@karolb, post #27

Czas do "Hall Of Fame" to ok, ale nie czas ograniczony, gra bez stresowa jest ok OK


No raczej. Plansze mają dać się "rozplątać".
A że pesel powoli wielu z nas dogania, lepsze są gry niespieszne. OK
1
[#33] Re: Untangle

@Krashan, post #24

W razie czego wypuścisz wersję kolekcjonerską w większym pudełku.
1
[#34] Re: Untangle

@amikoksu, post #28

Może być. Jeszcze brakuje grafiki do wprowadzenia i zakończenia.


nic nie brakuje, przygotowałem zawczasu. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Razem z muzyką! Title screen:



zakończenie:



no, ale koniec tego. To nie Magazyn. Tym bardziej, że autor wydaje się być obojętnym na wkład artystyczny do jego gry. A po niedawnej odpowiedzi na Twój komentarz skoczył mi licznik ignorów, tak że tego. W myśl powiedzenia "z kim przestajesz, takim się stajesz" - przestaję przestawać z Tobą.

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2024 22:27:08 przez snajper
4
[#35] Re: Untangle

@snajper, post #34

Snajper wariacie ;).
2
[#36] Re: Untangle

@amikoksu, post #28

Żeby nie było, że nic nie robię, oprócz dębowego trollingu - już jest 45 poziomów. Jutro pewnie jakieś ficzery dodam.

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2024 22:43:16 przez Krashan
6
[#37] Re: Untangle

@karolb, post #14

https://aminet.net/package/game/think/Untangle
Wersja na MOS'a też powstała?

Dopiero teraz się zorientowałem, że ta wersja jest stara i została skompilowana ze źródeł na GitHubie w październiku zeszłego roku. W wersji tej jest tylko jeden poziom i nie warto sobie nią zawracać głowy. Bo ogólnie to Untangle ma już ponad rok historii za sobą, tylko nie było warto wcześniej o tym informować.
2
[#38] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Untangle
[#39] Re: Untangle

@snajper, post #34

Warto będzie zagrać dla tego zakończenia. Do game ower też coś by się przydało.
1
[#40] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Jest wersja 0.2 gry. Z rzeczy jako tako istotnych: wyświetlanie numeru poziomu i nazwy seta na belce okna, oraz nowa paczka z poziomami - 56 poziomów, nie są takie same jak w poprzedniej.

Swoją drogą generacja poziomów do Untangle to ciekawe zagadnienie zahaczające o teorię grafów i topologię. Z obecnego generatora nie jestem do końca zadowolony i pewnie jeszcze będę go zmieniał.

W następnej wersji planuję ustawianie wielkości kropek (parametrem w ikonce) oraz licznik ruchów i pokazywanie liczby przecięć. Co do timera, nie jestem przekonany, też nie lubię gier logicznych na czas.
8
[#41] Re: Untangle

@Krashan, post #40

Może dodałbyś jakieś tryby gry:
- free (działałby tak jak dotychczas)
- pro - na czas i pkt - w miarę postępów każda kolejna plansza miałaby mniej sekund na ułożenie - po przekroczeniu czasu koniec, przejście daje 10 pkt minus ilość ruchów wykonanych do ułożenia; czas powiedzmy mógłby się co ileś leveli odnawiać - np:
1 lev - 10 sek
2 lev - 9 sek.
3 lev - 8 sek.
4 lev - 7 sek.
5 lev - 6 sek.
6 lev - 5 sek.
7 lev - 10 sek.
8 lev - 9 sek.
...itp.
Do tego prosi się tablica HIGH-SCORE.
[#42] Re: Untangle

@Krashan, post #40

Gratulacje!

Zagrałem nawet chwilkę i mi się podoba.

Co do timera, nie jestem przekonany, też nie lubię gier logicznych na czas.

Popieram, gdyż też tak uważam.
[#43] Re: Untangle

@Krashan, post #40

Co do timera, nie jestem przekonany, też nie lubię gier logicznych na czas.

Czas się przydaje. Mam na myśli czas, który upłynął, bo wtedy można sobie "poprawiać" własne wyniki bezstresowo.
To jednak tylko sugestia.
[#44] Re: Untangle

@radekcz, post #41

Do tego prosi się tablica HIGH-SCORE.
Tabela będzie miała sens, gdy gra nawiąże łączność z Internetem i powstanie serwer. Chyba, że chodzi Ci o tabelę lokalną dla jednego gracza, ta pojawi się wraz z wybieraczką poziomów.
2
[#45] Re: Untangle

@Krashan, post #44

Ważne! W grze, a dokładniej w dołączonym do wersji 0.2 zestawie poziomów jest błąd. Poziomu 47 nie da się rozwiązać. Uprzedzam, żeby nie doszło do tragedii.
3
[#46] Re: Untangle

@Krashan, post #45

1
[#47] Re: Untangle

@Krashan, post #40

Z obecnego generatora nie jestem do końca zadowolony i pewnie jeszcze będę go zmieniał.


Z ciekawosci - a probowales wesprzec sie chat GPT-4? Jestem bardzo ciekawy czy molby Ci wygenerowac sensowne poziomy po odpowiednio dobranym prompt'cie.
[#48] Re: Untangle

@Ark16, post #47

Obawiam się, że odpowiednie dobranie prompta mogłoby więcej zająć, niż dojście do dobrego generatora samemu...
2
[#49] Re: Untangle

@Krashan, post #40

Prawdopodobnie jutro wyjdzie wersja 0.3.
  • Regulacja wielkości kropek za pomocą tooltypu ikony DOTSIZE, wartość od 1 do 6.
  • W pasku na dole pokazywana jest na bieżąco aktualna ilość przecięć linii, oraz ilość wykonanych w danym poziomie ruchów.
  • Wywalę nieszczęsny poziom 47 z zestawu...

9
[#50] Re: Untangle

@Krashan, post #49

Zgodnie z zapowiedzią: Untangle 0.3.

Plany na następne wersje:
  • Dodać korekcję kształtu kropek dla trybów z prostokątnym pikselem (np. PAL HighRes). Zrobię to przez usunięcie z bitmapy kropki co drugiej linii, po wykryciu ekranu z takimi proporcjami. Korekcja będzie "współpracować" z wyborem rozmiaru kropki.
  • Poprawić aktualny generator poziomów v3. Poziom trudności będzie wzrastał nieco szybciej, dodam więcej poziomów.
  • Timer. Będzie niezobowiązujący, ale chętni będą mogli grać na czas.
  • Wybieraczka poziomów połączona z najlepszymi wynikami (czas / ilość ruchów), zapis wyników do pliku.
  • Dwuklik na ikonie pliku z zestawem poziomów uruchomi Untangle z tym właśnie zestawem (obsługa Default Tool z ikony).
7
[#51] Re: Untangle

@Krashan, post #50

Chciałbym serdecznie pogratulować za fajny, udany projekt gry i rzetelną pracę.

Dla Workbencha kiedyś napisałem grę Socman, czyli piłkarzyki na kartce papieru. Boisko też było zbudowane z linii i punktów. Grało się z komputerem.

Wymyśliłem wtedy coś takiego co nazwałem "Socart", czyli grafika dekoracyjna zbudowana z tych linii i punktów.

Dla Workbencha kiedyś chciałem też zrobić program dla Cover CD, analogiczny do tamtych programów dla Cover CD Gamblera. Był animowany joystick.

Co do listy hiscore, to Guido Mersmann zawarł w swoim klonie Boulder Dasha listę najlepszych wyników odnośnie liczby punktów, poziomu do którego się doszło oraz najkrótszego czasu przejścia.
2
[#52] Re: Untangle

@Krashan, post #50

Tak. Gra wciąga.
W trudniejszych levelach można by wprowadzić obrót planszy :)
1
[#53] Re: Untangle

@Hexmage960, post #51

Można gdzieś pobrać tego "Socman" ?
[#54] Re: Untangle

@Krashan, post #50

Sformalizowałem listę rzeczy do zrobienia przed wydaniem wersji 1.0 w postaci "kamienia milowego" na GitHubie.

Zacząłem od ogarnięcia generacji poziomów, standardowy zestaw ma ich już 100 i poziom trudności rośnie szybciej niż poprzednio. Pierwsze poziomy są bardzo łatwe, żeby wprowadzić gracza w mechanikę gry, ale potem zaczyna się robić gęsto, końcówka to poziomy z 10 lub 11 kropkami i ponad 20 linii. To nie koniec, w przyszłości planuję dodać kolejną setkę i to może nawet niejedną, ale to już po 1.0.

Jeżeli ktoś już chce zagrać w nowe poziomy, można przełączyć branch na "release-0.4" i pobrać plik "StandardSet.iff" i podmienić. Po dodaniu timera i korekcji kształtu kropek pewnie jeszcze wypuszczę wersję 0.4 (zanim 1.0).
4
[#55] Re: Untangle

@Krashan, post #54

Skończyłem temat korekcji kształtu kropek na ekranach z prostokątnym pikselem (np. PAL HighRes). Ostatecznie okazało się, że algorytmiczne przetworzenie kropek "normalnych" nie daje dobrych rezultatów i po prostu narysowałem 6 dodatkowych wielkości dla takich trybów. Proporcje piksela odczytuję ze struktury DrawInfo i jeżeli są bardziej prostokątne niż 1:1,5 używam tych nowych bitmap. Sprawdziłem w kilku różnych trybach, oczywiście PAL HighRes, ale także PAL SuperHighRes Laced, Xtreme (1280×512), HighGfx (1024×384).

Teraz biorę się za timer i wydam wersję 0.4. Niecierpliwi mogą skompilować ze źródeł.
3
[#56] Re: Untangle

@Krashan, post #55

Z timerem w miarę szybko poszło i już czas jest mierzony i pokazywany. Być może nawet jutro wydam wersję 0.4. Chociaż może to też nastąpić w przyszłym tygodniu.
3
[#57] Re: Untangle

@Krashan, post #56

Jest wersja 0.4. Co nowego:
  • Nowy zestaw 100 poziomów (na pewno da się przejść tym razem). Poziom trudności narasta teraz nieco szybciej.
  • Jest timer. Nie ma limitu czasowego, ale czas jest liczony i będzie zapamiętywany w tablicy wyników.
  • Korekcja kształtu kropek w trybach graficznych z prostokątnym pikselem (np. PAL HighRes).
  • Skończona ikona w standardzie MagicWB.
  • Dwie nowe ikony GlowIcons, narysowane przez Mokrego (dzięki!).
10
[#58] Re: Untangle

@Krashan, post #57

Dziś zrobiłem obsługę „argumentów z Workbencha”. Może się przydać, gdy zaistnieje więcej niż jeden zestaw poziomów. Wtedy można go załadować ustawiając w ikonce zestawu Untangle jako program domyślny, albo używając takiej - chyba mało znanej - możliwości Workbencha: zaznaczamy ikonę zestawu, a potem trzymając shift, dwuklik na ikonie gry. Może to nie było specjalnie istotne ale trafiło na listę rzeczy do zrobienia, a nie było jakieś skomplikowane.

Pozostała natomiast rzecz większa - wybieraczka poziomów, która jednocześnie będzie pokazywała najlepsze wyniki. Założenia:
  • Będzie w oddzielnym okienku.
  • Mamy dostęp do wszystkich rozwiązanych już poziomów (możemy np. poprawiać wynik), oraz pierwszego nierozwiązanego.
  • Dla każdego rozwiązanego poziomu są zapamiętane i wyświetlane: najmniejsza liczba ruchów oraz najlepszy czas.
  • Wyniki będą zapamiętywane w pliku umieszczonym w katalogu gry. Jakoś nie mam przekonania do zaśmiecania S:, ENVARC:, czy innych systemowych katalogów.
  • Dla każdego zestawu poziomów postępy i wyniki będą zapisane oddzielnie. Czyli można np. grać na przemian w różnych zestawach, nie tracąc wyników.
  • Opcja do rozważenia: zapisywanie też aktualnego stanu poziomu, w którym jesteśmy. Jeżeli ponownie uruchomimy grę z tym samym zestawem, to automatycznie by się ładował poziom, który rozwiązujemy z zapamiętanym rozmieszczeniem kropek, ilością ruchów i czasem.
3
[#59] Re: Untangle

@Krashan, post #58

Straciłem dziś nieco czasu na usunięcie bardzo dziwnego błędu. Niektórzy gracze raportowali, że kropki w grze mają uszkodzoną grafikę. Początkowo nie byłem w stanie tego błędu u siebie odtworzyć, ale w końcu okazało się, że występuje w specyficznych okolicznościach: system 3.1, ale nie nowszy, do tego brak karty graficznej (dokładniej, karta może sobie być, ale Workbench na ekranie OCS/ECS/AGA) i koniecznie ekran WB w 4 kolorach. Ostatecznie błąd udało się wyeliminować, poprawiony kod jest już na GitHubie. Szczegóły błędu dla ciekawskich poniżej. Dla wszystkich jeszcze dodam, że prace nad selektorem poziomów w toku.

A teraz do błędu. Żeby zoptymalizować rysowanie kropek, przy starcie gry, obraz kropki był rysowany w pomocniczej bitmapie, która była alokowana z parametrem friend bitmap ustawionym na bitmapę ekranu. Chodzi tu o to, że system tę pomocniczą bitmapę ma stworzyć w takim formacie, żeby blitowanie do frienda było jak najszybsze. Brzmi logicznie. Tylko że nie przewidziałem, że gdy bitmapa kropki i bitmapa ekranu mają tyle samo bitplanów (czyli 2) to moja bitmapa dostaje przeplotu i maska się do niczego nie nadaje. Gdy ekran ma 8 lub więcej kolorów, liczba bitplanów się nie zgadza i moja bitmapa nie ma przeplotu.

Co ciekawe w systemie 3.1.4 "poprawiono ten błąd", programiści uznali, że skoro w dokumentacji była mowa o tworzeniu maski w określony sposób, to ten sposób ma działać zawsze. No i działa.

Koniec końców doszedłem do wniosku, że wcale nie wolniejszym sposobem będzie bezpośrednie rysowanie kropek funkcją BltTemplate() (dwa wywołania na kropkę) od razu w rastporcie okna. Testy wykazały, że mam rację i w ten sposób całkowicie pozbyłem się tej nieszczęsnej bitmapy pomocniczej i funkcji BltMaskBitMapRastPort() z kodu.

A w ogóle to należałoby skorzystać z podsystemu GELs, ale primo lenistwo, secundo nie wiem na ile dobrze jest to emulowane przez systemy RTG.
3
[#60] Re: Untangle

@Krashan, post #1

W końcu znalazłem trochę czasu, aby się pobawić szeroki uśmiech Pięknie śmiga na AmigaOS4.1 pod WinUAE, zabawa doskonała, wciąga jak cholera Kawał doskonałej roboty! Dzięki!!!

Ps. Było już w komentarzu od vojo, ale ja też jestem zachwycony źródłami. Czytanie kodu daje nie mniej radości niż sama gra OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem