Komentowana treść: Sevgi Engine
[#1] Re: Sevgi Engine
Pytanie czy gry nie powinny jednak działać na każdej Amidze bez względu na KS ?
Obecnie większość gra na emu/fpga lub ma zmodyfikowane Amigi, więc może nie ma sensu pchać się w poniżej KS 2.0.
Ciekawe jak się rozkłada konfiguracja sprzętowa obecnie wśród posiadaczy Amigi.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2025 18:43:05 przez Sventevith
[#2] Re: Sevgi Engine

@Sventevith, post #1

Ja to tak odbieram, że sam Sevgi Engine wymaga MUI oraz kickstartu 2.0, natomiast gry powstałe w nim już będą działać na kickstarcie 1.3, ale mogę się mylić.
1
[#3] Re: Sevgi Engine

@tukinem, post #2

Silnik do działania wymaga AmigaOS 2.x lub wyżej a edytor dodatkowo MUI 3.8.
1
[#4] Re: Sevgi Engine

@Sventevith, post #3

Rozumiem. No, w takim razie autorowi nie zależy na zgodności z najpopularniejszą Amigą 500 ze slow RAMem
1
[#5] Re: Sevgi Engine

@tukinem, post #4

Tak tak, zaniżajmy jak najbardziej wymagania. Przecież 99% procent prawdziwych Amigowców siedzi na A500 bo to przecież najpopularniejszy sprzęt. No i oczywiście nikt nie ma w nich kicka wyżej niż 1.3. Zaniżajmy jakość powstających gier. Im niższa konfiguracja tym mniej pracy trzeba w nią włożyć i mniej się starać. Amigowcy łykną wszystko jak pelikany.
6
[#6] Re: Sevgi Engine

@tukinem, post #4

najpopularniejszą Amigą 500 ze slow RAMem
W 1990, a w Polsce może nawet w 1995 to pewnie najpopularniejszą...
1
[#7] Re: Sevgi Engine

@Andriu, post #5

Argument raczej nie trafiony, bo "crap" można wydać na każdy sprzęt.
Gry na Amigę nie były pisane z wykorzystaniem bibliotek systemowych ze względu na wydajność, stąd moje zdziwienie że wymagany jest KS 2.0. Skoro ktoś aktualizuje KS to zapewne do 3.1+, tym bardziej wymagania KS dla silnika jest dziwne. Edytor oparty o MUI faktycznie wymaga KS 2.0 ale sam silnik mógł by równie dobrze działać na 1.3.
1
[#8] Re: Sevgi Engine

@Sventevith, post #3

I chyba karty RTG, wg. guide
U mnie wyskakuje requester że brak Cybergraphix. Library




Ostatnia aktualizacja: 04.06.2025 06:40:40 przez waldiamiga
2
[#9] Re: Sevgi Engine

@waldiamiga, post #8

Edytor wymaga MUI czy silnik gry ? To że edytor wymaga MUI i KS2.0+ jest ok. Pytanie jest czy gra zrobiona na tym silniku tego wymaga.
[#10] Re: Sevgi Engine

@Sventevith, post #9

Z tego co przejrzalem, to tylko edytor wymaga.

link

Kick 2.0chyba tez raczej nie jest potrzebny dla silnika.
Inna sprawa, ze moze byc wolno na A500.

"Sevgi_Engine can be used to create games for both OCS/ECS and AGA Amigas.
However its actual intended target platform is expanded Amigas (which will most
probably be AGA). All implementations were made to take advantage of FAST RAM
and to benefit a faster CPU. You still can create a vanilla Amiga 500 game with
it, but you may have to tone the graphics down (less color depth) and further
optimize the engine code. The engine requires no third party libraries."
[#11] Re: Sevgi Engine

@Andriu, post #5


Tak tak, zaniżajmy jak najbardziej wymagania. Przecież 99% procent prawdziwych Amigowców siedzi na A500 bo to przecież najpopularniejszy sprzęt. No i oczywiście nikt nie ma w nich kicka wyżej niż 1.3. Zaniżajmy jakość powstających gier. Im niższa konfiguracja tym mniej pracy trzeba w nią włożyć i mniej się starać. Amigowcy łykną wszystko jak pelikany.

No przecież gra na Amigę 500 to tylko na kickstart 1.3 i 0,5 chip + 0,5 slow ram, no a jeśli A1200 to bez fastu. Jeśli jest inaczej, to znaczy, że gra jest źle zoptymalizowana i można było ją zrobić lepiej

Oczywiście to nie są ani moje słowa, ani moje myśli, tylko powtarzam wielkich mędrców z forum.

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2025 17:31:56 przez tukinem
4
[#12] Re: Sevgi Engine

@tukinem, post #11

No przecież gra na Amigę 500 to tylko na kickstart 1.3 i 0,5 chip + 0,5 slow ram, no a jeśli A1200 to bez fastu. Jeśli jest inaczej, to znaczy, że gra jest źle zoptymalizowana i można było ją zrobić lepiej


No to jesli kiedyś zrealizuję jedno że swoich marzeń, czyli stworzenie gry na Amigę (mała Galactica się nie liczy), to na bank będzie źle zoptymalizowana i na pewno technicznie będzie mogła być zrobiona lepiej.
Ale o to żeby była grywalna i miodna starałbym się bardzo.
5
[#13] Re: Sevgi Engine

@vojo, post #12

I o to chodzi. Mamy 2025 rok i jeśli tylko ktoś ma pomysły, to niech tworzy bez zważania na wymagania, bo jest naprawdę masa sposobów na doposażenie Amigi. Wszystko tworzymy przecież dla zabawy i nostalgii.
5
[#14] Re: Sevgi Engine

@waldiamiga, post #8

Czyli zadziała na MorphOS?
[#15] Re: Sevgi Engine

@tukinem, post #11

I w tym rzecz. Pakujemy w nasze Amigi tysiące euro. Powstają nowe rzeczy dołączane, czy wręcz zastępujące połowę komputera. A jak powstaje jakieś oprogramowanie to pojawiają się stęki i jęki czy aby na pewno zadziała na A500 z 1.3. I przez takie coś, twórcy sami się ograniczają żeby nie narażać sie na zbędne dyskusje. Więc nasze Amigi powinny mieć gigaherce, i 32 bitową grafikę, ale programy/gry to max powinny być zoptymalizowane pod A500.
6
[#16] Re: Sevgi Engine

@KM_Ender, post #14

A wiesz że nie próbowałam...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem