Komentowana treść: GoGoGo
[#31] Re: GoGoGo

@AndrECHO, post #29

Jak ktoś napisał na FB: Montezuma's Patrol BC's Quest
2
[#32] Re: GoGoGo

@Jacques, post #31

Też miałem skojarzenia z Moon Patrol między innymi
[#33] Re: GoGoGo
Czy ta gra ma lub miała mieć coś wspólnego z "Go! Tony Go!" na małe Atari?
Obie gry mają dziwnie podobne zasady, grafikę, tytuł, wyszły niemal jednocześnie, hmmm...
[#34] Re: GoGoGo

@ntx, post #33

Owszem, ma sporo wspólnego. Wszystko zostało powiedziane na forum w wątku: GoGoGo - gra dla każdej AMIGI.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2024 19:42:31 przez tukinem
2
[#35] Re: GoGoGo

@tukinem, post #34

wygląda jak jakiś kradziony pomysł





(żart)
2
[#36] Re: GoGoGo

@tukinem, post #34

W GoGoGo nie ma poruszania się pojazdem w kierunkach przód-tył czy tylko to nie zostało pokazane na dostępnym filmie?
[#37] Re: GoGoGo

@Jacques, post #36

Nie ma.
[#38] Re: GoGoGo

@tukinem, post #37

Rozumiem, szkoda, bo bez tego gra jest monotonna. Jak się patrzy na rozgrywkę z Tony'ego na Atari, to niemal zupełnie inna gra i więcej funu gdy oprócz skakania można jak w Moon Patrol podjeżdżać i się cofać.

I jeżeli byś coś takiego dorabiał, to apelowałbym o porządny, liczony skok, bo mam wrażenie, że mechanika gier jeszcze czasem u Ciebie nie nadąża za świetną resztą (skok w Electro Man i Tony nawet po poprawce), gdy to opanujesz, produkcje będą naprawdę dopracowane. A bądź co bądź operowanie głównym bohaterem to jest coś, co decyduje o przyjemności grania i patrzy się na to od początku do końca.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 10:06:10 przez Jacques
1
[#39] Re: GoGoGo

@Jacques, post #38

Rozumiem. Tu wszystko jest jak najprościej żeby móc zmieścić się w chip RAMie.

Co do innych gier, to nie wiem, jak mógłbym jeszcze usprawnić sterowanie. W Electromanie wzorowałem się na oryginale i co ramkę liczyłem o ile pikseli podskakiwał, czy opadał.

W Amirobbo jest inny widok, ale myślę, że tam sterowanie jest bardzo dobrze napisane. Lepiej nie potrafiłbym

Zachodnich gier i tak nigdy nie dogonię. Staram się jak mogę

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 11:41:02 przez tukinem
[#40] Re: GoGoGo
Gdyby ktoś chciał fizyczną wersję, to jest u Retronics:
link.

Przyznam, że sam zakupiłem
1
[#41] Re: GoGoGo

@tukinem, post #40

Hej, a czy nie rozważyłbyś odtwarzanie beepów (prostych tonów), które nie zajmują w ogóle pamięci? Coś jak PC speaker?

Bo przyznam, że obecne rozwiązanie trochę mi nie pasuje.

Stacja dyskietek wydaje naturalny dźwięk silniczka podczas pracy, to normalna sprawa. Nie jest jednak przeznaczona do niczego innego niż czytanie i zapis dyskietek.

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 13:23:09 przez Hexmage960
[#42] Re: GoGoGo

@tukinem, post #39

No mi chodzi o nieszczęsny przeskok (teleportację) o parę pikseli w ElectroManie w trakcie skoku, a w Tonym (obserwując z filmików), ten zmieniony skok nadal jest jakiś taki dziwny, jakby trochę płaski, nie po fajnej paraboli jak na Atari czy C64, nie wiem jak to określić.
I np. w przypadku ElectroMana był to dla mnie bloker by go zakupić (komercyjny produkt powinien być dopieszczony, irytowałoby mnie to niestety, sorry ), a z Tonym skończyło się na boxie na Atari i elektronicznej wersji dla C64. Wiem, że argumentowałeś, że "już wytestowane, zmieniać nie będziesz", ale nie tak to moim zdaniem powinno się odbywać, bo poruszanie postaci to kluczowa sprawa dla gry.

AmiRobbo 2 wygląda za to super, no nie ma się do czego przyczepić i już ostrzę sobie palce OK

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 13:13:25 przez Jacques
[#43] Re: GoGoGo

@Jacques, post #42

Hehe tak myślałem że chodzi o te nieszczęsne kilka pikseli w oryginale Electrobody/Electroman czytałem wiele opinii, że gra jest bardzo ośmiobitowa.

Tonego każdy programował po swojemu. Ja się wzorowałem na filmiku XXLa (brata Rafała), który napisał krótką demonstrację. Nie twierdzę, że idealnie to zrobiłem, ale wszystko na oko.

Przypomnę, że Tonego sterowanie pisałem półtora roku temu. Electromana trochę ponad rok temu. Amirobbo 2 może półtora miesiąca temu. Gogogo w trakcie pisania AmiRobbo2, ale z góry miałem założone, że TonyGo/GoGoGo to proste minigry jako zabijacze czasu, a nke symulatory

@Hexmage960: masz rację, nie powinienem używać floppy motoru do takiej intensywnej pracy. Chciałem zrobić coś, czego jeszcze nie było nigdy, czego koderzy z 8-bit nie podrobią, stąd też sterowanie myszką. I tak popełniłem ten sam błąd, co przy Tonym. Skończyłem grę jako pierwszy, Vladimir od wersji Atari widział jak wygląda i działa wersja amigowa i wiedział co zrobić, aby przebić moją wersję. Różnica jest taka, że ja nie jestem ekspertem w Amidze, a on w Atari jest, tak samo jak Maciek od C64, który napisał Tonego na Commodore. To było jak zawody, gdzie każdy chciał pokazać co potrafi, a Tony to praktycznie moja pierwsza duża gra na Amigę jaką napisałem, dlatego wersja amigowa jest biedna, aczkolwiek mnie się w nią bardzo dobrze gra i chyba tylka ja ją przeszedłem całą na Amidze 1200.
1
[#44] Re: GoGoGo

@tukinem, post #43

masz rację, nie powinienem używać floppy motoru do takiej intensywnej pracy. Chciałem zrobić coś, czego jeszcze nie było nigdy

Ja tylko nie rozumiem czemu tworzyć dźwięki za pomocą stacji dyskietek w Amidze 1000.

Zrobisz jak zechcesz, ja wesprę Twoją twórczość, tak jak wsparłem Electro Mana. Ale tutaj mam obawy przed kupnem z powyższego powodu.

Przepraszam za tę krytykę, rzadko co krytykuję.
2
[#45] Re: GoGoGo

@Hexmage960, post #44

A może dałoby się zrobić w grze włączanie tej ciekawej opcji. Jeżeli ktoś się boi to chwilę by posłuchał i później sobie wyłączył jeżeli się boi.

Gdy tak sobie myślę to przecież ja przez wiele lat w jakiś tam sposób ingerowałem w pracę silniczka stacji dysków. Odkąd pamiętam w user-startup miałem NoClick żeby stacja bez dyskietki nie irytowała mnie swoim "klikaniem". Tym bardziej, że w latach 2000-2003 roku moja stacja dysków (wtedy już gęsta 1,76MB) dyskietkę widziała może 4 razy. szeroki uśmiech

Taka kontrowersyjna opcja kojarzy mi się z inną kontrowersyjną opcją ze świata Atari. Któraś polska gra na Atari XL/XE z lat 1990-94 (możliwe, że to był "Spy Master") miała uzyskiwanie wiecznego życia poprzez dotknięcie wszystkich pinów drugiego portu joysticka mokrym palcem. Też ludzie bali się sprawdzić pomimo tego, że małe Atari uważało się za najbardziej pancerną maszynę tamtych czasów i nikt nawet przez sekundę nie zastanawiał się gdy trzeba było przełączyć joysticki gdy maszyna była właczona.
[#46] Re: GoGoGo

@MDW, post #45

No jednak jest różnica w normalnym dla Atari podłączeniu joya i robieniu zwarcia pomiędzy pinami gniazda poślinionym palcem
1
[#47] Re: GoGoGo

@Jacques, post #46

Ja jestem zupełnie zielony jeżeli chodzi elektronikę. Jednak wtedy tłumaczono mi, że to nie jest jakieś niekontrolowane zwarcie tylko taki sam sygnał jak przechylenie joysticka czy naciśnięcie przycisku. Ale dający wartość jakiej nie da się uzyskać typowym joytickiem. Uwierzyłem. szeroki uśmiech
[#48] Re: GoGoGo

@Hexmage960, post #44

Nie przepraszaj. Nie jestem w stanie ogarnąć rozmiaru Twojej wiedzy na temat Amigi, dlatego każda Twoja rada jest dla mnie bardzo ważna. Dźwięki odgrywane stacją dyskietek, to tylko miał być bajer, działa jedynie na Amidze 1000 256 kB chip RAM, a na gołej Amidze 500 już mamy zwykły dźwięk i muzykę. Wersję z floppy sound można też uruchomić z osobnej ikonki, albo z parametrem "256":


Myślałem o możliwości wyłączenia dźwięków w stacji dyskietek, ale wtedy byłaby wielka cisza. Może faktycznie mogłem użyć jakiegoś beep-a. Jeszcze nie próbowałem samemu generować dźwięków.
2
[#49] Re: GoGoGo

@tukinem, post #48

co to za pani na tapecie?
z kodem kreskowym... Gdzie ją można kupić?

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 20:10:26 przez snajper
[#50] Re: GoGoGo

@snajper, post #49

Co wy macie z tym kupowaniem? szeroki uśmiech To jedna z paczki tapet z aminetu, którą pobrałem kiedyś :)

Nazwy nie pamiętam, więc tu wrzucam Ci:
IFF
1
[#51] Re: GoGoGo

@tukinem, post #50

dzięki OK
pokopałem trochę i autorem jest Bouno Satoshi, a ilustracje jego zostały wykorzystane w szeregu piosenek różnych vocaloidów... Jaki ten świat mały.
ta konkretna - z roku 2013, w wykonaniu (tfu, tfu!) Hatsune Miku.

2
[#52] Re: GoGoGo
Przyjemna gra. Miałem dziś do wyboru szlifowanie w Gran Turismo7 i ogrywanie pozostałości na mapie w God Of War na Ps4 i mieszałem z synami w GO!GO!GO! Świetna robota TukatschOKOK
P.S. taki mały trick: zawsze można być skulonym i gdy podskakujemy po coś i tak postać się prostuje i zgarnia to co trzeba gra ma zadatki by przeportować ją na androida gdzie się tylko klika na ekranie by się kulić lub skakać.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2024 22:54:17 przez WojosRetro
1
[#53] Re: GoGoGo

@WojosRetro, post #52

Dziękuję za pozytywną opinię

Nie próbowałem pisać na Androida, ale na PC mogę ją przepisać. Uczę się języka, w którym mogę pisać gry, które zadziałają jednocześnie na Windows x64, jak i na Windows 95/98/XP. Sprawdzałem dzisiaj AmiRobbo 2, które przepisuję na PC i śmiga bardzo dobrze na Windows 98 1.4 GHz. Na drugiej maszynce mam Windows 95 z Pentium 1 i tam już słabiutko, ale działa. Oczywiście na Windows 11 również ta sama wersja daje radę. Jak tylko przepiszę grę do końca, to demko dołączy do profilu gry na itch. Oby tylko na Amigamejam się nie pomylili i nie wzięli do konkursu wersji PC
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem