[#1] Untangle
Wszyscy trzaskają gry aż w kościach chrupie, to mam swoją i ja. Oczywiście jaki programista i grafik, taka gra, więc cóż. Gra nazywa się z angielska Untangle, ponieważ jest to amigowy klon znanej (chyba?) łamigłówki logicznej, która tylko w "sklepie z aplikacjami" na smartfony firmy przez duże "G", ma chyba z 10 wersji. Niestety tylko jedna bez reklam. Niemniej na Amigę jakoś nikomu się nie chciało. Niestety lubię tę grę i brak jej na Aminecie sprowokował mnie do popełnienia własnej wersji.

Bardzo ważną zaletą takiej gry jest brak grafiki (no, prawie) i brak muzyki, a nawet totalny brak fabuły, a to - jak wiadomo z innych wątków o tworzeniu gier - znacznie przyspiesza wydanie. Ponieważ Untangle działa w okienku na Workbenchu, w charakterze muzyki polecam odpalenie Hipcia, albo IMP-a.

No ale o co chodzi?



Są kropki i są kreski. Zadaniem gracza jest poprzesuwać kropki tak, żeby kreski się nie przecinały. Kolejne poziomy to coraz więcej kropek i kresek na raz. Aktualna wersja 0.1 gry jest wyposażona w 24 poziomy, ale będzie (znacznie) więcej. Można dorabiać swoje, jest mi znany jeden śmiałek, któremu się to udało. Format jest opisany, no właśnie gdzie?

Repo z grą jest na GitHubie, a tu jest bezpośredni link do wersji 0.1, w archiwum LhA jest skompilowana gra i plik z poziomami. Jedynym poważniejszym wymaganiem gry jest kick i system 3.0+, procesor dowolny, pamięci ze 20 kB (sam plik wykonywalny gry to 7720 bajtów w tej wersji), chipset jakikolwiek i dobrze działająca myszka, gra działa też na kartach graficznych. Zapraszam do betatestowania i złośliwych komentarzy.
24
[#2] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Niby proste, ale ma coś z bagna.
Wciąga.
Sprawdziłem "na szybko" pod FS-UAE, jutro obczaję na A500 i A1200 z GFX.
Na karcie dopiero będzie popylać.
2
[#3] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Wzgledem zlosliwych komentarzy to czekam na intro do gry

A tak na powaznie to szacuneczek, panie Krashan!
3
[#4] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Gra fajna. Z sugestii, to przydałby się licznik ruchów dla każdego levelu. Większość udało mi się przejść 2 lub 3 ruchami. Ostatnie zajmują z pięć.

Można też stworzyć prosty algorytm generacji grafu z elementem losowości. Podajesz ilość punktów i następuje generacja algorytmem. Jak trafi się fajny, to można zapisać jego numer. Będzie to ilość punktów oraz nr ziarna losowości. Coś jak w grze Worms. Generowana plansza miała swój numer.

PS. Nie znałem tej gry, ale bardzo dawno temu zrobiłem program, który sprawdzał, czy dany graf jest planarny i szukał rozwiązania. Wygrałem nim nawet jakiś konkurs w szkole, chociaż program do układania planu lekcji cieszył się większym zainteresowaniem nauczycieli.
1
[#5] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Wszyscy trzaskają gry aż w kościach chrupie


O, i to jest coś, a nie jakaś Inviiya czy inne gnioty. ;)
1
[#6] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Można by wprowadzić różne kolory linii lub różne kolory płaszczyzn granicznych liniami- tak żeby gra była bardziej kolorowa dla dzieci.
[#7] Re: Untangle

@snifferman, post #4

Solver gry powstał szybciej niż gra ;)

A wracając: Dobra robota, Panie Krashan! Czekamy na więcej!

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2024 09:22:10 przez teh_KaiN
1
[#8] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Wszyscy trzaskają gry aż w kościach chrupie, to mam swoją i ja. Oczywiście jaki programista i grafik, taka gra, więc cóż.

To jest wspaniała postawa o której często mówiłem od powstania projektu R3D. Naszym zamysłem była aktywizacja społeczności. Bardzo podoba mi się podejście "nie jestem zadowolony z tego co jest, to zrobię coś po mojemu". Twórcze i cenne.

Graficznie, to można i da się tę grę ubrać. Ładniejsze szpilki, czy np. "drzewnopodobne" lub kamienne podkłady. Różna średnica i kolor sznurka. Nieprzeszkadzająca muzyka do gry logicznej też może być fajnym dodatkiem.
Tak jeszcze z pomysłów. Z abstrakcyjnych tematów to można by taką grę ubrać w modną retrowave-neonową skórkę.



Gratuluję inicjatywny, liczę na rozwój pomysłu! OK
4
[#9] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Ukończone :)


1
[#10] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Bardzo fajne wykonanie, duży plus za brak wydziwnień w grafice, elegancki minimalizm, i za dopracowanie szczegółów tego co jest. Mam nadzieję ze nie ulegniesz złym podszeptom dotyczących dodawania jakichś teł, cieni czy innych przeszkadzajek.

Zazdroszczę umiejętności eleganckiego kodowania, źródła mi się podobają chyba bardziej niż sama gra. Często jest tak, że otwierasz czyjeś listingi, i za cholerę nie wiadomo co co chodzi. A tu porządek i czytelnie jak w podręczniku. Dobra szkoła, chociaż niestety powiękasza moje kompleksy dotyczące stylu kodowania OK



Ostatnia aktualizacja: 03.02.2024 14:37:56 przez vojo
4
[#11] Re: Untangle

@kubaslonka, post #6

Można by wprowadzić różne kolory linii lub różne kolory płaszczyzn granicznych liniami- tak żeby gra była bardziej kolorowa dla dzieci.


ja mam lepszy pomysł. ( º ͜ʖ͡°) Wczytujesz obrazek, np. Teto.



później on jest deformowany za pomocą tych linii. [tu dla przykładu miałem taki pomieszany obrazek wkleić, ale nie umiem] I trzeba go ułożyć, przesuwając punkciki. •ᴗ•

@Krashan
No ale o co chodzi?

domyśliłem się, o co chodzi, po samej nazwie. Taki mądry jestem.
[#12] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Spieszę donieść, że na MorphOS-ie również działa:



3
[#13] Re: Untangle

@Krashan, post #1

W temacie rozbudowy:
Jakiś płynący czas i licznik ruchów, co mogło by pozwalać na wpis do "Hall of fame".
Możliwość cofnięcia ruchu, rozpoczęcia gry na nowo, wczytania nowego zestawu plansz.

Pytanie, czy wciskanie mnóstwa rzeczy do tej pchełki nie spowoduje, że za czas jakiś osiągnie rozmiary wymuszające kompresję, aby zmieściła się na dyskietce i czy o to chodzi?

W końcu najlepsza jest prostota i taką się charakteryzuje produkt wysokiej klasy.
1
[#14] Re: Untangle

@recedent, post #12

https://aminet.net/package/game/think/Untangle

Wersja na MOS'a też powstała?
1
[#15] Re: Untangle

@karolb, post #14

Ło panie, nie wiedziałem nawet. Odpaliłem wersję 68k u siebie...

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2024 17:55:30 przez recedent
1
[#16] Re: Untangle

@recedent, post #15

Przyznam ze wstydem, że dawno nie odpalałem miniacza z MorphOSem, ale jak tylko zobaczyłem post Krashan'a, to pierwsze co, to zerknąłem na Aminet szeroki uśmiech
[#17] Re: Untangle

@snajper, post #11

Jak taki mądry jesteś, to wymyśl fabułę.
1
[#18] Re: Untangle

@recedent, post #12

Jakaś satanistyczna ta gra . Pentagram itp... . To nie dla mnie i nie ma się czym zachwycać.
1
[#19] Re: Untangle

@amikoksu, post #17

fabuła: zły magazynier uwięził Teto w lochu, każąc jej przesuwać kartony. Niestety przeszacował swoje siły i chwilę po tym umarł. W tym samym czasie na ratunek Teto ruszył Turrican, który jako jedyny posiadał zapasowe klucze i potrafił pokonać barierę ultradźwiękową. Droga przed nim daleka, a tymczasem Teto się nudzi i dla zabicia czasu zaczęła rozplątywać pomieszane przez magazyniera gumki. Kiedy rozplącze ostatnią, wtedy akurat nadejdzie Turrican i będą żyć długo i szczęśliwie.
2
[#20] Re: Untangle

@djpiotrs, post #18

Nie ma tam ani pentagramu, ani satanistycznych akcentów.
Słaby ten Twój komentarz, jak pewnie i wiedza na temat Biblii LAVEY'A.
1
[#21] Re: Untangle

@djpiotrs, post #18

Jakaś satanistyczna ta gra . Pentagram itp.
Osoby umiejące liczyć do siedmiu zauważą, że na obrazku jest figura z 7 wierzchołkami. W jednym poziomie jest pięcioramienna gwiazda (tak wychodzi...), ale nie jest odwrócona w dół. Jak to mawiają, każdy ma takie skojarzenia, jakie sobie wychował.
4
[#22] Re: Untangle

@Krashan, post #1

Dziwna gra dla sprawnych inaczej, ale ten ostatni pentagram jakoś nie chciał się zbyt szybko zepsuć. OK
[#23] Re: Untangle

@karolb, post #14

Wersja na MOS'a też powstała?
Stefan Haubenthal nie byłby sobą, gdyby nie przeportował. Osobiście uważałem, że wersja 0.1 jest jeszcze za cienka na Aminet, no ale cóż, czar open source... Jak gra przytyje nieco w ficzery i będzie nieco bardziej, powiedzmy, wygładzona, to na Aminet też wrzucę. Irytującym aspektem tej sprawy jest to, że "zajął" mi nazwę archiwum.
1
[#24] Re: Untangle

@Gandalf, post #13

Pytanie, czy wciskanie mnóstwa rzeczy do tej pchełki nie spowoduje, że za czas jakiś osiągnie rozmiary wymuszające kompresję, aby zmieściła się na dyskietce i czy o to chodzi?
U mnie przymiarki do wersji pudełkowej idą z rozmachem. Nie ma się co pieścić, to się musi zmieścić!

5
[#25] Re: Untangle

@Krashan, post #21

W jednym poziomie jest pięcioramienna gwiazda (tak wychodzi...), ale nie jest odwrócona w dół.


Dokładnie, pytanie kto będzie miał większy ból dupy o zwrot pentagramu, magowie białej, czy czarnej magii?

Masakra, 21 wiek...
2
[#26] Re: Untangle

@koczis, post #22

Dziwna gra dla sprawnych inaczej
Na Amigę przecież, to chyba zero zaskoczenia?...
3
[#27] Re: Untangle

@Gandalf, post #13

Jakiś płynący czas i licznik ruchów, co mogło by pozwalać na wpis do "Hall of fame".
Możliwość cofnięcia ruchu, rozpoczęcia gry na nowo, wczytania nowego zestawu plansz.


Czas do "Hall Of Fame" to ok, ale nie czas ograniczony, gra bez stresowa jest ok OK
[#28] Re: Untangle

@snajper, post #19

Może być. Jeszcze brakuje grafiki do wprowadzenia i zakończenia.
[#29] Re: Untangle

@recedent, post #15

Ło panie, nie wiedziałem nawet. Odpaliłem wersję 68k u siebie...
Jak się przejrzy listę portów Stefana, to ma się wrażenie, że jego głównym (jedynym?) celem jest podkręcanie licznika pakietów na MorphOS Storage... Z drugiej strony, każdy się bawi, jak lubi.
1
[#30] Re: Untangle

@Krashan, post #21

Jak to mawiają, każdy ma takie skojarzenia, jakie sobie wychował.


Dokladnie. Mnie sie na przyklad wszytsko z gola dupa kojarzy

A wersja pudełkowa wymiata OK

Ostatnia aktualizacja: 03.02.2024 21:14:09 przez Mokry
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem